Dillema...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_Taylor
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-23

Dillema...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 18:43

Geachte Bokkers, ik zit met een dillematje dus ik hoop hier wat advies te krijgen...
Allereerst wil ik eerst even zeggen dat ik nieuw ben op bokt dus ik hoop dat dit in het juiste deel van bokt hoort dan dat ik me aan alle regels hou :) sorry als dat niet zo is!

Het dillema is een beetje ingewikeld dus ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. Ik heb dus interesse om eventueel een pony van ponyhof op winterstalling te nemen in 2024, voor de mensen die ponyhof niet kennen, dit is dus een manege in zeeland waar je in de winter pony's van kan huren en ze op jouw stal zetten zodat je voor een bepaald aantal maanden een 'eigen' pony hebt.
Dit lijkt me dus super interessant maar op het moment heb ik ook al een halve stal pony. Ten eerste weet ik nog niet of winterstalling lukt en mag, maar daarnaast ben ik aan het twijfelen of ik het een slim idee is. De halve stal pony die ik nu heb zie ik echt heel graag, begrijp me niet verkeerd maar ik kan er maar 1x, af en toe 2x per week naar toe gaan en dan bijna altijd les, springen lijkt me heel leuk maar daar zijn we op dit moment nog niet echt toe in staat, hetzelfde voor buitenrijden. Hij heeft ook al 2 andere verzorgers waar we natuurlijk altijd rekening mee moeten houden en de eigenaars hebben ook niet graag dat er eens vriendinnetjes ofzo meekomen en zijn ze best wel streng, wat ik natuulijk wel snap maar voor mijn social anxienty niet echt handig :)
Als ik een pony op winterstalling zou kunnen nemen, kan ik zo vaak in de week komen als ik wil, ik zou alles wat van ponyhof mag kunnen doen, dus hoogstwaarschijnlijk ook springen en buitenrijden, ik zou zelf kleine lesjes of ritjes aan vrienden kunnen geven... Het lijkt me dus wel echt voordeliger maar ik heb ondertussen toch ook wel een band met mijn halve stal pony, en ik wil hem ook niet kwijt. Als je termijn van winterstalling stop loopt moet je je pony ook terug brengen natuurlijk en dan bestaat de kans dat ik niet meer terug kan naar mijn oude halve stal pony, er is veel interesse in hem en ik weet niet of ik het risico wil lopen om hem kwijt te geraken.
Daarnaast is er natuurlijk ook het prijs verschil, als ik 9 maanden lang mijn halve stal pony heb komt dat uit op €900, als ik winterstalling neem is dat tussen de €250 en de €800 (not sure, sorry als dit niet klopt!) voor het paard plus de stallingskosten, dierenarts, tandarts....

Mijn vraag is dus, wat zouden jullie doen? Lijkt jullie iets voordeliger? Sorry voor het lange bericht en alvast bedankt om alles te lezen!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dillema...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:22

Als ik het zo goed begrijp zou je met die pony van de Ponyhof meer mogen doen dan dat je nu met je halve stal pony mag. Is dat heel belangrijk voor je? Wil je dat heel erg graag? En dat gaat echt niet af en toe mogen met je halve stal pony? Moet je de pony van Het Ponyhof zelf halen en terugbrengen? Kan je vervoer regelen? En als je die pony op winterstalling zet moet je dan stoppen met je halve stal pony? Vanwege de kosten? Ga je spijt krijgen als je met hem stopt denk je?

En heb je niet gevraagd wat een pony van Ponyhof kost? Of betaal je alleen de (volledige) stallingskosten? Stal je hem op de stal van je halve stal pony?