5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:21

Zolang je eerlijk bent over je ervaring en je niveau, kun je het altijd proberen.

Er zijn genoeg paarden die voldoende hebben aan een B ruiter met 1/1.5 jaar ervaring als bijrijder/verzorger.
Vaak is het natuurlijk wel zo dat eigenaren liever iemand nemen met veel ervaring en die hoog rijdt, dan iemand die lager rijdt met minder ervaring, maar er zijn ook eigenaren die weer meer waarde hechte aan hoe je met paarden en spullen omgaat. Eigenaren hebben verschillende eisen en de een vindt dat belangrijk en de ander iets anders.

Loes_Livi

Berichten: 14
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Honselersdijk

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:48

hoe vind ik een fries verzorgpaard hier in de buurt dan ?? Knipoog
haha dat lukt me nu al jaren niet...

Doortje_
Berichten: 424
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:46

Goed topic, zelf ben ik ook opzoek naar een bijrijdpony maar het is best lastig een leuke in omg. Amsterdam/Amstelveen te vinden.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:42

Op marktplaats staan er wel een aantal, maar die heb je zeker al bekeken..?

Doortje_
Berichten: 424
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:46

Ja, eigenlijk wel ja Tong uitsteken. Ik zag opzich wel een leuke die op de Amsterdamse stond, maar die vroeg €100 p.m. en ik vind dat best veel. Ik moet dat toch zelf betalen, want mijn ouders betalen al mijn lessen etc. En mijn vriendin gaat daar al kijken, dus ook wel banketstaaf als ik daar dan ook ga kijken Knipoog.

Anoniem

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:49

Ik ben ook nog steeds op zoek..
Iedereen vraagt geld. En van mijn moeder mag ik er pas voor betalen als 2 abonnementen op bladen aflopen waar ik mee wil stoppen, en ik dat geld dus heb.

Doortje_
Berichten: 424
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:09

Ik vind iets mee betalen écht geen probleem, maar €100 gewoon te veel. Ik wil zelf namelijk ook heel graag gewoon (vaak) lessen als dat kan, want anders kom ik toch nog verder en dat wil ik wel ipv. op het zelfde niveau hangen. Knipoog

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:36

Ja, 100 euro is wel veel, voor een paar keer per week iig. Ik kan je niet helpen, sorry. Op het moment weet ik niemand die nog een bijrijder zoekt (ik rij op de Amsterdamse Manege in het Amsterdamse Bos).

Doortje_
Berichten: 424
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:40

Haha oke, ik ga daar binnenkort ook rijden Knipoog. Ik heb nu 2x een proefles gehad op de maandag van 7 tot 8. Maar zeg het maar als je nog een paardje weet die een bijrijdster weet! Tong uitsteken

R_obin
Berichten: 884
Geregistreerd: 03-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:03

Ik ben ook opzoek naar een verzorgpony. Ik ben van plan om een advertentie neer te zetten op marktplaats en hier.
Zouden jullie even naar mijn advertentie willen kijken en evt. wat dingen verbeteren? Alvast bedankt.

Dit is de advertentie:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een pony omg. Doorwerth (Arnhem, Oosterbeek, Wolfheze, Renkum enz), die ik kan verzorgen en berijden.
Ik heet Robin en ik ben 1.65. Ik rijd nu 4/5 jaar op manege Klein Vosdal in Heelsum. Toen ik nog wat jonger was heb ik 2 shetlanders verzorgd. Ook heb ik een tijd samen met een vriendin een pony bereden.
Uitmesten enz. vind ik geen probleem. Het gaat me niet alleen om het rijden, de verzorging vind ik ook erg belangrijk.

Groetjes van Robin

Ik vind een advertentie maken best moeilijk. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 15-12-12 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek achternaam uit dit bericht verwijderd.

Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:20

Dooortje schreef:
Goed topic, zelf ben ik ook opzoek naar een bijrijdpony maar het is best lastig een leuke in omg. Amsterdam/Amstelveen te vinden.


Naiade van hier op bokt zoekt geregeld hulp meen ik... weet niet of hetnu ook zo is maar je kan het wellicht vragen...
zelf woon ik in Broek in Waterland en rijd een paardje in Santpoort-Noord, ong. een half uur met de auto (die ik alleen 's avonds heb) of een uurtje met ov...
Is best te doen en zeker de moeite waard!

tipje: zoek op waar plaatsen liggen, ik dacht altijd dat santpoort heel ver weg lag maar ging toen toch even kijken en toen bleek het best redelijk te zijn!! (naar de manege in amsterdam was ik ook 50 minuten kwijt duss..)

succes allemaal

Anoniem

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:30

R_obin schreef:
Ik ben ook opzoek naar een verzorgpony. Ik ben van plan om een advertentie neer te zetten op marktplaats en hier.
Zouden jullie even naar mijn advertentie willen kijken en evt. wat dingen verbeteren? Alvast bedankt.

Dit is de advertentie:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een pony omg. Doorwerth (Arnhem, Oosterbeek, Wolfheze, Renkum enz), die ik kan verzorgen en berijden.
Ik heet Robin en ik ben 1.65. Ik rijd nu 4/5 jaar op manege Klein Vosdal in Heelsum. Toen ik nog wat jonger was heb ik 2 shetlanders verzorgd. Ook heb ik een tijd samen met een vriendin een pony bereden.
Uitmesten enz. vind ik geen probleem. Het gaat me niet alleen om het rijden, de verzorging vind ik ook erg belangrijk.

Groetjes van Robin

Ik vind een advertentie maken best moeilijk. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)


Ik zou je leeftijd er nog even bij zetten ;)
Laatst bijgewerkt door Mars op 21-05-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: achternaam verwijderd op verzoek

R_obin
Berichten: 884
Geregistreerd: 03-03-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:43

Ja dat was ik helemaal vergeten :p
Dankjewel!

Anoniem

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:45

Geen dank Lachen

klazina
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-04-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:25

Het is gelukt! Ja

Vanaf morgen mag ik iedere zaterdagochtend (mits het goed gaat natuurlijk) gaan helpen bij een man die springpaarden fokt! Op het moment is er nog een merrie drachtig, een hengstveulen, 2 2-jarigen en 3 3-jarigen en nog 3 merries. Heb er al helemaal zin in! Pling

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:54

wauw super!Hoe kom je daaraan?

klazina
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-04-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:34

De zus van mijn vriend heeft haar paard daar een poos gehad (bij de buren van de opa en oma van mijn vriend). En ik bedacht ineens ( Pling ) dat ik daar misschien wel eens kon vragen.

Vanochtend ben ik de eerste keer gegaan en heb een merrie (die met veueln) gepoetst en de stallen gemest en meegekeken met het buiten zetten en longeren. De paarden daar zijn erg heet (springgefokt en velen nog jong), dus leek het de eigenaar verstandiger dat ik eerst een paar weken mee zou kijken bij het naar buiten zetten en longeren, en dan kan ik met de makkelijkere paarden beginnen Bloos .

Ik ben er echt heel blij mee, vooral omdat ik nu echt met paarden om leer gaan (lees niet meer alleen zadel erop, zadel eraf op de manege) Ja . Rijden doe ik ze natuurlijk niet, daar heb ik op het moment mijn manegepaarden nog voor, misschien over een poosje een verzorg/bijrijdpaard. Eerst eens echt leren omgaan met paarden!

Dus mijn tip: gebruik je contacten, denk eens goed na, wie ken je met paarden die misschien wel wat hulp kan gebruiken?

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:32

Ik dump hier mijn 'advertentie' ook even misschien dat iemand nog een handige tip heeft om erbij te zetten? Lachen

Gezocht:Verzorg/bijrij-pony gezocht in Dronten of omgeving.

Hallo.

Ik ben dus opzoek naar een verzorg/bijrij-pony in Dronten, of omgeving zolang het maar op de fiets te rijden is.

Ik ben Jennifer en 14 jaar oud, 1.65m, en ik rij nu zo'n 5.5 jaar lang. Ik heb eerst 3.5 jaar gereden bij een instructrice die les gaf op haar eigen paarden. Nu rij ik 2 jaar op de Flevomanege.

Heb al verschillende verzorgponys(/paarden) gehad. Maar door verschillende redenen ben ik gestopt of moest ik stoppen.

Rijden is voor mij geen ding dat persé moet.

Ik kan alleen geen bijdrage per maand betalen. Dit omdat ik niet werk en m'n ouders ook niet van plan zijn om dit te gaan betalen.
Dus weet je iets voor mij of heb je iets voor mij? Laat het weten via de mail.

Kiet
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-03-06

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 00:05

makkelijk Knipoog

TBM
Berichten: 29
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Almere

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:14

Vjestagirl schreef:
Als je van iemand hebt gehoord dat hij/zij de buurt is in geweest en niemand iets had, hoef je dus niet zelf de volgende dag dezelfde huizen langs te gaan...

En erg belangrijk: wees blij als je een verzorgpaard hebt, je hoeft er echt geen 5...



Bloos ik heb er 7 Bloos

Anoniem

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:40

Heb net 2 mensen gemaild; ben benieuwd Haha!

xEsther
Berichten: 398
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Leiden

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 02:51

Ik zoek sinds kort weer een verzorgpaardje, ik heb dus op marktplaats dit geplaatst. Is dit een goeie of hebben jullie nog tips?

Hallo!

Laat ik mijzelf even voorstellen.
Mijn naam is Esther en ik ben 15, bijna 16 jaar. Ik rij nu ongeveer 6 jaar en ik heb in totaal 5 verzorgpaardjes gehad. Van shetlander tot kwpner. Van Haflinger tot arabier. Ik heb dus wel wat ervaringen met heethoofden of hele 'koele' dieren, maar ook ondeugende dondersteentjes is bij mij altijd een favoriet geweest. (misschien omdat ik er zelf eentje ben, haha!)

Helaas zijn de meeste verhuisd, verkocht, maar ook ikzelf moest verhuizen van Leiden naar Zoetermeer. Ik heb dus de nodige ervaring en ik ben betrouwbaar, verantwoordelijk en lief voor uw paard, maar ook voor uw spullen ga ik er voorzichtig mee om. Ik zoek dus weer een lief paardje om voor te zorgen en rijden en hopelijk een supergoede band met het paard te krijgen en ben dan bereid om een bedrag per maand te betalen. Rijden is voor mij niet belangrijkste, het is die band met het paard wat ik zo geweldig vind aan het verzorgen. (Hierbij, zonder rijden verwacht ik dan ook geen kosten).

Stal uitmesten, longeren, voeren, hooi in hooinetten vullen, wandelen, losgooien, is voor mij dus niet nieuw. Ik heb naast deze geweldige hobby natuurlijk ook nog school, dus ik kan maximaal 2x per week. (Of 3x maar dan een dag op de vrijdag, of zaterdag of zondag)

Ik weet dat het soms niet altijd even goed klikt met een paard, daarom maak ik graag van te voren kennis met het paard. En als het klikt, wie weet! Heeft uw paard straks een nieuw enthousiast vriendje erbij!

Groeten, Esther
(foto van mij zit erbij, ik ben 1.64 lang en 48 kg)

xEsther
Berichten: 398
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Leiden

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:05

chevaux_ schreef:
Ik zoek sinds kort weer een verzorgpaardje, ik heb dus op marktplaats dit geplaatst. Is dit een goeie of hebben jullie nog tips?

Hallo!

Laat ik mijzelf even voorstellen.
Mijn naam is Esther en ik ben 15, bijna 16 jaar. Ik rij nu ongeveer 6 jaar en ik heb in totaal 5 verzorgpaardjes gehad. Van shetlander tot kwpner. Van Haflinger tot arabier. Ik heb dus wel wat ervaringen met heethoofden of hele 'koele' dieren, maar ook ondeugende dondersteentjes is bij mij altijd een favoriet geweest. (misschien omdat ik er zelf eentje ben, haha!)

Helaas zijn de meeste verhuisd, verkocht, maar ook ikzelf moest verhuizen van Leiden naar Zoetermeer. Ik heb dus de nodige ervaring en ik ben betrouwbaar, verantwoordelijk en lief voor uw paard, maar ook voor uw spullen ga ik er voorzichtig mee om. Ik zoek dus weer een lief paardje om voor te zorgen en rijden en hopelijk een supergoede band met het paard te krijgen en ben dan bereid om een bedrag per maand te betalen. Rijden is voor mij niet belangrijkste, het is die band met het paard wat ik zo geweldig vind aan het verzorgen. (Hierbij, zonder rijden verwacht ik dan ook geen kosten).

Stal uitmesten, longeren, voeren, hooi in hooinetten vullen, wandelen, losgooien, is voor mij dus niet nieuw. Ik heb naast deze geweldige hobby natuurlijk ook nog school, dus ik kan maximaal 2x per week. (Of 3x maar dan een dag op de vrijdag, of zaterdag of zondag)

Ik weet dat het soms niet altijd even goed klikt met een paard, daarom maak ik graag van te voren kennis met het paard. En als het klikt, wie weet! Heeft uw paard straks een nieuw enthousiast vriendje erbij!

Groeten, Esther
(foto van mij zit erbij, ik ben 1.64 lang en 48 kg)


Blijkbaar is mijn advertentie wel ok, want er heeft een dag later meteen iemand gereageerd Haha!
Het is een fjord 1.45 m en hij heet Nasty, heeft L dresuur en Z gesprongen! En ik mag echt bijna alles met hem doen en als ik wil later wedstrijden rijden, mag dat ook. Hoera! Ik ben echt mega blij! Woensdag al afgesproken, even kijken of het klikt! Pling Duim voor me!

klazina
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-04-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:18

Goed gedaan, Esther! Veel succes woensdag!!!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:20

Goed topic. Is er een topic over hoe je het beste een geschikte verzorger voor je pony kan vinden??