Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Leasepaard overkopen, doen of niet?

 
Profiel   

Ik neig ook naar niet doen, voornamelijk vanwege je financiele situatie en afhankelijk moeten zijn van ouders daar in. Daarnaast kun je wel een bijrijder zoeken, maar als je geen tijd hebt onderhoudt je vijf jaar een paard voor een bijrijder...

Aan de andere kant, je weet wel alles van dit paard qua karakter en gezondheid.Dat is wel een grote plus want je weet wat je koopt. Voor mij zou de leeftijd ook meespelen, als het al een wat ouder die is dan heb je kans op kwaaltjes in die vijf jaar en misschien is hij na vijf jaar wel helemaal niet meer te rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 09:46 



 
Profiel   

ik zou het ook niet doen. Je bent gestopt met leasen omdat je er geen tijd meer voor hebt. Ook in volpension moet je regelmatig naar je paard. En je koopt niet een paard om het te verleasen aan een ander. Dat is zonde van je geld. Ook met een leaser kost een paard veel geld.
En om nu een paard te kopen om er over 4,5 jaar pas echt mee aan de slag te kunnen, zou ik ook nooit doen. Je kunt nu helemaal niet bepalen of dit het paard is wat je over 4,5 jaar zou willen hebben.
en dan speelt te leeftijd ook nog mee. Hoe oud is het paard nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 09:48 



 
Profiel   

Geen tijd is geen tijd. En daarnaast ben ik zelf blij dat ons paard pas op mijn 35e op mijn pad kwam. Hoewel ik echt ook al van kleinsaf droomde van een eigen paard. Vooral op sociaal vlak laten we er veel voor en dat komt ook door de omstandigheden van nu, maar ik heb in mijn studietijd enorm genoten van de dingen naast mijn studie. Van het vrije leven van weinig verantwoordelijkheid behalve college en bijbaan. Toch de kroeg in, weekends op pad met de studentenruiters, toch last minute de trein nemen naar de bij die studentenruiters opgeduikelde vriend, op reis gaan. Dingen die ik niet had kunnen doen als ik toen al de eindverantwoordelijkheid voor een paard had gehad. En wel dingen die mijn leven flink verrijkt hebben (die vriend noem ik nu mijn man bijvoorbeeld en is degene met wie ik het paard nu deel trouwens).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 09:54 



 
Profiel   

Ik zou het alleen doen als je echt verwacht er veel gewetenswroeging van te krijgen.
En alleen als je nu daadwerkelijk al het dier kan betalen, een echt goede plek kan bieden waarbij je zelf in principe nooit zou hoeven komen en je paard het toch prima heeft, en er toch voldoende tijd voor vrij verwacht te kunnen maken in de komende jaren. Dat je er wel zelf op 1 of ander manier plezier aan hebt :)

Ik vind 4,5 jaar ook erg lang, maar weet natuurlijk niet in hoeverre je in komende jaren meer tijd zou kunnen hebben en of je toch tijd vrij kan maken en fijne ritjes maken dan juist goed en fijn voor je zou zijn naast de druk van je studie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:11 



 
Profiel   

Ik ga straks even wat reacties bijlezen maar om al even te antwoorden op de vraag, het paard is nu 8.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:45 



 
Profiel   

In de afgelopen 11 jaren heb ik dit 3 keer meegemaakt. Paarden had ik helemaal alleen ter beschikking. De eerste 2 keren is mijn bod niet aangenomen. De laatste keer is mij een exact koopbedrag genoemd, take it or leave it.
Als je koopt dan zijn de kosten zodanig hoog een hypotheek voor nieuwe woning is goedkoper. Dus de keuze was financieel gemakkelijk woon zeer fraai.
Gelukkig ondertussen iets gevonden als bijrijder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:50 



 
Profiel   

Nico12 schreef
In de afgelopen 11 jaren heb ik dit 3 keer meegemaakt. Paarden had ik helemaal alleen ter beschikking. De eerste 2 keren is mijn bod niet aangenomen. De laatste keer is mij een exact koopbedrag genoemd, take it or leave it.
Als je koopt dan zijn de kosten zodanig hoog een hypotheek voor nieuwe woning is goedkoper. Dus de keuze was financieel gemakkelijk woon zeer fraai.
Gelukkig ondertussen iets gevonden als bijrijder.

Het kan inderdaad best zijn dat de vraagprijs ts in het verkeerde keelsgat zou schieten.Paarden zijn momenteel erg duur. Of zou ze hem tegen een vriendenprijs krijgen? Dan zou ik toehappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:56 



 
Profiel   

Wat heb je uiteindelijk besloten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 20:15 



 
Profiel   

Ik zeg ook niet doen...
4,5 jaar studeren is nog erg lang en er komt zo veel bij kijken als hij dan echt van jou zal zijn. Jij hebt het nu al druk, je wilt dan een leaser vinden. Mogelijkheid en risico dat deze persoon totaal andere omgang met paarden beheert.

Ik heb zelf heel bewust gewacht tot ik klaar was met mijn studie en een baan had voor ik op zoek ging. Mijn paard zou ook mijn paard zijn, en niet die van een leaser voor een bepaalde periode tot ik tijd heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 20:39 



 
Profiel   

Niet doen. Zo'n paard legt je vast, zowel kwa tijd, kwa geld en kwa emotie.
Je zit in een fase in je leven dat je nog zoveel gaat meemaken, ervaringen gaat opdoen en je leven kan op zo veel manieren nog veranderen.
Gun jezelf je vrijheid ga de verplichting van het eigen paard niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 20:57 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd wat je hebt besloten. Ik zeg ook niet doen gebaseerd op wat je verteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 21:32 



 
Profiel   

Ik heb het inderdaad niet gedaan om de redenen die jullie aanhalen. De eigenaresse heeft besloten toch te proberen hem nog zo lang mogelijk te houden zodat ik hem eventueel na mijn studies kan overnemen. Ondertussen blijf ik hem af en toe nog bezoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 22:30 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Ik heb het inderdaad niet gedaan om de redenen die jullie aanhalen. De eigenaresse heeft besloten toch te proberen hem nog zo lang mogelijk te houden zodat ik hem eventueel na mijn studies kan overnemen. Ondertussen blijf ik hem af en toe nog bezoeken :)

Wat een mooie uitkomst voor nu.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen