Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe aan een verzorgpony geraken.

 
Profiel   

Heyy! Ik rijd nu één keer per week op een manege, maar merk dat ik het liefst veel vaker bij paarden in de buurt ben. Vaker naar de manege is voor mij helaas niet mogelijk, want ik heb mijn vader daarvoor nodig en ben daar alleen in het weekend. Daarom ben ik nu op zoek naar een verzorgpony bij mij in de buurt, waar ik zelf naartoe kan fietsen.

Ik heb alleen gemerkt dat het heel erg moeilijk is een verzorgpony ergens te vinden. Ik heb al op google gezocht (levert helemaal niks op lol) en op marktplaats gekeken, maar hier zie ik eigenlijk alleen verzorgers / bijrijders aangeboden staan. Helaas ken ik ook niemand bij mij in de buurt die een eigen paard / pony heeft - die een verzorger zoekt. Daarom mijn vraag: waar kan je het beste zoeken naar een verzorgpony, wat kun je het beste doen zodat mensen jou kunnen vinden?

xx Am!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:35 



 
Profiel   

Tja, een advertentie op marktplaats zetten met zoveel mogelijk (duidelijke) info. Aangezien je leeftijd word het helaas moeilijk. Mijn vriendin ging vroeger gewoon aanbellen bij huizen met paarden, maar daar heeft niet iedereen zin in dus raad ik je eigenlijk af, maar he, ;)
Misschien kun je op de manege met verschillende eigenaren eens een gesprekje beginnen, evt. met je vader erbij en bespreken dat jij het leuk zou vinden aandacht aan het paard te besteden, knuffelen, poetsen en misschien dat de eigenaar zelf aanbied dat je eens kunt gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:39 



 
Profiel   

Je zou op Facebook kunnen zoeken naar een groep die zich hierop richt in jouw provincie en een advertentie kunnen plaatsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:40 



 
Profiel   

Je zou eventueel een stal kunnen benaderen of je een briefje op mag hangen met dat je een verzorgpaard zoekt en je gegevens, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 23:02 



 
Profiel   

Of even bij jou in de buurt een paar briefjes bij paarden eigenaren in de bus doen. Ik kan eerlijk toegeven dat as iemand nu bij mij aanbelt om de shetters te verzorgen ik waarschijnlijk geen nee zeg. Maar ik haal nu niet iemand van marktplaats af

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 00:01 



 
Profiel   

Tegenwoordig denk ik de beste optie: paard-gerelateerde Facebook pagina's in jouw regio! Je hebt zelfs speciale bijrijders/verzorgers pagina's. Maar een algemene paarden(spullen) groep kan ook.

Jij of je ouders kunnen ook een oproepje plaatsen in zo'n groep. Vermeld wel je woonplaats en hoe ver je wilt/kunt reizen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 04:31 



 
Profiel   

Wij gingen vroeger gewoon een rondje fietsen en langs de boer om te kijken waar ze paarden/pony’s hadden en daar aanbellen.
Veel oudere boeren hebben helemaal niets met FB .. dus die zullen ook geen oproepjes lezen ;)

In welke regio woon je ? Als je bij mij in de regio woon toevallig dan weet ik nog wel iets misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 07:14 



 
Profiel   

Netwerken met mensen met paarden is de makkelijkste manier. Je komt al op een manege zeg je, vraag daar eens rond of mensen nog bekenden hebben die iemand zoeken. Vriendinnen in de buurt en misschien op je school of een andere sportclub waar je komt. Familie en kennissen. Laat het iedereen weten. Ga eens een praatje maken bij een pensionstal die bij je huis in de buurt is. Hang een briefje op bij de supermarkt en laat je vrienden en kennissen het bericht delen op facebook en andere social media. En vooral heb wat geduld, zeg alleen ja als het past, wees eerlijk. Als mensen eenmaal door hebben dat je serieus bent en niet in de winter afhaakt bijvoorbeeld kun je echt leuke dingen vinden. Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 07:43 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 08:38 



 
Profiel   

Op facebook bestaan er allerlei groepen genaamd 'Bijdijders/verzorgers gezocht en aangeboden ...' en dan de provincie erbij. Zo ben ik bij mijn voormalige verzorgpaardje gekomen en ik zie daar regelmatig oproepjes staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 23:17 



 
Profiel   

Heyhoi
Ik ben gewoon bij een boer gaan vragen en het mocht dus dat kan je ook proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 15:15 



 
Profiel   

Facebook ja!! 100%

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 15:41 



 
Profiel   

Probeer Horsify

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 15:42 



 
Profiel   

Misschien bij de lokale vereniging/ponyclub vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 15:49 



 
Profiel   

er is een facebook pagina bijrijders of verzorgpaarden zuid holland en zh verzorgers, bijrijders en diensten mbt paarden in zuid holland

daar zou je eens een berichtje kunnen plaatsen

al mijn bijrijders komen van een van deze groepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 16:39 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad via Facebook kijken! Tegenwoordig heeft bijna iedereen dat en de speciale groepen zijn erg groot geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 17:51 



 
Profiel   

Noukie_kurai schreef
Heyhoi
Ik ben gewoon bij een boer gaan vragen en het mocht dus dat kan je ook proberen :)

Topic is van vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 17:55 



 
Profiel   

Je zou inderdaad een advertentie kunnen plaatsen op Facebook of Marktplaats.
Hoe ik eerder aan mijn verzorgpony's kwam was door gewoonweg langs deuren gaan bij mensen die een pony/paard hadden. Nee heb je en ja kun je krijgen. Niet iedereen zal het waarderen, maar zo laat je wel zien dat je echt graag wil en hebben mensen direct een gezicht bij de persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 17:34 



 
Profiel   

Het heeft hier ook bijna 2 jaar geduurd voor ik een geschikte verzorgpony had :+ wekelijks faceboekgroepen afstruinen en rondvragen bij bvb mensen die je kent of hun ook een oogje in het zeil willen houden.

Je rijd op een manege?
Is er daar bvb een prikbord? Kan je misschien ook een mooi bericht ophangen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 17:36 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Het heeft hier ook bijna 2 jaar geduurd voor ik een geschikte verzorgpony had :+ wekelijks faceboekgroepen afstruinen en rondvragen bij bvb mensen die je kent of hun ook een oogje in het zeil willen houden.

Je rijd op een manege?
Is er daar bvb een prikbord? Kan je misschien ook een mooi bericht ophangen ;)



Een verzorgpaard vinden is echt heel lastig. Ik had het geluk dat een vriendin van mij voor mensen een verzorger zocht voor een haflinger en ik zo via haar bij die mensen terecht kwam. Inmiddels 6 jaar verder en heb echt mijn soulmate gevonden.
Wat ik voornamelijk merk is dat mensen enorme eisen hebben en de jeugd van tegenwoordig daar niet snel aan voldoet. Ze zijn al snel te zwaar, te groot, komen niet vaak genoeg of moeten een belachelijke geldprijs betalen. Dat was in mijn ogen een paar jaar geleden een stuk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 17:38 



 
Profiel   

Facebook! Plaats een berichtje met wat je te bieden hebt en wees vooral eerlijk. Ook marktplaats is handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:18 



 
Profiel   

zelf ben ik het gewoon wezen vragen bij mensen uit de buurt. ik heb heb ze 2 jaar verzorgt en ze zijn nu al een ruim een jaar gedeeltelijk van mij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 13:14 



 
Profiel   

chayenne1998 schreef
Je zou inderdaad een advertentie kunnen plaatsen op Facebook of Marktplaats.
Hoe ik eerder aan mijn verzorgpony's kwam was door gewoonweg langs deuren gaan bij mensen die een pony/paard hadden. Nee heb je en ja kun je krijgen. Niet iedereen zal het waarderen, maar zo laat je wel zien dat je echt graag wil en hebben mensen direct een gezicht bij de persoon.

jaa prc dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 13:14 



 
Profiel   

Dit topic is van vorig jaar... ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen