Contract verzorgster opstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:55

Waarom ga je hier nog steeds mee door, bijt veel meer van je af en laat haar niet meer komen.Echt ik heb hier ervaring mee en daar moet je snel van af komen.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:57

hagelslag schreef:
@amyJamess
Er staat als de pony verhuist word is ze binnen een jaar door doordat ze ongelukkig word


Klopt het is nogal een koningin wat dat betreft :')

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:20

De ts kan dat toch niet weten of de pony dan dood ongelukkig wordt, als je het niet geprobeert hebt.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:48

De TS kent haar paard toch van haver tot gort, na al die jaren kan ze waarschijnlijk wel een inschatting maken.
Mijn dochter van 15 rijdt sinds kort ook een paard bij. Beestje staat al 16 jaar op dezelfde stal, eigenaresse gaat verhuizen en neemt jongere paard mee. Oudje(ze is 20), blijft hier, ze wil het beestje, mét gebruiksaanwijzing, geen verhuizing meer aan doen. Familie doet het gros van de verzorging, dochter hoeft eigenlijk alleen maar te rijden.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 14:08

MairiMacBran schreef:
De TS kent haar paard toch van haver tot gort, na al die jaren kan ze waarschijnlijk wel een inschatting maken.
Mijn dochter van 15 rijdt sinds kort ook een paard bij. Beestje staat al 16 jaar op dezelfde stal, eigenaresse gaat verhuizen en neemt jongere paard mee. Oudje(ze is 20), blijft hier, ze wil het beestje, mét gebruiksaanwijzing, geen verhuizing meer aan doen. Familie doet het gros van de verzorging, dochter hoeft eigenlijk alleen maar te rijden.



Als ik zou verhuizen zou ik mijn oudje ook hier. En inderdaad ook geen verhuizing meer aan willen doen. Ze ging vroeger regelmatig tijdelijk naar de hengst toen ze nog niet van mij was. Ze kwam soms slecht terug als in mager en niet happy.

Op de stageplaats waar ik haar toen mee had durfde ze in de wei niet eens te eten en stond helemaal alleen achter in de wei maar wat om zich heen te kijken. In een box vrat ze al het hout op. Nu was die plek ook niet ideaal hoor maar ook kwam er een hele karakter switch. Ik kon niet eens meer afstappen. Hier is het een van de braafste van stal. Ik vond haar ook absoluut niet leuk hoe ze zich daar gedroeg. Eenmaal terug in haar thuis omgeving niks meer aan de hand.


Zelfs als ik de mogelijkheid krijg om ze aan huis te hebben zou ik haar daar laten.


Wat nog kan maar dat moeten de staleigenaren dan wel goed vinden is om haar bij de opfok in het stuk natuurgebied te zetten. Ze moedert heel graag over jonge paarden en staat dan samen met nog twee oudjes. Dan zou het misschien wat goedkoper kunnen omdat ik geen gebruik meer maak van de bak enz. Alleen vraag ik mij af of dat nu tegenwoordig met alle hoge kosten van landbewerking , machines en benzine nog wel uit kan om het weer goedkoper te maken. Maar altijd vragen kan geen kwaad.

Telpeva

Berichten: 14722
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:22


chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:02

Wie is er belangrijker: jouw oude pony met problemen of een 12-jarig meisje dat zich van afspraken niks aantrekt? Dan is de keuze toch snel gemaakt?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:42

Denk dat het om te beginnen goed is bij de moeder aan te geven dat je een gesprek wilt met haar en de dochter lief . Die moeder kan het niet zomaar bij dochter neer leggen .
Nog eens duidelijk alles bespreken en als er weer iets voorvalt aangeven dan is het ook gewoon klaar

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 20:51

Ik heb nu in ieder geval een vrij duidelijke app naar het meisje zelf gestuurd met daarin dat ik het zeer vervelend vindt dat ze stiekem zich niet aan de afspraken houdt en dat dit gelijk de eerste en laatste waarschuwing is. Ze is er wel van geschrokken dus ze weet wel dat ik alles via via te horen krijgt.

Aangezien ze nog een contract moeten tekenen waar ik ook even bij wil zijn zal ik haar moeder nog wel even spreken.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:53

Maar waarom continu via de app communiceren? Maak gewoon even een uurtje vrij om op stal het gesprek aan te gaan. Dan weet je zeker dat de boodschap bij beide aangekomen is en heb je minder last van miscommunicatie. Een app is vaak voor interpretatie vatbaar en je mist non-verbale communicatie.

Sowieso snap ik niet dat je dit meisje kansen blijft geven. Ze heeft gewoon maling aan je

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 20:59

capopjekop schreef:
Maar waarom continu via de app communiceren? Maak gewoon even een uurtje vrij om op stal het gesprek aan te gaan. Dan weet je zeker dat de boodschap bij beide aangekomen is en heb je minder last van miscommunicatie. Een app is vaak voor interpretatie vatbaar en je mist non-verbale communicatie.

Sowieso snap ik niet dat je dit meisje kansen blijft geven. Ze heeft gewoon maling aan je


Nu is het bij 1 ding exit ook maar een klein dingetje.

Ik zie ze binnenkort , het is lastig plannen om elkaar even te zien ik werk vaak of zij zit op school en haar moeder werkt ook veel.

Tja ik kon ook wachten maar dan zijn we weer zo 1 tot 2 weken verder dus dan zeg ik het liever nu want in twee weken kan er veel gebeuren. En dat wordt merk ik hier ook niet gewaardeerd.

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:15

Ik zou zeker wel duidelijk blijven. Ik mag zelf een onwijs lieve merrie rijden, maar met haar 25 en artrose laat ik haar ook niet meer voluit gaan in galop, hoe graag ze ook wil. Ik denk dat je een meisje van 12 echt wel goed en duidelijk uit kan leggen wat artrose bij een paard kan doen en de risico’s van een paard wat veel struikelt. Die van mij struikelt ook veel meer als een jong dier, maar zowel haar als mijn veiligheid is mij veel en veel meer waard. Wel vind ik je een eerlijk persoon door haar niet direct weg te sturen

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:35

Poeh wat lastig
Zeker nu je geld “ moet” gaan vragen
Pas op dat ze geen dingen gaan eisen omdat ze er nu voor betalen
Dat is namelijk iets dat je vaak hoort, ik betaal ervoor dus dan wil ik ook lekker kunnen rijden en wordt er wellicht, minder rekening gehouden met de pony

Eerlijk als ik jouw berichten lees zou ik er mee stoppen
Ik denk dat zoals jij als de pony er niet blij van worden

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:52

Als je de verzorger niet betaalt maar alleen als sloofje wil gebruiken heb je niet veel te eisen. Zodra je je verzorger betaalt moet je er vanuit kunnen gaan dat ze alleen de dingen doen die van jou mogen. Een twaalfjarige moet gewoon een paard zoeken waar ze lekker mee kan en mag boscrossen ipv een bejaard paardje waar niet veel mee mag.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:01

elnienjo schreef:
Als je de verzorger niet betaalt maar alleen als sloofje wil gebruiken heb je niet veel te eisen. Zodra je je verzorger betaalt moet je er vanuit kunnen gaan dat ze alleen de dingen doen die van jou mogen. Een twaalfjarige moet gewoon een paard zoeken waar ze lekker mee kan en mag boscrossen ipv een bejaard paardje waar niet veel mee mag.

Wat is dit nou weer voor rare reactie?
Het meisje hoeft geen klusjes te doen als een stal uitmesten oid. Kan de pony pakken om iets leuks mee te doen behalve dus galopperen.

Als dat meisje graag wil crossen, dan moet dat meisje een andere verzorgpony zien te vinden, maar dat valt ts niet te verwijten.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 22:05

elnienjo schreef:
Als je de verzorger niet betaalt maar alleen als sloofje wil gebruiken heb je niet veel te eisen. Zodra je je verzorger betaalt moet je er vanuit kunnen gaan dat ze alleen de dingen doen die van jou mogen. Een twaalfjarige moet gewoon een paard zoeken waar ze lekker mee kan en mag boscrossen ipv een bejaard paardje waar niet veel mee mag.


Wat voor klusjes moet ze dan doen ? Ik stel de vraag even terug

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:08

elnienjo schreef:
Als je de verzorger niet betaalt maar alleen als sloofje wil gebruiken heb je niet veel te eisen. Zodra je je verzorger betaalt moet je er vanuit kunnen gaan dat ze alleen de dingen doen die van jou mogen. Een twaalfjarige moet gewoon een paard zoeken waar ze lekker mee kan en mag boscrossen ipv een bejaard paardje waar niet veel mee mag.


Huh? Wat is dit voor een rare beredenatie..... Dus als ze niet betaald mag ze je pony naar de godver rijden?! Heel raar hoor....

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:09

Ik weet niet wat de bijdrage gaat worden van dat meisje maar ik denk dan; je hebt er nu stress van, geregel, zorgen en verantwoordelijkheden…je paardje loopt extra gezondheidsrisico’s en jij bent aansprakelijk als er iets met het meisje gebeurt….ze hoeft geen klusjes te doen dus waar zit voor jou dan de (tijd)winst? Ik zou die tijd liever in m’n paard steken of werken, dan heb je wellicht ook die bijdrage niet nodig?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:18

Zebrastreep schreef:
elnienjo schreef:
Als je de verzorger niet betaalt maar alleen als sloofje wil gebruiken heb je niet veel te eisen. Zodra je je verzorger betaalt moet je er vanuit kunnen gaan dat ze alleen de dingen doen die van jou mogen. Een twaalfjarige moet gewoon een paard zoeken waar ze lekker mee kan en mag boscrossen ipv een bejaard paardje waar niet veel mee mag.


Wat voor klusjes moet ze dan doen ? Ik stel de vraag even terug

Er een beetje mee wandelen en poetsen toch? Wat heb je daar dan aan als puber die graag wil rijden?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:20

Pallatin schreef:
Ik weet niet wat de bijdrage gaat worden van dat meisje maar ik denk dan; je hebt er nu stress van, geregel, zorgen en verantwoordelijkheden…je paardje loopt extra gezondheidsrisico’s en jij bent aansprakelijk als er iets met het meisje gebeurt….ze hoeft geen klusjes te doen dus waar zit voor jou dan de (tijd)winst? Ik zou die tijd liever in m’n paard steken of werken, dan heb je wellicht ook die bijdrage niet nodig?

Als t paard toch niet echt gereden mag worden heb je toch geen extra verzorgster nodig? Dan kan ie gewoon in de wei staan op dagen dat je er zelf geen tijd voor hebt.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 22:26

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:


Wat voor klusjes moet ze dan doen ? Ik stel de vraag even terug

Er een beetje mee wandelen en poetsen toch? Wat heb je daar dan aan als puber die graag wil rijden?



Dan zou ik toch de openingspost nog even gaan lezen :D

Ze rijdt ook

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:32

12 jaar is jong, maar hier een meisje die vanaf 10 jaar is begonnen. Maar als ik haar iets uitlegde en zei wat wel en niet mocht, dan hield ze zich er ook toen ook al prima aan. Duidelijkheid en uitleggen waarom is wel heel belangrijk. Kinderen zien anders niet in waarom iets niet mag.


Houd je er wel rekening mee dat als je een bijdrage vraagt dat je dan vaak niet meer verzekerd bent bij de aansprakelijkheidsverzekering mocht er iets gebeuren met jouw verzorgster. Zeker met dit gedrag en leeftijd moet je je afvragen of je dat risico moet willen lopen. Stel er gebeurd wel wat en ze raakt flink verwond, dan kan dat betekenen dat jij een flinke claim aan je broek hebt hangen en dat kan flink oplopen.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 22:41

rocky_1995 schreef:
12 jaar is jong, maar hier een meisje die vanaf 10 jaar is begonnen. Maar als ik haar iets uitlegde en zei wat wel en niet mocht, dan hield ze zich er ook toen ook al prima aan. Duidelijkheid en uitleggen waarom is wel heel belangrijk. Kinderen zien anders niet in waarom iets niet mag.


Houd je er wel rekening mee dat als je een bijdrage vraagt dat je dan vaak niet meer verzekerd bent bij de aansprakelijkheidsverzekering mocht er iets gebeuren met jouw verzorgster. Zeker met dit gedrag en leeftijd moet je je afvragen of je dat risico moet willen lopen. Stel er gebeurd wel wat en ze raakt flink verwond, dan kan dat betekenen dat jij een flinke claim aan je broek hebt hangen en dat kan flink oplopen.


Wat ik begreep kan dat ook al zonder dat ze wat betaald dat je aansprakelijk gesteld kan worden. Die informatie kreeg ik aan het begin van dit topic. Ze is laatst van andermans pony gevallen ( niet op de stal waar ik sta) maar ik begreep dat die eigenaar dan ook wel in de problemen kan komen als het ernstig fout gaat.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:45

Zebrastreep schreef:
rocky_1995 schreef:
12 jaar is jong, maar hier een meisje die vanaf 10 jaar is begonnen. Maar als ik haar iets uitlegde en zei wat wel en niet mocht, dan hield ze zich er ook toen ook al prima aan. Duidelijkheid en uitleggen waarom is wel heel belangrijk. Kinderen zien anders niet in waarom iets niet mag.


Houd je er wel rekening mee dat als je een bijdrage vraagt dat je dan vaak niet meer verzekerd bent bij de aansprakelijkheidsverzekering mocht er iets gebeuren met jouw verzorgster. Zeker met dit gedrag en leeftijd moet je je afvragen of je dat risico moet willen lopen. Stel er gebeurd wel wat en ze raakt flink verwond, dan kan dat betekenen dat jij een flinke claim aan je broek hebt hangen en dat kan flink oplopen.


Wat ik begreep kan dat ook al zonder dat ze wat betaald dat je aansprakelijk gesteld kan worden. Die informatie kreeg ik aan het begin van dit topic. Ze is laatst van andermans pony gevallen ( niet op de stal waar ik sta) maar ik begreep dat die eigenaar dan ook wel in de problemen kan komen als het ernstig fout gaat.



Dat klopt, maar als jouw pony is gedekt onder jouw aansprakelijkheidsverzekering, dan is dat dus verzekerd. Je bent altijd aansprakelijk als eigenaar tenzij bewezen kan worden dat het eigen schuld is, maar op deze leeftijd wordt dat een heel lastig verhaal. Als je een bijdrage vraagt, dan valt dat onder verhuur en is het bij de meeste verzekeringen dus niet meer verzekerd. Dit heb ik zelf ook uitgezocht en dan betekent dat je de eventuele schade zelf kan gaan vergoeden i.p.v. dat de aansprakelijkheidsverzekering dit dekt. Bij een eventuele blijvende invaliditeit kan dit echt flink oplopen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:50

Zolang het een onkostenvergoeding is, ben je gewoon verzekerd voor schade veroorzaakt door je paard. (Wel even navragen of paarden onder je avp vallen. Meestal wel).
Het wordt pas een probleem als het op bedrijfsmatig handelen gaat lijken. Dus hoge vergoedingen of meerdere paarden als lease aanbieden. Dat lijkt hier niet het geval.

Kijk maar eens in je autopolis. Daarin staat waarschijnlijk ook omschreven dat verhuur niet mag. Uitlenen tegen een onkostenvergoeding mag wel.