Paardenshow Levade komt in Maart en April naar Nederland!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:17

als ik zo de foto's bekijk lijkt het heel erg op apassionata. Ook bij apassionata ging er een hoop fout terwijl je veel geld voor je kaartje betaalde. Ben blij dat ik nu pas lees dat deze show er was en er dus niet heen gegaan ben als ik deze reacties lees.

Weet iemand al meer over het vervolg van GOA? Ben niet naar de 1e geweest maar als ik de reacties zo lees wil ik wel naar het vervolg!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:50

Ik vond het mooi, als de paarden er geen plezier in hadden staakten ze echt wel. Veel acten waren dat de paarden los door de bak gingen en dan dingen op commando moesten doen, maar als de paarden dachte van ik vertik het dan hadden ze het niet gedaan..

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:51

Ik ben afgelopen zondag geweest bij Levade in Leeuwarden. Ben ook bij Goa geweest, maar dat vond ik toch 10x mooier!

Was opzich wel leuk hoor, daar niet van, maar veel fouten werden gemaakt, vond het langdradig (vooral die man met de stokken die daar steeds onderdoor ging enzo).
Nee, als ik dit geweten had, was ik niet gegaan.

@ Assiejlover: Ik denk dat je niet bij zo'n training wil zijn. Niet dat het bij alle "circussen" er zo raar aan toe gaat, maar het kán! De paarden worden tijdens het trainen flink aangepakt, dus dan moeten ze het tijdens de show ook wel doen voor ze wéér op hun donder krijgen. Ik zeg niet dat dit bij Levade zo is, maar het kán wel!

viola

Berichten: 2032
Geregistreerd: 24-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:36

Ben je zelf weleens bij zo'n training geweest dan Klaasjuhhh?
En al zou je dat idd een keer gezien hebben en je zag dat het er er slecht aan toe ging wil dat toch niet zeggen dat dat de normale gang van zaken is. Als ik bv. ooit een westernruiter met heel veel dwang heb zien trainen ga ik toch ook niet bij elke westernruiter die ik zie zeggen dat het kan dat hij met teveel dwang traint.

Als je een dier onder dwang iets leert zal hij het echt niet tijdens de show zonder die dwang met plezier laten zien hoor.

Ik heb wel heel veel trainingen gezien van één van de artiesten van Levade en ik ben best kritisch hoor, maar kan je uit ervaring vertellen dat zij in ieder geval erg netjes traint en moet de eerste buiten het circus nog tegen komen die zoveel hengsten zo netjes weet op te voeden met zo weinig hulpmiddellen.

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:11

IK ben ook naar Levade geweest. De eerste avond dat het in leeuwarden was.

Ik had er meer van verwacht en vond het mijn geld niet waard. Vooral omdat na 40 min. er al een pauze van 20 min. was en men werd aangespoord wat te kopen. Om 10 uur was het al afgelopen. Na afloop kon je de stallen in waar ook weer geld voor werd gevraagd. Sommige acts vond ik wat te ver gezocht en niet echt ergens op slaan, alsof ze de tijd moesten opvullen... Nou was ik met de rijvereniging mee en had groepskorting dus hoefde niet de 'volle pond' te betalen dus dat scheelde.

Ik vond niet dat de paarden slecht behandeld werden maar had meer verwacht en de oefeningen vond ik niet altijd mooi en correct uitgevoerd.

Maar al met al heb ik een gezellige avond gehad en daar gaat het om!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:41

viola schreef:
Ben je zelf weleens bij zo'n training geweest dan Klaasjuhhh?
En al zou je dat idd een keer gezien hebben en je zag dat het er er slecht aan toe ging wil dat toch niet zeggen dat dat de normale gang van zaken is. Als ik bv. ooit een westernruiter met heel veel dwang heb zien trainen ga ik toch ook niet bij elke westernruiter die ik zie zeggen dat het kan dat hij met teveel dwang traint.

Als je een dier onder dwang iets leert zal hij het echt niet tijdens de show zonder die dwang met plezier laten zien hoor.

Ik heb wel heel veel trainingen gezien van één van de artiesten van Levade en ik ben best kritisch hoor, maar kan je uit ervaring vertellen dat zij in ieder geval erg netjes traint en moet de eerste buiten het circus nog tegen komen die zoveel hengsten zo netjes weet op te voeden met zo weinig hulpmiddellen.

Wat is dit nou weer voor reaktie? Ik zeg toch niet dat het zo MOET zijn bij Levade?

viola

Berichten: 2032
Geregistreerd: 24-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:54

klaasjuhhh schreef:
Wat is dit nou weer voor reaktie? Ik zeg toch niet dat het zo MOET zijn bij Levade?


Nee maar je suggereert wel dat het zo kan zijn. En dat moet je ook niet doen als je niet weet hoe het daar is.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:12

viola schreef:
klaasjuhhh schreef:
Wat is dit nou weer voor reaktie? Ik zeg toch niet dat het zo MOET zijn bij Levade?


Nee maar je suggereert wel dat het zo kan zijn. En dat moet je ook niet doen als je niet weet hoe het daar is.

Dat zeg je heel goed Het KAN zo zijn

Rianne_E
Berichten: 534
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Paardenshow Levade komt in Maart en April naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:21

heey

ik qweet nog niet of ik ga. heb er wel zin in maar heb het erg druk

kussjes Amytje

Bonanzalover

Berichten: 142
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:01

Ik ben geweest samen met onze vrijwilligers vereniging.
Weet iemand waar ik een aantal mooie foto's lan vinden?
Ik wil graag iets maken voor de vereniging.
Ik heb namelijk stiekum zo'n poster gejat.
Wil dan een poster maken met foto's van de gehandicapten en van de paarden.
Maar die van mij zijn allemaal mislukt

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:37

@ Bonanzalover: Hier in dit topic staan volgens mij diverse links naar fototopics hier op Bokt.