Stoppen met verzorgpony's?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:08

Ik ga denk ik heel wat anders zeggen dan de rest en dat is nl dat je er mee moet stoppen.
En dat is om dit wat jezelf zegt:

Ik heb een bizar druk toetsen rooster. In het weekend heb ik elke keer zo'n 6 uur werk per dag.
Ik zit dan ook zo met de stress, dat ik afgelopen keer voor het eerst heb afgezegd.


Naast 6 uur huiswerk nog eens 2 uur reistijd en dan nog paarden verzorgen/rijden daar ben je toch ook al snel 2 uurtjes mee bezig. Dat is al 10 uur op een dag!

Dat is toch geen doen meer. Hoe staan jou ouders erin? Zien die dat niet?
Hoe fantastisch de plek ook is denk ik (als volwassene) dat het beter is dat je de paarden even op on-hold zet. Ik zeg niet dat je moet stoppen. Kun je misschien gaan rijden op een manege? Of boek zo nu en dan eens een buitenrit ergens/weekendje/ruitervakantie. Zo blijf je toch met paarden bezig maar heb je ook nog wat tijd voor jezelf om echt te ontspannen.

Het is misschien niet wat je nu wilt maar soms kun je niet alles tegelijk en moet je sommige dingen eerst even opzij zetten om het daarna weer op te pakken.
Wellicht kun je in de toekomst als je klaar bent met school en een baan hebt een eigen paard kopen.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:29

Cowgirl schreef:
Ik ga denk ik heel wat anders zeggen dan de rest en dat is nl dat je er mee moet stoppen.
En dat is om dit wat jezelf zegt:

Ik heb een bizar druk toetsen rooster. In het weekend heb ik elke keer zo'n 6 uur werk per dag.
Ik zit dan ook zo met de stress, dat ik afgelopen keer voor het eerst heb afgezegd.


Naast 6 uur huiswerk nog eens 2 uur reistijd en dan nog paarden verzorgen/rijden daar ben je toch ook al snel 2 uurtjes mee bezig. Dat is al 10 uur op een dag!

Dat is toch geen doen meer. Hoe staan jou ouders erin? Zien die dat niet?
Hoe fantastisch de plek ook is denk ik (als volwassene) dat het beter is dat je de paarden even op on-hold zet. Ik zeg niet dat je moet stoppen. Kun je misschien gaan rijden op een manege? Of boek zo nu en dan eens een buitenrit ergens/weekendje/ruitervakantie. Zo blijf je toch met paarden bezig maar heb je ook nog wat tijd voor jezelf om echt te ontspannen.

Het is misschien niet wat je nu wilt maar soms kun je niet alles tegelijk en moet je sommige dingen eerst even opzij zetten om het daarna weer op te pakken.
Wellicht kun je in de toekomst als je klaar bent met school en een baan hebt een eigen paard kopen.

Ik moet zeggen dat ik me hier wel in kan vinden.


Dorine92 schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je dat dan wél voor je ziet... dan moet de eigenaresse dus wel als taxi komen opdraven om je van de bushalte te halen, en ze moet je aan het eind ook weer terugbrengen, maar in de tussentijd moet ze zichzelf maar vermaken? Dat lijkt me wel echt een bizarre situatie

En ook hier in.

Je kunt niet zelfstandig bij je verzorgpaard komen.
Dan heb je het ook nog eens ontzettend druk met andere dingen.
En vind je het vervelend dat je bij de paarden niet je eigen ding kunt doen.
Maar hoe zie je de oplossing dan?

De eigenaresse maakt ook echt tijd voor jou. Geeft je les, haalt je op. Ik denk dat je een gouden plekje hebt gevonden.

Maar als je dat niet past dan houd het op. :) En dat mag ook.