Jeugd wilt steeds meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:43

Zag net een advertentie waarin stond dat er een kleine ( :+ ) bijdrage werd gevraagd per maand van maar 150 euro. Hoe dan. En dan mocht je nog helpen verzorgen ook. En paard was niet weet ik veel hoe hoog in de sport. Schiet mij maar lek.


Ik denk dat de jeugd niet verandert is. Ik denk qua ouders vooral. Waar je vroeger nog moest sparen voor je eigen geld, leven mensen steeds meer in luxe en schaffen ze sneller een dure pony aan voor hun dochter. Heb ik het idee.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:39

Wat een opmerkingen worden er hier gemaakt over jongeren, lol wat. Moet het nu echt iets over jong vs oud worden? Iedere generatie zegt wel vroeger was alles beter.

Als jij vind dat de eisen van nota bene een kind te veel zijn, dan negeer je het toch gewoon en bied je je paard niet aan? Ze kunnen de eisen wel stellen maar dat wil niet zeggen dat ze ook krijgen wat ze vragen. Zelfde geldt voor eigenaren.

Een manege is ook niet echt hetzelfde ding voor mij. Ten eerste weet ik in mijn omgeving(en) al niet een manege te bedenken waar je kan rijden zonder ook meteen te moeten lessen. Nu wil ik best lessen, maar dan liever een instructrice die ik zelf uit kan kiezen. Dat is dan weer mijn eis. Gelukkig zoek ik ook geen VP. Maar ook als ik dat wel zou doen is dat mooi aan de eigenaren of zij dat zien zitten of niet. Zo niet, dan prima. Zoeken we toch wel verder?

Ik snap de gehele discussie niet zo. Dit kwam ‘vroeger’ ook al voor. Mensen kunnen alles wel vragen. Of ze het krijgen zien ze vanzelf wel. Niet mijn pakkie an.

En dat geldt ook voor andere dingen imo. Voor jou is het een hobby waar je lust en leven voor zou opofferen, maar iedereen heeft andere prioriteiten en ook andere mate van interesse. Voor jou is paard nummer één. Iemand anders’ nummer één is misschien wel zwemmen en paard nummer twee.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 02:50

Amado7 schreef:
Ik denk dat de jeugd niet verandert is. Ik denk qua ouders vooral. Waar je vroeger nog moest sparen voor je eigen geld, leven mensen steeds meer in luxe en schaffen ze sneller een dure pony aan voor hun dochter. Heb ik het idee.


Nee hoor. Dat verschilt gewoon per ouders, regio, milieu etc etc etc.

En het is niet altijd zomaar een pony voor je kind kopen. Soms denken mensen er goed over na en maken keuzes. Ik had een hele sterke wens en mijn ouders hadden dat ervoor over, maar moesten daar wel voor krom liggen soms.

Waarvan had ik als kind van 12 moeten sparen voor een pony? Van het geld dat ik ook van mn ouders kreeg? Zakgeld? Of; geef me maar geen eten en kleding, dan leg ik dat wel weg?

Ik had met een pieken en knaken pijp wel op mn 13e een hondje gespaard. Maar dat waren toen wel andere bedragen.

Ik heb voor mn zoon toen hij 3 was een shet gekocht. Niet omdat hij erom vroeg, maar omdat ik dat zo leuk vond. En niet omdat we geld teveel hadden. En een shet heeft ook verzorging nodig. Staat nu al 21jr hier, dus reken maar uit.

Ik vind het ook leuk om mn kind te verwennen. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet de waarde van geld heb geleerd. Hij werkt va zijn 16e en veel ook soms. En dan gaan ze beseffen wat dingen kosten. Maar van dat geld kon hij nog amper wat kopen in het begin. Had hij hard gewerkt, kocht een paar gympen en was bijna alles op. Dat vond ik heel sneu en rot ja. Tja, heeft niemand last van.

Ik ben 47 en heb ook nog wensen. Maar ben ook snel tevreden en zeker tevreden met wat we hebben.

En wat paarden betreft. Dat is gewoon heel lastig. Het is een hobby met dieren en maakt gevoelens en emoties los. Dat mensen graag een dier willen verzorgen en liefhebben is redelijk normaal denk ik als je van paarden houdt. Maar dat het veel geld kost staat daar los van.

Je begint met paarden en raakt verslaafd. Het is niet; ik zoek de duurste hobby/sport en ga vastw el van die stomme beesten houden..........

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:04

Nou hier een grote penny ik zoek uitsluitend een ruiter...al het verzorg werk vind ik leuk om te doen.
Maar met name de onkunde en verkeerd omgaan met signalen van het paard vielen mij dus op. Maar ook uitleg hielp niets en dan de grote waffel die er kwam , man wat was die brutaal. Zelf een manage dieseltje gewend zijn en niet goed kunnen rijden en voorwaartse signalen geven . Echt het dier snapte niets van haar hulpen en ging maar in het midden staan deed niets verkeerd maar ging maar eten omdat hij haar eigenlijk door alles negeerde omdat ze niet geleerd had hoe voorwaarts te rijden.
En wat mij dan tegen viel was die telefoon echt 1000 filmpjes facebook en tic toc!. Dan waren er tips: echt koop goede sporen , sla de zweep kapot op zijn kont de luie donder, je moet hem eens flink in de mond trekken, je moet zelf een scherp bit kopen dat bitloze gedoe werkt niet!.

Echt ik was woest en nam haar gewoon te kakken tegenover al die bijdehante tieners/ pubers.
Ik plaatse een filmpje van mijn zoontje van 5 die met hem door de bak reed alsof het geen moeite koste in alle 3 de gangen, het voltige filmpje en springen van mijn dochter 8jaar met die pony en ook een filmpje dat we aan het mennen zijn.
Toen had ik me daar een boze moeder aan de lijn via de telefoon oeh....dat was niet mis. Ik had haar dochter met die filmpjes psychisch mishandeld en letsel aan gedaan.
Hierna kan ze zich nooit meer begeven naar een andere verzorgpony!...... :+ .
ze word uitgelachen door haar leeftijdsgenoten. :D
En de instructeur van de manage had haar gezegd dat plezier in rijden van 2 kanten moest komen... en daar zat ze nogal mee in haar maag, ze kon er niet van slapen! :x


Nou met wat er gedreigd werd en hoe ik werd zwartgemaakt op diezelfde media echt belachelijk alleen omdat ze zelf niet kan rijden, (aan sich geen schande je moet ergens beginnen). maar schijnbaar wel hele dure lessen heeft waar ze niets van opsteekt.....of van die dieselautomatjes die gewoon in de :"ook dit uur gaat weer voor bij modus staan"!.

Als ouders had ik het anders aangepakt ;).

Maar nu durf ik bijna geen ruiter meer te zoeken, gewoon om het gedoe...en echt eeuwig zonde want het is wel de pony die het vaker rijden mist.En om dan een contract op te stellen met gedragsregels wat door de ouders ondertekend moet worden vind ik te ver gaan.... dus we houden het maar zo.
En ik hoef er echt geen geld voor, alleen een lief kind die 1x per week wilt rijden!. Je zou denken daar moeten er toch genoeg van zijn -O-.

Inderdaad ze willen steeds meer ,maar missen ook zelfreflectie die rieel is en niet de schuld van...de pony, de baas maar gewoon van hun eigen gebrek aan kunde. En nee dat is geen schande, maar het lijkt wel of de kinderen dat tegenwoordig niet meer bijgebracht word!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:10

Ik heb nooit verzorgers/bijrijders gehad, de kinderen deden het zelf en die waren in de gelukkige omstandigheden dat pa en ma de paarden konden betalen. Dat betekende wel dat ze er volledig voor moesten gaan dus geen kantjes eraf lopen want je had met dieren te maken die afhankelijk van ons waren.
Wat betreft eisen, ik kan me herinneren dat mijn man ( sportte in teamsporten op eerste divisie niveau) ooit vertelde dat hij zo kon zien wie het eerste haalde of niet.
Twee dezelfde jongens met hetzelfde talent, keihard trainen waarbij de één zonder morren een seizoen blij was met een aantal invalbeurten en de ander na drie invalbeurten aangaf dat hij een basisplaats wilde. Manlief zei dat sommigen tegenwoordig ( 30 jaar geleden) geen geduld meer hadden om echt goed te worden. De bankzitter stond het jaar erop in de basis , de eiser hopte weer naar een andere club en redde het ondanks talent niet. Het is een karakter kwestie, deels door opvoeding.
Wanneer je nooit ergens moeite voor hebt hoeven doen denk je dat alles gewoon je kant op komt. Niet alleen in de paarden maar met alles .

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:28

Het is echt niet alleen de jeugd maar ook echt wel de ouders van deze jeugd die belachelijke eisen hebben.

Enkele jaren geleden zocht ik een bijrijder voor 2/3 dagen per week. En ja ik wilde ook dat er minimaal 2x per maand bij mijn instructrice gelest werd op eigen kosten. Puur omdat het onder het zadel niet de makkelijkste dame was met rijden (niet gemeen, maar eentje die misbruikt maakt van de fouten van de ruiter). Daarnaast wilde ik ook iemand boven de 18.

Eerste reactie was van een moeder voor haar dochter:
Pony moest naar de andere kant van NL verhuist worden, bij hun op stal. Deze kosten waren voor mij.
Ook moest ik de kosten van het lessen van haar dochter voor mijn rekening nemen.
Mevrouw succes gewenst, die was echt van het padje af.

Volgende met hun eisen pakket.
Paardje moest verhuizen naar een stal met binnenbak. Lessen gingen ze niet aan beginnen want hun dochter reed super, mocht op de manege al op alle moeilijke paarden rijden in de les.
Meisje wilde graag de sport in, dus moest altijd droog kunnen trainen. Kosten wedstrijden, startkaart waren voor mijn rekening.


Uiteindelijk een lief meisje gevonden van net 18. Qua niveau rijden voldeed ze niet helemaal. Maar met andere dingen deed ze het super. Wilde graag leren, kwam dr afspraken na. Nooit te beroerd om wat dingen ernaast te doen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:42

Nou inderdaad kiki ga je door met zoeken en tref je de juiste persoon?
Ik wil geen gedoe meer, en ben gestopt met zoeken. Eigenlijk omdat het vertrouwen weg is en dat is weer niet eerlijk tegenover de andere persoon....een kind wel te verstaan want dat zijn tieners en pubers ook nog tenslotte, misschien waren mijn verwachtingen te naïef!.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:01

Dit is een discussie die ik veel zie gevoerd worden bij ons op stal, en daar is de conclusie dat het vooral een kwestie blijft van "paardenmensen vs. mensen met paarden" :D En dat helaas tegenwoordig je veelal mensen met paarden hebt, al dan niet veroorzaakt door alles wat er naast de beesten nog "moet" van de gemeenschap.

Oud of jong, zodra ik mensen (zowel mede-pensionklanten als potentiële verzorgers/bijrijders) hoor zeggen "Wei mesten is zo'n rotklus, ga ik echt niet doen hoor", "Uitmesten om 9u? Dat is me te vroeg, ik wil uitslapen" of het pareltje "Waarom zou ik ergens mee helpen, ik betaal toch?" dan gaan ze linea recta naar de kolom mensen met paarden en kan men mogelijkheden met mijn dieren iig op hun buik schrijven. Ik zie graag de paarden en hun verzorging als prioriteit waar je ook eens een stapje harder voor mag zetten, en ga niet lekker met mensen met een andere insteek :)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:47

Altijd als die vergelijking gemaakt wordt tussen paardenmensen en mensen met paarden, dan behoort de auteur van dat bericht uiteraard altijd tot de goede groep. Erkennen dat verschillende mensen gewoon verschillend in het leven staan en dat dat ook gewoon oké is, is blijkbaar heel moeilijk. Blijkbaar moet je om 9 uur stront staan te scheppen om het goed te doen. "Maar hé, ik doe het om 7 uur dus ik ben nog beter dan jij." "Losers, ik doe het om 3 uur 's nachts, dat is pas dedication."

Weet je wat: laat mij maar een mens met een paard zijn, minder druk, meer plezier. :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:53

Het is prima te erkennen dat de prioriteiten gewoon anders liggen, maar de essentie is: dat matcht dan niet met mijn insteek en dan begin ik er niet aan qua verzorger/bijrijder. Dat wordt nl een road to misery voor beide partijen :+ En ja, ik zie mezelf zeker als paardenmens- met de bijbehorende gebreken qua prioriteiten in andere delen van het leven wat men tegenwoordig allemaal "moet", wat dan weer de keerzijde daarvan is ;) Alles is relatief hè, wat aan de ene kant goed/slecht is of gezien wordt hoeft dat aan de andere kant niet te zijn.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:02

Maar ik vind dat waardeoordeel dat er meteen opgeplakt moet worden zo irritant. Iemand die niet doet wat jij doet zet je al meteen in de kolom 'mensen met paarden', terwijl die mensen op een ander vlak dan misschien verder gaan, beter doen, meer doen dan jij. En uiteraard is het niet erg wanneer verwachtingen niet matchen, maar daar moet toch niet meteen een waardeoordeel aan hangen van: pfuh, jij bent maar een mens met een paard. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:09

Werd met het onderscheid 'paardenmensen' vs 'mensen met paarden' niet ook altijd het gevoel voor paarden bedoeld? :? Het soort aangeboren, natuurlijke horsemanship dat sommige mensen hebben, terwijl een ander daar heel hard voor moet werken en zelfs dan nooit zo 'finetuned' wordt dat ze instinctief kunnen omgaan met verschillende paarden en hun persoonlijkheden.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:12

Als het van te voren duidelijk is dat prioriteiten minder zijn is prima. Het is immers ook geen eigen paard.
Maar de afgesproken tijden en gemaakte afspraken nakomen is wel fijn.
En dat is ook wat ik gemerkt heb.
3 keer in de week in de zomer. Maar dan word het slechter weer, eerder donker. En steeds vaker blijven ze weg.
Ik heb een verlichte buitenbak. Bijna altijd te rijden.
Maar nee geen binnenbak en kantine om te ouweh*eren met andere.
Maar dat was er met goed weer ook niet... Begin er dan niet aan.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:14

Tja, paardenmensen of mensen met paarden .... eens met Gini. Rare discussie. We hebben trouwens ook nog de 'echte paardenman', komt vaak voor in (traditionele) fokkerskringen. Is weer heel iets anders :+ .

Verder doet dit topic me denken aan een ander langlopend topic over het zoeken van bijrijders, ook zeer hilarisch af en toe. Natuurlijk is er een verschil met vroeger. Toen had je weinig paarden en veel mensen/meiden die graag iets 'wilden met paarden'. Nu heb je heel veel paarden, minder jonge mensen, veel meer ander tijdverdrijf... Tel uit je winst.

Als er hier bijrijders zijn of mensen die bij op stal een handje helpen, zijn dat dus meestal ook volwassenen. Even wennen, maar gaat prima.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:16

Hier in de omgeving is een paard stallen niet erg duur. (jong) volwassenen die wel fanatiek zijn hebben meestal zelf een paard.
Denk dat dat ook mee speelt.
Zou juist iemand 35+ wel gezellig vinden maar die zijn er denk ik heel zelden.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:22

35+ reageert natuurlijk niet op een advertentie die zich richt op jongeren.
Dus dat vraagt een andere tekst. Ze zijn er genoeg!

Ik ontmoet volwassenen trouwens veel meer via via - soms komt het in een gesprek aan de orde, of zie je wat langskomen, hoor je wat in de buurt. En dan vraag ik of iemand zin heeft om eens te komen kijken, ik begin altijd zeer low profile, eerst maar eens een tijdje aanzien, en als het leuk is voor beide proberen om wat afspraken te maken voor een langere periode.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:25

Als ik dit topic zo lees denk ik dat er gewoon langs beide kanten veranderingen zijn. Ik weet toen ik begon als verzorger/bijrijder was dat eigenlijk heel vrijblijvend. Ik kwam wanneer ik kwam en ik ging wanneer ik ging, wilde ik die dag rijden of niet was eigen keuze en iets zoals lessen nemen kwam zelfs niet ter sprake. En zo rolde ik er meer en meer in. Eens wat klusjes doen wanneer de eigenaar op vakantie was, zelf fanatieker worden en dus vaker en stipter trainen en zo evolueerde dat door totdat ik de laatste paar jaar eigenlijk hoofdverantwoordelijke was voor het volledige reilen en zeilen van de paarden op die hobbyfokkerij. Door zo mijn strepen te verdienen, zijn er dan andere bijrijdpaarden bijgekomen. Maar echt niet dat ik begonnen ben met een hele eisenlijst, noch vanuit mij noch vanuit de paardeneigenaar. Op het begin was het echt: schijnt de zon en heb ik zin om manen te vlechten? Ok, laten we naar mijn verzorgpaarden gaan. :D

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:27

Mijn advertentie is altijd gericht geweest op 18 plus ivm wonen in het buitengebied en het hebben van eigen vervoer.
Maar meestal reageerde dan nog 18- :)
Of dan net 18-20
En dat is dus prima, maar die laatste zijn zeker ook niet betrouwbaarder betreft nakomen afspraken.
En daar heb ik gewoon een hekel aan. Als ik iets afspreek kom ik dat na, punt. Of ik geef ruim van te voren aan waarom niet.

Ik heb heel wat keren met slangen lopen slepen om de bak te sproeien en dan appte ze half uurtje van te voren af.... zorg ik dat het voor de bijrijder in orde is en dan zoiets...
Nu is het ondertussen zo gemaakt dat slepen met slangen niet meer hoef, maar echt...
Nee kost mij meer energie dan het oplevert.
En idd wie weet via via ooit....



Gini, ik kwam gewoon 7 dagen in de week :D
Maar de eigenaar gaf meestal wel klusjes mee. ooh het regent zo hard, mooi weer om spinnenwebben te verwijderen.
Vraag me af hoeveel dat nu nog doen :D

Les kreeg ik gratis en vond ik super fijn. Wilde graag leren. En kreeg van huis uit daar geen geld voor.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:21

Gini schreef:
Maar ik vind dat waardeoordeel dat er meteen opgeplakt moet worden zo irritant. Iemand die niet doet wat jij doet zet je al meteen in de kolom 'mensen met paarden', terwijl die mensen op een ander vlak dan misschien verder gaan, beter doen, meer doen dan jij. En uiteraard is het niet erg wanneer verwachtingen niet matchen, maar daar moet toch niet meteen een waardeoordeel aan hangen van: pfuh, jij bent maar een mens met een paard. Toch?

Ik snap je punt inderdaad, het wordt ook veel als waardeoordeel gebruikt. Maar zolang je je beseft dat dat ook dan vooral een waardeoordeel vanuit iemands perspectief (prioriteiten) is en niet een vaststaand algemeen feit, vind ik het zelf nooit zo'n probleem om die omschrijvingen te gebruiken en snap ik de wat stekelige reactie die mensen soms hebben op die discussie niet zo. Zeker wanneer je je realiseert dat ook "paardenmens" juist absoluut niet altijd positief bedoeld hoeft te zijn, het stigma van mensen die niks anders in de kop hebben en dus saai en zeer beperkt zijn in hun interesses hangt daar ook hard aan. Mijn collega's denken bijv. zo over mij, daar was ik een stuk positiever uit de bus gekomen als ze mij hadden gezien als een mens met paarden :Y) Vandaar ook de nuance dat alles relatief is, iemand kan wel vinden dat iets beter is maar dat wil niet zeggen dat het dat ook daadwerkelijk is- en inderdaad, in andere vlakken "scoort" iemand met andere prioriteiten juist weer beter. Geldt net zo hard voor mij als voor alle andere miljarden op deze aardbol :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:25

kwita schreef:
Nou inderdaad kiki ga je door met zoeken en tref je de juiste persoon?
Ik wil geen gedoe meer, en ben gestopt met zoeken. Eigenlijk omdat het vertrouwen weg is en dat is weer niet eerlijk tegenover de andere persoon....een kind wel te verstaan want dat zijn tieners en pubers ook nog tenslotte, misschien waren mijn verwachtingen te naïef!.


And now as we speak kwam er dus echt een heel lief meisje aan de deur....wie weet leest ze bokt.
maar ik heb besloten het nog eens te proberen....zij deed me zo aan mijzelf zelf denken , tja wie weet is ze gewoon anders als de vorige!. echt ze was zo puur en de pony zijn lichaamstaal sprak boekdelen wie weet kwam de speld in de hooiberg gewoon verpakt vanzelf naar me toe!

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:33

Al heel dapper dat ze aan de deur kwam :j
Ik duim voor zowel jou als jet meisje mee.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:18

kwita schreef:
kwita schreef:
Nou inderdaad kiki ga je door met zoeken en tref je de juiste persoon?
Ik wil geen gedoe meer, en ben gestopt met zoeken. Eigenlijk omdat het vertrouwen weg is en dat is weer niet eerlijk tegenover de andere persoon....een kind wel te verstaan want dat zijn tieners en pubers ook nog tenslotte, misschien waren mijn verwachtingen te naïef!.


And now as we speak kwam er dus echt een heel lief meisje aan de deur....wie weet leest ze bokt.
maar ik heb besloten het nog eens te proberen....zij deed me zo aan mijzelf zelf denken , tja wie weet is ze gewoon anders als de vorige!. echt ze was zo puur en de pony zijn lichaamstaal sprak boekdelen wie weet kwam de speld in de hooiberg gewoon verpakt vanzelf naar me toe!

Dat zou super wezen, stoer dat je het weer probeert.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:25

Heb het idee dat juist eigenaren van paarden die een verzorger of bijrijder zoeken vaak door het dak heen slaan. Mijn nichtje was al een tijd op zoek naar een bijrijdpaard en kon niks vinden waar geen bak met geld voor gevraagd werd en ook nog eens heel veel eisen qua rijniveau. (Terwijl ze een orun diploma op zak heeft)

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:30

In limburg een bak geld vragen? Zie dat zo vaak niet hoor.
En heb toch echt een hele tijd de advertenties in de gaten gehouden.
Of woont je nichtje elders dan jij, dat kan ook natuurlijk :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:36

Ik vind dat de eigenaren en verzorgers wel wat minder eisen mogen stellen.
Eigenaren vragen absurde bedragen zodat jij even het voer kan klaar zetten. Oh en dan mag je over een tijdje eventjes rijden. Maar niet springen of buitenritten. Alleen wat in de bak.
Dat mag dan ook weer veranderen.
Uiteraard zijn er ook hele aardige eigenaren die dit niet doen en vragen!

Daarnet zag ik ook een advertentie van een verzorgster.
Die zij:
Wat verwacht ik van u?
- een lieve pony
- niet te oud
- toestemming tot alles van het rijden

En dan wat kan u verwachten van mij?:

- betrouwbaar
- ik ga veelzijdig met uw paard om
- en Ik doe veel klusjes

Dit is niet precies de advertentie, dat wil ik er niet in zetten.
Maar ik vind dat de eisen aan beide kanten wat lager mogen.

Van mezelf weet ik dat ik alle paarden een genot vind om rond te zijn. Ook als het alleen poetsen is.