Proefrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seertje
Berichten: 137
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Hilversum

Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:14

Hebben jullie bij een nieuw verzorgpaard om een proefritje gevraagd? Is dit normaal?

Groetjes Serena

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:17

Natuurlijk ga je eerst kijken of het klikt !! Zowel voor de eigenaar als de verzorger is dit niet meer dan normaal. Beide partijen willen toch zeker het naar hun zin hebben. Gewoon doen dus !!

Seertje
Berichten: 137
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:21

Okee dus het is niet raar....
Heb gister wel kennis gemaakt, maar ook omdat het een draver is, wil ik gewoon ff een stukje rijden.

Rachke302

Berichten: 66
Geregistreerd: 23-07-05

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:42

Ik heb geen proefrit gemaakt op mijn verzogpony... Ik kende m al langer dus ik ging er gewoon op..!!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:55

MV -> VP

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:32

Ik heb wel een proefritje gemaakt en vind dat eigenlijk erg logisch.
Ik wilde een verzorgpaardje dat niet te druk is en toen kwam ik bij een dame waarbij het paard van een stoel die ergens stond waar hij normaal niet staat schrok hij vloog tegen de kant van de bak omhoog.
Als ik geen proefritje had gereden had ik daar dus achter gekomen zonder dat de eigenaar in de buurt was en dat had ik niet prettig gevonden.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:18

Ik heb zelf denk ik 2 weken lang proef gereden, omdat ik niet zeker wist of ik weer wilde gaan paardrijden

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:02

Ik niet, ik begon er eigenlijk als klein meisje met mijn borstelsetje een beetje te poetsen

Toen mocht ik ineens gaan rijden

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:19

Ik ga ook altijd een keer proefrijden, de eigenaar moet tenslotte ook weten of ik goed genoeg ben
Heb zelfs wel eens een proefmaand gehad

viviannev

Berichten: 487
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:13

Toen ik voor het eerste ging kennis maken, mocht ik ook eerst even een
soort van proefritje maken!!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:33

Ik heb geen proefrit gemaakt, maar ben wel gaan kijken of het klikt inde omgang enzo, ben eerst een paar keer gaan borstelen enzo voor ik ging rijden .

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:52

Geen proefrit gemaakt, de keuze was eigenlijk al gevallen toen ik de naam van de eigenaar zag, omdat ik het paardje al 2,5 jaar ken net als de eigenaar. De eigenaar heeft wel gezegt dat ik eerst een maandje mag gaan kijken hoe ik het vind, niet dat ik aan de pony moet wennen, maar aan de stal als ik het daar wel leuk vind. Het is voor mij DE pony, de leukste maar ook de ondeugendste die er is en dat maakt haar zo leuk!

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:03

Ik heb wel een proefrit gemaakt, en toen klikte het niet tussne mij en het paardje, jammer maar helaas..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:44

Ik heb wel een proefrit gemaakt op mijn vorige verzorgpony, en op Amo ook
Op de vorige pony omdat dat een echte sportpony was, en die ook verder getraind moest worden, en ze wilden zien of ik daar geschikt voor was, en bij Amo om te zien of ik het leuk vond, de eigenaar vond het allang best

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:45

bij mij was er een proeftijd afgesproken van 2 weken. waarbij ik mocht komen en als ik er een aantal keertjes geweest was mocht ik mits mijn moeder erbij was op de pony rijden. pas laterna mocht ik ook rijden als er niemand bij was

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:55

Ik denk dat het heel erg aan het soort paard ligt.
Al is het een kleine pony & jij bent ook nog jong ben je al dolgelukkig dát je mag rijden. Dan hoeft de klik er niet persé te zijn, omdat het dan vaak toch 'speels' en recreatief rijden is.
Maar zodra je bij een groot paard gaat kijken & je zelf ook wel dressuurmatig (of springen, western) wil gaan rijden heb je wel een paard nodig waar jij je fyn op voelt. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je eerst een keer wil rijden.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:12

Ik heb geen proefrit gemaakt. De eigenaar van mijn lieve Belgje reed zelf nie en had haar als hebbeding dus ik en me vriendin (tassie op bokt) mogten haar metteen poetsen. We dachte dat we nie konden rijden met zadel en alleen zonder zadel stappen in de wei maar dat vonde we niet erg. Na een maand kwam de eigenaar met het hoofstel en zadel en moest ze blijkbaar nog ingereden worden. Ik en me vriendin hebben haar ingereden (zij had al ervaring met verzorgpaarden) verkeersmak gemaakt en ervoor gezorgd dat ze nie zo gauw wegrende als ze bang was. We hebben van onze fouten veel geleerd en de eigenaar bekeek onze vooruitgang maar had nooit commentaar. we hebben verkeerde dingen met haar gedaan maar daar wel van geleerd. Dus niet iedere eigenaar let daarop maar het was wel beter geweest als ze eerst hadden gekeken of we konden rijden / ervaring hadden met inrijden maar daar stonde we nie bij stil. gelukkig is alles goed gekomen en door die foute en goede ervaringen hebben we een band met haar. (Alleen nu is ze erg vervelend:'( en rent ze steeds voor mij (tassie verzorgt haar nie meer) weg in de wei) Hopelijk komt het goed.....

dit is mijn ervaring

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Proefrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:48

Ik mocht zelfs een maand proefrijden/verzorgen. Vind dat ook wel logisch want het moest natuurlijk wel klikken enzo.