kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:33

maar dat is toch precies wat zij zelf zegt.

Kijk als je een verzorger hebt die goed voor jou paardje is moet je verzorger ook EERLIJK behandelen.
Ik vind dit persoonlijk geen manier van doen.

Dat hij er een ander opzet is zijn zaak, daar heeft hij uiteraard alle recht toe!
Maar asl ik hier een meisje heb rijden en die heeft mijn paardje mooi doorgereden en ik wil er een ander op.
Dan bel of spreek haar wel even!
Het is niet leuk om ergens te komen en iemand anders zit erop tegen je verwachting in!
Als je het van te voren weet is het anders.

ALs je meerdere verzorgers hebt is het al anders.
Maar asl iemand een paard vast verzorgt en haar best doet is het een kleine moeite terug om ff een belletje te plegen.
Ik bedoel hoeveel tijd kost dat? 2 minuten??
Je verzorger stopt UREN in het paard, dan mag je wel 2 minuten terug stoppen.

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:43

Vraag gewoon wanneer dat meisje weer weggaat. Ook al heb je het idee dat ze er op zal blijven rijden, doe gewoon net of je denkt dat dat tijdelijk is. Zo geef je een signaal af dat jij er vanuit ging dat dat ook de bedoeling was, en zo help je hem subtiel zich die afspraak te herinneren. Dan heb je ook iig het gesprek een beetje op gang over wat nou precies de bedoeling is.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:55

ik vind het erg raar om de verzorger er veel tijd in te laten steken en de pony dan door een ander te laten verzorgen. vertel haar dan van te voren dat je de pony misschien door iemand anders laat doen. ik vind het zeker niet netjes.

maar zeg gewoon tegen hem dat je het niet leuk vindt dat je twee weken op vakantie bent en dan je verzorgpony kwijt bent aan een ander.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 09:00

Bedankt voor al jullie reacties Ik ben het wel met jullie allemaal eens. Ook over het feit dat het nog altijd zijn paard is en hij mag weten wat ie er mee doet. Maar hij had me wel even iets mogen vertellen over dat er ander op zou gaan.
En die opmerking over dat het logisch is dat er een ander op gaat als ik op vakantie ben, dat kan zijn, maar daarna zou ik er eigenlijk weer op moeten mogen vind ik zelf. Die uren die ik daar doorgebracht heb had ik dan wel ergens anders door kunnen brengen.
Maar ach ik ga nu niet vragen of ik er weer op mag want ik heb straks wel genoeg tijd nodig voor school en m'n twee andere verzorgpony's. Maar een uitleg is natuurlijk nooit verkeerd.
Ow ja nog even voor de duidelijkheid, mijn spullen heb ik allemaal thuis te liggen (had ik al verteld maar een paar van jullie hebben er even overheen gelezen denk ik )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:10

Moeten mogen... Sorry DjunDjun, het is niet jouw paard en hij is jouw totaal niets verschuldigd... Bekijk het van de andere kant: die uren die je daar door hebt gebracht heb je wel voor niks ervaring opgedaan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:27

Urielle schreef:

Als eigenaar heb je idd het recht om iedereen op je paard te zetten die je wilt - als verzorger heb je dan ook het recht om linea recta je spullen te pakken.

Ik train voor eigenaren hun paarden en kan dat niet op een verantwoorde manier doen als Jan en alleman erop mag. Ik spreek dat overigens ook vooraf af met de eigenaren

Maar Djunneke wordt gebruikt door de eigenaar. Ze is goed zat om een paard klaar te maken en dan neemt hij het dier weer van haar af. Dan zou hij haar in de eerste plaats al niet op dat paard moeten laten rijden .Zo ga je niet met mensen om.

Sylvia schreef:
Moeten mogen... Sorry DjunDjun, het is niet jouw paard en hij is jouw totaal niets verschuldigd... Bekijk het van de andere kant: die uren die je daar door hebt gebracht heb je wel voor niks ervaring opgedaan...

Ja maar het werkt wel tweezijdig. Zijn paarden zijn toch maar lekker gereden door haar en ze was goed zat om dat ene paard klaar te maken.
Zo ga ik niet met mijn bijrijder om hoor. Er rijdt hier een jongen van 15 op paddy en iones en die is nu lid van de rijvereniging. Ik ga hem iones dan niet afpakken omdat ik straks zelf weer zou willen rijden of omdat iemand anders er op zou willen. Ik kan van hem op aan, en dan moet hij ook van mij op aan kunnen.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:49

dat ben ik helemaal met je eens dees!
Die verzorger steekt er zoveel tijd in!
En Urielle waarschijnlijk ook, maar die word er denk ik ook door betaald.
Hert enigste wat je voor je verzorger terug kunt doen is hem/haar met respect behandelen.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:00

Sylvia schreef:
Moeten mogen... Sorry DjunDjun, het is niet jouw paard en hij is jouw totaal niets verschuldigd... Bekijk het van de andere kant: die uren die je daar door hebt gebracht heb je wel voor niks ervaring opgedaan...


Ja dat is een beetje raar verwoord, kon niet zo snel uit m'n woorden komen, maar ik bedoel dat als je zo'n paard voor hem rijd en er een heleboel tijd insteekt mag je ook wel iets terug krijgen toch?
Net wat daantjuhh en Desiree zeggen, daar ben ik het helemaal mee eens Bedankt

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:04

zo heb ik ook eens gehad dat ik een paard reed.
Ik had afgesproken, donderdag om 4 uur.
Ik kom daar om 4 uur zit er iemand anders op..
Tja dat kon ik niet waarderen.
Ik moest er speciaal 3 kwartier voor fietsen, kom ik voor niks en mag ik 3 kwartier terug fietsen!
Pfff. ik heb dat verteld en hun draaiden er een beetje omheen.
Ik heb gezget toen dat dit de laatste x was dat ik er was!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:04

Urielle schreef:
Quellian schreef:
Hahaha, wat heeft ze niet te pikken?

Als ik een bijrijder zou hebben, dan zouden ze me echt niet hoeven te vertellen of er wel of niet iemand op mag.


Als eigenaar heb je idd het recht om iedereen op je paard te zetten die je wilt - als verzorger heb je dan ook het recht om linea recta je spullen te pakken.

Ik train voor eigenaren hun paarden en kan dat niet op een verantwoorde manier doen als Jan en alleman erop mag. Ik spreek dat overigens ook vooraf af met de eigenaren


Tsjah ik trainde zijn paarden dus ook (toen vier weken wel betaald gekregen) Er was daar niemand anders, behalve de eigenaar en zijn familie die daar wonen. Dus afspraken over wie er op komt waren niet nodig. Maar ja als er dan opeens iemand op komt dagen die nu weer tijd heeft voor de paarden en niks anders te doen heeft en op je verzorgpaard stapt..
Nee vind ik niet bepaald aardig met mensen omgaan. Mij is niks gevraagd en er is niks overlegd.
Jij zou het ook niet fijn vinden als er opeens iemand anders op een paard stapt die jij hebt getraind. Is al je werk zo'n beetje weer naar de kl*ten..

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:05

daantjuhhh schreef:
zo heb ik ook eens gehad dat ik een paard reed.
Ik had afgesproken, donderdag om 4 uur.
Ik kom daar om 4 uur zit er iemand anders op..
Tja dat kon ik niet waarderen.
Ik moest er speciaal 3 kwartier voor fietsen, kom ik voor niks en mag ik 3 kwartier terug fietsen!
Pfff. ik heb dat verteld en hun draaiden er een beetje omheen.
Ik heb gezget toen dat dit de laatste x was dat ik er was!


Groot gelijk heb je! Alleen die anderhalf uur dat je in totaal fietst al.. Tss dat is dus echt geen afspraken maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:06

daantjuhhh schreef:
Pfff. ik heb dat verteld en hun draaiden er een beetje omheen.
Ik heb gezget toen dat dit de laatste x was dat ik er was!

Groot gelijk! Je moet de eer aan jezelf houden en niet met je laten sollen.

Saskia_

Berichten: 368
Geregistreerd: 29-06-05

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:13

Nou die eigenaar is NATUURLIJK de baas !

Maar ik vind het niet eerlijk als JIJ wel altijd trowue bnt goed het paard verzorg etc.
Dat die eigenaanr ook wel op zijn minst mag zeggen dat hij een ander ervoor wil!
Dat ze igg weet waar ze aan toe is. En tuurlijk mag di eigenaar bepalen wie erop gaat, daar heb jij niet meer recht op dan wie dan ook, dat is idd het grote nadeel van een verzorgpaard. maar dit vind ik erg onredelijk van de eigenaar.

Aan mij was eerst ook zo'n beetje en verzorgpaard beloofd maar toen is er uiteindelijk toch een ander meisje gekomen die heb ging doen. nouja jammer dan dat moet die eigenaar zlef weten ! Maar zij had het wel eventjes netjes gemeld enzo. ik vind dat je dat toch wel kan doen !

Nouja heel verhaal maarja ..

Saskia_

Berichten: 368
Geregistreerd: 29-06-05

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:14

ehh sorry voor de typfoutjes .. beetje snel getyped

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:00

ik vind het echt belachelijk dat er hier eigenaren zijn die dit maar een normale gang van zaken vinden. Tuurlijk is het niet het paard van de ts, en dat er eens een ander opstapt is ook geen enkel probleem, maar het is toch niet meer als normaal dat je je verzorgster even op de hoogte stelt als het paard dat zij heeft doorgereden opeens door iemand anders gereden gaat worden. Vind ik niet meer als beleefd. Tuurlijk kan zij gratis rijden, maar hij heeft zijn paarden doorgereden gekregen. Ik vind het ronduit asociaal dat dit soort dingen gebeuren. Het is mij ook al vaker gebeurd in mijn bijrijdcarriere, ik vind het echt het grootste gebrek aan respect voor iemand. Als ik bijrijd houd ik me aan de afspraken, en dat verwacht ik ook terug. Maar kennelijk is het helaas toch meer regel dan uitzondering dat bijrijders als minderwaardig behandeld worden. Gelukkig zijn er ook gewoon eerlijke mensen, maar ik ben zo blij als ik over een paar jaar eindelijk een eigen paardje heb... Dan wil ik ook graag een bijrijdster voor een dag of twee, gewoon om een meisje de kans te geven om een fijn verzorgpaard te hebben zonder achterbakse eigenaar erachter.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die je inzet wel waarderen, ik hoop dat ts ook zo iemand tegen komt!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 14:52

kjoetie schreef:
ik vind het echt belachelijk dat er hier eigenaren zijn die dit maar een normale gang van zaken vinden. Tuurlijk is het niet het paard van de ts, en dat er eens een ander opstapt is ook geen enkel probleem, maar het is toch niet meer als normaal dat je je verzorgster even op de hoogte stelt als het paard dat zij heeft doorgereden opeens door iemand anders gereden gaat worden. Vind ik niet meer als beleefd. Tuurlijk kan zij gratis rijden, maar hij heeft zijn paarden doorgereden gekregen. Ik vind het ronduit asociaal dat dit soort dingen gebeuren. Het is mij ook al vaker gebeurd in mijn bijrijdcarriere, ik vind het echt het grootste gebrek aan respect voor iemand. Als ik bijrijd houd ik me aan de afspraken, en dat verwacht ik ook terug. Maar kennelijk is het helaas toch meer regel dan uitzondering dat bijrijders als minderwaardig behandeld worden. Gelukkig zijn er ook gewoon eerlijke mensen, maar ik ben zo blij als ik over een paar jaar eindelijk een eigen paardje heb... Dan wil ik ook graag een bijrijdster voor een dag of twee, gewoon om een meisje de kans te geven om een fijn verzorgpaard te hebben zonder achterbakse eigenaar erachter.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die je inzet wel waarderen, ik hoop dat ts ook zo iemand tegen komt!


Ik ben het hélemaal met je eens! Op de manege ging het bij mij ook altijd al zo (niet anders te verwachten maar oké )
Misschien wel zo'n 20 pony's doorgereden, en wat krijg je ervoor terug? Een lege stal waar 'wel weer een nieuwe komt staan' die je mag doorrijden. Of hij gaat de lessen van de beginners in en dan mag je er niet eens meer op rijden omdat je gevorderd bent
Maar ja zo zal het altijd wel blijven.

'Later als ik groot ben' Wil ik twee of drie paarden, één voor serieus, komt niemand anders op, en een ander waar je lekker van alles mee kan doen, en daar zoek ik dan ook een goede verzorger bij. En die derde, dies voor m'n vriend Maar ja toekomstdromen he..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:14

Ben het met de meeste wel eens .

Ja, idd, wij, bijrijders doen ervaring op. Maar de paarden worden er zeker niet slechter om... Integendeel zelfs. Tenminste, bij mij toch .

Dus ik vind het wel gewoon zo netjes dat ze het meedelen.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:54

Sylleke schreef:
Ben het met de meeste wel eens .

Ja, idd, wij, bijrijders doen ervaring op. Maar de paarden worden er zeker niet slechter om... Integendeel zelfs. Tenminste, bij mij toch .



haha ja inderdaad bij mij lopen ze daarna ook echt niet kreupel ofzo

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:01

Ik vind het een behoorlijke rotstreek, ik had het ook niet gepikt. Jij doet steekt er tijd en moeite in, en dan komt iemand anders het weer verpesten? Nee, was ik het niet mee eens geweest.
Ik had al mn spullen apart gelegd en de eigenaar aangesproken erop.
Oké, hij bepaalt wel wie er op zn paarden komt, maar dan mag je toch nog rekening houden met degene die al het werk ervoor doet!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:23

Cadish schreef:
Ik vind het een behoorlijke rotstreek, ik had het ook niet gepikt. Jij doet steekt er tijd en moeite in, en dan komt iemand anders het weer verpesten? Nee, was ik het niet mee eens geweest.
Ik had al mn spullen apart gelegd en de eigenaar aangesproken erop.
Oké, hij bepaalt wel wie er op zn paarden komt, maar dan mag je toch nog rekening houden met degene die al het werk ervoor doet!


Inderdaad, helemaal mee eens
M'n spulletjes liggen sinds een paar weken al thuis (paps heeft een paar mooie haken opgehangen voor al mn hoofdstellen en halsters )
Morgen ga ik er weer heen om de welsh te rijden en dan vraag ik even hou het nou eigenlijk zit.. (Dan kan ik meteen vragen wanneer de hoefsmid nou eindelijk komt voor de welsh, de friezen lopen allemaal keurig op ijzers, maar de welsh vergeet ie gewoon, die loopt nu op zwemvliezen )

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:36

Misschien een stomme vraag, maar je hebt dat paard in 4 weken helemaal doorgereden en wedstrijdklaar gemaakt?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:47

Desiree schreef:
Urielle schreef:

Als eigenaar heb je idd het recht om iedereen op je paard te zetten die je wilt - als verzorger heb je dan ook het recht om linea recta je spullen te pakken.

Ik train voor eigenaren hun paarden en kan dat niet op een verantwoorde manier doen als Jan en alleman erop mag. Ik spreek dat overigens ook vooraf af met de eigenaren

Maar Djunneke wordt gebruikt door de eigenaar. Ze is goed zat om een paard klaar te maken en dan neemt hij het dier weer van haar af. Dan zou hij haar in de eerste plaats al niet op dat paard moeten laten rijden .Zo ga je niet met mensen om.


Precies wat ik bedoel Dees
Als een eigenaar dat doet, ben ik niet in de positie om mijn 'gelijk' te halen want het is natuurlijk zijn eigen paard.... maar ze moeten niet gek staan te kijken dat ik linea recta mijn spullen pak want ik zou het gevoel hebben dat ik als ruiter niet werd gerespecteerd en mijn werk eigenlijk niet telde voor hun.

Ik ben trouwens wel benieuwd of TS al gesproken heeft met de eigenaar?

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:20

Ben het helemaal met je eens .

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:19

Karl66 schreef:
Misschien een stomme vraag, maar je hebt dat paard in 4 weken helemaal doorgereden en wedstrijdklaar gemaakt?


Het paard was al bereden maar had een jaar stilgestaan, toen heb ik er in een paar weken een aantal keren op gereden. Toen ben ik daar 4 weken aan het werk gegaan en heb 5 dagen in de week dat paard gereden en gelongeerd (en nog drie andere paarden gelongeerd).
Dus in die tijd heb ik de conditie behoorlijk opgekrikt, het paard wat keuringsklaar gemaakt en klaar voor een b-proefje.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: kwam terug van vakantie,zat er een ander op mn verzorgpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:22

Urielle schreef:

Precies wat ik bedoel Dees
Als een eigenaar dat doet, ben ik niet in de positie om mijn 'gelijk' te halen want het is natuurlijk zijn eigen paard.... maar ze moeten niet gek staan te kijken dat ik linea recta mijn spullen pak want ik zou het gevoel hebben dat ik als ruiter niet werd gerespecteerd en mijn werk eigenlijk niet telde voor hun.

Ik ben trouwens wel benieuwd of TS al gesproken heeft met de eigenaar?


nee ik heb nog niet met hem gesproken, ik ga er vandaag heen en kijk of ie thuis is. Maar waarschijnlijk ga ik daar weg, ik heb gisteren een nieuw bijrijdpaard aangeboden gekregen En die mevrouw van dat paard lijkt mij een heel stuk aardiger