Nieuwe verzorgponys (hulp nodig!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannah742190
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-03-24

Nieuwe verzorgponys (hulp nodig!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 21:37

Haii iedereen, ik ben nieuw hier. Geen idee of mijn topic hier goed staat. Ik heb een vraag. Ik heb zaterdag gekeken naar een stal, waar verschillende paarden staan die verzorgd en gereden kunnen worden. Nou ben ik al heel lang daarnaar opzoek;). Het is een soortvan manege (wel iets kleiner, er zit een dagbesteding bij) waar een stuk of 15 paarden staan. In de ochtend worden de stallen uitgemest en de paarden naar buiten gezet. Daarna kan je gaan rijden, lunchen. En weer rijden. Het zit heel dicht langs het bos, dus heel veel buitenritten. Nou vragen ze een vergoeding van 20,-. Wat is opzich wel snap aangezien ik 2x mag rijden, een eigen kast krijg, daar kan lunchen etc. Is dit een goede keuze? En als ik besluit volgende week te gaan, hebben jullie nog tips om voor het eerst bij een nieuwe manege te starten? Er lopen namelijk allemaal meiden rond die het allemaal al weten..

Groetjes Hannah *\o/*

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Nieuwe verzorgponys (hulp nodig!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:25

Welkom op bokt...!

Heb je (veel) rij-ervaring of heb je al eerder een verzorgpony gehad...?

Het is een grappig concept.
Maar als geboren Hollandse valt mij op 'dat het een koopje is'.

Ooit ben ik ergens over de vloer geweest, wat 'een soort van manege' was.
Alle paarden die er stonden konden geleased worden ('verzorgpaard') zij het dat ik op bepaalde tijdstippen moest komen.
(En ik ben nul keer opgestegen. Men had verzonnen dat ik maar op de Fries moest beginnen. Bij het poetsen bleek het dier een erge holle rug te hebben en vermoedde ik rugpijn. Mevrouw X kwam met het zadel aan, ik heb het opgelegd, verschoven, nog eens opgelegd - en voor de eer bedankt.)

Belangrijke tip: laat je niet imponeren.
Als je ergens nieuw komt is het logisch dat je in bepaalde opzichten 'van toeten noch blazen weet' - en dat komt vanzelf.
Vraag honderd-uit, en ik zeg er voor de veiligheid altijd bij dat ik vast de helft wel weer vergeet en het dus een tweede en derde keer ga vragen.
Leuke mensen zien dat als belangstelling en betrokkenheid.
(... en ik onthoud dingen het beste als ik 'een compleet plaatje' heb ipv losse feiten.)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nieuwe verzorgponys (hulp nodig!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:30

Het topic wordt verplaatst naar het forum Verzorgpaarden:

RT-V -> VP

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:50

Het grote voordeel dat er veel meiden lopen die alles weten is dat ze je kunnen helpen. Als de sfeer goed is kun je er leuke vriendschappen aan over houden.

Wat ik begrijp huur je het paard dan voor 1 dag. Kun je dan helemaal vrij gaan rijden of ga je in groepen?

20 euro voor een dag een paard huren vindt ik geen gek bedrag.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Nieuwe verzorgponys (hulp nodig!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:02

Is die 20 euro per keer, per week of per maand?