Communicatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 10:38

Hallo.

Mag ik jullie advies of tips ?

Ik heb sinds een aantal maanden een leuke bijrijdstertje en verzorgsters voor mijn ponys maar de communicatie gaat totaal niet goed en heb dit al 2x aangegeven maar het gaat nog steeds niet beter..

Het is een moeder met 3 jonge kinderen waarvan 1 op mijn shetlander rijd en de rest verzorgd.
Ze reageert vaak heel laat op een appje wanneer ze heen gaat en nadat ze geweest is, stuurt ze niks..
Ik heb al 2x aangegeven dat ze duidelijker moet zijn. Aangeven wat ze gedaan heeft etc. Maar ze doet het gewoon niet en ik moet er steeds achteraan appen.. vind dit erg frustrerend.

Nu is het zo dat het erg moeilijk is om een bijrijdster te vinden voor mijn shetlander en daarom wil ik ook niet te fel zijn waardoor ze niet meer komen maar dit kan ook niet meer..

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:40

Gewoon eens heel goed gesprek aan gaan. En evt op papier zetten wat je verwacht en dat met haar doornemen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:41

Misschien heeft ze het gewoon druk met 3 kinderen, werkt misschien nog enz.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:42

Snuggere vraag. Doet ze dr "werk" goed?

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 10:46

Ik snap wel dat ze het druk heeft maar dan nog. Het zijn mijn ponys en ik wil dat ze aangeeft wat ze gedaan heeft etc. Dit heb ik haar ook duidelijk gezegd toen ze voor het eerst kwamen.

Het enigste wat ze ook moeten doen is de ponys voeren, water geven en uitmesten. Ze hoeven er niet voor te betalen want ben al blij met extra aandacht.

Het is een kudde met mijn brave merrie en pony van 2 jaar, pony van 1 en 3 jaar.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:47

Jee wat vervelend.... ik kan me best voorstellen dat het lastig is met 3 jonge kinderen om lang van te voren te kunnen zeggen wanneer ze precies gaan. Heel voorspelbaar is het allemaal niet met dat grut soms :=

Zou het voor jou niet voldoen als ze je een berichtje stuurt wanneer ze op het punt staat om weg te gaan? Of dat ze aangeeft dat ze de intentie heeft om *vul dagdeel in* te gaan? Maar als het dan niet lukt is het ook wel fijn dat je dan niet bozig wordt natuurlijk.... het zou kunnen dat ze het daarom niet aankondigt...?

Als ze is geweest dan kan het ook best zo zijn dat ze te druk bezig is met dat grut de rest van de dag door te krijgen.... je hebt er best je handen vol aan :=

Zou het voor jou volstaan als ze dan later op de dag een berichtje stuurt? Als het grut op bed ligt ofzo...?

Ik weet natuurlijk niet hoe jong de kinderen zijn, hoeveel werk ze er aan heeft enzo.
Maar het kan zo maar spelen dat het als lastig genoeg is om ermee op pad te gaan en dat berichten er omheen gewoon oprecht lastig is.

Met begrip voor elkaars positie zou er echter vast wel iets afgesproken kunnen worden lijkt me?

Zijn er bepaalde dingen die je wilt weten of die gedaan zijn?
Misschien kan je dan iets bedenken dat ze die dingen even makkelijk heel snel aan kan geven zonder dat ze meteen een heel verhaal moet schrijven :)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:50

Citaat:
Het enigste wat ze ook moeten doen is de ponys voeren, water geven en uitmesten. Ze hoeven er niet voor te betalen want ben al blij met extra aandacht.


Daar zou jij dan eigenlijk voor moeten betalen

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:54

Tuurlijk.... dan koopt ze fijn haar eigen pony als ze daarvoor betaald moet worden.
Dan heeft ze en kosten en het werk :D

3 kinderen of niet, als appen niet meer kan is er ook geen tijd voor een paard te rijden/verzorgen.
Dat is in een minuutje gedaan.

Ik heb hier gewoon jonge bijrijders gehad die zo ongeveer aan de telefoon vast zitten geplakt.
Maar als het ging om op tijd iets laten weten was dat ook intens moeilijk.
En mijn ervaring, dat veranderd niet, dat is wie ze zijn.
En dat mag, maar dat past niet bij mij :)
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-07-23 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:54

Misschien even omdenken en gewoon vaste dagen afspreken met vaste handelingen zodat er minder te communiceren valt?

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 11:40

Echwel schreef:
Citaat:
Het enigste wat ze ook moeten doen is de ponys voeren, water geven en uitmesten. Ze hoeven er niet voor te betalen want ben al blij met extra aandacht.


Daar zou jij dan eigenlijk voor moeten betalen

Volgens mij heb je mijn begin bericht niet gelezen. Het zijn bijrijdsters en verzorgster. Ze mogen rijden, verzorgen, wandelen, grondwerk alles. Maar dit is wat ze moeten doen daarnaast..

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 11:41

Morganlefay schreef:
Snuggere vraag. Doet ze dr "werk" goed?

Ja ze doen hun werk wel. Maar gewoon even een berichtje wat ze gedaan hebben stelt mij gerust. Het is wel een verantwoording..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:45

Kan je niet overleggen of ze je even een spraakmemo wil sturen met wat ze gedaan heeft. Dat is sneller dan typen en misschien kan ze dat wel onthouden?

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:13

Als je tijd hebt om met je kinderen naar de pony's te gaan heb je ook wel tijd om een appje te sturen hoor :=

Hoeft toch geen levensverhaal te zijn? Gewoon: hey ik ben geweest, prulleke heeft gereden en pony was braaf. Alles bijgevoerd en uitgemest. Gr.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:07

Moet je het direct weten? Anders even een 2 min logboek in de kast zodat ze ter plaatse datum, werkzaamheden en opmerkingen kan opschrijven? Geen gezeur met appen.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:10

Ik heb zelf ook verzorger/bijrijder voor mijn pony en ik moet zeggen dat als ik dit lees dat ik ‘blij’ ben dat ik dat volledig los kan laten. Ik heb zelf ook nooit hoeven laten weten wat, wanneer ik met mijn bijrijdpony heb gedaan en werd daarin vrij losgelaten. Als je ziet dat alles verder goed gedaan wordt & er wordt fijn met je pony’s om gegaan misschien dan ook een optie om het iets meer los te laten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:26

Als ik moeder met drie kinderen was zou ik eerlijk gezegd een ander VZ pony zoeken als de eigenaar zich gedroeg alsof ze je er voor betaald. :o Waarom zou ze je elke keer moeten sturen als ze weet wat er moet gebeuren en het gebeurt? :?

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 13:49

Nyaleti schreef:
Als je tijd hebt om met je kinderen naar de pony's te gaan heb je ook wel tijd om een appje te sturen hoor :=

Hoeft toch geen levensverhaal te zijn? Gewoon: hey ik ben geweest, prulleke heeft gereden en pony was braaf. Alles bijgevoerd en uitgemest. Gr.

Dit bedoeling idd :j

Maar misschien is het ook teveel gevraagd.. -O-

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:01

Het is wel verrekte handig als je weet of de beesten eten hebben gehad. Dat heeft niets te maken met of iemand wel of niet betaalt of betaald wordt.
Of er wel of niet gereden is is minder boeiend, en zelfs of er uitgemest is is niet dramatisch als je dat niet weet. Dat zie je vanzelf wel. Maar als je niet weet of er gevoerd is, is dat gewoon onpraktisch.

TS: heb je ze aan huis staan, maw, is kant en klaar gevulde hooinetten/voerbakjes een optie, zodat ze zelf bij thuiskomst in ieder geval zíet dat er gevoerd is? Of moet jij apart naar stal om te gaan controleren of je bijrijder geweest is? Want in dat laatste geval ben je ze echt liever kwijt dan rijk als ze niets laten weten.

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 14:07

Ibbel schreef:
Het is wel verrekte handig als je weet of de beesten eten hebben gehad. Dat heeft niets te maken met of iemand wel of niet betaalt of betaald wordt.
Of er wel of niet gereden is is minder boeiend, en zelfs of er uitgemest is is niet dramatisch als je dat niet weet. Dat zie je vanzelf wel. Maar als je niet weet of er gevoerd is, is dat gewoon onpraktisch.

TS: heb je ze aan huis staan, maw, is kant en klaar gevulde hooinetten/voerbakjes een optie, zodat ze zelf bij thuiskomst in ieder geval zíet dat er gevoerd is? Of moet jij apart naar stal om te gaan controleren of je bijrijder geweest is? Want in dat laatste geval ben je ze echt liever kwijt dan rijk als ze niets laten weten.

Ze staan niet aan huis en daarom vind ik het fijn als ze even een berichtje doen.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:09

Wpaard schreef:
Ze staan niet aan huis en daarom vind ik het fijn als ze even een berichtje doen.


Vermoedde ik al. Dan zou ik afscheid nemen, dit gaat niet werken, mensen zijn niet op te voeden wat dit betreft.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:19

Ayasha schreef:
Als ik moeder met drie kinderen was zou ik eerlijk gezegd een ander VZ pony zoeken als de eigenaar zich gedroeg alsof ze je er voor betaald.


Nou zeg dat. Zonder drie kinderen eerlijk gezegd ook :)

Een werkgever die je betaalt, kan nog niet van je eisen dat je na iedere werkdag na werktijd met hem over het werk gaat communiceren. Laat staan dat iemand die jou inzet als vrijwilliger dat van je kan eisen. Je bent gewoon niet in de positie.

Ik begrijp je wel, maar je zult moeten leren die mensen te vertrouwen. Ga dan wat vaker controleren in het begin, ik begrijp best dat vertrouwen moet groeien. Maar ga die mensen niet stalken, ga niet eisen en jaag ze niet weg als je verder tevreden en blij bent.
Laatst bijgewerkt door Boras op 02-07-23 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:20

Geen bericht, goed bericht.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:23

Als je het niet vertrouwt zou ik de noodzakelijke zaken zoals voeren, water geven en uitmesten zelf doen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Communicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:26

Maar die verzorger heeft daar ook mee ingestemd.
Stel ze komt er nu achter dat een berichtje van 1 minuut toch teveel moeite is.
dan kan ze toch ook opperen, is het het goed dat ik pas een berichtje doe als er wat afwijkends is?

Maar ik zou het persoonlijk ook wel fijn vinden om te weten of ze ook echt zijn geweest en er gevoerd is.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Hai ts
Ik ben geweest, uk heeft fijn gereden. De dieren zijn verzorgt, fijne dag nog.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:11

Boras schreef:
Geen bericht, goed bericht.


Dit. Als ze het werk goed doen, dan mag je er toch vanuit gaan dan het verantwoordelijke mensen zijn. Iedere keer van tevoren en na afloop appen om te vertellen wat je hebt gedaan, vind ik persoonlijk ook wel erg veel. Als je ze vertrouwd bij je dieren, maak dan de afspraak dat ze in ieder geval bellen/appen als ze iets opmerkelijks zien aan de pony’s of als er eentje ziek is etc. Voor de rest, geen bericht is goed bericht.