Langs de deuren gaan, normaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:42

nou haha sorry maar ik vind het niet normaal als je langs de deuren gaat om te vragen of je paarden mag verzorgen !
je kunt beter gewoon zorgen dat je goed contact hebt met veel mensen, en ze zeggen dat je een verzorgpaard zoekt, of ze hun ogen voor je open willen houden.
"via via" maak je al gauw meer kans, omdat mensen ook een goed woordje voor je kunnen doen.

Anoniem

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:52

Ligt aan de manier waarop je het vraagt wij krijgen regelmatig meiden van n jaar of 11 aan de deur die nogal onbeleefd zijn...
ook op zondag of rond etenstijd zou ik niet langsgaan, maarja dat kun je zelf natuurlijk ook bedenken

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:11

ik ben vroeger toen ik ongeveer 11/12 jaar was ook langs de deuren gegaan, zei gewoon heel netjes dat ik opzoek was naar een verzorgpaard... ik ben er achteraf ontzettend blij mee dat ik het heb gedaan(al zou ik het nu niet meer durven), want ik heb er een geweldige kwpn'er als verzorgpaard aan overgehouden die ik nu nog steeds met veel plezier rijd en verzorg!!

Anoniem

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:32

heb het vroeger ook wel gedaan en heb ook bijna altijd wel raak geschoten!
Bij ons komen ze ook nog wel eens aan de deur maar meestal zijn die kinderen een jaar of 12 en vind dat toch zowiezo iets aan de jonge kant voor een stel jonge paarden

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:36

Ik ging vroeger ALTIJD langs de deur bij mensen waarvan ik wist dat ze paarden hadden, zeiden ze nee, dan bedankte ik beleefd, maar ik heb er zo veel verzorgpaardjes aan over gehouden, het werkt gewoon goed! Mensen zien je meteen, en dat is toch ook prettig? Weten ze meteen wat voor type je bent, en je kan vertellen wat je aan ervaring hebt enz.
Dus gewoon doen, maar blijf netjes als iemand nee zegt.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:10

Hoe denk je hoe ik aan die duizende paarden ben gekomen

Ging soms zelf compleet met zweep naar langs de deur. Konden ze zijn dat we op paardrijden zaten

Hoezo Penny

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:37

ik ben 1x langs de deur geweest en dat was 2 jaar terug ze zeiden meteen ja en ik doe ze nou al 2 jaar

Laska

Berichten: 280
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs (Lansingerland)

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:49

Als je serieus een verzorg paard/ pony zoekt is langs de deuren gaan de beste oplossing!

Niet opschepperig bedoeld maar ik heb totaal hier in de omgeving 4 verzorgponies gehad, en bij diegene die ik nu heb ga ik nooit meer weg!!

Jammer dat je niet rond Berkel en Rodenrijs woont, anders had ik er zo eentje voor je ( voor andere mensen trouwens ook, als je hier woont)

Gewoon heel beleefd zijn en als je je afwijzen tevreden zijn. Maar juist sommige mensen sturen je ook naar een kennis die paarden heeft en dan zit je gebakken!!

Veel sucsess!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:58

Ik heb dat ook gedaan Zo ben ik aan mijn eerste verzorg-shetlanders gekomen! Ik had al een hele lange straat gehad vol met paarden, en bij een van de laatste huizen had ik prijs .

Mijn tweede verzorgpony heb ik via een vriendin gekregen, en de laatste (mijn huidige verzorgpony) ook via een vriendin.

Wat dat betreft heb ik altijd wel geluk gehad.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:04

Ik ging het vroeger ook gewoon vragen. En mijn buurmeisje ook.
Ik moet zeggen dat we daardoor op heel wat ponies en paarden mochten rijden in de buurt (nou stikt het hier ook van de paarden).

Gewoon proberen, maar probeer wel reƫel te blijven en ga niet voor het grootste en mooiste paard dat je in de wei ziet staan, want dan is de kans natuurlijk een stuk kleiner dat het lukt.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:32

Oh ik ging, toen ik een jaar of 12 was, altijd langs de deuren om te vragen of ik de pony's mocht verzorgen.
Echt een geweldige tijd, maar openend had ik maar liefst 10 verzorgpaarden. Hehe, dan moet je keuzes maken.

Als je langskomt om te vragen krijgen ze wel meteen een 1ste indruk van je. De eigenaar van Odin en de rest vond me wel een pittig meisje dus toen mocht ik ze poetsen

Maar hier was het heel normaal om langs de deuren te vragen, ik weet niet hoe het bij jouw is?!

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:44

Laska schreef:
Als je serieus een verzorg paard/ pony zoekt is langs de deuren gaan de beste oplossing!

Niet opschepperig bedoeld maar ik heb totaal hier in de omgeving 4 verzorgponies gehad, en bij diegene die ik nu heb ga ik nooit meer weg!!

Jammer dat je niet rond Berkel en Rodenrijs woont, anders had ik er zo eentje voor je ( voor andere mensen trouwens ook, als je hier woont)

Gewoon heel beleefd zijn en als je je afwijzen tevreden zijn. Maar juist sommige mensen sturen je ook naar een kennis die paarden heeft en dan zit je gebakken!!

Veel sucsess!


(Ik woon valkbij Berkel en Rodenrijs )

Langs de deuren gaan helpt volgens mij het beste..
Ik ging/ga ook langs de deuren waar je echt duidelijk kon zien dat mensen een paard hadden/hebben. Bijv. Wei ernaast met het paard daar of een stal + paard achter hun huis. Heb het hele dorp afgezocht, een keer is het raak geweest en bij die shet ben ik wel een hele tjd gebleven totdat het de hele tijd verplaats werd en mij niet verteld werd waar ze stond , en ik maar zoeken waar ze was!
Op een gegeven moment had ik er toen genoeg van en ben daar weggegaan.
Briefje door de deur lijkt me wel wat beleefder als je niet langs de deur durft. Ga ik volgende keer ook proberen

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:20

ik heb het ook gedaan hoor, toen ik mijn eerste verzorgpony wilden, zag ik met een vreindin 3 ponys in de wei, we beldne aan bij het huis het dichtste erbij en vroegen: zijn die pony's van u, zoja mogen wij ze dan verzrogen of worden ze al verzorgt..
nou het was meteen raak, (ik was 11 ofzo) maar tone ik die niet meer kon doen (verkocht) ging ik ook gewoon naar maneges of boerderijen en vragen of ze nog iemand nodig hadden, gewoon doen

jen_iis

Berichten: 602
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: linschoten

Re: Langs de deuren gaan, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:03

een vriendin en ik gingen ook een keertje langs de deur van een eigenaar van 2 paarden. we wilden alleen maar even kijken * we waren toen echt hele erge pennymeisjes * maar goed, toen we thuis kwamen , belde diegene mij op. Of we volgend weekend op zijn paarden wilde passen , hij was er niet. Vanaf toen mochten we die paaden blijven verzorgen.. Dat was echt super !! Dus ik zou zeggen , ga