Hengstenshow Gebr v Manen, Ede

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:46

kennis van mij gaat er heen!!!
is dat het bedrijf van die springruiters....
god hoe heten ze ook alweer... iig van manen
of heb ik hele verkeerde mensen voor me nu

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:03

www.gebrvanmanen.com

Onder andere:
Sepcial D, Democraat, Nassau en Kigali.. (ook tuigpaardhengsten en friezen)

rinaldo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Beemte Broekland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:05

Sjoert schreef:
Ik ga een poging tot foto's maken doen.
Als het binnen is, ga ik het niet eens proberen hoor.


Gewoon wel doen. Oefening baart kunst. Je IB foto's zijn in het fotografen topic ook goed ontvangen. Het licht bij van Manen is niet ideaal maar misschien werken ze weer met spots.

rinaldo

Berichten: 69
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Beemte Broekland

Re: Hengstenshow Gebr v Manen, Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:15

Sjoert,


deze vond ik nog in mijn archief. Is tijdens het Hippisch Saluut gemaakt.

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13846
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:26

Wij wouden eerst ook gaan, maar aangezien het op de zaterdag middag is zal er niks van komen
Het paard van mijn instructrice staat ter dekking bij van manen
Namelijk Undigo (sandro hit × jazz × Orthos)

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:35

Haha sjoert ja kan toch gewoon proberen!!! k weet ook niet of t nu na binnen gaat... zal wel fijn zijn!!! tis hier al zo k*t weer haha...
Owjah k ben niet te herkennen hoor haha mn roze petje is na de kl*te whaha

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:53

Ik ben net terug, heb nog wel wat mensen van roze petjes zien lopen
Vond het goed georganiseerd, petje af. Leuke hengsten. IMO verkeerde als laatst gekozen, maar dat zal vast niet iedereen met mij eens zijn. Ik heb iig een leuke dag gehad

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:27

Ben ook geweest maar om een uur of 4 weggegaan (vriend was mee en die houdt t niet zo lang vol, al die paarden ), vond het leuk georganiseerd lekker afwisselend en zo, en er was ook een hele andere sfeer als bijv. bij van Uytert, kwam vooral voor Riverman daar is mijn paard drachtig van, en omdat het de bedoeling was dat ze door een andere hengst werd gedekt, maar wat niet lukte, heeft van Manen haar met Riverman geïnsemineerd, toen had ik hem dus noot gezien in real life, dus al in Den Bosch wezen kijken en op de show, en ik was niet ontevreden over deze hengst gelukkig!

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:28

O ja enne Sjoert de foto's, ben zeer benieuwd

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:30

missmiekie schreef:
Ik ben net terug, heb nog wel wat mensen van roze petjes zien lopen
Vond het goed georganiseerd, petje af. Leuke hengsten. IMO verkeerde als laatst gekozen, maar dat zal vast niet iedereen met mij eens zijn. Ik heb iig een leuke dag gehad


Welke was er trouwens als laatste?? Een gokje Kigali??

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:46

mayday schreef:
missmiekie schreef:
Ik ben net terug, heb nog wel wat mensen van roze petjes zien lopen
Vond het goed georganiseerd, petje af. Leuke hengsten. IMO verkeerde als laatst gekozen, maar dat zal vast niet iedereen met mij eens zijn. Ik heb iig een leuke dag gehad


Welke was er trouwens als laatste?? Een gokje Kigali??


Hijzelf was nog niet eens het probleem, maar die afstammeling van hem .........*ik ga er niks over zeggen, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen*

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:55

Ik ook terug... was een eindje rijden

Ik heb genoten - wat een gave hengstshow. Wat een heerlijke paarden. Heb de laatste niet meer gezien, zijn na de rit van Special D naar de stallen getrokken om nog te aaien en het karakter te beoordelen. Bij Van Maanen was het werkelijk waar top georganiseerd!

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:56

@ dees: wat vond je van Fidelio?? Had er nog nooit van gehoord, maar vond het wel een fijn dier......

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:06

Fidelio heb ik in januari ook gezien bij de keuring van het NRPS. Daar vond ik hem niet goed buigen achter en een beetje 'schaatserijden', dus benen naar achteren zwaaiend.

Vandaag onder het zadel vond ik hem beter. Nog steeds niet machtig in de buiging en het dragen, maar wel beter dan in januari. Ikzelf vind de moederlijn niet goed genoeg (m. Porter x Cartoonist xx)

Als je een jonge Ferro wilt overwegen voor NRPS fokkerij, dan vind ik Ferrero een kwalitatief betere hengst.
Ferrero = Ferro x Darwin x J.Amagun uit dezelfde merrielijn als Playboy (v. Kennedy).

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:54

missmiekie schreef:
Welke was er trouwens als laatste?? Een gokje Kigali??


Hijzelf was nog niet eens het probleem, maar die afstammeling van hem .........*ik ga er niks over zeggen, maar ik denk dat jullie me wel begrijpen*
[/quote]

Dat heb ik dus weer niet gezien, maar blijkbaar niks gemist gok ik , t was niks dus die nakomeling.

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:05

mayday schreef:

Dat heb ik dus weer niet gezien, maar blijkbaar niks gemist gok ik , t was niks dus die nakomeling.

nou ja, misschien vond jij hem wel heel geweldig, dat zou best zo kunnen zijn?! Maar ik vond er niet zoveel aan, zeg maar

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:07

missmiekie schreef:
mayday schreef:

Dat heb ik dus weer niet gezien, maar blijkbaar niks gemist gok ik , t was niks dus die nakomeling.

nou ja, misschien vond jij hem wel heel geweldig, dat zou best zo kunnen zijn?! Maar ik vond er niet zoveel aan, zeg maar

Dan zal t wel niks geweest zijn, denk ik zo

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:09

je hebt een pm

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:13

missmiekie schreef:
je hebt een pm

jij ook

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hengstenshow Gebr v Manen, Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:19

Hoooi!!
Ben er niet heen geweest maar heb wel paar mensen in zien rijden. Mn zus dr paard stond er tegenover.
Was het wat ofniet?

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:27

Het was een zeer leuke show.
Ik werd zelf een beetje pissig op mezelf omdat ik de verkeerde plek had uitgekozen om foto's te maken. Er stonden de hele tijd mensen voor me en na een paar uur zat ik bijna tegen de zon in foto's te maken.
(En juist aan de andere kant van de bak was alles al vol dus daar kon ik niet meer naar toe.)

Ik vond de hengsten die werden getoond stuk voor stuk mooi om te zien. Democraat viel mij persoonlijk wat tegen. Hij leek een beetje futloos. (maar volgens mij is hij ook al op leeftijd)

De show werd afgesloten met Kigali. (en vlak daarvoor een nakomeling van hem.. -> daar laat ik me niet over uit.

Kigali vond ik wel weer een leuk beest. Heb het losrijden van Coby gezien. Dat ging echt super rustig en beheerst.

Foto's: ga er nu mee bezig, maar verwacht er niet te veel van.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:44

Nakomeling van Kigali laat ik me idd ook niet over uit

RodaniaJaman: ik heb je wel gespot hoor, maar ik ken je al vanuit je tijd met de schimmel bij de pony's Alleen je was erg druk

Verder vond ik het netjes georganiseerd en viel het weer gelukkig niet tegen!

Viper03

Berichten: 465
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Bennekom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:43

Sjoert schreef:

Ik vond de hengsten die werden getoond stuk voor stuk mooi om te zien. Democraat viel mij persoonlijk wat tegen. Hij leek een beetje futloos. (maar volgens mij is hij ook al op leeftijd)



Democraat is idd al erg oud, maar voor zijn leeftijd ziet hij er qua exterieur nog goed uit! Het lopen wil alleen niet meer zo.....

Ik vond Riverman natuurlijk top! Diederik was er zelf ook erg enthousiast over....bijdehandje, met die opmerkingen

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 18:31

youngster schreef:
Nakomeling van Kigali laat ik me idd ook niet over uit

RodaniaJaman: ik heb je wel gespot hoor, maar ik ken je al vanuit je tijd met de schimmel bij de pony's Alleen je was erg druk

Verder vond ik het netjes georganiseerd en viel het weer gelukkig niet tegen!


Haha Okeej Youngster kan maar zo k heb jou niet gespot,.... Heb zoveel mensen gezien en was ook wel erg druk!!

Democraat is meen ik 25 jaar... aardige leeftijd!!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:09

Maak daar maar 21 van
Mijn paard is net 18 geworden en dat is de G jaargang. Even terugrekenen en je hebt hem.
Ik vond Democraat 4 jaar geleden al erg oud! Hij stond op mijn lijstje om te gebruiken, maar heb daar om oa die reden vanaf gezien.
Die nakomeling van Kigali.... tja ..... Had ook iets beter bekapt moeten worden in zijn eerste 3 jaar....
Ik heb weer erg genoten van Diederik op Special en van Coby op Kigali.
Verder vond ik die Santano (?) erg aanspreken.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nogal veel heb zitten kletsen in het begin en minder goed op heb gelet dan andere jaren....