Jumping amsterdam dressuur

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Jumping amsterdam dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:27


renes
Berichten: 526
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Leende

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:59

Ik zag het! Fouten door de spanning zullen we maar zeggen...? En Anky helaas geen 80% zoals ze van de week als doel had gesteld (als is dit natuurlijk ook heel erg goed).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:03

Interesante uitslag!

En tja, het blijft een teamsport!
Als je paard of de ruiter eens zijn dag niet heeft valt dat direct op.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:33

WD-K -> EV

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:02

Wat betekent dat?
Ik ga zaterdag heen, ben benieuwd!!

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:38

weet iemand hoe dat komt met edje?

maar gelukkig heeft mn grote voorbeeld en idool weer gewonnen


zaira
Berichten: 248
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: Jumping amsterdam dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:42

Ik vond het ook al apart.
Laurens is Imke het vuur aan de schenen aan het leggen en ik had gedacht dat Edward en Isabelle wel om de 2e en 3e plaats zouden strijden.

Laurens en Imke hebben goed gereden!!! Misschien is Ling niet helemaal fit???? Wie weet, wel jammer voor Edward hij zal zelf ook wel flink balen!!!

Menk
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:48

Iedereen rijd toch welles wat minder? Zelfs topruiters Maar wel jammer voor hem. Ik ga zaterdag kijken wordt nog spannend duss..

_mon_
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:49

edward hoort toch achter anky te staan normaal gesproken
maar wij hebben ook niet iedere dag even veel zin...maar gelukkig staat anky weer bovenaan

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:13

Hij had idd wat foutjes heel jammer, maar ja ik heb ook mijn dag wel eens niet.
Liever een andere dag maar t was niet anders.
Vond Isabelle geweldig, wat een fijn paard en wat een lieve oren.
Hoe ze de ring ook rond rijd lekker laag en lichtrijdend!!
Laurens was ook goed en Imke, vond Salinero erg gespannen en loperig niet dat ze dan slecht rijd maar ze kunnen beter.Briar vind ik ook een super dier om naar te kijken.
De uitslag was in mijn ogen zeer terrecht!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:13

Edward had gewoon een aantal slordige foutjes, zoals de wissels om de pas, die klopt niet.

Hier een paar (helaas niet al te beste) foto's van Edward van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van het score bord:
Afbeelding

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:46

Stiekeme paardenwissel

fanclubE_Gal

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:18

Lingh was geblesseerd, geen wonder dat ie niet lekker liep. Zo voorpagina nieuws

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Jumping amsterdam dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:12

Ja inderdaad. Volgens Studio Sport had Lingh een buikblessure, wat dat ook moge zijn.. Hopen dat die zaterdag wel mee kan doen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:27

fanclubE_Gal schreef:
Lingh was geblesseerd, geen wonder dat ie niet lekker liep. Zo voorpagina nieuws

Oke, hij was er niet lekker aan, maar sommige fouten zat Ed ook gewoon bij te slapen hoor.

Eerst 3 meter een appuyement inzetten terwijl je moet uitstrekken komt imo toch écht niet door een blessure
Verder reed hij absoluut niet zo strak (in de zin van netjes ) als dat we van hem gewend zijn. Alle hoeken werden afgesnedene hij zat hem behoorlijk te prikken. Lingh was zeg maar niet de enige die hard aan het werk was in zijn lichaam

Vond deze uitslag zonder meer terecht

Wat een gááááf dier was dat trouwens van Lone Jorgenson, die Landfriese!
Jammer dat z'n stap wat minder (maar ook gespannen) was, maar draven en gallopperen kon 'ie! Wát een dier zeg.
Dat is de enige die van mij iets hoger had mogen eindigen (zeker boven bv. een Louise Nathorst, vond haar paard de hele proef wat uit elkaar, niet fijn in de aanleuning en iets op de voorhand).

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 00:23

Zat Edward tijdens de prijsuitreiking niet op Broere Montecristo van 'cavia' Kirsten Beckers?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:03

Nee op Nourejev

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:10

Edward zat volgens mij op Nourejev.

Ik was er gister ook en vond vooral Jan Brink met Briar adembenemend. Bij hem zie je gewoon geen hulpen!! Zelfs niet met de passage en piaffe, je ziet hem niet bewegen. Onzichtbare hulpen, ongelofelijk, wat heb je je paard dan goed afgericht zeg. Jammer dat de uitgestrekte draf er niet goed uit kwam, het is niet zijn sterkste punt, maar ik heb hem wel eens beter zien lopen. Ook jammer van de wissels, anders had ie wel ietsie hoger gescoord, desalniettemin Anky niet verslagen, maar toch.

Ludewig van Jörgerson was idd een plaatje, jammergenoeg zit er nog wat spanning in, maar als dat eruit is, poe hee! Vond Donatha van Ellen Schulten-Baumer erg tegenvallen, mocht van mij allemaal veel meer opgericht.

Hoe Isabell binnenreed, dat is pas respect. Lekker over de rug, ontspannen aan een lang teugeltje. Wauw! Vooral ook grappig om te zien dat ze ineens vlak voor een fotograaf ging staan, omdat Warum Nicht daar even naar keek. Uistrekken was machtig, volgens mij zweef je dan gewoon!

Vond Laurens heel goed rijden! Die kwam pas netjes binnen! (geloof 88%), kaasrecht, echt perfectie. Die jongen rijdt erg netjes!

De prijsuitreiking daar was ook erg over nagedacht. Vond de 'peking express' tune erg gaaf. Maar die rode loper!! En dan die als een bezetene oprollen voor de neus van Salinero, echt lekker slim. De ereronde van Briar was trouwens ook gaaf, die ging met eners de ring uit, beest ging helemaal uit zijn dak, heel komisch gezicht was dat!

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:14

Juf Imke gaat echt onwijs goed. Op naar de Spelen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:51

Waren er trouwens nog meer mensen die zich geërgerd hebben aan de achtergrondmuziek?!

Vond het idee opzich leuk, dat de muziek mee veranderde met de gangen van het paard, volgens mij zaten ze het live te mixen net boven ons.

Alleen vond het soms net te hard staan, en de muziekkeuze per ruiter was 'opvallend'.
Laurens komt binnen en de muziek was van Queen, dat russische meisje kreeg van die kozakken-muziek, Ed kreeg (hoe heet dat nummer nou ook alweer?!), iig iets 'disco-achtigs', enz enz enz...

Vond het af en toe wat storend en vroeg me af in hoeverre dit het beeld per ruiter heeft beïnvloed.
En Anky had volgens mij speciaal om neutrale muziek gevraagd, zij was de enige die een gewoon kabbelend klassiek deuntje had.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:53

Sorry, maar waarom wint anky altijd?? ik heb niets tegen anky hoor;) Maar ik heb weleens een hele slechte proef van haar gezien, werd ze nog steeds eerste??

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:12

Een hele slechte proef van Anky? Dream on, ze heeft wel eens wat foutjes maar overdrijven is ook een vak

Gisteren was absoluut méér dan terecht

Ze heeft haar paard gewoon zó aan het werk onder haar, echt heel erg knap. En zo'n mooie harmonie kom je ook bij bijna geen enkele combinatie tegen.

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:51

Heb alleen de beelden in sportjournaal gezien maar als ik haar vergelijk met Jan Brink zag dat van Anky er toch veel mooier uit. Ze is helemaal een met haar paard. Die piaffe GEWELDIG

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:38

Bettine, ik bedoel dat er behoorlijk wat fouten in zaten!! Maar als je dan nog wint, terwijl er ruiters waren die beter waren vind ik wel een beetje vreemd

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:55

Ja, zie mijn reactie....
Zelfs mét fouten heeft er nog niemand zijn/haar paard zo aan het werk en in beweging als Anky, en niemand kan aan de harmonie tippen imo.

Tsja... ruiters die beter waren, ik zie ze tot nu toe nog niet in de ring verschijnen... Gelukkig heb jij er meer verstand van dan die jury's daar....