Verandering in de paardenwereld rondom bijrijders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:55

Soms ook van die advertenties dat mensen door zwangerschap niet meer kunnen komen en per direct iemand zoeken voor 4 tot 6 dagen per week en dan moet je ook alle klussen op je nemen en het paard is wel sensibel dus rijden kan niet meteen en ook uitsluitend alleen wat simpele rondjes in de bak bij een goede klik. Prijskaartje hangt onderaan van minstens 200 per maand.. Vraag me echt af of er ruiters zo gek zijn om dat te doen. 8)7

Hier moeten verzorgers inderdaad het stalletje mesten en een hooinet vullen, anders moet ik alsnog komen en heb ik niemand nodig. Maar ik kan er niet echt rijden tegenover zetten dus dan biedt ik maar af en toe een grondwerk lesje aan op mijn kosten in de hoop dat dat voldoende aanspreekt. De vijver om uit te vissen is klein, maar de juiste personen zijn er zeker wel.

Denk ook dat als rijden wel had gekund dat ik nog steeds niks had gevraagd. Misschien hooguit dan wel een rijles op eigen kosten eens in de zoveel tijd maar geen vaste bedragen. Ben al lang blij als iemand zijn liefde en tijd wil schenken aan mijn dier op de dagen dat ik wat krapper zit. :j

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:59

Ik hoef echt niet betaald te worden als bijrijder. Leuk natuurlijk, maar ik haal er ook een hoop plezier uit dus ik vind het prima om dat gewoon tegen elkaar af te laten wegen. Een beetje bijdragen vind ik ook op zich prima trouwens, zeker als er nauwelijks klusjes gedaan hoeven te worden of als de locatie top is. Maar enorme bedragen? Nee bedankt. Ik had er vorige maand nog weer zo eentje. Te weinig tijd voor paard vanwege werk + gezin, bijrijder moest wel sterk zijn want paard is dominant, maar wel ff ruim 100 euro aftikken want volpension. Sorry hoor, maar doe even normaal.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:06

Ik heb ook heel veel moeite om iemand te vinden die past. Vooral kinderen willen een verzorg pony en dat kan met mijn paarden en in mijn situatie (2 paarden aan huis en vrij afgelegen dus niemand om op terug te vallen als er iets gebeurt) gewoon niet.

Ik heb hulp nodig omdat mijn gezondheid me vaak in de steek laat en ik dus altijd achter loop op klusjes. Maar daarnaast deel ik mijn plezier in de paarden ook gewoon graag met iemand.

Momenteel kan er niet gereden worden. Mijn oudje is met pensioen en mijn jonkie is nog niet beleerd. Ik zou de verzorger wel mee willen nemen in heel het proces van beleren en deel mijn paarden en het plezier daarmee graag met iemand die zelf ook open staat om zich te verbeteren/leren (zoals ik ook doe).

Het gaat nu dus om helpen met mesten, borstelen en gewoon genieten van de paarden. Daartegenover staat dat ik al mijn kennis graag deel. Dat kan gaan over het bekappen (dat ik al ruim 20 jaar zelf doe), trainen, eetbare planten etc. Ik ben opgeleid centered riding instructeur, heb al 25 jaar paarden en heb al bijna even lang ervaring met verschillende natural horsemanship stromingen en zo'n 10 jaar met training op basis van wetenschap.

Wanneer het echt over gaat naar rijden en ook alleen met mijn paarden op pad gaan, dan komen er wel kosten aan vast te zitten. En dat is omdat ik de bijrijder dan verzekerd wil hebben (het valt me op dat niemand het daar over heeft!). Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Mijn bijrijder ging dan ook zelfstandig met mijn paard de bossen in.

Ik verwacht niet dat mijn paard verbeterd wordt door een bijrijder. Maar wel dat ze er niet slechter van worden. Willen leren en ontwikkelen is dus wel belangrijk. En aangezien mijn doel nog steeds is om endurance te startten is het wel belangrijk dat activiteiten in overleg aangepast worden aan het trainingsschema. Een zware training bij mij betekent dan dus een rustige buitenrit voor de bijrijder bijvoorbeeld.

Maar goed... Ik weet dus ook niet hoe ik iemand kan vinden. En ik zou best bereid zijn wat te betalen voor iemand die aan alle eisen voldoet en mij echt kan ontlasten in de zorg. Maar veel kan ik daar niet voor geven want door mijn slechte gezondheid is ook mijn inkomen gedaald. De enige reden dat ik mijn paarden nog kan houden is omdat het aan huis echt veel goedkoper is dan in pension. :=

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:07

Ik heb altijd 50 euro betaald. Maar mocht er dan alles mee. Alles ermee mogen betekend ook wel dat je een stukje verantwoordelijkheid hebt en ook de zorg dat het paard eten krijgt, er netjes bij staat op de wei of op stal. Dat als je gebruik maakt van de bak zorgt dat je de gaten ook netjes dicht en de evt mest daar weg haalt. Gewoon alles wat er bij komt kijken op de dag dat je komt.

Maar tegenwoordig zijn bijrijders anders.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:09

Ik zie alleen maar vaker advertenties voorbijkomen dat er verzorgsters worden gezocht voor bijvoorbeeld 2 jarige paarden om ze te helpen opvoeden en de stal mesten etc en dat daar ook nog eens geld voor word gevraagd van de verzorger :')
Echt van de zotte

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:13

BeFunny schreef:
Ik heb altijd 50 euro betaald. Maar mocht er dan alles mee. Alles ermee mogen betekend ook wel dat je een stukje verantwoordelijkheid hebt en ook de zorg dat het paard eten krijgt, er netjes bij staat op de wei of op stal. Dat als je gebruik maakt van de bak zorgt dat je de gaten ook netjes dicht en de evt mest daar weg haalt. Gewoon alles wat er bij komt kijken op de dag dat je komt.

Maar tegenwoordig zijn bijrijders anders.


Zijn bijrijders anders of zijn de eigenaren anders? Mijn verwachtingen/inzet is namelijk weinig veranderd in 15 jaar tijd geloof ik, in ieder geval niet ten slechte. Maar het rijtje eisen en vraagprijzen vanuit eigenaren lijken met het jaar absurder te worden. Al zal daar ook een hoop onderling verschil in zitten natuurlijk. Maar helaas tref ik vooral de onmogelijke advertenties.

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:14

Maar als je toch zelf niet genoeg tijd hebt om voor je eigen paard te zorgen, hoeft een ander toch jou niet te betalen omdat dan wel te doen?

De meeste mensen die beginnen aan verzorgers en/of bijrijders, doen dit omdat ze zelf tijd te kort hebben. Ik vind het nogal bijzonder dat een ander dan moet gaan betalen om dit op te pakken op de dagen dat iemand geen tijd heeft voor zijn of haar eigen paard.

Ik heb geen verzorger, mocht ik ooit iemand nodig zijn die er op kan rijden, dan mag dat gratis. Als ik iemand nodig heb die echt alleen voor de verzorging komt, dus uitmesten, poetsen etc, dan zal diegene betaald worden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:18

Ik heb geen bijrijders meer. Wel gehad.. maar dan hoefde ze niks te betalen. Wel wou dat ze 1x per maand op eigen kosten zouden lessen bij iemand.

Maar al paar keer gehad dat dat niet gebeurde… dan ben ik snel klaar mee.. bij mij op stal heb je geen klusjes.. je hoeft alleen paard te rijden en eten te geve na het rijden.

Dus ben er mee gestopt.. naast ook andere dingen waar ik niet tegen kon

Nu kies ik ervoor of mn paard dag extra vrij te geven of mijn instructie te laten rijden (kost mij dan wel geld)

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:20

Ik heb twee bijrijders voor mijn beide paarden. Het is geen noodzaak voor mij om bijrijders te moeten hebben , ik zou zelf genoeg tijd hebben maar ik vindt het voor mijn paarden wel fijn als ze extra aandacht krijgen. Mijn beide bijrijders betalen een bedrag , dit houdt in dat ze de leuke dingen mogen doen en zelf ook mogen weten wat ze gaan doen mits het passend is bij het paard.

Klusjes doe ik , ik vindt niet dat zij dat hoeven te doen maar één van mijn bijrijders doet ook wel eens de stal. Maar over het algemeen vindt ik mijzelf verantwoordelijk voor het uitmesten , voer klaarzetten ect. Zij betalen ook absoluut niet mee aan de hoefsmid , wormenspuiten , dierenarts en of de aanschaf van spullen. Natuurlijk mag iemand zelf wat aanschaffen maar inprencipe is alles er gewoon en mag alles ook gebruikt worden. Ik kom zelf elke dag op stal om uit te mesten / te voeren.

Enige echte klusje is even vegen na het poetsen , maar dat is een regel van de stal en moet iedereen gewoon doen. Het gaat bij mij dus echt puur om alleen rijden , natuurlijk heb ik een jong paard wat nog doorgereden wordt , maar ook dit doen we samen.

Het geld heb ik zelf zeker wel om twee te betalen , maar mijn staleigenaar sprak mij ooit eens aan dat betalen zeker wel normaal is met wat mijn bijrijders van mij mogen. Op een manege kan ook niet gratis gereden worden. Dit heb ik zeker in goed overleg gedaan met mijn bijrijders en iedereen stemt er mee in.

In goed overleg en met duidelijke afspraken lijkt mij dat betalen geen probleem is.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:22

Mss ook handig om ipv een bijrijder je paard als lespaard ter beschikking te stellen voor privelessen?

‘T kwam toevallig zo uit op vraag van mijn instructrice maar uiteindelijk wordt een van mijn paardjes 2x gebruikt als privelespaardje voor een vaste ruiter. Ik krijg 10 euro per keer voor gebruik paard, materiaal en piste. Dus 80 euro per maand en dan wordt ie ondertussen helemaal niet stuk gereden. Voor mij hoefde het niet, en heb al 10x gezegd dat die bijdrage niet nodig is omdat ik het mijn trainer echt wel gun maar stiekem komt het handig uit haha. Paardje heeft overigens wel werk genoeg en wordt steeds tussendoor door mij opnieuw gereden dus win win voor beide :)

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:17

Hier is het per keer dat je komt voor het paard is mee helpen met mesten.

Hier allw vrijheid, ze mogen alles doen. Rijden, longeren, grondwerk etc etc.

Het is wel win/win ik heb indd niet zoveel tijd om mijn paard goed op conditie te houden dus daarvoor is voor mij een bijrijder fijn zodat wanneer ik wil rijden mijn paard die conditie heeft. Anderzijds hebben zij eem paard waar ze alles mee kunnen en mogem doen. Fijn voor beidde partijen, dat daar wat tegenover staat lijkt me redelijk want een paard leasen kost ook geld.

Wij zijn zelf meer gebaat bij hulp ipv geld dus zodoende dst we daarvoor kiezen

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:26

BoYo schreef:
Jouw paard. Jouw probleem als je er zelf niet voldoende tijd voor hebt en een bijrijder vraagt. Ik vind het raar dat je daar geld voor vraagt. Geld betalen aan verzorger/bijrijder zou ik ook niet doen, tenzij je diegene alleen poedersuiker (werk) laat doen. Het is voor beiden een win-win situatie toch? je helpt elkaar en als je iemand vindt die goed is en waar het mee klikt moet je dat koesteren.

Wie zegt dat het met te weinig tijd te maken heeft?

Misschien is het wel een gun factor omdat je dat zelf vroeger ook zo hebt kunnen rijden.

Hier staan ze prima in de wei.
Krijgen daar beweging genoeg.
Maar ik zou het fijn voor de paarden vinden als er meer mee gedaan werd,maar perse nodig, nee.

Maar de instelling en onkunde van de meeste bijrijders tegenwoordig heeft mijn doen beslissen er niet actief meer naar te zoeken. En gratis al nooit meer.
Hobby kost geld, ook voor de bijrijder.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:30

Dit onderwerp is al jarenlang heel vaak besproken op Bokt. Eigenlijk kwam\komt het er op neer dat "verzorgsters" in ruil voor klusjes gratis mogen rijden. Dan heb je ook nog "betalende bijrijders",die hoeven meestal weinig of geen klusjes te doen bijv. omdat paard op een volpensionstal staat en daarbij een goed berijdbaar dier is. Logisch dus dat die meebetalen anders zouden ze zelf een paard moeten kopen of commercieel huren. Verder heb je gevallen van groene of moeilijke paarden die getraind of bijgeschoold worden door iemand die dat kan en die persoon wordt dan betaald door de paardeneigenaar.

Eef_Bam

Berichten: 4101
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:33

Ik herken het eigenlijk niet dat bijrijders geld toe vragen. Wel dat mensen geen bijdrage willen betalen.

Zie wel vaker advertenties van mensen die een "bijrijder" zoeken die nog wel even het paard zadelmak moeten maken. Of een bepaald niveau eisen van de bijrijder. In dat geval zou ik een beloning wel fair vinden, zadlemake maken en opleiden is gewoon betaald werk.

Wat bied jij aan Ts, wat krijgen mensen ervoor terug?

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:46

VuurVleugels schreef:
BeFunny schreef:
Ik heb altijd 50 euro betaald. Maar mocht er dan alles mee. Alles ermee mogen betekend ook wel dat je een stukje verantwoordelijkheid hebt en ook de zorg dat het paard eten krijgt, er netjes bij staat op de wei of op stal. Dat als je gebruik maakt van de bak zorgt dat je de gaten ook netjes dicht en de evt mest daar weg haalt. Gewoon alles wat er bij komt kijken op de dag dat je komt.

Maar tegenwoordig zijn bijrijders anders.


Zijn bijrijders anders of zijn de eigenaren anders? Mijn verwachtingen/inzet is namelijk weinig veranderd in 15 jaar tijd geloof ik, in ieder geval niet ten slechte. Maar het rijtje eisen en vraagprijzen vanuit eigenaren lijken met het jaar absurder te worden. Al zal daar ook een hoop onderling verschil in zitten natuurlijk. Maar helaas tref ik vooral de onmogelijke advertenties.



Dat kan ook.
Maar voorheen waren er ook die 150 durfden te vragen voor het bijrijden en verzorgen voor hun paard.
Dat bijrijders echter geld vragen dat kwam niet vaak voor. Maar ik vind het eigenlijk terecht als je ziet wat er vaak verwacht wordt.

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:52

Volgens mij het gewoon een kwestie van vraag-aanbod?

Een bijrijder die genoeg keus tussen gratis paarden heeft gaat niet betalen, en zal ook degene kiezen waar de omstandigheden en het paard het meest optimaal zijn.

Aan de andere kant ook, als er niemand te vinden is voor jou paard zal je misschien een bedrag gaan bieden waardoor je aantrekkelijker wordt voor een bijrijder. Als er te kiezen valt uit allemaal goede geschikte bijrijders dan zal je misschien zelf een bedrag gaan vragen.

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:01

Dit gaat denk ik snel weer veranderen met al die maneges die stoppen omdat het te duur is.
Denk dat over een jaar of 2 het tij weer gekeerd is.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:26

VuurVleugels schreef:
BeFunny schreef:
Ik heb altijd 50 euro betaald. Maar mocht er dan alles mee. Alles ermee mogen betekend ook wel dat je een stukje verantwoordelijkheid hebt en ook de zorg dat het paard eten krijgt, er netjes bij staat op de wei of op stal. Dat als je gebruik maakt van de bak zorgt dat je de gaten ook netjes dicht en de evt mest daar weg haalt. Gewoon alles wat er bij komt kijken op de dag dat je komt.

Maar tegenwoordig zijn bijrijders anders.


Zijn bijrijders anders of zijn de eigenaren anders? Mijn verwachtingen/inzet is namelijk weinig veranderd in 15 jaar tijd geloof ik, in ieder geval niet ten slechte. Maar het rijtje eisen en vraagprijzen vanuit eigenaren lijken met het jaar absurder te worden. Al zal daar ook een hoop onderling verschil in zitten natuurlijk. Maar helaas tref ik vooral de onmogelijke advertenties.


Ik wilde inderdaad hetzelfde zeggen, ik zit al een hele tijd niet meer in de paardenwereld maar in 'mijn tijd' ging je en paard verzorgen en kon je (uiteraard binnen bepaalde grenzen) heel veel en mocht heel veel. Vaak had je met vriendinnen ook een verzorg/bijrijpaard op dezelfde stal en was dit ook een hele dagbesteding als je ging.

Nu is er een waslijst van 'dit moet en dat moet, dit mag niet en dat mag niet', ik was altijd bereid om te helpen en mijn steentje bij te dragen maar ik ben geen stalslaaf. Ik ga niet alleen maar de vuile klusjes opknappen terwijl er vrijwel niks tegenover staat en daarvoor ook nog zou moeten betalen.

Kijk maar eens naar de topics op Bokt die her en der verschijnen of de advertenties die op MP of op de Bokt Markt staan, sommige hebben meer eisen aan een bijrijder dan aan een koopwoning...

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:39

Klusjes hoeft hier niet.


Maar als het rijtje eisen zoals op komen dagen op afgesproken tijden al teveel is....
Halfuur van te voren af appen, terwijl ik dan bijvoorbeeld wel de bak heb gesproeid, dus mijn deel al wel heb voldaan.
Dan is te warm, te koud, te donker (bak heeft licht maar de weg) het regent...

Rijden is theoretisch allemaal in orde als ze zich voor komen stellen.
En dan komen ze dus rijden maar niet zelfstandig op kunnen zadelen.
Er af donderen als een paard een scherpere bocht maakt ( ja werkelijk mee gemaakt)
Maar dat was wel het niveau van bijna alle, geen onafhankelijke zit.
Laat staan echt rijden, beweging geven is meer het goede woord.

En ook na verzorgen was niet geleerd. Zowel paard als tuig niet.

En dan zelf binnen en buiten halen maar niet aan begonnen.

En dat mocht allemaal gratis....
Niet meer dus he.

nee ik denk dat de veranderingen van eisen dus ook komen door dit soort ervaringen.
Dan ga je in een advertentie maar opsommen wat iemand moet kunnen.

En nu lijkt het of ik geen fijne bijrijders heb gehad, zeker wel :j
Maar die gaan of verweg verhuizen of krijgen kindjes en hebben geen tijd meer
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 31-01-24 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Verandering in de paardenwereld rondom bijrijders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:45

Dat inderdaad DuoPenotti. En ik wil iemand best opleiden. Maar dan ben ik dus les aan het geven en daar verwacht ik betaald voor te worden. Dat is dus mij flink ontlasten door echt werk te verzetten.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:00

DuoPenotti schreef:
Klusjes hoeft hier niet.


Maar als het rijtje eisen zoals op komen dagen op afgesproken tijden al teveel is....
Halfuur van te voren af appen, terwijl ik dan bijvoorbeeld wel de bak heb gesproeid, dus mijn deel al wel heb voldaan.
Dan is te warm, te koud, te donker (bak heeft licht maar de weg) het regent...

Rijden is theoretisch allemaal in orde als ze zich voor komen stellen.
En dan komen ze dus rijden maar niet zelfstandig op kunnen zadelen.
Er af donderen als een paard een scherpere bocht maakt ( ja werkelijk mee gemaakt)
Maar dat was wel het niveau van bijna alle, geen onafhankelijke zit.
Laat staan echt rijden, beweging geven is meer het goede woord.

En ook na verzorgen was niet geleerd. Zowel paard als tuig niet.

En dan zelf binnen en buiten halen maar niet aan begonnen.

En dat mocht allemaal gratis....
Niet meer dus he.

nee ik denk dat de veranderingen van eisen dus ook komen door dit soort ervaringen.
Dan ga je in een advertentie maar opsommen wat iemand moet kunnen.

En nu lijkt het of ik geen fijne bijrijders heb gehad, zeker wel :j
Maar die gaan of verweg verhuizen of krijgen kindjes en hebben geen tijd meer



Het is uiteraard een kwestie van geven en nemen. Als een bijrijder aangeeft te kunnen rijden en dat is niet het geval, is het 'Bedankt en tot ziens.'. Ik heb het meer over de idiote eisen die vaak terug te vinden zijn op Bokt, MP of andere soorten advertenties.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:01

Ik vind ook dat er enig verschil zit in hulp nodig hebben met je paard omdat je zelf niet goed kan verbeteren/inrijden/wat dan ook maar dan zit je vaak in een heel ander segment.

De bijrijdster salaris betalen vind ik helemaal raar (als bovenstaande dus niet aan de orde is). Paarden zijn duur en omdat je dat zelf niet kan/wil betalen of niet haalbaar vind qua tijd betekent niet dat je dus maar gratis of zelfs salaris betaald met het paard van een ander aan de slag kan gaan.

Ik heb een bijrijdster maar ga die dag ook zelf altijd nog naar stal dus dan zouden eventuele klusjes ook door mij zelf gedaan kunnen worden. Ik vraag ook geen vaste dagen ( wil zij wel graag dus dat is prima). De bijrijdster betaald een bijdrage per maand. Dit ook mede door gebruik van de spullen/slijtage daarin.

Iedereen mag het natuurlijk zelf weten maar ik vind het heel gangbaar om een bijdrage te leveren.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:18

@kim
Welke idiote eisen zijn dat dan?

Om die manegeruiter niveau ruiters met sterallures uit te filteren moet je voortaan ook wel advertentie zetten die veel eisend zal lijken.

En nee heb niks tegen manege ruiters want bij mij ruin kan dat prima.
Maar wel weet ik dat graag vooraf. En afspraken nakomen is wel het minste.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:27

DuoPenotti schreef:
@kim
Welke idiote eisen zijn dat dan?

Om die manegeruiter niveau ruiters met sterallures uit te filteren moet je voortaan ook wel advertentie zetten die veel eisend zal lijken.

En nee heb niks tegen manege ruiters want bij mij ruin kan dat prima.
Maar wel weet ik dat graag vooraf. En afspraken nakomen is wel het minste.



Eens!

En mijn paard is ook gewoon echt sensibeler. Daar wil je zelf niet op zitten als manege ruiter en ik wil dat ook niet. Betekent niet dat ik een doorgewinterde prof nodig heb, maar wil eerlijkheid van de bijrijder, dan moet ik zelf ook een compleet verhaal geven.

En eisen zijn gewoon de maatstaven die jij hebt, niets mis mee

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:32

Ik heb juist nu voor een rustig manegemeisje gekozen met weinig ervaring maar wel leergierig om (deels dus op mijn kosten) les te gaan nemen in grondwerk bij mijn instructeur. Ze kwam niet voor het rijden, want dat deed ze op de manege toch al en zocht juist de verzorging en omgang er omheen.

Ja, de zag aan hoe ze een halstertouw vast hield dat dit best wat leerproces gaat hebben, maar liever dat ze nog kneedbaar en leergierig zijn dan dat je iemand treft die alles beter weet. Omdat ik zelf nog niet zo heel oud ben krijg ik dat helaas al snel als mensen ouder zijn ze me toch al snel de les proberen lezen over mijn eigen paard. Heel onprettig. :+