Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:56

Kanzi wat zou jij liever hebben een bijrijder die jou een bepaald bedrag in de maand betaald en dan zonder les rondhobbelt of een bijrijder die niet meebetaald maar wel op eigen kosten lessen volgt?

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:56

Kanzi, *buigt

Tatort
Berichten: 1337
Geregistreerd: 28-09-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:59

Toeties schreef:
echt niet!!
mijn bijrijdster mag alles doen, westrijden, buiten, alles zo vaak ze wil, en betaald 50 E in de maand.
vind ik hel logisch, ze heeft bekant een eigen paard!



mee eens

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:03

Amser schreef:
Kanzi, *buigt


Ipv te buigen zou je ook mijn vraag kunnen beantwoorden?

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:07

vraag maar dan

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:08

Staat al op de vorige bladzijde.

lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:10

lowara schreef:
ik neem aan dit dit meisje niet rond het z niveau of hoger rijdt?
want het zou anders best kunnen.
zo niet,dan vind ik die moeder en dat meiske erg naief om te denken dat ze 60 euro per maand krijgt om 2X per week op andermans paard te mogen rijden.
gelijk actie ondernemen en zeggen waar het op staat.
jij hebt geen pony voor een ander, wil ze rijden,dan is het meer dan logisch dat ze een klein gedeelte meebetaalt in de kosten van de pony,onderhoud en spullen gebruik.


Ben het hier mee eens.
Anders mag dat meisje mij wel eens ff gaan vertellen waar zij verzorgpaarden had waar zij betaalt werd ofzo...

Maar eigenlijk is dit toch echt belachelijk, als je lager dan bv. m2 rijd en dat je denkt dat je 60 euro per maand krijgt om een paard 2 keer per week te rijden.

Amser

Berichten: 51
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:11

WildWings schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom een verzorgster zou moeten betalen?
Je zoekt toch zelf een verzorgster, omdat je niet genoeg tijd hebt, of niet dan? Zij helpt je, en dan moet ze nog betalen ook?


Ik zoek iemand, omdat ik er weinig tijd voor heb, en ze anders dik word.. ook omdat ik dan wat geld erbij heb en dat ik t makkelijker kan betalen
Zij helpt mij, maar ook zichzelf.. zij zoekt toch een verzorg/rijpaard?
Ze kan ook naar een manege gaan en daar 7,50 per keer betalen en dan op van die lompe paarden rijden en achter elkaar aan hobbelen..

Paarden van 20 jaar zijn daar wél oud..
Mijn pony is ook 20 maar écht niet oud Bovendien mag ze buitenrijden, dressuren, wedstrijden rijden, wat ze wil..

Dat is haar hobby, en die moet ze dus betalen

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:16

Ik weet niet wat voor maneges jij kent, maar bij ons zijn het geen lompe paarden die achter elkaar aanhobbelen.
Maargoed, misschien voel jij je een beetje te goed voor die afgestompte knollen, omdat je een eigen paard hebt?

En ze krijgt bij jou geen les voor die 7,50- of wel soms?
En als ze al les kreeg, ben jij alsnog geen gediplomeerd instructrice neem ik aan.

Ik vind het belachelijk, jíj zoekt hulp.
Voor haar is het leuk, maar uiteindelijk ben jij degene die met de problemen komt als niemand je wilt helpen met de verzorging- niet zij.
En 60 euro per maand vind ik belachelijk veel om 2x per week te rijden, en verder te moeten helpen met vanalles en nogwat.
Ik neem tenminste aan dat ze ook helpt?
Anders lijkt het me meer een bijrijdster dan verzorgster.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132136
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:19

Tip: doe geen moeite meer om op Amser te reageren.
Ze heeft een permanente ban

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:21

Zag in een ander topic een foto van het paard waar het om gaat omdat je haar daar te koop aan bied.

Voor dat paar zou ik in ieder geval never nooit niet 60 euro betalen. De manegepaarden op onze manege zien er stukken beter uit. Bovendien is ze ook maar 1.40 dus niet echt geschikt voor lange mensen.

lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:22

Over het algemeen (wat ik hier in de buurt allemaal hoor), is het normaal voor 50 euro per maand, dat je dan minstens 3 keer per week mag rijden, op een paard/pony waar je wel wat van leert...(Van verschillende mensen dit gehoord)

Het wel zo dat die verzorgster jou dan helpt, dat je paard/pony beweging/aandacht krijgt, die jij niet zou kunnen geven. Het is ook wel weer zo, dat je dan bv. gratis op het paard zou mogen rijden, terwijl je bv op een manege wat geld zou moeten betalen.

Maar dit blijft volgens mij een eindeloze discussie:P

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:23

Ik heb sinds kort een bijrijd pony waar ik betaald voor wordt. Niet veel gewoon een tijd vergoeding zeg maar. Ik rij de pony niet omdat ik dat zo graag wil maar voor hun.
Ik maak er echt tijd voor vrij en heb direct gezegt dat ik graag een vergoeding wou.

Nu is dit natuurlijk wel anders dan bij een verzorgpony, dan zou ik ook niet betaald (willen) worden

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:24

Oscar schreef:
Tip: doe geen moeite meer om op Amser te reageren.
Ze heeft een permanente ban



roosbananas

Berichten: 2545
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:26

Citaat:
Ze kan ook naar een manege gaan en daar 7,50 per keer betalen en dan op van die lompe paarden rijden en achter elkaar aan hobbelen..

Paarden van 20 jaar zijn daar wél oud..


jij hebt eht wel iets tegen manegepaarden , allemaal heel fijn dat jij direkt op een eigen paard enz hebt leren rijden , maar voor andere mensen zijn dit heel nuttige paarden die hun hebben leren rijden , ze zijn niet minder paard dan een eigenaarspaard , pfff!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:29

Oscar schreef:
Tip: doe geen moeite meer om op Amser te reageren.
Ze heeft een permanente ban

Gelukkig, haar reacties begonnen me hier en daar flink de strot uit te hangen.


Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:32

Oscar schreef:
Tip: doe geen moeite meer om op Amser te reageren.
Ze heeft een permanente ban


He, die waarschuwing kwam voor mij net weer een paar minuutjes te laat

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132136
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:09

Ja, dat dacht ik al
Ik had zoiets van "laat ik het even zeggen" voordat WW uit haar panty gaat

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:11

Nou laat ik dan ook nog maar heel even reageren..

Ik betaal zelf de helft van de stalling van mijn bijrijdpaard.. Waarom? Omdat ik dat gewoon normaal vind, ik rijd haar paard, gebruik haar spullen en zo heb ik ook nog wat te zeggen en weet zij dat ik serieus ben..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:27

Als je er met alle geweld 60 euro voor wil hebben dan moet je fair zijn en zeggen dat je verder zoekt, dat je niet iemand wilt hebben die 2 keer per week komt. Ik vind 60 euro van de zotte, eerlijk waar.

Ik vraag me ook af wat ik al die tijd heb gedaan... Bijrijden is bij mij nog nooit verzorgen geweest, dat was poetsen, zadel erop en rijden. Verzorgen was verzorgen en rijden. Wat RK ook al zegt: de verzorgster betaald in feite al in natura, ik vind 40 euro toch echt een max. wat redelijk is... Ze betaald een stukje stalling en smid voor haar verzorgpaard, jóuw paard dus. Wat als ze nu niet verzorgt? Dan krijg je geen cent. Dat vind ik in hetzelfde straatje liggen als passagiers kilometers te laten betalen: als ik toch ergens naar toe moet en iemand rijdt mee... Who cares? Dat paard staat daar toch wel op stal of dat dat meisje dat beestje aandacht geeft of niet.

Van die manege is wél onzin. Buiten het feit dat ik er zat ken die meer dan 1 keer per week rijden, heb ik van juli tot september op een manege in Posterholt gereden. Fijne manege, met fijne paarden waar je zeker wel een band mee opbouwde. Er reden mensen die de MANEGEpaarden op M-niveau aan het lopen hadden en die reden ook maar echt 2 keer per week in de les. Op de manege waar ik vroeger reed heb ik ook altijd een band gehad met "mijn" pony's en ik was niet de enige. De lessen, zowel in Posterholt als hier, zijn gewoon 'zelf rijden', iedereen rijdt en doet zijn ding en in de tussentijd krijg je aanwijzingen.

Ik sta eerlijk gezegt ook een beetje te kijken van sommige reacties van je, Amser... Op zijn zachts gezegt nog wel. Je bent 19 volgens je profiel...

Ah, ik zie dat het inmiddels opgelost is Enfin, ook mijn zegje even

Ik zag iemand nog wat schrijven over wedstrijden en zo... Toeties? Dat vind ik iig een heel ander verhaal als je dan 50 euro p/m vraagt.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:53

AngelEye schreef:
Ow..zie het nu pas..
Maar toch..nog steeds duur


Wat is dit nu voor belachelijke onzin?

Je mag een paard dan 2x per week tijden voor nog geen 15€ !
Ik vraag 50€ per maand voor 2 dagen wat neerkomt op nog geen 12,50 per week.
Het is niet vanwege tijdgebrek, paard loopt toch wel lekker in de wei en wordt compleet verzorgd.

Mensen die dit teveel vinden moeten maar fijn bij een manege op lespaarden gaan rijden en 10€minimaal per les gaan betalen!

Anoniem

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:32

Ik vind het eerder nog steeds een heel apart verschijnsel dat er mensen zijn die willen betalen om een paard bij te rijden. Wanneer dit commerciele idee is uitgevonden weet ik niet, maar ik werk er in ieder geval niet aan mee.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:40

ik weet dat het vrij normaal is om te betalen om een paard bij te rijden, maar mn moeder is dus ook van mening dat je er zelfs betaald voor moet krijgen, met als rede, dat je de ander uit de nood helpt.
sommige mensen nemen wel een bijrijder zodat ze hun paardje kunnen houden omdat ze anders te weinig tijd hebben, dan kunnen ze dus door jou hun paard wel houden.

op zich ben ik het ermee eens dat je iemand er wel mee helpt en dus niet zou hoeven betalen maar goed, aan de andere kant, als je mag rijden een aantal dagen in de week zou je op de manege bijvoorbeeld ook betalen.. god wat ben ik weer duidelijk

ik snap dat meisje best, toen ik nog niet echt in de wereld van bijrijden zat dacht ikw aarschijnlijk hetzelfde, dus waarschijnlijk weet ze niet beter.

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:46

Ik vind het belachelijk te laten betalen als iemand op je pony rijd. Je doet nu net of JIJ er geen profijt van hebt, maar je pony krijgt nu liefde en aandacht op zijn ouwe dag, dat vind ik belangrijker dan geld. Ik zou een verzorgster nooit laten betalen!

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:02

Ik vraag wel geld aan mijn verzorgster, weet je hoeveel meiden dol graag een verzorpony willen. En een paard huren of zoiets kost ook ontzettend veel geld, of manege lessen, terwijl je dan ook eigelijk alleen maar een uurtje rijd..