leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:18

marin16 schreef:
Ja vooral de eisen zijn soms belachelijk.. Ik had laatst op een leuke advertentie gereageerd. Het ging om 2 friezen.. Ben helemaal weg van Friezen dus hartstikke leuk. Waar kwam het hele verhaal op neer, dat ik 3 maanden die paarden zou rijden omdat hun dochter te val was gekomen en moest revalideren, daarna kon ik dus soort van weer opr*tten... De eis was ook dat ik M zou rijden, want als die dochter weer beter was ging ze M startten!!! Nou lekker hoor. Eerst 10 mailtjes gestuurd voordat ik er helemaal achter was waar het nou precies om ging... Ook niet leuk, ze hadden ook niet eens een bak... Was niet leuk.. Heb het ook niet gedaan...



Tja, maar soms (misschien niet bij die friezen) is het nodig dat iemand goed kan rijden, omdat het paard niet de makkelijkste is....

Daarbij laat ik ook niet iemand rijden op mijn wedstrijdpaard, dat is erg lastig als ik er daarna weer op moet.

Maar soms zijn de eisen echt belachelijk, daar ben ik het wel mee eens!

Maar ook van de bijrijders Ik las laatst een advertentie die een verzorgpaard zocht - niet ouder dan 14 en M a Z niveau (het paard dus)
Daarbij wou ze er wedstrijden mee rijden..... en natuurlijk ook nog in de buurt en het liefst gratis

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:30

@ carolalover: over 6,50 loopt denk ook niemand te zeuren... we hebben het hier meer over een bedrag van 50 of 60 euro per maand...

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:43

prutsertje schreef:
@ carolalover: over 6,50 loopt denk ook niemand te zeuren... we hebben het hier meer over een bedrag van 50 of 60 euro per maand...


En dat is nóg maar een heel klein gedeelte wat een paard per maand kost
Hangt er echt vanaf wat je er voor terug krijgt vind ik.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:50

superwoman schreef:


Tja, maar soms (misschien niet bij die friezen) is het nodig dat iemand goed kan rijden, omdat het paard niet de makkelijkste is....

Daarbij laat ik ook niet iemand rijden op mijn wedstrijdpaard, dat is erg lastig als ik er daarna weer op moet.

Maar soms zijn de eisen echt belachelijk, daar ben ik het wel mee eens!

Maar ook van de bijrijders Ik las laatst een advertentie die een verzorgpaard zocht - niet ouder dan 14 en M a Z niveau (het paard dus)
Daarbij wou ze er wedstrijden mee rijden..... en natuurlijk ook nog in de buurt en het liefst gratis


Mee eens, ik denk dat de meeste verzorgsters die zulke ervaring hebben zelf ooit een eigen paard/pony hebben gehad, of de mazzel hebben gehad dat ze op een paard van een ander die rij- en wedstrijdervaring op mochten doen. Deze ruiters zullen denk ik minder vaak genoegen nemen met de tweede viool spelen tenzij ze het wedstrijdgebeuren helemaal zat zijn...
Een beetje aanleg en ervaring en veel goede wil om serieus te lessen en te werken aan jezelf en het paard, is al heel mooi voor een verzorgster/bijrijdster

En van dat tweede, laat ik nu net zo'n paardje aangeboden hebben gekregen
Grote E-pony (1.56m) voorheen M1 dressuur nu L2 dressuur bij de pony's, jaar of 8, ben gevraagd om ook haar te starten (reed sinds deze zomer al een paard bij deze mensen). Ik deel haar dan met hun tienerdochter, die bij de pony's gaat starten in de B en ik begin bij de paarden in de L2.
Ik heb nu dus de pony af moeten stoten omdat ik teveel aanbiedingen had. Ik kon dus uiteindelijk kiezen. De pony was het meest logisch omdat die voor manegelessen gebruikt wordt.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:40

Niets is onmogelijk..
Heb heeel lang gezocht, uiteindelijk via bokt een súper verzorgpaardje gekregen!
Hele aardige mensen, hoef níets te betalen en mag altijd gaan wanneer ik wil (ben namelijk de enige die erop rijd). Kan super lopen (M2 gedressuurd) maar met wat aparte kuren zo nu en dan .

Haha ja, ik lees hier de eisen van bijrijdsters, ik had/heb er geen ik mag alles !
Wat zetten jullie precies in jullie advertentie trouwens?
Vinden jullie dat je er een leeftijd bij moet zetten?Toen ik dit wel deed, geen reacies...(was 14,inmiddels 15) Toen ik dit niet deed; veel reacties!
Jullie meer van deze dingen gehad?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:43

Leiniej schreef:
Wat zetten jullie precies in jullie advertentie trouwens?
Vinden jullie dat je er een leeftijd bij moet zetten?Toen ik dit wel deed, geen reacies...(was 14,inmiddels 15) Toen ik dit niet deed; veel reacties!
Jullie meer van deze dingen gehad?



HIer loopt al een topic over op Vp, dus graag daar jullie reacties inzetten.

viewtopic.php?f=100&t=480576

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:44

Oke.. niet zo goed opgelet