Eindelijk! Een verzorgpaard *adult penny alert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Eindelijk! Een verzorgpaard *adult penny alert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 20:30

Eindelijk!!
Een verzorg"paard"!!

Al jaren zoek ik een leuk maatje om mee aan te klooien .. jarenlang de paarden aan huis gehad, en de lege stallen/weiland laten de leegte eens zo fel doorschijnen.
Maar de zoektocht naar een bijrijdpaard bleek niet gemakkelijk.

Ik ben 31 jaar oud, 1m72 en momenteel rond de 90kg (wel druk bezig met gezond afvallen enzo!! *\o/* )
Dus ik kreeg vaak te horen dat ik te zwaar was ... -O- al reageerde ik alleen op knollen die geen probleem zouden hebben met mij als ruiter. (Oudere paarden, wat bredere/stevigere bouw, ..)

Nu eindelijk ben ik een gezellige quarterheer tegengekomen, die we voor nu even *C* noemen.
20 jaar oude quarterhorse, lekker makkelijk paard in de omgang.
Eigenaresse kan wegens gezondheidsproblemen niet meer voor C zorgen, dus hij word op 3uur rijden voor haar, op pension geplaatst bij kenissen.
Om een extra oogje in het zeil te houden (stal is hier 15min rijden vandaan) én om C wat welverdiende aandacht te geven.

Wat mag ik allemaal?
Nuja, eigenlijk alles.. C is western pleasure geschoold en is erg goed in trail. C komt op een kleinschalig volpension met 24/7 weidegang of grote paddock, weides opgesplitst in groepjes van 2 paarden.
Buitenbak aanwezig die redelijk goed berijdbaar is jaar rond en binnenstallen voor nood.
Mooi buitengebied en gezellig om te gaan wandelen dus.

Nu verwacht de eigenaresse (die ik dus eigenlijk niet ken) wel iets natuurlijk.. liefde en aandacht allemaal ok.
Maar nu wil ze ook dat ik bvb de hoefsmid en ontwormingen plan (allemaal geen probleem opzich en tsjah zei woont 3uur verderop met geen mogelijkheid veel langs te komen). Dus ergens snap ik het ook wel. Maar is het ook niet een beetje gek?
Ben ik in een soort droom beland en gaat dit echt super worden .. of heb ik te maken met een eigenaar die uiteindelijk iets teveel zal verwachten?
Nu heb ik opzich wel goede vibes en denk ik wel dat het allemaal OK zal zijn, maar ik ben nu eenmaal een eeuwige twijfelaar.

Ik ben allesinds heel enthousiast dat ik vanaf april C voltijds mag verzorgen.
En ik hoef daarvoor geen bijdrage te leveren, beter nog, ik krijg een klein budget per maand om bvb wat extra's te kopen en heb nu een budget om de zoektocht naar een goede vliegen/exceemdeken te scoren.
Dus op dat vlak, topeigenaresse!!
Hopelijk dus met de poep in de boter beland en kunnen we binnenkort weer heerlijk genieten van die paardengeur en haren in de kleding hahaha

Ik voel me weer net een Penny!! :')

Respect als je alles gelezen hebt.

Als jullie tips hebben, waaraan te denken bvb? Paard word voltijds verzorgt, ik kom dus echt voor extra en hoef niet te mesten of ...

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Eindelijk! Een verzorgpaard *adult penny alert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:39

Als zij de hoefsmid en ontwormingen betaald, en je krijgt zo de vrije hand, nog gratis ook... Dan vind ik dat dat regelen niet een eigenaar is die veel verwachtingen heeft.

Overigens is het ook handiger voor iedereen als jij dat regelt, gezien de eigenaresse zo ver woont ;). Zoals ik het lees heb je zo goed als een eigen paard zonder de kosten ervan, een beetje verantwoordelijkheid mag daar wel tegenover staan.

Heel veel plezier met je verzorgpaard :D

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Eindelijk! Een verzorgpaard *adult penny alert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:43

Sommige eigenaren zijn wat makkelijker en kunnen wat meer los laten. Dit is hetzelfde eigenlijk als dat je het paard in bruikleen hebt alleen hoef je het niet zelf te betalen

Het klinkt super leuk allemaal en ik wens je heel veel plezier!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Eindelijk! Een verzorgpaard *adult penny alert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 23:13

Ik vind het inderdaad een mooie deal zo.
Krijg heel veel vrijheid en vind de verantwoordelijkheid zeker niet erg (15 jaar lang de paarden hier ook ik eigen beheer gehad).
Maarja je kan nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk.
De kosten zouden dan inderdaad betaald worden.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:44

Oud topic, maar wel benieuwd hoe het gelopen is, ben je er nog steeds gelukkig mee? T klinkt wel heel goed!