Wanneer wel of juist geen bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 22:57

X
Laatst bijgewerkt door WhiteyesM op 09-02-22 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:01

Er is geen eenduidig antwoord op je algemene vraag, maar als ik jouw verhaal lees dan is de vraag die in me opkomt: waarom heb je een bijrijder genomen in de eerste plaats? En geldt die reden nu nog steeds?

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:02

De eerste vraag die bij mij naar boven komt is waarom heb je een bijrijder?

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:05

Als de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen moet je ermee stoppen. Jij bepaalt zelf hoe 'groot' die afzonderlijke factoren zijn en hoe zwaar ze wegen.

WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 23:10

X
Laatst bijgewerkt door WhiteyesM op 09-02-22 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:11

Kun je flexibelere dagen afspreken? Deed ik ook een tijd lang. Werkt prima :j

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:12

En je bijrijdster kan niet in overleg flexibel gaan?
Dus aan de hand van jouw agenda?
Zo te horen in jouw geval als je op drukke dagen nu als nog naar stal gaat ook geen bijrijdster nodig?

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:12

Als het voor jou niet meer werkt dan moet je er vooral mee stoppen. Paarden zijn al duur genoeg en je moet er wel zelf genoeg plezier uit kunnen halen. :j

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:14

Je zegt zodat hij meer beweging krijgt. Staat hij voornamelijk op stal? En als je de afgelopen maanden terugkijkt, hoeveel dagen had je dan per week waarop je voldoende tijd had voor hem?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:14

Geef gewoon aan welke dagen jij niet rijdt zodat de bijrijder je paard dan mag pakken. Of laat je die bijrijder ervoor betalen?

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:23

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik lees: de afspraken bevallen me niet in plaats van dat je niet meer tevreden bent over je bijrijder.

Ik heb twee meiden voor mijn paarden en de afspraak is simpel: op de dag dat je rijdt, verzorg je ook het paard. Wat dat inhoudt hebben we gewoon besproken en afgesproken.
Als je gaat rijden, stuur je even een berichtje. Geen toestemming vragen, gewoon een mededeling.

We hebben geen vaste dagen afgesproken; ook niet hoe vaak ze mogen rijden. Het enige dat vast lag was de verplichting tot les, maar ja, toen kwam corona.....

Maar ze doen hun best, zijn netjes op de spullen en de paarden dus ik peins er niet over om ze op te zeggen of zelfs maar te beperken.

Mijn advies zou dus zijn: overleg opnieuw en maak afspraken waar jullie samen mee kunnen werken.

WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Re: Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 23:38

Bedankt! Ik ga het voorstellen *\o/*

WhiteyesM
Berichten: 28
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 23:39

ikke schreef:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik lees: de afspraken bevallen me niet in plaats van dat je niet meer tevreden bent over je bijrijder.

Ik heb twee meiden voor mijn paarden en de afspraak is simpel: op de dag dat je rijdt, verzorg je ook het paard. Wat dat inhoudt hebben we gewoon besproken en afgesproken.
Als je gaat rijden, stuur je even een berichtje. Geen toestemming vragen, gewoon een mededeling.

We hebben geen vaste dagen afgesproken; ook niet hoe vaak ze mogen rijden. Het enige dat vast lag was de verplichting tot les, maar ja, toen kwam corona.....

Maar ze doen hun best, zijn netjes op de spullen en de paarden dus ik peins er niet over om ze op te zeggen of zelfs maar te beperken.

Mijn advies zou dus zijn: overleg opnieuw en maak afspraken waar jullie samen mee kunnen werken.


Klopt ik ben ook absoluut tevreden! Ga andere mogelijkeden bespreken

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Wanneer wel of juist geen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:48

Omdat de openingspost is leeggehaald heeft het topic weinig inhoud meer, daarom hier een slotje.