Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 37 van de 39 [ 964 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

 

Daar is geen topic voor, dat moet je op de markt doen. Wel is er een topic waar je je ervaringen over je zoektocht e.d. kunt delen. Ik zal het linkje even zoeken voor je.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 20:00 



 

[VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Nogmaals, het is níét de bedoeling om daar een oproep te plaatsen, dit is alleen om te praten over je zoektocht en voor tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 20:02 



 
Profiel   

Oke bedankt!
Kwam omdat ik in het eerste bericht zag staan het forum: eenmaal andermaal - verzorgpaarden, maar die kon ik dus niet vinden haha vandaar.
Maar bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 20:05 



 

Dat is nu de Bokt Markt, eenmaal-andermaal is er niet meer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 20:09 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een aantal haffies om te verzorgen en rijden. Ik heb een account op Marktplaats gemaakt, een advertentie gezet etc. uit einderlijk stuk of 5/6 reactie's gekregen. Helpt goed!
hier een aantal tips van mij :D (ik heb 6 jaar gezocht, en einderlijk dus gevonden :D )
- op marktplaats/marktnet/leasehorses.nl etc. een advertentie zetten/zoeken
- briefje ophangen in de supermarkt of manege
- instructrice/instructeur vragen of die nog iemand kent
- bij mensen langs gaan (hoe moeilijk het ook is, nee heb je en ja kan je krijgen ;) )
- op de manege gaan kijken
etc.

Ook kun je een pony leasen. een soort van huren. op www.leaseponys.nl kun je onder anderen ook een pony leasen
sccs ermee!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-14 13:09 



 
Profiel   

ja hoor, waarom niet? ik zoek ook nog een bijrijdster en de leeftijd maakt mij niks uit, maar het probleem is dat mijn paard in Raalte staat, en de meeste mensen die een leasepaard zoeken wonen in deventer dat is voor de meeste mensen net wat te ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 15:06 



 
Profiel   

wij doen standaard maar 1 verzorger/bijrijder per paard ivm ruzies ed die er kunnen ontstaan tussen de bijrijders

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 21:44 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Zoals Muurp eerder op deze pagina (!!!) al aangeeft is het plaatsen van advertenties in dit topic niet toegestaan.
Plaatst iemand wel een advertentie? Svp temmen en geen discussie starten om het topic schoon te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-14 22:21 



 
Profiel   

Een bijrijder zoeken is ook érg frustrerend... Zet een advertentie op facebook en wacht een uur. Vervolgens kun je 20 berichtjes langsgaan. En 15 ervan kun je meteen weer verwijderen: te jong, vééél te zwaar, te weinig ervaring, mensen die niet lezen waar het paard staat etc..

Dit gaat een lánge zoektocht worden... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-14 12:05 



 
Profiel   

Zorg dat de spelling in advertenties alstublieft normaal is.....sommige lijken wel geschreven door een kind van 8...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-14 21:10 



 
Profiel   

Ik kan best begrijpen dat een verzorgster vinden moeilijk is, de meeste paarden staan immers op plekken waar er weinig huizen zijn, of toch hier...

Ach, ik zoek nu al een paar jaar naar een goed verzorgpaard, maar tot nu toe niet zo vet! Ik ga later vandaag een advertentie ophangen in de supermarkt, aan manege heb ik niets aangezien de manege erg klein is en er alleen half-pension wordt gedaan daar. Nu ben ik moed aan het verzamelen om aan de deur te gaan van iemand die nu wel heel erg dichtbij staat met drie paarden. Jammer genoeg ben ik een absolute pansy :') Niet dat ik bang ben om afgewezen te worden ofzo, dat is niets, maar wie weet gaan ze me zo aankijken van "Ja die is goed getikt".

Klein postuur helpt ook niet echt om mijn 17-jarige leeftijd goed doen over te komen... oy vey :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-14 10:25 



 
Profiel   

Maar toch moedig dat je het gaat doen, Skyefate. Het kan best zijn dat je raar bekeken zal worden, maar wie weet ben jij nu net de hulp die ze zoeken. Wie niet waagt, niet wint ;). Niet opgeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-14 10:55 



 
Profiel   

is dit een goeie advertentie van mezelf of moet ik nog wat veranderen http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 13:22 



 
Profiel   

Als je het niet erg vindt heb ik je advertentie een beetje getweakt aangezien ik naar eigen mening vlug over deze advertentie zou kijken. Wat je moet onthouden zijn komma's, punten en hoe je je zin begint. Als je continu je zinnen begint met "Ik wil", "Ik zoek", "Ik doe", dan wordt dat nogal repetitief. Hier een verbeterde versie als je er wat aan hebt :

Ik ben Jolijn,13 jaar oud en woon in Veenendaal. Ik ben op zoek naar een pony die ik mag verzorgen/bijrijden. Rijden hoeft voor mij niet per sé, want goeie verzorging gaat voor mij boven het rijden.

Vrijheidsdressuur vindt ik ook best interessant.

Ik heb ongeveer 3 maanden 'echte' rijervaring, maar niet op een manege omdat dat altijd te duur was. Ik krijg priveles op de pony die je op de afbeelding ziet. De gangen beheers ik goed, hoewel ik denk nog meer te kunnen halen uit de galop.Zoals ik al zei is rijden echter geen must.

Tegen klusjes als stallen/weiland uitmesten e.d. heb ik geen bezwaar.

Ik wil het liefst geen bijdrage betalen.

Het liefst omgeving Veenendaal West (max.8km).

Groetjes,
Jolijn

Voor intresse, mailen mag altijd op dit email adres : jolijn01@hotmail.nl


Veel succes!

SteM schreef
Maar toch moedig dat je het gaat doen, Skyefate. Het kan best zijn dat je raar bekeken zal worden, maar wie weet ben jij nu net de hulp die ze zoeken. Wie niet waagt, niet wint ;). Niet opgeven!


Pfoe, da's waar! Uiteindelijk vandaag toch gewaagd om aan de deur te gaan, maar de paarden waren niet van haar. Ze was wel heel erg vriendelijk en vertelde van wie ze waren, waar hij woonde en vroeg zelfs mijn gsmnr zelf zodat ze het hem kon laten weten. Ze wist meteen wat ik bedoelde en zei dat hij iedere dag kwam, dus nu netjes naast gsm wachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 19:05 



 
Profiel   

Oh wat fijn van haar. Spannend afwachten dus. Ik zal duimen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-14 19:14 



 
Profiel   

Skyefate schreef
Als je het niet erg vindt heb ik je advertentie een beetje getweakt aangezien ik naar eigen mening vlug over deze advertentie zou kijken. Wat je moet onthouden zijn komma's, punten en hoe je je zin begint. Als je continu je zinnen begint met "Ik wil", "Ik zoek", "Ik doe", dan wordt dat nogal repetitief. Hier een verbeterde versie als je er wat aan hebt :

Ik ben Jolijn,13 jaar oud en woon in Veenendaal. Ik ben op zoek naar een pony die ik mag verzorgen/bijrijden. Rijden hoeft voor mij niet per sé, want goeie verzorging gaat voor mij boven het rijden.

Vrijheidsdressuur vindt ik ook best interessant.

Ik heb ongeveer 3 maanden 'echte' rijervaring, maar niet op een manege omdat dat altijd te duur was. Ik krijg priveles op de pony die je op de afbeelding ziet. De gangen beheers ik goed, hoewel ik denk nog meer te kunnen halen uit de galop.Zoals ik al zei is rijden echter geen must.

Tegen klusjes als stallen/weiland uitmesten e.d. heb ik geen bezwaar.

Ik wil het liefst geen bijdrage betalen.

Het liefst omgeving Veenendaal West (max.8km).

Groetjes,
Jolijn

Voor intresse, mailen mag altijd op dit email adres : jolijn01@hotmail.nl


Veel succes!

SteM schreef
Maar toch moedig dat je het gaat doen, Skyefate. Het kan best zijn dat je raar bekeken zal worden, maar wie weet ben jij nu net de hulp die ze zoeken. Wie niet waagt, niet wint ;). Niet opgeven!


Pfoe, da's waar! Uiteindelijk vandaag toch gewaagd om aan de deur te gaan, maar de paarden waren niet van haar. Ze was wel heel erg vriendelijk en vertelde van wie ze waren, waar hij woonde en vroeg zelfs mijn gsmnr zelf zodat ze het hem kon laten weten. Ze wist meteen wat ik bedoelde en zei dat hij iedere dag kwam, dus nu netjes naast gsm wachten!


Dankjewel ik ga de advertentie even aanpassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-14 12:09 



 
Profiel   

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller
Goede advertentie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-14 18:28 



 
Profiel   

Dit is geen aanval of gemene reactie toe naar alle meiden die graag pony's/paarden van anderen willen bijrijden of verzorgen (zelf ben ik er namelijk ook één :j )

Maar wat ik toch wel degelijk irritant vind als paardeneigenaar, is dat er meisjes aan de voordeur komen (vaak veel te jong) om te vragen of ze mijn pony's mogen verzorgen.
Ik kan begrijpen dat je uit eventuele wanhoop een ja of nee komt vragen, maar zelf vind ik dit niet netjes of professioneel lijken. En zo is je kans van slagen aardig minimaal.

Zelf heb ik dit ook geprobeerd en het lukte voor geen meter.
Toen was ik er klaar mee en ben een brief gaan schrijven.

Ik heb al mijn ervaringen en informatie opgeschreven en ben een heel eind (in totaal 30 km) gaan fietsen op de brieven af te leveren bij locaties waar paarden stonden.
Toen maar afgewacht en jahoor binnen een week 2 reacties!

Nu rijd ik op 2 hele leuke paarden en dit gaat super!

Dus ik zou zeggen zet een advertentie op Facebook, marktplaats of bokt.
En ga zeker ook wat briefjes rond brengen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-14 18:40 



 
Profiel   

Ikzelf zou het ook irritant vinden, maar er zijn wel degelijk eigenaren die het wel appreciëren hoor. Daarom dat ik het wel zou aanraden, ook al zou ikzelf écht zoiets hebben van: o nee, weer eentje aan m'n deur. Dat hangt echt van eigenaar tot eigenaar af, heel persoonlijk.

Maar je tip met de brieven vind ik dan wel weer een erg goede tip, zeker het proberen waard. Heb ook regelmatig zo'n brieven zien hangen op de manege waar ik vroeger reed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-14 18:49 



 
Profiel   

Heel veel mensen zoeken een verzorger die boven de 16 of 18 jaar is.
Wat jammer is, aangezien er ook veel meiden van 12/13etc. jaar een verzorgpony willen. Of mensen vragen een bijdrage van 50/100 euri per maand, wat veel niet kunnen betalen.

Ik zelf doe 2 shetjes waarvoor ik niks voor hoef te betalen (gelukkig).

Langs de deur gaan zou ik zelf niet zo snel doen, veel mensen zijn hier niet van gediend. Als ik telkens mensen langs de deur krijg met dezelfde vraag zou ik op een gegeven moment ook gewoon irritatie gaan ondervinden xp.

Ik heb een advertentie op verschillende sites gezet (bokt, facebook, marktplaats en wat maneges gemaild). Via bokt heb ik ze gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-14 19:35 



 
Profiel   

Tips voor het vinden van een bijrijder:
- zorg dat je van tevoren precies weet wat voor bijrijder je zoekt
- is het voor een paar maanden maar, of een wat langere tijd?
- is de bijrijder verantwoordelijk ?
- past hij / zij goed bij je paard?

Tips voor het vinden van een verzorgpaard:
- zorg dat je van tevoren goed met je ouders hebt gepraat over wat allemaal zou kunnen en wat niet
- weet op welke dagen je zou kunnen komen
- zorg dat je niet het eerste beste paard die je ziet gelijk wil verzorgen maar denk goed na of het een goede keuze is, zodat je niet na een maand al wil stoppen
- vraag aan mensen die je kent of ze nog een paard weten
- hang briefjes op bij maneges of pensionstallen en zet daar genoeg informatie op
- zorg dat je een beetje bekend bent op de plaatsen waar je komt.
- zorg dat je te vertrouwen bent, wees altijd eerlijk tegen de eigenaar van je paard, ook als het een keer niet goed gaat.
- behandel het paard net zo goed als je je eigen paard zou behandelen ( lijkt me vanzelfsprekend )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-14 20:22 



 
Profiel   

ik vind trouwens ook dat er rekening moet worden gehouden met het feit dat er mensen van 18 jaar zijn en mensen van 13 die net zo verantwoordelijk en goed voor je paard kunnen zijn. Maar als richtlijn snap ik wel dat sommige mensen liever een wat ouder iemand hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-14 20:25 



 
Profiel   

oke ik heb een vraag?
Hoe zet je je paardrijniveau neer? Want ik kan wel zeggen dat ik 8 jaar rijd, maar dat betekent niet meteen dat ik op hele moeilijke paarden kan rijden, hoe leg ik dat dan uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-14 17:45 



 
Profiel   

irisiscool schreef
oke ik heb een vraag?
Hoe zet je je paardrijniveau neer? Want ik kan wel zeggen dat ik 8 jaar rijd, maar dat betekent niet meteen dat ik op hele moeilijke paarden kan rijden, hoe leg ik dat dan uit?

Aan je instructeur vragen welk niveau je rijdt. Rijd je ook wedstrijden? Dan kan je eventueel dat niveau erbij zetten
Na 8 jaar ben je heus niet meer een beginner hoor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-14 17:51 



 
Profiel   

Oké bedankt @deksel.
Maar het probleem is ik ben een paar maanden geleden gestopt met rijden dus ik kan het moeilijk gaan vragen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-14 17:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 37 van de 39 [ 964 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen