Strao 2015

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 23:01

Ik verwacht eigenlijk niet veel reacties, maar ik weet dat er wel wat mensen van Schouwen Duiveland hier op bokt zitten dus wie weet!

Ik heb 2 keer op een trekpaard van Bart meegedaan, in Renesse. Deze keer wil ik op mijn eigen trekpaard kruising meedoen. Echter ben ik totaal onervaren in het maken van mooie versiering! Ook zou ik zelf ook wel een beetje traditioneel aangekleed willen gaan. Iemand tips?

Misschien zijn er mensen al begonnen aan hun versiering en vinen ze het leuk om te kletsen. :)

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:18

youtube? hihi heb er zelf ook geen verstand van..

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:12

Ik kom gezellig hihi

Ik heb al 5 bolletjes gemaakt van de 100 ofzo haha.

Hoofdstel in groen en bolletjes is ook leuk

Traditioneel gekleed boeren Petje goedkope hm broek wel wijd van onder was tientje en een zwarte jas en een Roode zak doek om je nek

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:33

Mijn moeder wou wel bolletjes voor me maken. :') Da's echt niks voor mij om te doen!

Oh ik dacht altijd dat jij dat helemaal speciaal ergens opgedoken had, dan ga ik ook es kijken voor een broek etc.

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:44

Net even gegoogled, maar wat een mooie versieringen!! Knap gemaakt!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:47

Ja bij sommige gaat er echt werk in zitten, dat is niet normaal. Die zijn nu al lang begonnen, en maar pompoentjes maken met wol. :oo

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:08

Heeft er iemand nog contactgegevens van stallen die paardjes te huur hebben? Heb ooit van iemand een telefoon nummer gekregen, maar 't is er nooit van gekomen en ondertussen is dat forum offline.
Tot nu toe is het enkel bij de droom gebleven, maar zoetjesaan beginnen we vertrouwen genoeg in de rijkunst te krijgen om het gewoon te proberen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 23:12

Ik ken wel iemand die echte belgen verhuurt, geloof dat je dan 50 euro betaald. (De rit duurt een paar uur dus is zeker de moeite waard!) Iris heb jij nog een telefoon nummer van Bart?

Of anders gewoon manege grol bellen en op een manegepaard meedoen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:23

Prijs is niet belangrijk, waarvoor werken we anders. Als 't maar een beetje betrouwbaar paardenvlees is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:27

Als je nog nooit aan strao hebt meegedaan is burgh haamstede wellicht een beter alternatief. In Renesse gaat het nogal.. euh.. hard en snel :+

Vraag mij trouwens af of er nog wel wat vrij is op de maneges.

Traditionele kledij is witte broek en bolhoed? strao

ts ik zag vroegâh altijd veel crepepapier voorbij komen. Dus dat en wol kopen :D En dan heel veel :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 23:31

In Renesse kun je ook de rustig route meedoen.

Maar als je om een braaf trekpaard vraagt valt dat hard en snel reuze mee. Met mijn eigen paard ga ik niet naar Renesse hoor, ik zie het al helemaal voor me dat ze na de duinovergang meteen vertrokken is, sta ik mooi voor aap!

Zo'n bolhoed is ook mooi ja!

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:32

Ik moet nog even aan de eigenaresse van mijn verzorgpaard vragen of ik mee mag doen met mijn verzorgpaard, maar ik zou dit jaar toch wel onwijs graag eens mee willen doen!
Maar dat word dan op een ''simpele'' KWPN'er :))

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:34

Voilà, mailtje naar Grol is vertrokken.
Moest er iemand nog interessante nummers bij de hand hebben om te bellen, ik ben u dankbaar. Vriendje is nogal groot (en dus ook geen 75kg), dus als Grol een njet is, zijn de trekpaardenstallen misschien een meer succesvolle optie.

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:35

Heb zelf een trekpaard, maar zou beter kunnen huren dan mn eigen meenemen voor 50 euro. Allemaal pompoenen en dan aan de broek van een tuig? Heel kunstig en wie weet ij leuk als versiering tijdens de kerstrit in het noorden :-)

drama1
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:39

Ik heb 2 keer meegereden met Strao in Scharendijke, 1e keer een kleine belg en vorig jaar een joekel van een Belg :D beide paarden super braaf, dacht dat ze niet zo hard konden galloperen maar dat viel me niks niet tegen :o .
Heel leuk om meegedaan te hebben alhoewel de spierpijn de dagen erna wel wat minder was _/-\o_

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:42

Zonder of met zadel? Zou ook wel een puntje zijn lol. De moed om het eindelijk eens in praktijk te brengen is wel met zadel als voorwaarde XD

bozzy
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-12-14

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:00

hey hallo,
ook hier rijden wij ieder jaar mee, met de strao noordwelle. Traditie (vraagt de organisatie ook) witte broek zwarte jas. Ik zou iedereen aanraden om wat tijd in de versiering testoppen. Ik baalde stiekem de afgelopen jaren. Zo weinig mooie strand fotos. Ben een avondje aan de slag gegaan. En we stonden op bijna ieder foto album. ( heb nooit geen genoeg mooie strand fotos met mijn manneke :) ) En ben vast niet de enigste. :) Dus leef je uit. Ik ben nu ook al bezig met de versiering voor de 28ste. Vorig jaar hebben we gewonnen. Super leuk prijzen pakket gehad. Onze eerste keer dat we wat wonnen in 6 jaar :) . Dit jaar hoeven we niet te winnen. Als we maar mooie momenten vast kunnen leggen. Wij rijden niet met zadel. Maar met een rijsingel.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:43

Ohhhh ik wil zo graag meedoen met de strao.
Helaas woon ik niet in zeeland ;(

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:50

Je mag ook van buiten Zeeland mee doen hoor :) Is alleen wel een eind rijden.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:25

Ik beschik helaas ook niet over vervoer :( wie weet ooit

Samsie

Berichten: 1944
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:13

Ik ga dit jaar voor het eerst meedoen in Renesse. :)

Sjorsie12

Berichten: 75
Geregistreerd: 19-03-14
Woonplaats: Weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:00

Vervoer huren kan ook :D hebben wij vorig jaar gedaan, voor de eerste keer meegereden, mijn man en ik en onze trekpaarden. /3 /3
Het is wel echt heel speciaal om er met je eigen knollie te zijn, en hard ging ie wel d´n Sjors van mij, bleef de hele dag gaan, lol met je knol, dit jaar gaan we ook, maar nou met ons eigen vrachtwagentje!! En ik ga ook proberen wat versiersels te maken, de witte broek en zwarte jas en boerenpet hebben we al!

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Strao 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:00

He Sjorsie12 :D Fijn dat de vrachtwagen mee kan!!!

Zijn er nog meer die zich opgegeven hebben? In een dag vol, dus wij staan op de wachtlijst :o

Ben ook wel heel benieuwd naar het eindresultaat van de versieringen en foto's van de Strao, kan ik in elk geval mee genieten :Y)

Sjorsie12

Berichten: 75
Geregistreerd: 19-03-14
Woonplaats: Weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:52

Ha!!!! ja ik was op zoek naar foto´s van versiersels, kom ik jou hier tegen, haha leuk!!
Enne je rijdt gewoon mee hoor!! Zal toch wel goed komen denk ik?
Morgen eerst wol halen en pompoenen maken!!
En ja fijn die vrachtwagen, vorig jaar de XXL Ifor Williams trailer gehuurd en we waren nog niet op de snelweg, ik denk ff checken, had Sjors de stang voor al los, die hing aan zijn halster :j :j :j ehhhhh en s´middags bij terugkomst daar de paarden op de trailer gezet en nog ff een kopje koffie halen, hoor ik me daar een kabaal, ik denk ik ga gauw terug, stonden er mensen te kijken richting onze trailer en bus, ja hoor, stond de Sjors heen en weer te springen op de trailer, |o dus ik ben blij dat we nou met stevig vervoer gaan , haha laat m maar doen!!! :j

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:37

Idee voor pompommetjes? http://craftyqueens.nl/tag/wol/page/2/ Lijkt me haast nog sneller gaan dan échte' pompoms?

Was eigenlijk aan het zoeken of zoiets niet verkocht wordt bij de action? Als ik zelf uitgenodigd wordt wilde ik met stof lange repen maken met bijv. katoen als een soort 'broek' dan heb je de eerste kleur al te pakken. Daar dan bloemetjes / pompoms op naaien ;)