Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onmogelijke zoektocht naar verzorger

 
Profiel   

Het lijkt wel onmogelijk, een fijne verzorger te vinden voor mijn pony!
Geen idee waar het aan ligt, maar zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Wat zoek ik:
Een betrouwbare, verantwoordelijke verzorger/ster voor een 6 jarige ruin. Het gaat op dit moment alleen om het verzorgen dus als je ambities hebt om te rijden is Amado niet de juiste pony. 1 dag in de week, soms in overleg wat vaker en als ik op vakantie ben mag ze ook de hele week komen. Niet jonger dan 14 ivm dat amado soms best sterk/lomp kan zijn

Wat bied ik:
Een heel lief maatje, zal nooit trappen of bijten en is altijd vrolijk! Ik ben zelf erg flexibel in alles, vraag ook geen bijdrage en ook geen klusjes om te doen. In de toekomst kan af en toe rijden zeker, maar hoeveel tijd daar overheen gaat weet ik niet. Ook is diegene welkom als groom op cross/op de menkar en wil ik je met alle liefde leren mennen!

Maar blijkbaar is er dan toch echt niemand, ze willen allemaal rijden of zijn 10 jaar jong. Nog meer mensen met dit probleem? En via waar hebben jullie je verzorgster gevonden?

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:33 



 
Profiel   

Ik heb het opgegeven. Heb wel iemand gehad die tijdje gereden heeft
Maar ik merkte dat dat niet wat voor mij was. Nu doe ik alles gewoon weer zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:40 



 
Profiel   

Er zijn best wel volwassenen op zoek naar een bijrijd of bij-men paard hoor en er zijn er heus ook die wat geduld hebben om met je mee te groeien. Als bijrijder vond ik het juist altijd heel moeilijk om een bijrijd/verzorg paard te vinden of mensen staan toch raar te kijken als er niet een tiener reageerd maar iemand van in de 40.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:58 



 
Profiel   

Ik denk dat hier voor veel mensen niet echt een 'catch' in zit. Het is alleen verzorgen 1 dag per week, behalve als jij zelf niet kan, dan mag het wel vaker. Mensen die al een verzorgpaard hebben gaan niet overstappen naar een dier wat ze alleen mogen verzorgen en mensen die op een manege rijden kunnen dan in principe net zo goed een paard of pony daar lekker wat extra aandacht geven zonder dat ze ergens 'aan vast zitten'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:59 



 
Profiel   

Kun je niet meer toelichten wat je wél te bieden hebt? Iemand van 16+ wil denk ik ook zelfstandig wat kunnen doen met een paard. Mag iemand lange lijnen / clickertraining grondwerk, noem het maar? :)
En waarom mag je verzorger eigenlijk niet rijden? Bij een heel oud of jong paard of paard met blessure is dat logisch. Maar als er gewoon gereden kan worden en jij maakt zelf fijne ritten, dan kan ik me ook voorstellen dat het een beetje ‘karig’ voelt voor de verzorger die dat niet mag. Je vraagt wel een groot commitment met die mestrondes, ik kan me voorstellen dat de meesten dan wel ook willen rijden als er geen reden is waarom dat niet zou kunnen. :)


Laatst bijgewerkt door Elanor op 07-12-21 11:43, in het totaal 5 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:00 



 
Profiel   

Dit topic zit ondertussen aan deel 5, met ongeveer 500 pagina's per deel denk ik dat je niet de enige bent :D
[VP] Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:00 



 
Profiel   

Maar dat topic gaat over bijrijders. TS zoekt juist iemand die (nog) niet mag rijden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:02 



 
Profiel   

Denk inderdaad dat er te weinig verschil is in wat er kan en mag in vergelijking met een lievelingspony/paard op de manege. Als je kan kiezen tussen "nu op de manege kunnen rijden" en "misschien in de toekomst mogen rijden" maar zonder duidelijke tijdlijn van wanneer, dan is de keuze voor veel mensen denk ik het eerste. Mennen is voor veel mensen ook onbekend, en wellicht daarom minder aantrekkelijk als "extra".

Iemand die al gemend heeft spreekt dat wellicht meer aan, dus misschien kan je je daar wat meer op richten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:03 



 
Profiel   

Elanor schreef
Maar dat topic gaat over bijrijders. TS zoekt juist iemand die (nog) niet mag rijden. :)


I know, maar het gewone verzorgen komt in dat topic ook aan bod. Dus er zullen vast wel tips zijn die één op één over te nemen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:04 



 
Profiel   

Ik vraag me ook af wat er dan valt onder verzorgen? Borstelen, voeren, uitmesten het zouden allemaal onderdelen kunnen zijn van verzorgen... Mag er wel gewandeld worden of longeren?

Waarom is rijden eigenlijk in de toekomst wel mogelijk en nu niet?


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-12-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:06 



 
Profiel   

Palmboom95 schreef
Ik denk dat hier voor veel mensen niet echt een 'catch' in zit. Het is alleen verzorgen 1 dag per week, behalve als jij zelf niet kan, dan mag het wel vaker. Mensen die al een verzorgpaard hebben gaan niet overstappen naar een dier wat ze alleen mogen verzorgen en mensen die op een manege rijden kunnen dan in principe net zo goed een paard of pony daar lekker wat extra aandacht geven zonder dat ze ergens 'aan vast zitten'.


Dit. Dit zou voor mij echt niet aantrekkelijk zijn. Een dag in de week is echt weinig, en dan mag je ook nog vrij weinig doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:07 



 
Profiel   

Ik denk heel eerlijk gezegd dat dit niet echt een uitdagend aanbod betreft. Om één dag in de week alleen te mogen poetsen en verder niks, zou ik ook niet op reageren. Indien je al aangeeft dat het eventueel ook longeren, grondwerk etc. betreft is het al een ander verhaal.

Om te kunnen rijden zijn heleboel mensen al lid van een manege, waar ze ook mogen poetsen én rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:09 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad ook dat het uitmaakt hoe je het presenteert. Zoals je het nu opschrijft lijkt het alleen 1 dag in de week verzorgen. Als dat het doel is dan zou ik daar als verzorgster voor betaald willen worden :+

Maar als je wel alles mag behalve rijden dan is het natuurlijk weer een ander verhaal. Er zijn op zich best mensen te vinden die niet per se hoeven te rijden.

Ik heb zelf mijn fantastische bijrijdster gewoon binnen een uur via Martktplaats gevonden. Zij mag overigens wel rijden maar in de advertentie stond zeker dat rijden niet op 1 staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:12 



 
Profiel   

Ik ken juist wel mensen die liever meegaan mennen en groomen etc. Maar 1 dag in de week is misschien "weinig"; te weinig om fatsoenlijk een band op te bouwen in mijn ogen.

Maar hier was het ook: zoek je iemand... Zijn alle leuke, fatsoenlijke, betrouwbare mensen al voorzien. Heb je iemand gevonden, krijg je opeens van nog 3 andere mensen de vraag om... (die allemaal aan de eisen voldoen....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:15 



 
Profiel   

Wat ik in je advertentie zie en hier in je bericht, zou mij als "oudere" verzorger niet aanspreken. En ik denk eerlijk gezegd de jeugd tegenwoordig ook niet, vooral niet de 14+ leeftijd.
Het gaat om "maar" 1 keer in de week en pas als het jou uitkomt evt vaker, je móét een mestronde doen en mág alleen verzorgen. Bij mij rijst de vraag waarom je een verzorger wil, als het maar om 1 keer per week wat tutten/verzorgen en een mestronde gaat? Op een manege kan iemand bijvoorbeeld ook tutten met een paard zónder mestronde.
Maar als eigenaar heb je natuurlijk het volste recht het op jouw manier te doen met jouw eisen, het is immers jouw paard.


Laatst bijgewerkt door akishino op 07-12-21 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:17 



 
Profiel   

Ik denk dat het probleem niet zozeer is dat jonge mensen geen lief maatje als pony willen. Maar tegenwoordig staat er veel druk op 14-jarigen. Social Media speelt daar een enorme rol in; die doen er alles aan om de aandacht daar te houden (want juist aan die jongere generatie wordt een vermogen verdient), en veel jongeren beginnen daarom ook met baantjes om de spullen te bekostigen waarvan in die generatie "verwacht" wordt dat je ze hebt. Kan je onzin vinden, maar juist door die social media is groepsdruk groot en is dat perfecte plaatje de standaard. En als je vanaf jongs af aan daarin opgroeit, dan ontkom je daar niet aan. Tevens is de leeftijdsgroep waar jij op doelt vaak al erg ontwikkeld; dat zijn niet meer de buitenspelende kinderen van vroeger. Die zijn nu heel anders.

Ook als je dan totaal paardengek bent, is simpelweg een maatje om te verzorgen niet meer genoeg, en in alle wokeness die er heerst kan het ook worden opgevat dat zij jou moeten betalen om jouw pony te verzorgen. Als in: er staat niets tegenover. Als je iemands hond uitlaat krijg je toch ook een tientje? En de jeugd pikt dat niet meer in de maatschappij van nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:17 



 
Profiel   

Voor mij zou dit juist ideaal zijn. Ik wil zelf niet meer rijden en heb ook geen tijd om meerdere keren in de week naar verzorgpaard te gaan. Maar ik mocht bijvoorbeeld afgelopen zomer op de pony's van mijn buren passen en ik vond het geweldig. Alleen voeren, knuffelen en poepscheppen. Er zullen vast wel meer volwassenen met een drukke baan/druk gezinsleven zijn die jouw situatie juist ideaal vinden. Heb je op je werk misschien een (digitaal) prikbord? Dan zou je het daar misschien nog kunnen proberen. Enne....in welke regio zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:36 



 
Profiel   

Als dit paard wel gereden kan worden maar alleen jij gaat erop,dan zul je moeilijk een verzorgster vinden.Ik denk dat dat eerder lukt als je een paard hebt wat niet of niet meer gereden kan worden,alleen verzorgd.Ik zou het ook wel raar vinden als ik gratis kwam verzorgen ,niet mocht rijden en de eigenaresse zou wel rijden.Dan zou ik me een gratis hulpje voelen.Dat kan weer wel als je veel gezelligheid en leuke sociale contacten te bieden zou hebben of andere voordelen voor de verzorger\ster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:43 



 
Profiel   

Ik zoek ook iemand die mij ( tegen betaling van mijn kant ) komt helpen met klusjes doen.

Daarnaast mag die persoon ook lekker wandelen en grondwerken, maar niet rijden.

Maar die mensen zijn niet te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:58 



 
Profiel   

Misschien een beetje overkill omdat meer mensen het al gezegd hebben, maar ik zou mij ook niet melden. Ben wel opzoek naar iets voor 1 dag in de week, maar ik wil wel kunnen rijden. Zal niet zeggen dat ik dat dan wekelijks zou doen, maar de mogelijkheid is altijd leuk. En dan liefst niet misschien ooit over een jaar ofzo...

Hoe komt het dat je niet wilt dat een ander er op rijdt?

Op ieder potje past een deksel, dus hier is bast ook iemand voor te vinden hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:08 



 
Profiel   

Het is eigenlijk vrij simpel, als verzorger "zoek" je een bepaalde balans tussen wat mag, en wat moet. Bijv: je moet altijd 3x per week komen en uitmesten of een bedrag x betalen, maar mag wel rijden/lessen/buitenritten maken of op wedstrijd. Het moet een beetje in balans zijn.

Als ik in je profiel zie dat je een fantastisch leuk aansprekend paard hebt waarmee je zou kunnen crossen, rijden met neckrope, grondwerk mee zou kunnen doen.. Dan is één keer per week komen poetsen o.i.d. geen héél goede deal voor een verzorgster (of je moet inderdaad net iemand treffen die helemaal niet wilt rijden oid). Indien er in jouw omgeving een andere eigenaar zou staan die een bijrijder zoekt, waarbij zulke dingen wél mogelijk zijn, zou mijn voorkeur daar naar uitgaan.

Je zou ook kunnen zeggen dat iemand in het begin (bijv 2 mnd) alleen mag rijden als jij erbij bent, of dat iemand minimaal x keer per maand les neemt etc. Zo maak je het voor veel bijrijders al een stuk aantrekkelijker :j


Laatst bijgewerkt door Silenna op 07-12-21 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:09 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik zoek ook iemand die mij ( tegen betaling van mijn kant ) komt helpen met klusjes doen.

Daarnaast mag die persoon ook lekker wandelen en grondwerken, maar niet rijden.

Maar die mensen zijn niet te vinden.

Tegen betaling wel. Vriendin van mij heeft binnen no-time iemand gevonden die tegen betaling een paar keer per week uitmest.

Maar de ts zoekt, zo lees ik het tenminste, gewoon een gratis hulp. Dat daar geen reacties op komen, kan ik dan wel weer begrijpen. Ieders tijd is kostbaar, waarom zou je gratis iemand anders zijn/haar werk gaan doen zonder dat daar iets tegenover staat?

Ze zegt wel iets over leren mennen. Als je mensen wilt interesseren, dan zou ik daarop insteken: wie wil er leren mennen in ruil voor regelmatig helpen met de verzorging van mijn paard(en)?
Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:10 



 
Profiel   

Catfish schreef
Voor mij zou dit juist ideaal zijn. Ik wil zelf niet meer rijden en heb ook geen tijd om meerdere keren in de week naar verzorgpaard te gaan. Maar ik mocht bijvoorbeeld afgelopen zomer op de pony's van mijn buren passen en ik vond het geweldig. Alleen voeren, knuffelen en poepscheppen. Er zullen vast wel meer volwassenen met een drukke baan/druk gezinsleven zijn die jouw situatie juist ideaal vinden. Heb je op je werk misschien een (digitaal) prikbord? Dan zou je het daar misschien nog kunnen proberen. Enne....in welke regio zoek je?


Ik dacht nou net, er moeten toch mensen zijn die dit juist zoeken.
Die geen tijd of mogelijkheid hebben voor rijden, maar wel de ontspanning van dieren missen.
Waarbij bijvoorbeeld grondwerk e.d. wel mogelijk is.

Sowieso vind ik dat rijden niet het belangrijkste moet zijn, dan val je bij mij al snel af als ik dat zou merken.
Hoewel ik geen verzorger of bijrijder meer zou willen, te veel gedoe en verschillen in visies meegemaakt en dat weegt niet op tegen dat beetje aandacht wat hij dan krijgt. Ik doe het nu ook liever zelf en anders staat ie maar een dag "stil" (lees: buiten spelen met z'n vrienden)

EDIT:
Ben het er overigens niet mee eens dat als jij er zelf wel op kan rijden dat dat niet fair is naar een eventuele verzorgster/bijrijder.
Jij bepaald nog altijd wat er met je paard gebeurd, wat de reden ook is dat je niet wilt dat er een ander op rijd.

Mijn paard is fit en redelijk jong, doet niet gek en is super braaf maar wil er niet zomaar iemand anders op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:15 



 
Profiel   

Catfish schreef
Voor mij zou dit juist ideaal zijn. Ik wil zelf niet meer rijden en heb ook geen tijd om meerdere keren in de week naar verzorgpaard te gaan. Maar ik mocht bijvoorbeeld afgelopen zomer op de pony's van mijn buren passen en ik vond het geweldig. Alleen voeren, knuffelen en poepscheppen. Er zullen vast wel meer volwassenen met een drukke baan/druk gezinsleven zijn die jouw situatie juist ideaal vinden. Heb je op je werk misschien een (digitaal) prikbord? Dan zou je het daar misschien nog kunnen proberen. Enne....in welke regio zoek je?


Zelfde. We bestaan nog wel. :D

Al snap ik de vergelijken van betalen voor de hondenoppas en paardenoppas wel goed.
Verzorg nu 2-3x per week een paardje dat stil staat, maar zeker in deze koude tijden voelt het meer als klusjes doen dan als ontspanning. Omwille van de tijd en gebrek aan licht ben ik er dan echt alleen voor uitmesten en even een borstel eroverheen. 1x per week beetje tutten zou voor mij ideaal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:21 



 
Profiel   

Ik zou eerlijk gezegd ook niet zitten te springen als ik je advertentie lees... eigenlijk zoek je iemand die klusjes voor je doet en in ruil mag je jouw paard aaien :+ ik denk dat idd de balans een beetje zoek is in je advertentie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen