Contract verzorgster opstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:53

Zebrastreep schreef:
Oei nee ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering particulier. En eigenlijk qua maandelijkse kosten kan dat voor nu ook eigenlijk even niet uit. Ik heb de afgelopen tijd heel veel geld misgelopen onder andere door corona en bezuinigingen. Hoe zit dat dan bijvoorbeeld als je zegt paardrijden is eigen risico?

AVP is ook voor als je paard schade aanricht.
Stel hij ontsnapt uit de wei en veroorzaakt een ongeluk, dan ben jij aansprakelijk voor de schade.
En dat gaat hoog oplopen als er voertuigen bij zijn betrokken.
Een AVP verzekering kost ca 5E per maand (alleenstaande).

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:57

Heb je al een gesprek gehad met de verzorgster en ouder?

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 01:03

Brainless schreef:
Zebrastreep schreef:
Oei nee ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering particulier. En eigenlijk qua maandelijkse kosten kan dat voor nu ook eigenlijk even niet uit. Ik heb de afgelopen tijd heel veel geld misgelopen onder andere door corona en bezuinigingen. Hoe zit dat dan bijvoorbeeld als je zegt paardrijden is eigen risico?

AVP is ook voor als je paard schade aanricht.
Stel hij ontsnapt uit de wei en veroorzaakt een ongeluk, dan ben jij aansprakelijk voor de schade.
En dat gaat hoog oplopen als er voertuigen bij zijn betrokken.
Een AVP verzekering kost ca 5E per maand (alleenstaande).


Heb het gevonden kost inderdaad vrij weinig ik kwam al op 3,85 per maand.


@lovelucydan
Ik zit op dit moment in een soort van isolatie. Op werk is een mega corona uitbraak. En omdat ik in de zorg zit is het doorwerken maar afstand houden is onmogelijk. En ik verwacht de komende dagen ook zelf wel positief te testen. Ik ga morgen even appen dat ik binnenkort even met ze in gesprek wil over mijn pony.

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:07

Die verzekeringen zijn inderdaad niet zo duur. Zou het toch overwegen.. Want ook met niet meer rijden bescherm je jezelf niet volledig, want als je paard haar omver trekt voor iets onbenulligs en ze valt met haar hoofd op de stenen kun je al aansprakelijk gesteld worden. Ik wil geen horror scenario ervan maken hoor, heel veel mensen hebben immers geen AVP, maar ik heb van dichtbij gezien hoeveel ellende het kan veroorzaken om geen AVP te hebben. Voor beide partijen trouwens. :(

LvdO

Berichten: 424
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:11

Brainless schreef:
AVP is ook voor als je paard schade aanricht.
Stel hij ontsnapt uit de wei en veroorzaakt een ongeluk, dan ben jij aansprakelijk voor de schade.
En dat gaat hoog oplopen als er voertuigen bij zijn betrokken.
Een AVP verzekering kost ca 5E per maand (alleenstaande).




Valt dit dan niet onder je WA verzekering?

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:13

WA is voor je auto. AVP is voor alle schade die jij, je kinderen of je (huis)dieren maken aan anderen of spullen van anderen. Maar veel mensen noemen de AVP onterecht ook wel de WA verzekering inderdaad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:17

Zebrastreep schreef:
Stalgenoten wisten niet helemaal goed of ze mij het konden vertellen. Als ik erbij ben gebeurd er uiteraard niks wat niet mag. Ik ben er niet altijd bij omdat ik zelf ook veel moet werken. Ik heb bijvoorbeeld geen duidelijke afspraken gemaakt over welke dagen ze komt omdat ik ze daar wel vrij in wil laten.

De dochter van de stalgenoot gaat veel om met de verzorgster van mijn pony omdat het dezelfde leeftijd is. Daarom had de stalgenoot mij uiteindelijk benaderd maar ze vond het wel heel vervelend om het bij mij aan te kaarten.

En waarschijnlijk gebeurd het inderdaad al wel een tijdje. Ik sta erg kleinschalig dus er zijn ook veel momenten dat er niemand op stal aanwezig is. En ik ging er ook wat vanuit dat haar moeder er ook regelmatig bij zou zijn.

Ik heb nu wel spijt dat ik het rijden heb toegestaan. Daar ga ik wel eerlijk in zijn. Ik gaf af en toe wel eens les , maar het is lastig om alles in de gaten te houden.

Ze doet het niet als je er bij bent dus ze weet heel goed dat ze dingen doet die niet oké zijn. Ik zou haar weg sturen. Waarom zou een contract haar ineens wel doen luisteren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:22

Wat lief dat je haar nog een kans wil geven, TS :). Zelf zou ik niet met contracten gaan werken, maar wel met duidelijke afspraken na een goed gesprek.

Laat haar de foto's van je paard haar artrosebeen zien, bijvoorbeeld. Wanneer iemand daadwerkelijk kan zien dat het niet goed is, houden ze veel beter rekening met een beperking.

En sluit ook zeker een AVP af, als je pony je verzorgster schopt tijdens het poetsen, dan is dat ook gedekt. Het gaat niet enkel om rijden, maar de gehele omgang met.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:30

Je zegt dat je dit met de ouders wilt bespreken want 'te heftig' voor een 12 jarige? Nee, ik zou haar juist bij dit gesprek betrekken. Uitleggen welke grenzen er zijn, en waarom die er zijn. Desnoods met de ouders erbij, maar zeker niet zonder het kind. Juist om meer begrip en duidelijkheid te geven. Anders heeft ze het weer niet zf van je gehoord en blijft er onduidelijkheid en miscommunicatie straks. Zij is degene die met je paard omgaat, zij is degene die over grenzen is gegaan. Het hoeft geen afzeik gesprek te zijn, maar een simpele duidelijke uitleg waarom en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:40

Maar ondertussen rijd ze nog altijd met de pony zonder jou toezicht en kan ze eigenlijk nog altijd doen wat ze wil? Als het zo is dan zou ik nu toch bellen, even aangeven dat je op de hoogte bent van volgende zaken. Dat je graag een face to face gesprek hierover wilt hebben maar dit momenteel niet kan door hoog risico contact. Dat ze wel nog naar de pony mag maar het galopperen, rijden zonder cap etc wel alvast moet stoppen.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:17

Wauw....... Dít is dus precies waarom ik absoluut geen verzorgsters/bijrijders wil. En al helemaal geen kinderen. Zie er te vaak ellende van. En dan ben jij als eigenaar verantwoordelijk.

Maar goed, allereerst bescherm ikzelf vooral mijn paarden tegen dit soort gedoe.

Paardje02
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-04-14

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:59

Ik denk dat het meeste ook wel gezegd is geworden.

Een contract gaat weinig toegevoegde waarde hebben in dit geval ben ik bang. Ik zou inderdaad gewoon met het meisje en de moeder in gesprek gaan, en kijken wat daar uit komt. Is het misschien een idee om de komende tijd het meisje alleen maar te laten komen als jij er ook bent, of haar eventueel te zeggen dat ze alleen mag rijden als ze les neemt, dus alleen tijdens de les rijden? Zo leert het meisje iets, en jouw paard wordt correcter gereden.

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:15

Maar ondertussen heb je nog niet met haar gepraat en kan ze nog steeds springen en galopperen?. Appen kan ook hè

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:45

anca schreef:
Maar ondertussen heb je nog niet met haar gepraat en kan ze nog steeds springen en galopperen?. Appen kan ook hè

Ik zei van de week al dat ik meteen even zou bellen ivm corona, maar dat het belangrijk genoeg was om niet mee te wachten. Maar waarschijnlijk is het voor TS geen probleem om het uit te stellen

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:08

idylle schreef:
anca schreef:
Maar ondertussen heb je nog niet met haar gepraat en kan ze nog steeds springen en galopperen?. Appen kan ook hè

Ik zei van de week al dat ik meteen even zou bellen ivm corona, maar dat het belangrijk genoeg was om niet mee te wachten. Maar waarschijnlijk is het voor TS geen probleem om het uit te stellen


Omdat ik nog even aan het nadenken ben hoe ik het moet brengen. Zij gaat doordeweeks laat naar school en komt dan niet meer. Plus als ik app kan ik niet aan iemand zien hoe het overkomt als in of het serieus opgenomen wordt.

Heb veel aan mijn hoofd ik heb net mijn ontslag ingediend en nog een ziek dier thuis zitten die intensief verzorgd moet worden. Het is echt niet zo dat het mij niet boeit ik lig er zeker wakker van en denk er veel aan.

Ik ga eerst de stalgenoot nog even appen of ze werkelijk gezien heeft dat er in galop gereden wordt. Buiten zonder cap heb ik nu wel vaker gehoord.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:39

Zebrastreep schreef:
Omdat ik nog even aan het nadenken ben hoe ik het moet brengen. Zij gaat doordeweeks laat naar school en komt dan niet meer. Plus als ik app kan ik niet aan iemand zien hoe het overkomt als in of het serieus opgenomen wordt.

Heb veel aan mijn hoofd ik heb net mijn ontslag ingediend en nog een ziek dier thuis zitten die intensief verzorgd moet worden. Het is echt niet zo dat het mij niet boeit ik lig er zeker wakker van en denk er veel aan.

Ik ga eerst de stalgenoot nog even appen of ze werkelijk gezien heeft dat er in galop gereden wordt. Buiten zonder cap heb ik nu wel vaker gehoord.



Heel begrijpelijk hoor! Dit zijn ook van die gesprekken waar ik zelf altijd een beetje tegen aan hik. Aan de ene kant wil je het zo snel mogelijk gezegd hebben, maar aan de andere kant blijf je er maar overna denken hoe.

In dit geval zou ik echter zelf het risico dat er wel wat gebeurd in de tussentijd toch wat te groot vinden. Zeker omdat je (zoals ik het nu lees) niet verzekerd bent voor de eventuele schade en zelf ook niet de financiën hebt om voor de eventuele schade op te draaien.

Misschien is videobellen een optie? Of een appje naar haar en der ouders dat je het e.e.a. van stalgenoten hebt vernomen en het daar graag met hun over wilt hebben, maar dat het door prive omstandigheden niet op de korte termijn kan, dus het verzoek om tot die tijd niet te rijden en op het erf te blijven met het paard?

Lastig hoor! Hopelijk lukt het snel om een gesprek in real life te voeren :)

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:43

Je krijgt het wel even voor de kiezen TS, sterkte :(:) Hopelijk kan je snel met je verzorgster in gesprek.

En wat betreft die aansprakelijkheidsverzekering; echt doen hoor! Is niet alleen iets dat heel veel geld kan schelen als je paard schade toebrengt, maar ook als je zelf een dom ongelukje hebt en iemands spullen beschadigt of als een dakpan van je huis waait bovenop de auto van je buren.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:58

Ik snap de mensen niet die TS nu bijna dwingen om actie te ondernemen
Het is haar paard en haar keuze
Laat haar gewoon zelf haar keuze maken wanneer en hoe ze contact opneemt met de verzorger.
Dat gedwongen gedoe hier vaak op bokt, ergerlijk
Ze vraagt gewoon advies en advies is niet dwingend

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:07

Inmiddels heb ik bevestiging van het springen en galopperen en daarbij ook veel struikelen.

Als mijn pony ook niet correct wordt gereden struikelt ze inderdaad heel veel dus ik ga het rijden per direct even stop zetten. Maar goed ik kan er dus nu niet geen dus dat gaat even via een appje voor deze week.

Ik zeg anders wel dat mijn pony wat kreupel is en daardoor niet gereden kan worden en een week op rust staat

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:12

Kun je niet de ouders bellen?

Appen met een smoesje zou ik niet snel doen.
Beter meteen de waarheid.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:16

Ik heb nu gezegd dat mijn pony even 2 weken rust krijgt en dat ik graag telefonisch contact wil met haar moeder erbij.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:17

Goed gedaan.
Ook dat je nu zeker weet dat dit gebeurt. Niet dat je haar per ongeluk vals beschuldigt.

Ange1a

Berichten: 287
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:26

Stripe000 schreef:
Ik snap de mensen niet die TS nu bijna dwingen om actie te ondernemen
Het is haar paard en haar keuze
Laat haar gewoon zelf haar keuze maken wanneer en hoe ze contact opneemt met de verzorger.
Dat gedwongen gedoe hier vaak op bokt, ergerlijk
Ze vraagt gewoon advies en advies is niet dwingend


Sluit ik mij helemaal bij aan..
En dan dit soort reacties "Maar waarschijnlijk is het voor TS geen probleem om het uit te stellen" vindt ik wel erg kort door de bocht. :=
Ben er van overtuigd dat TS er niet zo makkelijk over denkt en er graag wat mee wil doen.
Maar werkt iedereen niet hard om zijn paard te onderhouden?
Verzorger zal ook planningen hebben dus soms loopt dit langs elkaar heen.
Zou fijn zijn als hier ook wat begrip voor getoond wordt in plaats van die dwang hier.
Weet zeker dat TS gaat doen wat ze moet doen.

TS, goed dat je voor nu even een oplossing hebt bedacht om het rijden tegen te gaan!

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:08

Zebrastreep schreef:
Ik heb nu gezegd dat mijn pony even 2 weken rust krijgt en dat ik graag telefonisch contact wil met haar moeder erbij.


Fijn hoor . Geeft ook even rust voor jou .

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:39

Goed gedaan! Houd je ons op de hoogte? We staan achter je +:)+