Misschien een bijrijdpaardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 19:12

Ik heb sinds twee a drie weken op verschillende sites een advertentie staan waarin ik vroeg om een leuk bijrijdpaard. Jong of oud maakte me niet uit, maar als het paard jong was wilde ik wel er goede begeleiding bij in de vorm van lessen. Ik heb daar nu welgeteld 14 reacties op gehad en krijg nu nog af en toe een reactie binnen.

Bij de 1 klikte het niet met de eigenaar, bij de ander klikte het niet met het paardje. Ik heb nog geen proefritjes gemaakt, maar op stal kan je ook al een hoop leren. Een ander vroeg een bijdrage die ik per maand niet kan opbrengen, terwijl weer een ander een groen paard aanbood zonder enige vorm van begeleiding en dat gaat me net iets te ver. Ik wil een jong paard niet verpesten.

Dus ik wachtte rustig af en toen kwam er een e-mail die me eigenlijk gelijk aansprak. Enige probleem, er zou een bijdrage gevraagd worden, maar zij wist niet precies hoeveel dat zou worden. Ondertussen leuke foto gehad. Het gaat om een 9-jarige KWPN merrie die een tijd stil heeft gestaan. (ze loopt wel elke dag buiten met groep paarden)

Gister kreeg ik dus verlossende mailtje, het zou gaan om 10 a 12,5 per week, dus ongeveer 50 euro per maand. (onder voorbehoud, het kon nog veranderen, eigenaar wist het niet helemaal zeker) Maar dat betaal ik nu ook aan de manege en hier kan ik eigenlijk zovaak rijden en alles doen als ik zelf wil. Ik heb dus een afspraak gemaakt voor donderdag, dan kan ik kennis komen maken en eventueel een rondje rijden. Ik hoop dat alles goed gaat, want dan kan ik weer weg bij de manege. (vind dat in een bak rijden met elf andere toch niet zo geslaagd, en elke week op een ander paard vind ik ook niet ideaal) Ik ben liever iemand die verder komt met een paard en een band wil opbouwen, vandaar dus mijn zoektocht naar bijrijdpaard.

Moest dit even kwijt want hier in mijn omgeving is eigenlijk niemand echt gek van paarden. Ja, mijn ouders maar met hen kan ik het er ook niet goed over hebben. Maar het voor me houden is ook zo moeilijk.

pienTjeh

Berichten: 127
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Brabant

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:46

Heeii leuk dat je iets gevonden hebt. Er zullen er veel zijn die in jouw plek zouden willen staan.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:33

Leuk joh, hopen dat 't klikt!
Je houdt ons wel op de hoogte hé?!;)

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 10:29

Leiniej schreef:
Leuk joh, hopen dat 't klikt!
Je houdt ons wel op de hoogte hé?!;)


Ik ben dus gisteravond wezen kijken. Ik heb even gereden en ze is echt super aan het been, lekker voorwaarts. Kortom, naar mijn mening is ze een paard waar ik veel van kan leren en waar ik wel iets mee kan. Ze heeft alleen een beetje singeldwang, maar daar moet ik gewoon aan wennen en het rustig aan doen. Voor de rest is het echt een heel erg braaf paardje. Zowel in de stal, als buiten de stal als onder het rijden. Als het goed is ga ik zondag nog een keertje kijken voor ik echt definitief wil besluiten. Dit omdat er toch kosten aan verbonden zijn en ik het echt zeker wil weten.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:34

Tof! Hopen dat 't zondag ook nog zo goed gaat.
Heb je niet alvast een foto ? Veel plezier alvast, 't klinkt heel erg leuk.

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 21:20

Ik neem denk ik zondag mijn fototoestel mee, als ik hem niet vergeet en dan ga ik zeker een paar foto's maken.

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:23

hoop dat je het na de 2 keer kijken nog steets zo leuk paard vind en dan veel plezier er mee

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 12:14

lovejerry schreef:
hoop dat je het na de 2 keer kijken nog steets zo leuk paard vind en dan veel plezier er mee


Nog veel beter. Heb aantal aanwijzingen gehad van een ander meisje en het paardje liep echt zo ontzettend lekker. Ik ben nu echt helemaal overtuigd.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:53

Nou gelukkig maar

Hier alvast wat foto's zodat je haar kan laten zien!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naomi_Star

Berichten: 964
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:58

weet je hoe leuk allemaal!! ben blij voor je dat je een lief paardje gevonden hebt en hoop dat het supr goed blijft gaan!! en ze is nog mooi ook

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Misschien een bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 23:26

Leuk om die foto's te zien. Zo moet ze ook weer worden, dat buikje mag er wel af. Ik neem wel elke keer fototoestel mee, maar vergeet vervolgens foto's te maken. Maar goed, hij zit nu weer standaard in mijn tas, dus als er een gelegenheid zich voordoet, dan neem ik er een paar.

Moesji

Berichten: 378
Geregistreerd: 08-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:46

Heee, leuke foto's van Livi! Echt fijn dat er weer iemand komt voor haar! En ook gezellig voor ons natuurlijk

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:27

Leuk voor je!
Ziet er een leuk paardje uit .

pantarhei

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:01

LIvi is een wereldpaard. En ik begreep dat de knoppen er nog steeds opzitten ook! Splinter, mag ik deze foto's in vol formaat digitaal???


Als je meer over haar wilt weten, pm of email maar. Ik heb haar namelijk beleerd en tot mei dit jaar gereden tot in het M1 dressuur.