Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jeugd wilt steeds meer?

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
In limburg een bak geld vragen? Zie dat zo vaak niet hoor.
En heb toch echt een hele tijd de advertenties in de gaten gehouden.
Of woont je nichtje elders dan jij, dat kan ook natuurlijk :)


Nee woont ook in midden Limburg. Gaf eerst ook les op de manege maar moest daarmee stoppen ivm haar opleiding. Ze heeft een tijdje gezocht naar een bijrijdpaard maar mag nu bij een vriendin een keer in de week uithelpen met jonge sportpaarden rijden en verzorgen waar ze wel ook nog een zakcentje voor krijgt. Heb haar gezegd dat als die van mij straks onder het zadel is mag ze hem ook rijden als ze zin en tijd heeft dus dat kon ze wel waarderen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:40 



 
Profiel   

Ah fijn, heeft ze toch weer wat te doen.
Hier in de buurt geld vragen dat lukt meestal toch echt niet. Een paard houden is hier goedkoper dan elders in Nederland. Dus fanatieke ruiters hebben meestal zelf al een paard. Dus de vijver van goede bijrijders is daardoor klein. Ga je dan ook nog geld vragen schiet het helemaal niet meer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:42 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ah fijn, heeft ze toch weer wat te doen.
Hier in de buurt geld vragen dat lukt meestal toch echt niet. Een paard houden is hier goedkoper dan elders in Nederland. Dus fanatieke ruiters hebben meestal zelf al een paard. Dus de vijver van goede bijrijders is daardoor klein. Ga je dan ook nog geld vragen schiet het helemaal niet meer op.


Ik denk ook dat vorig jaar tijdens de coronapandemie veel bijrijdpaarden al “bezet” waren en je dan alleen de betaalde advertenties overhield.

Mijn vriend en ik waren een tijd aan het twijfelen om een leasepaard te nemen bij de manege. (Kost ongeveer €250-€300 pm) Maar nu ik er zo over nadenk kunnen we beter in de buurt van de stal van Valentijn over een tijdje een bijrijdpaard zoeken zodat we samen het bos in kunnen rijden. Dan heeft Valentijn ook nog eens wat steun aan een wat meer ervaren paard. Ipv eentje er langs met de fiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 09:57 



 
Profiel   

Ik wil geen brijrijder en zoek ook niet. Wel ooit tijdens zwangerschap aan begonnen, maar wat leuk begon, eindigde toch minder.

Gaat niet per se om eisen, maar of er een klik is.

Stel dat ik iemand zou zoeken, kan ik wel een lijstje maken, maar ik weet ook dat het niks zegt over de werkelijkheid als je eenmaal bezig bent. Dan kan het natuurlijk tegenvallen.

Maar de paarden zitten in mn systeem en ik zal vast dingen vergeten om te benoemen, omdat de er zo automatisch in zitten.
Als iemand zou komen om te verzorgen en rijden, heb je dan al je lijstje, alles is nieuwe voor diegene en dan zie je nog dingetjes, die je wil bespreken. Dat is niet per se banketstaaf naar de verzorger, maar soms ook noodzakelijk voor de paarden of de plek.

Als jij in pension staat waar regels zijn, wil je dat je bijrijder zich daar ook netjes aan houdt bijv.

Andersom mag een bijrijder best wensen hebben, want dat past bij de reden dat iemand een verzorgpaard zoekt en wat diegene daarbij in zijn/haar hoofd heeft.

Wel of niet betalen is een eeuwige discussie. Ik snap bijv heel goed dat iemand met weinig budget meer zou willen rijden en dat denkt te kunnen doen tegenover klusjes bijv.

Maar wat steeds aangehaald wordt; de jeugd is veeleisend en daarna waren de ouders van deze jeugd zo. Ja, en van wie hebben die het weer? En daarvoor?
Mijn oma uit 1912 heeft haar kinderen al verwend. Niet steenrijk, op haar 40e een week na bevalling van 4e kind weduwe en altijd hard gewerkt. Maar mijn moeder herkend niks van generatie genoten die tekort kwamen, niks konden en mochten etc.
Mijn moeder uit 1943 was weer zo een moeder en ik daarna ook weer. Wel met veranderingen en invloeden van de man en huidige tijd, maar elke generatie heeft wel wat.

En ja vroeger was alles beter. Dat is waar je vandaan komt. Dat is wat je kent. Mensen vinden alles wat nieuw is lastig, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 11:13 



 
Profiel   

Ik zou eerder zeggen dat dieren steeds meer als "ding" worden gezien en niet als een levend wezen van vlees bloed emotie gevoel....

Zal ook met de generatie ouders te maken hebben van het internet.?
En dus ook al heel erg snel social media...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 12:39 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ah fijn, heeft ze toch weer wat te doen.
Hier in de buurt geld vragen dat lukt meestal toch echt niet. Een paard houden is hier goedkoper dan elders in Nederland. Dus fanatieke ruiters hebben meestal zelf al een paard. Dus de vijver van goede bijrijders is daardoor klein. Ga je dan ook nog geld vragen schiet het helemaal niet meer op.



*verhuist naar Limburg*

Wordt hier al gauw 70 à 100 euro gevraagd
Stalling is dan ook prijzig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 12:42 



 
Profiel   

Bij de sportstallen met 3 binnenbakken zonder weidegang zal het hier ook wel gevraagd worden.
Maar er zijn ook veel stallen met een goede buitenbaan en hele jaar door buiten overdag.
Dan krijg je dat al minder snel.
Plus een paard dat een dag overgeslagen word maar toch buiten heeft gestaan in de groep zal een eigenaar ook minder snel als probleem worden gevonden.
Dus of je dan een paard kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 12:45 



 
Profiel   

Tijdje geleden had ik ook een advertentie geplaatst.
Heb een paar hele fijne dressuurpaarden staan die nu dienst doen als grasmaaier.
Dacht misschien is er iemand die zelf het geld niet heeft voor zulke paarden en wel graag veel wil leren.
Rijden, wedstrijden etc allemaal mogelijk.
Nou je wil niet weten wat voor reacties ik kreeg.
Uitschieter was wel een meisje dat vroeg wat ik betaalde voor het rijden.
Of dat meer van deze tijd is geen idee.
Weet wel dat ik als meisje van die leeftijd enorm genoten heb van alle mogelijkheden die ik kreeg om met veel fijne pony’s en paarden aan de slag te mogen.
Maar ik vond het savonds voeren op de manege en het helpen vlechten etc bij pensionklanten ook echt ontzettend leuk en mocht in ruil daarvoor veel rijden.
Zou niet in me opgekomen zijn daar geld voor te vragen.
Ik zet ook geen advertentie meer.
Wij zijn verhuisd dus ken hier nog weinig mensen.
Paarden zijn nu vooral grasmaaier.
Binnenkort toch maar zelf weer gaan rijden en aanmelden bij de Rijvereniging.
Wie weet kom ik daar via via wel een leuke ruiter tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:25 



 
Profiel   

Danique_G schreef
DuoPenotti schreef
Ah fijn, heeft ze toch weer wat te doen.
Hier in de buurt geld vragen dat lukt meestal toch echt niet. Een paard houden is hier goedkoper dan elders in Nederland. Dus fanatieke ruiters hebben meestal zelf al een paard. Dus de vijver van goede bijrijders is daardoor klein. Ga je dan ook nog geld vragen schiet het helemaal niet meer op.



*verhuist naar Limburg*

Wordt hier al gauw 70 à 100 euro gevraagd
Stalling is dan ook prijzig


Poeh, dat is meer dan wat ik betaal aan stalling/hooi/stro per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:12 



 
Profiel   

Gaat over en weer hoor.
Niet alleen de 'jeugd' stelt eisen. als ik soms zie wat een eisen eigenaren stellen.

Ik ben zelf zowel eigenaar als verzorgster geweest.
Ik heb ook verzorgers voor mijn paardje gehad en zelf ook de zorg over paardjes gehad.
Beiden goed bevallen, denk dat het vooral belangrijk is dat je naast een klik met de pony, een klik met de eigenaar hebt, dat de verwachtingen duidelijk zijn en er duidelijke en open communicatie is.

En dat als er financiën bijkomen, dit wel reëel is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 14:29 



 
Profiel   

Tja ik vind het altijd zo krom jij wilt een paard en andere moeten bijbetalen om in de kosten bij te dragen.

Ik zie het anders:
A) het paard wil ik alle kosten en zorg zijn al voor mij.
B) en tja ongelukkig genoeg zoek ik weer een ruiter omdat ponylief die mist!.
C) het betreft een C pony dus ja die kinderen hebben nog maar een paar euro zakgeld....
D) dan snijd het mes wel aan 2 kanten, pony heeft ruiter en kind kan haar hobby doen!.
E) geen vriendjes en vriendinnetjes uit de klassen van mijn kinderen dat is om gedoe te voorkomen stel dat....


Maar geld er voor vragen nee dat komt niet in me op, de spullen zijn al aanwezig.
wel wordt er een papiertje getekend ze rijden op eigen risico, en alle daar uit voortvloeiende schade is voor hun. Willen ze lessen prima op eigen kosten....de manage is om de hoek veel plezier!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 15:19 



 
Profiel   

Toch net zo krom jij wilt een hobby en een ander moet die maar betalen?

Op zich vind ik iets betalen zo gek nog niet.
Maar half stalgeld enz, nee echt niet, dat is veel teveel. Uiteindelijk heeft een bijrijder geen zeggenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 15:32 



 

DuoPenotti schreef
Toch net zo krom jij wilt een hobby en een ander moet die maar betalen?

Op zich vind ik iets betalen zo gek nog niet.
Maar half stalgeld enz, nee echt niet, dat is veel teveel. Uiteindelijk heeft een bijrijder geen zeggenschap.


Maar is het niet net zo krom als iemand geen tijd heeft voor het paard, een ander moet het oplossen en er ook nog voor betalen?
Ik heb hier in Limburg toch echt wel een aantal gezien waarbij je een aantal keer per week 's ochtends en 's avonds moet voeren, mesten, je mag af en toe rijden maar niet iedere keer, €70+. Dat rijden is dan minder dan 1x per week dus dan betaal je gewoon om klusjes te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 16:23 



 
Profiel   

Is het altijd geen tijd?
Ik heb bijrijders gehad omdat mijn gezondheid me in de steek laat. En ik bijrijders ook gun te rijden zoals ik vroeger ook geen paard had.
Maar worden ze niet gereden staan ze in de wei. Staan ze ook goed.

Maar van bijrijders heb ik achteraf hele verhalen gehoord waarom ze hier hielpen.... Klusjes hoefde niet. Betalen niet. Dus helpen?
Maar ze dachten blijkbaar met soms rijden groots te helpen...
Dus dat altijd oplossen. Het zal vast voorkomen. Vaker denk ik niets gewend zijn en is alles een opgave

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 16:32 



 
Profiel   

Nu ik er zo over nadenk. Ik denk dat ik zelf ook wel “eisen”/voorwaardes heb mocht ik weer een nieuw bijrijdpaard zoeken. Ik zou het alleen niet zo direct verwoorden in een advertentie.
Ik vertel wat over mijzelf en mijn paardenverleden en waar ik in de toekomst heen wil, wat ik graag doen en wat voor waardes ik heb. Ik hoop eigenlijk dat er dan een bepaalde mate van zelf selectie is.
Ik zou zelf ook niet voor een bijrijdpaard gaan wat niet bij mij past. Ik betaal dan ook vaak wel een bijdrage, wat ik geen punt vind. Het moet wel in verhouding blijven. Anders kan ik net zo goed een eigen paard kopen.
(Wat ik ook wil, maar das een ander verhaal)

Kinderen zien niet echt in hoe het overkomt en knallen het zo lekker ontactisch op internet. En tsja, vroeger wilde ik ook altijd heel graag op een Arabier rijden 8-) liefst zwart en een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 16:41 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Toch net zo krom jij wilt een hobby en een ander moet die maar betalen?

Op zich vind ik iets betalen zo gek nog niet.
Maar half stalgeld enz, nee echt niet, dat is veel teveel. Uiteindelijk heeft een bijrijder geen zeggenschap.


Ja iets....betalen dat is idd niet gek, maar het dier hebben en verzorgen dat is wel toevallig mijn hobby daar voor kocht ik hem ;).
Maar daarom zeg ik lessen betalen ze zelf....ze lessen toch al op een manage in de meeste gevallen.
En nee er gaan geen hoefijzers onder en het eerste jaar blijft de pony gewoon op het erf, ze zijn toch minderjarig. buitenrijden prima ,maar dan gaat er verplicht een volwassene mee!.Dan zie je en spreek je de ouders ook meteen periodiek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:22 



 
Profiel   

kwita schreef
Tja ik vind het altijd zo krom jij wilt een paard en andere moeten bijbetalen om in de kosten bij te dragen.

Ik zie het anders:
A) het paard wil ik alle kosten en zorg zijn al voor mij.
B) en tja ongelukkig genoeg zoek ik weer een ruiter omdat ponylief die mist!.
C) het betreft een C pony dus ja die kinderen hebben nog maar een paar euro zakgeld....
D) dan snijd het mes wel aan 2 kanten, pony heeft ruiter en kind kan haar hobby doen!.
E) geen vriendjes en vriendinnetjes uit de klassen van mijn kinderen dat is om gedoe te voorkomen stel dat....


Maar geld er voor vragen nee dat komt niet in me op, de spullen zijn al aanwezig.
wel wordt er een papiertje getekend ze rijden op eigen risico, en alle daar uit voortvloeiende schade is voor hun. Willen ze lessen prima op eigen kosten....de manage is om de hoek veel plezier!.


Papiertje geldt helaas niet. Jij bent aansprakelijk, hoe dan ook. Beter kan je kijken of je een verzekering hebt die het dekt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:44 



 
Profiel   

[***] schreef
DuoPenotti schreef
Toch net zo krom jij wilt een hobby en een ander moet die maar betalen?

Op zich vind ik iets betalen zo gek nog niet.
Maar half stalgeld enz, nee echt niet, dat is veel teveel. Uiteindelijk heeft een bijrijder geen zeggenschap.


Maar is het niet net zo krom als iemand geen tijd heeft voor het paard, een ander moet het oplossen en er ook nog voor betalen?
Ik heb hier in Limburg toch echt wel een aantal gezien waarbij je een aantal keer per week 's ochtends en 's avonds moet voeren, mesten, je mag af en toe rijden maar niet iedere keer, €70+. Dat rijden is dan minder dan 1x per week dus dan betaal je gewoon om klusjes te doen.


Ja zulke advertenties zie ik ook wel eens voorbij komen..om te lachen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:47 



 
Profiel   

Dat zeg ik toch geen half stal geld. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 18:49 



 

DuoPenotti schreef
Dat zeg ik toch geen half stal geld. :)


Voor €140 heb je hier echt geen stalling, €300 is het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden :+ dus ik versta blijkbaar een hoger bedrag onder half stalgeld dan jij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:32 



 
Profiel   

ja dan is 70 toch ook geen half stalgeld... ik geloof dat je echt even niet meer begrijp? :)

Oke met 1 keer rijden en zoveel klusjes is het veel.
Maar zou je 3 keer mogen rijden, zie dat op een manege maar eens te doen voor dat geld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:36 



 

DuoPenotti schreef
ja dan is 70 toch ook geen half stalgeld... ik geloof dat je echt even niet meer begrijp? :)

Oke met 1 keer rijden en zoveel klusjes is het veel.
Maar zou je 3 keer mogen rijden, zie dat op een manege maar eens te doen voor dat geld :D


Ja maar voor 3x rijden vragen ze hier €150 + klusjes :+
En het ging niet om 1x per week, maar hooguit eens in de 2 weken. Eigenaresse wilde erbij zijn maar had niet vaker tijd. Dan gaat het alleen om iemand vinden die klusjes voor je doet en nog gek genoeg is om ervoor te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:46 



 
Profiel   

Dan zou ik ze veel succes met zoeken wensen :D

en ja vragen kan altijd natuurlijk, of het dan ook lukt iemand te vinden?
Hier staan zoveel paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:49 



 
Profiel   

[***] schreef
DuoPenotti schreef
ja dan is 70 toch ook geen half stalgeld... ik geloof dat je echt even niet meer begrijp? :)

Oke met 1 keer rijden en zoveel klusjes is het veel.
Maar zou je 3 keer mogen rijden, zie dat op een manege maar eens te doen voor dat geld :D


Ja maar voor 3x rijden vragen ze hier €150 + klusjes :+
En het ging niet om 1x per week, maar hooguit eens in de 2 weken. Eigenaresse wilde erbij zijn maar had niet vaker tijd. Dan gaat het alleen om iemand vinden die klusjes voor je doet en nog gek genoeg is om ervoor te betalen.


Welke regio woon je? Hier hoor ik dat ook wel eens maar dan vind dan lach ik ze oprecht uit als ze dat vragen.
Ik was bij mijn paard echt goedkoop. Ik vroeg 30 euro voor twee keer per week. In een regio waar ze het driedubbele vroegen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:50 



 

Danique_G schreef
Welke regio woon je? Hier hoor ik dat ook wel eens maar dan vind dan lach ik ze oprecht uit als ze dat vragen.
Ik was bij mijn paard echt goedkoop. Ik vroeg 30 euro voor twee keer per week. In een regio waar ze het driedubbele vroegen :')


Noord Limburg. Ik heb gewoon even geduld tot ik mijn eigen paardje kan kopen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen