Hengstenshow Tim Coomans

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:25

Van Overbeek (Couleur Rubin x Levantos I)

Ik vond dat meisje maar eng springen!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:03

Ik vond Annemiek er anders ook niet echt altijd even netjes op zitten, vond het een erg storend beeld geven. Weet niet eens meer welk paard ze ook alweer naast Scandic reed, maar vond het er erg onrustig uitzien.

Die Wilawander vond ik trouwens ook geen ene donder aan. Saai paard met weinig uitstraling. Springpaarden heb ik geen mening over, daar heb ik echt geen kijk op.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:15


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:59

Ik vond vic vergeleken met de foto's enorm meevallen! Op de foto's vond het ik het maar gewoon een grappig sportpaardje, niet echt hengstenuitstraling.. Dus ik dacht van ooh, daar gaat een standaard paardje binnenkomen, dus met die verwachtingen vond ik hem best tonen!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:20

Hij kan wel tonen, maar ik vond er verder eigenlijk helemaal niet zo veel aan. Het is nog een beetje zo'n 'slungel'.
Weet ff niet hoe ik anders moet zeggen.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:23

Ja dat wel.. Maar hij is ook nog jong! Maar zeker, omdat ik met zo'n lage verwachting erheen kwam viel het enorm mee

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:03

Een 3,5 jarige die zich nog een beetje als een slungel gedraagd is dat niet juist iets positiefs. Als je dan zag hoe ver die Valeron al getraind was, beestjes zijn pas 3,5 jaar.
Ik vond trouwens dat hij zich zo nog netjes gedroeg, vond ik eigenlijk van alle jonge dieren.

Fysiomeid

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-10-05

Re: Hengstenshow Tim Coomans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:15

Zoals ik al zei vond ik persoonlijk nog steeds niet zoveel aan Vic. Ik had hem al met de hengstenkeuring gezien in Den Bosch, maar daar vond ik het ook al niet zo'n bijzonder paard. Het is gewoon niet mijn type.

Over het niveau van de jonge paarden kun je natuurlijk eindeloos discussieren, maar ik vond persoonlijk Valeron (4 jaar) in passage en Why Not (3 jaar) gereden met wieltjes en met losrijden (rukje, plukje wat ik heb gehoord dan hoor, misschien is dit niet waar!!!) ook een beetje te vroeg.


De beloofde filmpjes lukken niet want ik kan ze niet vanuit dit formaat oploaden (MP4). Als iemand ze heel graag wil hebben, dan moet ie maar ff een pb sturen met je email adres en welke hengst je wilt zien. Dan stuur ik ze wel ff, dat lukt wel.

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:45

Even over Valeron en dat rukje plukje. Dat was in Den Bosch, hij wordt nu door iemand anders gereden. Vond dat ze hem netjes voorstelde en ik denk dat als je een hengst zoekt voor je merrie het wel fijn is om te weten of hij aanleg voor passage heeft.

Vond dat passageren trouwens wel meevallen, was maar een klein stukje. Het zag er in elk geval wel spectaculair uit.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:41

augurk schreef:
Even over Valeron en dat rukje plukje. Dat was in Den Bosch, hij wordt nu door iemand anders gereden. Vond dat ze hem netjes voorstelde en ik denk dat als je een hengst zoekt voor je merrie het wel fijn is om te weten of hij aanleg voor passage heeft.

Vond dat passageren trouwens wel meevallen, was maar een klein stukje. Het zag er in elk geval wel spectaculair uit.


Ja, ik heb het liefst dat ze gelijk een grand prix kur doen, kan ik zien of die er aanleg voor heeft. Het is niet voor niks dat die oefeningen pas in de hogere dressuur worden gevraagd, en daar een leeftijdslimiet is.

Ik vind de kwaliteit van de ruiters erg slecht over het algemeen genomen, op een paar uitzonderingen daar gelaten. Sterker nog Don Matcho werd de bak doorgetrokken werkelijk. Ik heb maar 2 ruiters fijn zien rijden.

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 07:29

Wat een drama over een paar pasjes. Ik vond trouwens het nivo van de ruiters wel goed. Ga er maar aanstaan in zo'n bakje met al dat publiek en rij dan fatsoenlijk een 3 of 4 jarige hengst er door. Zullen er niet veel zijn die ze dat nadoen.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:02

Niet dat ik deze show gezien heb, maar over het algemeen blijkt het voor die showruiters altijd ERG moeilijk om een 3, 4 jarige netjes op eigen benen te laten lopen.
Vaak is de ruiter in kwestie in de war en meent die op een surfwedstrijd te zijn aangekomen: staan in de beugels en hangen aan de teugels.

Alsof je dan nog kan zien wat voor paard er loopt... heel triest.
Hoop dat het bij Coomans niet ZO slecht is geweest...

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:12

Don Matcho werd door Patrick van der Meer voorgesteld en dat ging inderdaad niet helemaal vlekkeloos. Maar het was wel een gelegenheidscombinatie, Patrick zat voor het eerst op dat paard. Als je dan kijkt hoe hij zijn eigen 5 jarige Lancet nakomeling reed. Dat gaf al een veel beter en vriendelijker beeld.
Verder stelde Leida Collins haar paarden ook heel netjes voor, en Edward natuurlijk. Ik vond Valeron ook lang zo slecht niet gereden en vond hem ook absoluut niet slecht lopen. Volgens mij waren de "passagepassen" meer communicatiefoutjes. Maar 2 jaar geleden liep Tuschinski nog mee en die maakte toen voor echt van die verheven passageachtige passen, terwijl zijn achterbenen niet eens van de grond kwamen, dat kon je van Valeron niet zeggen, die kwam achter echt wel mooi onder. En het blijft een show, zo lopen ze echt niet iedere dag.

Heb trouwens geloof ik nog niemand over Tjungske horen klagen, die al de hele dag op de hengstenkeuring was gereden

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:19

Ik vond aan Tjungske niet zo heel veel aan.
Maar hij toonde ook niet echt, wat misschien kwam omdat hij natuurlijk al de hele dag op pad was geweest.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:20

Ja een goedgekeurde hengst zijn is een drukke baan

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Hengstenshow Tim Coomans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:24

Augurk, ik maak geen drama over een paar pasjes, wel het feit dat die pasjes al langere tijd geoefend zijn(waarschijnlijk).

Gelegenheidsruiter of niet, een paard omtrekken is iets wat zinloos is, en nog niet geheel ongevaarlijk ook. Op zijn eigen beestje reed ie een stuk beter ja.

Leida is een van de ruiters, die ik zeer goed vond rijden. En er was er nog een die goed reed en dat was niet Edward. Tot aan zijn middel vind ik het er altijd goed uitzien, maar daaronder. Zn benen liggen in zn nek, ze voeten staan naar buiten, je kan zien welke kant hij opgaat want daar wijst hij met zn voeten naar(dat was mij eerst nog niet opgevallen, maar een vriendin wees mij erop). Niet dat ik het hem na zou doen hoor.

Ik ergerde me dood aan het sporen gebruik van sommige ruiters, met name bij de jongere paarden.

Tjungske was goed, je zag wel wat vermoeidheid af en toe bij het springen.

De Ferro vond ik ook niet super, had er meer van verwacht. Maar volgens mij heb ik een andere mening als de meeste van jullie.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:13


frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:34

De ferro liet zich inderdaad onder het zadel minder zien dan aan de hand, dat vond ik ook. Heb gehoord dat hij normaal beter loopt.

Aachen werd ook netjes gereden door Imke, en verder kan ik het me niet eens meer voor me halen wie er verder nog gereden hebben. Nogmaals over het springen heb ik niet veel te vertellen, omdat ik daar weinig verstand van heb, al vond ik die Judith Ribbels wel rustig rijden, vond sowieso dat de springpaarden een stuk relaxter werden voor gesteld.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Hengstenshow Tim Coomans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:37

Frunnik, ik ben het met je eens. Mijn tweede goede ruiter was Imke, maar je hebt gelijk Judith Ribbels mag niet vergeten worden. Ik denk dat er voor springers zo en zo minder druk achter zit.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:03


Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:19

voor die gene die geinterresseerd waren in filmpjes van TC Ravel en Valeron kunnen even een kijkje nemen in mijn web-log... zie onderschrift.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:56

Ik kan dat filmpje van Valeron in passage niet zien Kan aan mijn pc liggen hoor.. Ik heb al op openen geklikt en ook al opgeslagen, werkt allebei niet..

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:43

miesie schreef:
Ik kan dat filmpje van Valeron in passage niet zien Kan aan mijn pc liggen hoor.. Ik heb al op openen geklikt en ook al opgeslagen, werkt allebei niet..


even quicktime downloaden...

zie: http://www.apple.com/nl/quicktime/win.html

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:46

marcolemar schreef:
miesie schreef:
Ik kan dat filmpje van Valeron in passage niet zien Kan aan mijn pc liggen hoor.. Ik heb al op openen geklikt en ook al opgeslagen, werkt allebei niet..


even quicktime downloaden...

zie: http://www.apple.com/nl/quicktime/win.html


zie de link van het filmpje van Valeron in mijn onderschrift, deze doet het bij iedereen!!!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:10

Jep die doet het!
Nu Ravel!