bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

bijrijdpaard: hoe vaak gekeken van tevoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 22:44

Hoe vaak hebben jullie bij een paard gekeken om het te mogen bijrijden, dus om te kijken of het iets is.

Ik ben zelf eerst bij 2 andere paarden wezen kijken die het toch niet helemaal waren en bij de derde was het raak en dat paardje rijd ik nog steeds bij

Ben benieuwd hoe het bij jullie was, of dat jullie na 1x kijken gelijk een bijrijdpaardje hadden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-10-05 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Hpe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:51

Ik had eerst een verzorgshet.
Daarna zagen we toch wel 3 hele leuke paarden, zijn daar gaan kijken en we mochten ze 'verzorgen' (lees stallen doen en poetsen)
Toen mochten we steeds meer zoals longeren en wassen. Toen ging mijn vriendin weg en mocht ik gaan rijden

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:55

Ik heb eigenlijk tot nu toe pas 1 paard gehad waarvan ik heb besloten het niet te doen. Verder heb ik overal gewoon aangepakt, de ene keer wat langer dan de andere keer...

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:55

direct de eerste keer toen de mensen mij belde zijn we gaan kijken en toen hadden we eerst een proeftijd afgesproken..en nu verzorg ik haar nog steeds en is er ondertussen nog een andere pony bijgekomen (staan ook nog ezel en hangbuikzwijn...de geit is gestorven)

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:07

Ik rijd meestal wel ergens voor langere tijd omdat ik vooraf heel duidelijk mijn wensen en eisen bespreek dus meestal weten we wederzijds wel waar we aan toe zijn. De mensen waar ik net weg ben gingen ineens verhuizen terwijl ik er pas 3 weken kwam rijden dus dat was even onvoorzien.
Maar ik vraag sowieso altijd duidelijk om paarden waar ik mee op wedstrijd kan dus meestal zijn de paarden die ik aangeboden krijg wel iets waar ik in elk geval mee aan het werk kan.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:32

Ik heb geloof ik 1 keer geen verdere afspraken gemaakt. Niet omwille van de paarden, maar de plaats en e.d. zinde me niet zo .

Verder nam ik eigenlijk alles aan, met Olga klikte het in het begin niet echt , ik was bang van haar. maar ik was zo blij eindelijk weer een vzpaard tehebben, dat ik heb doorgebeten, les genomen e.d. en nu zijn we 1.5 jaar verder en een echt teampje .

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:02

Twee keer . Bij mijn vorige verzorgpony, en bij mijn huidige verzorgpaard-in-spƩ.
Bij mijn vorige verzorgpaard voelde het eigenlijk helemaal niet goed, maar bij Mystic voel ik me veel beter op mn gemak .

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:25

Eigenlijk nooit zonder dat het niet doorging.
2x eigenlijk en beiden keren ging het door.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:39

ik ben er 3 keer wezen kijken
de eerste ben ik toen gaan verzorgen maar is helaas verkocht,
de 2de gign het een maandje goed maar daarna echt niet meer, en moest er veel voor betalen dus stopte
en de 3de doe ik nu nog steeds

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 18:42

De eerste keer dat ik bij Rashida ben wezen kijken heeft Sandra 5 minuten staan kijken en is daarna dr andere paard gaan poetsen. Ze wist toch wel dat het goed zat..

Daarna mocht ik ook ngo op haar andere paard rijden..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:48

Drie keer, en alle drie de keren ben ik er gelijk gebleven
De eerste keer was bij mijn allereerste verzorgpony, een verschrikkelijk heet beestje dat op een africhtingsstal stond en waar niemand iets mee kon. Daar lieten ze mij met m;n halve jaar manegeervaring op rijden Dat liep dus helemaal fout.
Daarna bij m'n volgende adresje...weer via marktplaats, afgesproken en daar ook gebleven Ook wegens omstandigheden moest ik daar stoppen.
Toen kwam er een wildvreemde man naar me toe of ik zijn paard wilde rijden; natuurlijk wilde ik dat! Na mijn vakantie gelijk gaan kijken, en sindsdien nooit meer weggegaan bij Amo en Amica

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 19:49

Ik heb Rashida via bokt..

Maar dat is een heel grappig verhaal.. Dat staat hier ergens al op bokt..

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:31

Spook- 0x als 10 jarig penny meisje kreeg ik een paard van 1.70m (4 jaar net onder het zadel) toegewezen daar mocht ik wel elke dag oprijden (stond bij mn tante's paard op stal)
Charmotte: 1x toen kreeg ik de sleutel en mocht het verder uitzoeken
Boudewijn: een paar keer, ik geloof 3x ofzo... Vooral voor in de omgang omdat het een hengst was.. ja een ECHTE hengst
Jerai: Ik kon de eigenaresse al dus voordat ik haar echt vast ging verzorgen had ik al eens op haar gereden
Tequila: 2x
Een haflinger: 3x, maar dat is dan ook niks geworden..
Ro: 2x.. de eerste keer met de verzorgster erbij die vond het goed dus ik mocht terugkomen en toen met de eigenaresse erbij..

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:37

De 1e keer dat ik bij een pony ging kijken, werd dat idd gelijk mijn verzorgpony. Maar lang bleven we daar niet, wegens problemen met de eigenaresse.
Binnenkort (lees: deze week) ga ik voor de 2e keer in mijn leven kijken bij een potenciƫle verzorgpony, en daar heb ik veel zin in!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:58

Nog nooit
mocht een keer Iris uitstappen en van het 1 komt het ander, mocht een keer lessen en doe haar nu inmiddels al 5.5 jaar
heb het eigenlijk nooit gevraagd dus
eigenaresse stelde namelijk zelf voor dat ik iris uit zou stappen

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:16

Mm nee nooit!gewoon begonnen..

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:41

Ik ben 1x bij een paard wezen kijken, die ik uiteindelijk niet ben gaan verzorgen. Maar de reden daarvan was de afstand die ik af moest leggen, had verwacht dat het dichterbij zou zijn, anders had ik het wel gewoon gedaan

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 20:47

dat is wel jammer Shaarjuh.. Ik doe er ook ruim 45 min over om bij Rashida te komen, maar dat vind ik niet erg.. Ze staat nu op een plek waar ze het hoop ik super naar haar zin gaat krijgen.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:52

ik had gelijk in 1 keer dat het klikte
en ik mocht gelijk blijven

Bi0n_Tiffiej

Berichten: 1230
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: In de stal van mn lieverd (L)

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:08

bij mij is het ook altijd raak geweest
de eerste pony die ik ging doen, was odmat hij zelf verzorgsters zocht.
en toen was er iemand op de manege, die iets ana der voet had, en toen zocht ze nog iemand die hem die dag wou doen. en dat wou ik wel heel erg graag en toen mocht ik hem later elke donderdag rijden. (zelf gevraagt ook)
toen gingen was er iemand op marktplaats, en die zocht ook en verzorgter toen ben ik gaan kijken en was het ook raak, toen is die weg gegaan En toen kwamen er mensen op stal vanzelf naar mij toe dus nu verzorg ik 3 lieve pony's En dat mag voorlopig zo blijven

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:49

ik heb 1 keer gekeken naar een bijrijdpaard en dat was ook gelijk raak het was echt een lieverd.
helaas heb ik hem maar 2 weken bij gereden want toen kreeg ik onverwachts mijn eigen paardje

JoYcE1982
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:06

na 1 keer ook en ben er nog steeds heeeeel blij mee!!!!

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:20

Ik ben bij alle keren dat ik ben wezen kijken, wel het paard gaan verzorgen. Maar nu ben ik er toch wat voorzichtiger mee. Dat komt omdat ik nu voor mezelf ook echt besloten heb wat ik wil. Ik hou dus zelf bijv. er niet van om altijd maar in mijn eentje te rijden. Ik heb dus voor mezelf besloten, dat als ik een paard ga verzorgen, dat er wel andere mensen zijn, zodat ik daar mee in contact kan komen. Maar misschien heeft dit er ook mee te maken dat ik ben verhuisd en dat ik eigenlijk nog niet zo veel "paardenmensen" ken!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:33

De eerste keer dat ik bij een mogelijk verzorgpaard ging kijken bleek het een enorm groot breed paard te zijn. Veel groter dan ik gewend was dus dat zat niet lekker. Bovendien was ze slecht aan het been en was er geen goede bak. Hier heb ik dus van af gezien.

Tweede keer dat ik naar een mogelijk verzorgpaard ging kijken was een fries. Niet mijn favoriete ras maar het was een leuk paard.
De eigenares had wel 10 mensen gevraagd om te komen proefrijden. Proefrijden ging erg goed. Ze had op dezelfde manege gereden als ik zelf en vroeg wat mijn favoriete en minst favoriete manegepaard was. Mijn favoriete manegepaard vond zij helemaal niks. Mijn minst favoriete manegepaard vond zij helemaal geweldig.
Op grond hiervan ben ik niet uitgekozen om het paard te komen verzorgen.

De derde keer dat ik naar een verzorgpaard ging kijken was het raak. Proefrijden ging niet zo best maar de eigenaar had blijkbaar toch wel vertrouwen in mij. Nu verzorg ik het paard al weer een hele tijd.

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe vaak hebben jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:48

ik heb twee keer gekeken voor een bijrijdpaard. Bij de eerste zou ik 150euro moeten betalen aan stalkosten. Dat was voor mij te veel dus heb ik er vanaf moeten zien. Daarna ben ik bij een ander bijrijdpaard gaan kijken (die ik nu heb) en ben er gelijk gebleven en ben er nog steesd blij mee