Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 39 [ 975 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenmarkt Zuidlaren 2015

 
Profiel   

Mijn fewspot mini met de onderbeet is bij de tandarts geweest. Tandarts vindt het gebit vreselijk. Het is niet alleen de voorkant die slecht is, maar het hele gebit staat naar binnen gedraaid. Hierdoor zou ze niet goed kunnen eten. Hij adviseert inslapen Y;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 22:54 



 
Profiel   

Ik pb je even

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 22:59 



 
Profiel   

Daniellejody schreef
Mijn fewspot mini met de onderbeet is bij de tandarts geweest. Tandarts vindt het gebit vreselijk. Het is niet alleen de voorkant die slecht is, maar het hele gebit staat naar binnen gedraaid. Hierdoor zou ze niet goed kunnen eten. Hij adviseert inslapen Y;(


Oh wauw dat is geen goed nieuws.. :( Eet ie wel gewoon goed ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 19:43 



 
Profiel   

Daniellejody schreef
Mijn fewspot mini met de onderbeet is bij de tandarts geweest. Tandarts vindt het gebit vreselijk. Het is niet alleen de voorkant die slecht is, maar het hele gebit staat naar binnen gedraaid. Hierdoor zou ze niet goed kunnen eten. Hij adviseert inslapen Y;(

Nee toch...
Maar het beestje ziet er prima uit qua conditie..., toch?
Ik hoop dat er nog andere opties zijn, ze ziet er zo schattig uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 01:18 



 
Profiel   

Bestaan er geen kunstgebitten voor paarden? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 01:27 



 
Profiel   

Mijn welsh hengstje begint nu te groeien. Wat een wormen zijn daar uitgekomen zeg! Hij is nog steeds super braaf en heel mensgericht. Hij is nu 8 maanden. Ik ben benieuwd of hij op zijn vader vechtzichts hylander gaat lijken als hij groot is. Ik wil met hem tandem en tweespan gaan rijden met mijn huidige pony. Nog even geduld hebben dus..... nu eerst lekker veulen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 08:00 



 
Profiel   

Het was echt heeeeeeeeeeel erg leuk! En ik heb zelfs nog een mooie merrie gekocht. Ze was eerst de mooiste niet maar nu we haar geschoren en getrimt hebben is ze super :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 08:17 



 
Profiel   

antje_vip schreef
Bestaan er geen kunstgebitten voor paarden? O:)


Dat vroeg ik ook al :') Ik vroeg of ze geen beugel kan krijgen zodat de tanden weer goed konden gaan staan.

@luxje nou die conditie is lastig zeggen, want de handelaar gaf aan dat er een hengst bij in had gelopen. Dus ja is ze nu mooi rond omdat ze drachtig is of omdat ze toch genoeg eten binnen kan krijgen? De andere mini is dikker dan zij dus als ze allebei rond dezelfde tijd gedekt zijn dan zou ze nu al achterlopen. Kan ze überhaupt wel het veulentje genoeg voeding geven? Ik houd haar goed in de gaten. Probeer haar slobber te geven in plaats van brokken en geeft het nog niet zomaar op, want mocht ze niet drachtig zijn is ze in prima conditie en zou ze zich dus prima kunnen redden :)

Edit: plus het feit is dat ze nu al vier is, dus ze heeft zich al die jaren al kunnen redden ja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 10:18 



 

Daniellejody schreef
antje_vip schreef
Bestaan er geen kunstgebitten voor paarden? O:)


Dat vroeg ik ook al :') Ik vroeg of ze geen beugel kan krijgen zodat de tanden weer goed konden gaan staan.

@luxje nou die conditie is lastig zeggen, want de handelaar gaf aan dat er een hengst bij in had gelopen. Dus ja is ze nu mooi rond omdat ze drachtig is of omdat ze toch genoeg eten binnen kan krijgen? De andere mini is dikker dan zij dus als ze allebei rond dezelfde tijd gedekt zijn dan zou ze nu al achterlopen. Kan ze überhaupt wel het veulentje genoeg voeding geven? Ik houd haar goed in de gaten. Probeer haar slobber te geven in plaats van brokken en geeft het nog niet zomaar op, want mocht ze niet drachtig zijn is ze in prima conditie en zou ze zich dus prima kunnen redden :)

Edit: plus het feit is dat ze nu al vier is, dus ze heeft zich al die jaren al kunnen redden ja?


Wat sneu. Misschien een gelukje bij een ongeluk dat het een type pony is dat snel teveel voeding binnenkrijgt en van een heel sober dieet kan leven. In dat geval heeft ze haar eigen ingebouwde slowfeeder ;)

Kan ze wel grazen? En aan hooi knabbelen? En komt ze wel fris en monter op je over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 10:43 



 
Profiel   

A gossie, dat is minder nieuws, sterkte ermee. Gelukkig bestaan er tegenwoordig allemaal producten voor dit soort probleemgevallen. En zolang ze happy is, gezond oogt en genoeg voedsel binnen krijgt is het goed toch. Vaak kun je aan de hoeveelheid mest zien, of ze genoeg binnenkrijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 12:10 



 
Profiel   

@safina de tandarts geeft aan dat ze onmogelijk kan grazen, maar ze staat wel altijd in de wei "te doen alsof" :+ Hooi knabbelt ze ook op, maar ook daar weet ik niet hoeveel er binnen komt. Ze krijgen hier ook met enige regelmaat brood. Ook daar zie ik haar op knabbelen. Ze kan geen snoepjes van mn hand afpakken, snoepje moet je echt verticaal naar haar toe steken en dan pakt ze het op. Leg je het op je hand dan krijgt ze het niet naar binnen.

@Myk_en_shant... ze staat hier met drie andere mini's dus ook op het mest is weinig zicht, maar zo lang ze er goed uit blijft zien en voldoende energie heeft ga ik me nog geen concrete zorgen maken.


Wat vinden jullie? Fris en energiek? :P
Sowieso een lekker bol buikje :o

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 14:03 



 
Profiel   

Onze 2 jonge EASP ruinen doen het ook super! Met eentje ben ik begonnen met longeren. Pakt hij super op! Ook leert hij nu voetjes geven, daarbij heeft hij nog wel een beetje moeite met de balans. Dat is ook niet gek voor zo'n jong dier natuurlijk. Ben wel echt blij met Karlos! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 14:14 



 
Profiel   

Ik zie idd een mooi rond ponnieke, met een mooi hartkontje en een stevige hals erop.
Geef je ook lucerne bij, dit is makkelijk weg te krijgen met een slecht gebit en voor extra smaak kun je er lijnzaadolie bij door geven, dit is goed voor de darmflora

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 14:43 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Ik zie idd een mooi rond ponnieke, met een mooi hartkontje en een stevige hals erop.
Geef je ook lucerne bij, dit is makkelijk weg te krijgen met een slecht gebit en voor extra smaak kun je er lijnzaadolie bij door geven, dit is goed voor de darmflora

Lucerne is gemaakt voor een paard voor meer speeksel aanmaak. Dus met andere woorden, Lucerne zorgt ervoor dat het paard beter/meer en ook langer moet kauwen. Dit zorgt er wel voor dat de voedingsstoffen beter benut worden.
Maar of het langere kauwen het er beter op maakt voor de pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 23:48 



 
Profiel   

xPenny schreef
myk_en_shant schreef
Ik zie idd een mooi rond ponnieke, met een mooi hartkontje en een stevige hals erop.
Geef je ook lucerne bij, dit is makkelijk weg te krijgen met een slecht gebit en voor extra smaak kun je er lijnzaadolie bij door geven, dit is goed voor de darmflora

Lucerne is gemaakt voor een paard voor meer speeksel aanmaak. Dus met andere woorden, Lucerne zorgt ervoor dat het paard beter/meer en ook langer moet kauwen. Dit zorgt er wel voor dat de voedingsstoffen beter benut worden.
Maar of het langere kauwen het er beter op maakt voor de pony?


Zo lang ze rond en gezond blijft denk ik nog niet na over ander voer. Het lijkt nu aardig goed te gaan :)
Tis wel een heerlijke knuffelkont... moet er niet aan denken dat ze ingeslapen zou moeten worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 10:31 



 
Profiel   

Met mijn aanwinst gaat het hartstikke goed. Staat op een superplekje en is lekker aan het groeien.
<3 <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 18:12 



 
Profiel   

wat een lieverd! heb je hem ergens in de opfok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 18:21 



 
Profiel   

Dankjewel!!
Hij staat nu op een boerderij samen met een ander hengstveulen en nog een aantal pony's. Ze hebben echt een lekker ruime stal en een groot weiland. Het andere hengstveulen is ook van maart 2015 en ze zijn echt super leuk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 18:43 



 
Profiel   

Lijkt of ie X benen heeft ? of het ligt aan de foto :D Wát een leuk paard zeg !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 23:10 



 
Profiel   

Geen X benen hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-16 13:18 



 

Hij lijkt op de foto een beetje frans te staan. Maar dat hebben ze vaker op die jonge leeftijd. Als dan later de schouders breder worden, kan dat een heel eind bijtrekken is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-16 14:16 



 
Profiel   

Ja dat heb je soms met foto's. Ik heb een paar foto's van toen mijn merrie twee was en daar staat ze zo wijdbeens dat ze haast breder staat dan dat ze zelf was _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-16 14:53 



 
Profiel   

:D :D :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-16 18:22 



 
Profiel   

Ik had eigenlijk een vraag over de markt van dit jaar. Ik kom er via mijn telefoon maar niet achterop welke datum de markt dit jaar gehouden word ,ik vind alleen iets over de voorjaarsmarkt, is dit wat? En is die te vergelijken met de normale?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 20:20 



 
Profiel   

EsConnor schreef
Ik had eigenlijk een vraag over de markt van dit jaar. Ik kom er via mijn telefoon maar niet achter welke datum de markt dit jaar gehouden word ,ik vind alleen iets over de voorjaarsmarkt, is dit wat? En is die te vergelijken met de normale?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 20:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 39 [ 975 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen