Het is weer winter.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Het is weer winter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:09

En dan is de bak niet altijd berijdbaar .

Hoe lossen jullie dat op? Mag je met je vz-paard gaan trainen in een binnenbak in de buurt, of is er een binnenbak bij jullie? Of doen jullie wat anders?

Ik rijd meestal gewoon door, behalve als het echt ***weer is of de bak is bevroren. In principe is de bak niet glad, wel nat .

Vaak ga ik dan wel naar Olga, kletsen met de eigenares en dochter en eventjes Olga poetsen, stal doen enzo.
Maar soms schiet het er wel een keertje over, zoals dit weekend toen er zo veel sneeuw lag (maar ja, dan geraak ik er simpelweg niet ).

Wat doen jullie?

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:55

Momenteel rij ik niet als de bak niet te doen is. Of ik ga naar buiten.
Over een half jaar ga ik de nu 2,5 jarige hengst verder trainen en dan gaan we een binnenbak huren zodat ik met slecht weer kan trainen.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:28

Ach vrijdag heb ik me maar vermaakt met de kasten opruimen, hoofdstellen enz invetten, zonder zadel op Rashida zitten en foto's maken.. Toen het even droog was ben ik snel gaan stappen met Rashida

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:40

De bak ligt vooralsnog nog goed droog, alleen met de sneeuw werd hij iets nat maar het was nog goed te rijden.
Als ik mijn trailer heb, kan ik naar de binnenbak maar ik verwacht weinig problemen deze winter aangezien het tot dusver echt slecht weer was en de bak droog bleef.

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 02:18

Bij ons is alleen een buitenbak die zoiezo erg mul is en dus niet echt lekker rijdt.
De bak is nu nog wel te doen maar ik denk dat hij over een tijdje helemaal erg wordt.
Misschien valt het wel mee want ik heb geen flauw idee hoe de bak is in de winter.
Dan ga ik waarschijnlijk gewoon het bos in aangezien de dichtsbijzijnde binnenbak zoiezo wel een half uur stappen is.
Als ik geen zin heb om het bos in te gaan ga ik haar gewoon uitgebreid poetsen en het hoofstel en zadel invetten o.i.d.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:38

Gister was de bak ook helemaal drassig (zal nu wel nóg erger zijn)! We mogen nu toch alleen maar stappen met d'r vanwege een peesblessure dus ben gewoon gaan stappen in de bak.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Het is weer winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:01

Bij ons is de bak na flinke regen zoals hier afgelopen weekend ook drama, dus in de bak rijden zit er niet in. Longeren lukt soms wel, ligt eraan of de hele bak nat is of alleen een gedeelte.

Ik ga óf naar buiten, of gewoon lekker stukje wandelen, beetje tutten

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:33

ik rijd gewoon in een natte bak, en als die bevroren is dan ga ik naar de manege lopent. dat is maar een klein stukje. en als het sneeuwt enz. rijd ik gewoon niet. dan maar lekker spelen in de sneeuw! en een hoop foto;s maken. en ik vermaak me dan wel met het paard.

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:08

Waar de mijne staan hebben we 2 binnenbakken goed geregeld dus

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 12:03

Gelukzak .

Wij gaan (vanaf binnen twee weken) om de twee weken naar de dressuurtraining van de LRV, ook binnen . Meestal rijd ik gewoon door de blub, maar ja, als het gevroren heeft, gaat dat niet. Als de weg dan niet glad is, kan ik wel buiten gaan stappen.

BasiNami

Berichten: 1205
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:27

Ik heb ook geluk! Mijn verzorgpony staat op een manege met twee binnenbakken. Maar als ik dat niet ter beschikking had zou ik tenzij de bak bevroren was gewoon buiten rijden. Beetje blubsie kunnen we wel tegen.

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:17

Bij mijn ex-verzorgpony hadden we een binnenbak. Ideaal!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:05

Had gister menles, dus de mijne stond lekker op stal (normaliter 24/7 buiten), dus dacht; mooi rijden en daarna terug naar het land, maar niets was minder waar....alles was ongelofelijk bevroren vanochtend. De bak leek wel van steen. Binnenbak hebben we niet helaas, alleen minibinnenbakje, maar die staat ook nog volgepakt, dus ook geen optie. Bos was ook hard, dus werd ook niks. Bleef maar 1 optie over; Terug naar het land.

Heb verder 1x p week (samen met de eigenaresse en haar andere paard) les in de binnenbak, dan gaan we per trailer die kant op. Hoef alleen maar lesgeld zelf te betalen. Relaxt.
Verder mag ik vanalles met Sas, gelukkig. Hoop dat als het van de winter zulk ongelofelijk but-weer is en de menlessen zijn afgelopen, dat ik een keer per week naar een andere binnenbak mag/kan...kan ik toch beetje door blijven trainen, want weet wel wat het wordt...buitenbak is prut (lees; Meer water dan zand, of bevroren), moet je het bos in en als het bos ook prut is wordt het helemaal niks.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Het is weer winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:21

Zolang het een beetje te doen is rij ik gewoon in de buitenbak. Als de bak onder water staat probeer ik te longeren en als ook dat niet meer gaat ga ik het bos in, of wandelen, poetsen, opruimen, hoofdstel en zadel schoonmaken enzo. Dus dan heeft Lotte een tijdje rust.

Lindah

Berichten: 735
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: OMMEN :)

Re: Het is weer winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:47

Hei.

Ik rijd zo lang mogenlijk buiten. We hebben een bak voor dressuur en een voor springen. Die 'dressuurbak' is altijd sneller nat, dus als het echt slecht is rijden we in de 'springbak'.
Als het vriest rijden we alleen als die grond effen is, dus zonder kuilen en hoefafdrukken. Anders stappen we alleen.

kuss Linda..

PS. nog tips om te rijden met een natte of bevroren bodem?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:30

ik kan alleen in de wei rijden. als deze erg nat is ga ik er niet in rijden aangezien de pony's daar ook wel eens grazen. (En ik anders alles kapot rijd )
ik rijd dan niet, maar ga andere dingen doen. longere zit er ook niet in dan. wat wandelen kan natuurlijk ook wel, maar als ze erg fris zijn kan ik dat voor eigen veiligheid, veiligheid van de pony en van de andere mensen beter niet doen. (Auto's rijden daar ook vaak enorm hard.)
Niet heel erg ver hiervandaan is wel bij de manege een binnenbak. Waar ik zou kunnen vragen om te mogen rijden als er geen lessen zijn. Maar die bak moet ik dan afhuren.(op mijn eigen kosten) en moet het nog mogen van mijn ouders + de eigenaren van mariska en nike. En er moet ook iemand meegaan. (Moet ook nog heel erg drukke weg oversteken dan)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:20

Gewoon gassen en de bak in..
MAg toch alleen stappen..
En de bak is zeer goed..
Ook na ernstige regenval ..

ryannuh

Berichten: 507
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:22

Ik kan ook alleen in de buitenbak rijden...maar daar ligt zoveel sneeuw en blub in dat is niet te doen! paardjes glijden alleen maar uit en ze hebben niet eens ijzers onder...dus wandelen en poetsen!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:42

Mijn rijden is beperkt tot een minimum. Vaak rijdt ik nu zelf maar 1 keer per week, helaas. De wei is te nat óf te glad óf bevroren. De bak is al helemaal niet te doen. Dus gooi ik meestal alleen even los, of rij ik een stukje buiten, maar dat is nu ook zo glad. Nee, de winter mag wel weer voorbij zijn wat betreft het paardengebeuren

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:12

De bak was vandaag behoorlijk bevroren, gelukkig word hij vanaf nu wat intensiever gebruik en hoef ik niet zelf een hoefslag te creeren.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:52

Wij hebben bij de stal geen bak en aangezien t in de winter niet altijd lekker buitenrijden is omdat Devlin dan nogal fris kan zijn ga k bijna elke zondag naar een bak in de buurt. Hier mag k rijden voor €5 per keer kgooi m ook vaak los, kan al die energie eruit

wyona
Berichten: 880
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:18

ik kan nu helemaal niet rijden in de bak. die is nu in 3en gedeeld en de paarden staan daar nu dag en nacht op (de bak is 60 bij 20) in de wei rijden vind ik zonde dan trappen ze alles kapot. ze mogen daar alleen op als het egt droog is.
ik rij dus altijd buiten net zoals mijn dochter. ik fiets er dan naast en zo geef ik haar dan les. is wel wat lastiger maarja het is niet anders.
als het heel erg but weer is rij ik niet maar als het te lang duurd dan trek ik me regenpak aan en me pony een regen uirijdeken. blijven we toch lekker droog. als het even mogelijk is dan gooi ik de paarden van me vriendin ff op de wei en dan longeer ik me jonge paardje in dat bakje. die is groter als mijn bakje. de mijne is langwerpig dus dat is geen longeren. die van me vriendin is 4kant en dat gaat goed.
lessen doe ik momenteel niet. ik probeer wel me oefeningen te doen onderweg maar daar blijft het ook bij. er is wel iemand die een bak heeft in de buurt die dat ook verhuurd. ben er alleen nog niet aan toe gekomen om te vragen of ik dat af en toe mag huren.

Memuska

Berichten: 5011
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:12

Mijn bijrijds staan op de manège, dus als de buitenbak niet te berijden is verhuis ik naar de binnenbak En als die overvol is, dan trekken we naar de terreinen van de rijvereniging (hebben een binnenbak, 6 buitenbakken, een springparcours en een crossparcours dus dat lukt wel).
Ik heb meer problemen met mijn eigen paard, door het natte weer rijd ik niet in de wei en het bos is ook al zo'n zwembad!

ryannuh

Berichten: 507
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:04

Jeuh vandaag kwam ik bij de paarden en de buitenbak was weer berijdbaar! Kon dus eindelijk voor het eerst deze week weer rijden gelukkig!

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: Het is weer winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:20

In de winter rijde we buite maar in de zomer ook vaak dr is wel een bak daar rijde we dan ook af en toe in voor de afwisseling!
Maar in de buurt is een heel groot weiland en daar kunnen we ook een beetje dressure en beetje kl**te enzo