Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 00:03

Goh wat jammer dat je niets kan vinden, je komt over als een persoon die je als eigenaar juist graag zou willen als verzorger.

Misschien kan je bij pensionstallen in de buurt een briefje ophangen?

Of is het leasen van een paard wellicht een goed idee? Geen idee of dat bij jou in de buurt een mogelijkheid is.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 06:02

Je zou eventueel nog het aantal jaren ervaring kunnen benoemen. Tot 2015 altijd gereden is wat vaag. Rij je sinds je 4 bent op bijrijdpaarden of sinds je 16e?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 06:41

Ik zou ook je lengte en gewicht erbij zetten, en dan je bent geopereerd aan de knie (anders denken ze dat je meteen weer zere knie krijgt)
Erbij zetten dat je uiteraard bereid bent een bijdrage te betalen helpt ook

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 08:51

Dorine92 schreef:
Ik zou ook je lengte en gewicht erbij zetten, en dan je bent geopereerd aan de knie (anders denken ze dat je meteen weer zere knie krijgt)
Erbij zetten dat je uiteraard bereid bent een bijdrage te betalen helpt ook

Dat is een goede tip om lengte en gewicht erbij te zetten, aangezien ts ook wil rijden.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 08:53

Ik als houder van een eigen paard mis in je advertentie "gevoel" voor het paard zelf. Het gaat over jou, en over rijden.
Maar ik mis het stukje: paard leren kennen en een band opbouwen.

Mijn paard is verschrikkelijk lief en braaf. Maar die moet je wel eerst leren kennen. Als je hem kan lezen kun je er alles mee, maar zou je dat niet doen en je kent hem niet en ziet hem niet staan dan is hij een heel ander paard.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:44

Ik vind het een prima advertentie. Het lijkt wel of je tegenwoordig een hele sollicitatie brief moet schrijven.Misschien kun je je niveau nog bijvoegen.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 09:51

Je bent nu ook weer aan het lessen toch?

Ik zou de advertentie simpeler houden.
En die knie blessure pas bespreken als je kennis mag maken. Of niet als die nu met rijden en verzorging niet opspeelt.


Die paar lessen die je in 2020 hebt gehaald zijn niet echt van waarde in mijn ogen dan.
Het benadrukt eerder het uitvallen.

Ik zou eerder iets maken als

Citaat:
Even voorstellen! Mijn naam is Lisa, ik ben 29 jaar oud en ik ben opzoek naar bijrijd/verzorgpaard.

Ik ben sinds een tijdje weer begonnen met lessen en ben ik nu toch wel opzoek naar een paard waar ik het rijden verder in kan oppakken. Ik ben niet vies van de klusjes in en om de stal, ga verantwoordelijk met paard en diens spullen om en ik kom (ondanks misschien wat geklaag over regen) door weer en wind. Ik heb tot 2015 altijd gereden en voor andermans paarden gezorgd, voornamelijk buiten gereden en dat is ook wat ik het liefste doe. Maar gezien het feit dat ik lang niet op een verzorgpaard gereden heb, wil ik uiteraard op eigen kosten graag eerst weer wat lessen nemen om het rijden op te bouwen


Les je nu nog niet zou ik dat wel eerst even oppakken.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:05

Ik zou als eigenaar ook graag willen dat iemand het lessen bijhoudt, dus niet een paar lesjes en dan maar weer meeliften. Maar actief blijven rijden om het paard goed te houden. Dat kan buiten ook prima. :-) Dus dat zou ik zelf nog veranderen aan de advertentie (mits je daar zelf ook toe bereid bent uiteraard) en verder ben ik het met DP eens.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:26

Elisa2 schreef:
Ik zou als eigenaar ook graag willen dat iemand het lessen bijhoudt, dus niet een paar lesjes en dan maar weer meeliften. Maar actief blijven rijden om het paard goed te houden. Dat kan buiten ook prima. :-) Dus dat zou ik zelf nog veranderen aan de advertentie (mits je daar zelf ook toe bereid bent uiteraard) en verder ben ik het met DP eens.

Als ik een bijrijder zou zoeken dan nodig ik zo iemand uit. Dan kan ik vragen en zien wat ik wil weten. Dat hoeft toch allemaal niet in die advertentie.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:31

Nou..ik vind het belangrijk, omdat ik er genoeg ken die het wel zeggen maar eigenlijk niet de motivatie hebben. Vooral de lusten niet de lasten, die mentaliteit. Persoonlijk weet ik dat liever van te voren voordat ik ergens tijd en energie in steek. Maar goed, zo is iedereen anders natuurlijk.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:38

Ik vind het ook een prima advertentie.

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:34

Cowgirl schreef:
Ik vind het een prima advertentie. Het lijkt wel of je tegenwoordig een hele sollicitatie brief moet schrijven.Misschien kun je je niveau nog bijvoegen.


Dat is het toch ook… voor jou 10 anderen dus je zult wel wat te bieden moeten hebben.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:12

Als je wat meer te bieden hebt dan te vragen.(Kan ik de vorm van ervaring, geld tijd of inzet zijn.) Heb je kans dat mensen zover komen dat ze hun paard aan jou uit gaan lenen. Maar als het 1 richting verkeer is en er weinig tot niets tegenover staat en de ervaring ook onvoldoende is gaat het niet lukken. Het paard en de eigenaar moeten er net als jou positieve vruchten van plukken dat geeft bereidheid. Dus bedenk wat je er tegenover gaat stellen. Geld, werk, kunde , tijd .......

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:13

Je moet geen sollicitatiebrief schrijven om een prima advertentie te hebben. Je weet de leeftijd, rij-ervaring, ervaring met vroegere verzorgpaarden, je weet dat het een eerder beginnende ruiter is. Ze wilt klusjes doen, komt door weer en wind en wilt graag eerst wat lessen nemen om het rijden terug op te bouwen.

Wat wil je als paardeneigenaar nog meer weten om zo te dreigen met het 'voor jou 10 anderen'? Met deze advertentietekst kan je al perfect een eerste inschatting maken of deze persoon iets voor jouw paard is.

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:23

Gini schreef:
Je moet geen sollicitatiebrief schrijven om een prima advertentie te hebben. Je weet de leeftijd, rij-ervaring, ervaring met vroegere verzorgpaarden, je weet dat het een eerder beginnende ruiter is. Ze wilt klusjes doen, komt door weer en wind en wilt graag eerst wat lessen nemen om het rijden terug op te bouwen.

Wat wil je als paardeneigenaar nog meer weten om zo te dreigen met het 'voor jou 10 anderen'? Met deze advertentietekst kan je al perfect een eerste inschatting maken of deze persoon iets voor jouw paard is.



Dreigen.. nou nou. Dit is gewoon de realiteit.
Ik sta op een manege. M’n bijrijder is net gestopt… geloof mij. Ik kan genoeg vervangers krijgen die alleen naar buiten willen of wat willen rond hobbelen in de bak.

Betere ruiters met ervaring op verschillende paarden en een behoorlijk les niveau zijn gewoon meer gewild. Die hebben de paarden voor het uitzoeken.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:24

Zeeuwsemeid schreef:
Dit is/was mijn advertentie:

''Even voorstellen! Mijn naam is Lisa, ik ben 29 jaar oud en ik ben opzoek naar bijrijd/verzorgpaard. Na de afgelopen 9 jaar niet echt meer gereden te hebben (in 2020 weer een paar maanden lessen genomen, maar toen vanwege een knieblessure weer moeten stoppen) ben ik nu toch wel opzoek naar een paard waar ik het rijden weer kan oppakken. Ik ben niet vies van de klusjes in en om de stal, ga verantwoordelijk met paard en diens spullen om en ik kom (ondanks misschien wat geklaag over regen) door weer en wind. Ik heb tot 2015 altijd gereden en voor andermans paarden gezorgd, voornamelijk buiten gereden en dat is ook wat ik het liefste doe. Maar gezien het feit dat ik lang niet gereden heb, wil ik uiteraard op eigen kosten graag eerst weer wat lessen nemen om het rijden op te bouwen.''


Nou wanneer kan je beginnen? :D

Hier hebben we voot onze paarden ook bijrijders, mogen in principe alles doen. Van buitenrijden tot in de bak, wedstrijden zou ook bespreekbaar zijn. Afspraak bij ons is per keer dat je komt voor paard is helpen met mesten (van paddock paradise). Dus geen kosten maar wel een klusje. Maar voor anderen (die bijv volpension staan) zou wellichr een bijdrage nodig zijn.

Mij maakt ervaring niet heel veel uit, al heb ik ook iemand gehad die pas een half jaar reed die kon ik helaas niet voldoende helpen en kosten me teveel tijd dus dat werkte over en weer niet. Maar denk dat dat bij jou geen probleem zou zijn.

Denk dat je leeftijd een plus is voor velen, volwassen is toch wat meer verantwoordelijkheid etc.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:31

Elisa2 schreef:
Nou..ik vind het belangrijk, omdat ik er genoeg ken die het wel zeggen maar eigenlijk niet de motivatie hebben. Vooral de lusten niet de lasten, die mentaliteit. Persoonlijk weet ik dat liever van te voren voordat ik ergens tijd en energie in steek. Maar goed, zo is iedereen anders natuurlijk.

Dit dus… Heb al vaker gehad dat iemand heel enthousiast begon en ook leste en dan een les of 5/6 geen les meer nam / die steeds afzei.
Na dan weer praten erover was dat toch wel duur. ( Betaalde verder geen bijdrage en hadden gewoon een baan )
Na vriendelijk uitleg dat les toch echt een eis van mij was, tenminste 1x in de 2 weken voor het behoud van mijn paard. Kon ik weer opnieuw op zoek.

Denk als bijrijder daarom wel goed na of je regelmatig privéles kunt betalen en praat erover als dat niet lukt.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:41

SjonnieZ schreef:
Gini schreef:
Je moet geen sollicitatiebrief schrijven om een prima advertentie te hebben. Je weet de leeftijd, rij-ervaring, ervaring met vroegere verzorgpaarden, je weet dat het een eerder beginnende ruiter is. Ze wilt klusjes doen, komt door weer en wind en wilt graag eerst wat lessen nemen om het rijden terug op te bouwen.

Wat wil je als paardeneigenaar nog meer weten om zo te dreigen met het 'voor jou 10 anderen'? Met deze advertentietekst kan je al perfect een eerste inschatting maken of deze persoon iets voor jouw paard is.



Dreigen.. nou nou. Dit is gewoon de realiteit.
Ik sta op een manege. M’n bijrijder is net gestopt… geloof mij. Ik kan genoeg vervangers krijgen die alleen naar buiten willen of wat willen rond hobbelen in de bak.

Betere ruiters met ervaring op verschillende paarden en een behoorlijk les niveau zijn gewoon meer gewild. Die hebben de paarden voor het uitzoeken.


Wat je niet te bieden hebt, kan je natuurlijk moeilijk in je advertentie zetten.

Ik vind de uitspraak 'voor jou 10 anderen' inderdaad heel bedreigend, in bijna iedere context. Dat is namelijk net de intentie van die uitspraak.

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:59

@gini dreigend of niet.. met dit profiel springt TS er niet uit. Als ze dan geen connecties heeft of haar ruiter/ paarden kwaliteiten kan bewijzen op een stal wordt het gewoon lastig.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:06

Ik vind het profiel van ts geen probleem. Behalve dat buiten rijden. Maar dat komt door mijn paard samen met haar geringe ervaring.

Maar juist de leeftijd door weer en wind komen. En les willen halen. Die kan ik geen 10 vinden.
Sterker nog. Geen 1.

Enthousiast op papier wel.
Maar in de praktijk?

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:11

SjonnieZ schreef:
@gini dreigend of niet.. met dit profiel springt TS er niet uit. Als ze dan geen connecties heeft of haar ruiter/ paarden kwaliteiten kan bewijzen op een stal wordt het gewoon lastig.


Maar of ze nu deze advertentie post of een hele sollicitatiebrief: haar profiel blijft op dit moment haar profiel. Ze kan niet ineens iets bij gaan verzinnen. Iemand die haar profiel nu niet aantrekkelijk genoeg vindt, gaat niet ineens van gedachte veranderen als er drie alinea's bij zouden staan.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:32

Dat zegt ook niemand. Er worden / zijn genoeg tips gegeven waar ts wat mee kan zonder dat het een te lange advertentie word, maar wel duidelijker word wat ze te bieden heeft. Of althans dat ze zichzelf beter verkoopt.

Want hoe je het ook wend of keert dat is een advertentie gewoon; jezelf zo goed mogelijk laten zien in de hoop dat je eruit gepikt wordt.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:13

Ineke2 schreef:
Dat zegt ook niemand. Er worden / zijn genoeg tips gegeven waar ts wat mee kan zonder dat het een te lange advertentie word, maar wel duidelijker word wat ze te bieden heeft. Of althans dat ze zichzelf beter verkoopt.

Want hoe je het ook wend of keert dat is een advertentie gewoon; jezelf zo goed mogelijk laten zien in de hoop dat je eruit gepikt wordt.

Och het is ook maar net wat een paardeneigenaar allemaal eist.
En voor jou 10 anderen is ook lang niet overal zo, hier in het noorden in ieder geval niet.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik kan geen bijrijdpaard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:29

In het westen wel :j

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 16:01

DuoPenotti schreef:
Ik vind het profiel van ts geen probleem. Behalve dat buiten rijden. Maar dat komt door mijn paard samen met haar geringe ervaring.

Maar juist de leeftijd door weer en wind komen. En les willen halen. Die kan ik geen 10 vinden.
Sterker nog. Geen 1.

Enthousiast op papier wel.
Maar in de praktijk?


Vooral dat laatste. Je moet het erin zetten hoor TS, je hebt het nu leuk opgeschreven, maar ik vind “ik kom door weer en wind” altijd een vreselijke dooddoener. Je ziet het ook in alle advertenties staan, soort modewoord is het geworden als je een bijrijdpaard zoekt.