Verstandig om door te gaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Verstandig om door te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:15

heey...

ik heb een beetje een probleem ik heb 2 verzorgpony's Falco en Duco ze zijn heel druk en dit vind ik niet leuk ik pas niet echt bij ze ik wil graag dressuur rijden maar het enige wat hun willen is crossen ook zijn ze heel sterk en heb ik elke keer pijn in me armen bij het rijden .. ze worden sinds kort ook weer voor de koets gereden en hierdoor worden ze alleen nog maar wilder ik vind het helemaal niet meer zo leuk om te rijden.. en nu is mijn vraag is het verstandig om door te gaan of om er mee te stoppen?

groetjes mariska

_Ama_

Berichten: 1629
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Pijnacker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:30

Als je er echt voor wilt gaan moet je je gewoon door blijven zetten..maar wit je niet langer zo door wilt gaan moet je het zeker niet doen.

Je moet er nog wel met plezier heen gaan en alles met plezier doen, anders is er voor jou ook geen lol meer aan..

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:33

Idd, je moet er wel lol in blijfen houden.

Ik kan je eingelijk niet helpen met je keuze.

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Verstandig om door te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:33

Ik had ook hiervoor een bijrijpaardje waar ik echt met tegenzin heen ging (door bepaalde omstandigheden).
Nu heb ik een ander bijrijpaardje, waar ik altijd met plezier heen gaat, en ik ben dus blij dat ik bij die andere weg ben gegaan.

Dus als ik jou was zou ik jezelf echt eens afvragen of je er graag heen gaat, zo niet zou ik wat anders zoeken waar je prettiger op kunt rijden!

Succes ermee

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:34

Als je het niet leuk vind, moet je stoppen. .

WiMa
Berichten: 82
Geregistreerd: 24-10-05

Re: Verstandig om door te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:36

als je het niet meer leuk vind dan moet je er mee stoppen..Paardrijden moet leuk zijn en als je met tegenzin gaat word het rijden er niet leuker op..Ga lekker een ander verzorg paardje zoeken die wel bij jou past..En waar je de dingen mee kunt doen die jij leuk vindt! Succes!

Melis

Berichten: 96
Geregistreerd: 03-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:26

Heb je wel les met de pony's? Zo niet, dan is dat misschien een idee. Zoals je het schrijft, lijkt het wel of ze de baas over jou zijn... Door te lessen kun je behendiger worden in de aandacht opeisen en kan je ze ook beter bij je houden waardoor je ook fijner kunt rijden.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:29

Je moet er wel plezier in hebben.. Maar heb je dit wel is overlegd met de eigenaresse van je verzorgpaarden, misschien kan die je een paar helpen..

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:16

VMR -> VP

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:31

Je moet er idd wel plezier in blijven hebben .
Ik zou eens overleggen met de eigenares, kijken wat zij ervan zegt.

Ik ben ook een tijd bang geweest van Olga, en dan heb ik in overleg met de eigenares les gaan nemen om er overheen gekomen en zij heeft mij ook heel veel geholpen .

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:17

Ik vind het eigenlijk een beetje zwak om op te geven als het rijtechnisch niet goed gaat, dat kun je nl. met goede begeleiding wel verbeteren. Je gaat nog wel meer tegenslagen op je weg vinden als dressuurruiter!
Het is natuurlijk anders als je de paarden op zich niet leuk vindt of ruzie hebt met de eigenaar ofzo.

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:49

Ik heb zelf ook een erg vervelende sterke verzorgpaard gehad. (tuiger x kwpn-er). Maar heb altijd door gezet. Vooral in het begin was het moeilijk, maar de aanhouder wint. Maar je moet er wel plezier in houden. Misschien proberen de pony's je alleen maar uit en moet je dus volhouden. Succes ermee!!

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:00

Ga vragne of je mag lessen met die paardjes!
Dat gaan wij nu ook doen met onze verzorgpaarden.
ik denk dat je er echt veel van leert en dan het rijden en dus naar je verzorgpaarden gaan veel leuker is =) succes!

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 15:56

nou ik les dus met deze pony's ook het ging eerst heel goed maar er zit alleen maar een dalende lijn in en ik heb gewoon geen zin meer om te rijden omdat ik toch alsmaar in gevecht ben. het zijn eigenlijk tuigpony's en omdat de vorige verzorger er ook alleen maar meer crossde zijn ze gewoon super druk enz. heb ook al wedstrijden enz gereden maar eerst ging het steeds beter en nu gaat het weer slechter maar me ouders hebben met elkaar gesproken en ik mag een eigen pony

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Verstandig om door te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:20

als je ze eerst moe laat worden door ze op te jagen in het land dan kun je daarna gewoon rijden misschien ( maar je moet ze niet in de bak opjagen want dan zien ze de bak als een speelplek) oja, een ook niet te moe laten wordsen dat ze geen stap meer kunnen verzetten want dan kun je niet meer rijden..