Langs de deuren gaan, normaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:41

Ik heb al op 7 sites een advertentie staan dat ik me aanbied als verzorgster/bijrijdster,
maar tot nu toe heeft nog niemand gereageerd.
En nou wou ik weten of het redelijk normaal is om bij mensen aan te bellen en te vragen of ze toevallig iemand zoeken.
Maar m'n moeder vind het onbeleefd
Wat vinden jullie?

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:54

Ik heb dat vroeger ook al zovaak gedaan
Ik vind het niet onbeleefd hoor, je VRAAGT het toch alleen maar?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:21

Tja, ik zou het zelf niet doen, maar als je er zelf geen problemen mee hebt Hoe lang staan je advertenties er al?

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:28

ik zou eerder bij de huizen waar een paard/pony staat, gewoon een net briefje door de brivenbus doen of ze iemand zoeken, ik zou ook niet durven om langs de deuren te gaan

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:42

ja ik ben het eens met emmaatjuh
ik heb het zelf ook weleens gedaan.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:57

Toen ik een jaar of 12-13 was, deed ik dat ook, gewoon heel netjes gaan vragen of ze mssn nog hulp nodig hadden bij de verzorging.

Een nee heb je, een ja kun je krijgen .
Maar natuurlijk wel netjes vragen .

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:14

Je wil niet weten hoeveel mensen waar toevallig een paard voor de deur stond ik wel niet heb geterroriseerd! Gewoon doen als je het durft!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:40

Ikzelf zou het niet zo snel doen..

Verder moet je gewoon geduld hebben met advertenties en vaak kan je beter reageren op een advertentie, want daar kijken de aanbieders toch meer naar..

En verder als je het durft om langs de deuren te gaan moet je dat doen, nee heb je en ja kun je krijgen

love_usini

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:26

Ik zelf zou het ook niet doen maar ook wat iemand anders al vroeg staan je advertenties er al lang? ik heb er een gevonden door Marktplaats
nog veel succes met het zoeken van een verzorgpony

apk
Berichten: 104
Geregistreerd: 18-04-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:34

Als je het netjes vraagt is het niet zo erg hoor, dan kan je het best doen! Ik moet wel zeggen dat ik af en toe een hekel had aan van die echte penny meisjes die een half uur voor de wei staan paardje aaien en dan met zen allen voor de deur komen met cap + zweep en hele paardrijoutfit 'is dat jou pony'?????

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:38

Ik heb het ook met mijn vriendin gedaan er daar door hebben wij nu een Geweldige Fokkerij als verzorgpony's! Ik zou het zeker doen gewoon beleeft vragen!

Anoniem

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:39

Mijn advertenties staan er nog maar een week
Maar ik ga die advertenties zoiezo nog een tijdje afwachten, en daarna zie ik nog wel.
Maar een andere keer had ik binnen een week 2 reacties, terwijl ik maar op 1 site een advertentie had staan.
Bij 1 van die mensen ben ik toen gaan kijken en toen ben ik die pony gaan verzorgen/bijrijden,
maar die afstand was niet te doen op de fiets dus toen moest ik er wel mee stoppen toen school weer begon.

Een briefje door de brievenbus lijkt me ook wel een beleefd idee,
misschien moet ik dat maar gewoon doen.
(Maar eerst wacht ik de advertenties nog even af)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:45

Vroeger ging ik ook gewoon aanbellen, maar nu durf ik dat niet meer
Is ook niet nodig nu want heb al 2 verzorgpony's maargoed

Een briefje is een goed idee voor als je niet durft! Brutaal is het niet vind ik hoor!

Al zou ik een briefje wel fijner vinden dan dat er steeds iemand zou aanbellen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:02

Op een briefje zou ik eerlijk gezegd niet reageren als eigenaar zijnde.
Wat je nog kunt doen is een briefje op het prikbord van de manege en de supermarkt, gratis advertenties in De Koopjeskrant/De Vondst en zoals je al hebt gedaan op internet.
Ik belde zelf ook maneges af als kind
Langs de deur durfde ik niet maar ik denk wel dat het goed werkt.
Er zullen wel mensen zijn die misschien vervelend reageren, daar moet je dan wel tegen kunnen.
Als eigenaar zou ik het niet onbeleefd of opdringerig vinden, wel irritant als je tijdens het eten komt ofzo.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:28

ik heb het wel gedaan.
Met mijn vader, die kende die mensen wel.
Achteraf zou ik het noooit een tweede keer doen, ik was toen 12 of 11 ofzo, maar ach het is wat geworden en ik ben er nog steeds

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:31

Zo ben ik aan mijn eerste 2 verzorgshetlanders gekomen op de camping (was toen 7/8 geloof ik)

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:27

Langs de deuren ??? Hoe kom je dr op Heb ik nooit gedaan, zou ik ook niet durfen..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:39

's Toch neit zo 'n slecht plan .
Vind het eigenlijk neit zo onlogisch.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:51

Ik heb dat vroeger ook wel eens gedaan. Helaas werd het niets maar als je t niet probeert heb je helemaal geen kans Zolang je maar beleefd bent.
Desnoods maak je nog een naamkaartje met je tel. nr. zodat ze je kunnen bellen voor het geval ze het willen of ze iemand anders kennen die een verzorgster zoekt.
Succes!

rOmii

Berichten: 1004
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heerhugowaard Noord

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:19

ik heb het ook gedaan na 1x was het raak,, check me fotos maar bij (de link in men onderschrift) ik verzorg haar nu 2jaar

Bi0n_Tiffiej

Berichten: 1230
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: In de stal van mn lieverd (L)

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:22

jah idd, gewoon doen joh Bij ons was het ook bijna raak, maar helaas waren de ponys verkocht, anders moch het En of je nou via internet aan mensen vraagt of je hun pony mag doen, of in het ehct

VLC
Berichten: 1566
Geregistreerd: 17-04-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:27

ik erger me kapot aan de hoeveelheid kinderen die hier langs de deur komen. 'Mogen we dat grote paard verzorgen? Nee natuurlijk niet dat kleintje. ' durft een kind van ong 10 jaar tegen mij te zeggen. Nee, veel eigenaren vinden het niet leuk, maar het kan dat het bij jou in de buurt anders is .. En iig de advertenties op marktplaats bekijken. Daar heb je volgens mij meer aan.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:32

lizzy2 schreef:
ik erger me kapot aan de hoeveelheid kinderen die hier langs de deur komen. 'Mogen we dat grote paard verzorgen? Nee natuurlijk niet dat kleintje. ' durft een kind van ong 10 jaar tegen mij te zeggen. Nee, veel eigenaren vinden het niet leuk, maar het kan dat het bij jou in de buurt anders is .. En iig de advertenties op marktplaats bekijken. Daar heb je volgens mij meer aan.


Idd, ik word er ook niet zo vrolijk van als ze weer om dat lieve schattige veulentje (shetlander) komen zeuren die ze willen verzorgen. En als het dan niet mag elke dag langs komen

Ik zou het niet doen... zou nog eerder een briefje aan het hek doen met je tel. nummer

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:33

Ach, bij ons komen ze ook vaak aan de deur. Mijn vader zegt dan altijd: Kom zaterdag nog maar een keer vragen als mijn dochter er is, het zijn haar paardjes. Maar ze komen nooit nog een keer langs.

Ik (mijn ouders dan dus) heb ook een keer een briefje in de bus gehad en ik heb haar gebeld. Ze is nu al sinds twee jaar een vaste verzorger. Dus in haar geval heeft dat briefje wel geholpen.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31320
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:37

'Vroeger heb ik zo een verzorg haf gekregen, leek me wel beleefder het te vragen dan gewoon maar die wei in te lopen (doen ook mensen en dat kan dus echt niet!) Die eigenaar vond het wel prima.

Een jaar of drie geleden kwamen hier twee meisjes aan de deur of ze mochten verzorgen, uiteindelijk is 1 ervan hier drie jaar gekomen en mocht ze ook rijden e.d.

Ik zou dus zeggen, vraag het gewoon, je kunt maar geluk hebben!