Oefencross Ronostrand 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:36

kionasuppie schreef:
haha inderdaad... beetje te duur voor mij!
Van neokcomp ook gave foto's maar nabestellen is zo duur als ik alles koop hahaha!
Ik wacht nog op mijn gave galopfoto van Perfect Memory Photography... ik weet dat hij er is :+
Video heb ik ook af! zal ik zo hier plaatsen :D

Ghehe, jij hebt al een sneak peak gehad vanaf je paard :')
Ik ben je zojuist tegen gekomen bij mij lightroom ronde, begint wat op te schieten nu :D

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:44

Tigress schreef:
Ghehe, jij hebt al een sneak peak gehad vanaf je paard :')
Ik ben je zojuist tegen gekomen bij mij lightroom ronde, begint wat op te schieten nu :D


:o zo hoort het toch :P

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:06

Bokt upload dus niet een hele beste kwaliteit :=
Morgen ga ik weer verder alles uitzoeken :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:22

Rocco_Love12 schreef:
Bokt upload dus niet een hele beste kwaliteit :=
Morgen ga ik weer verder alles uitzoeken :)
[ [url=m/yUYSLM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yH3t3y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FjpLS2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mi99Jn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HC6Rwa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je wel!
Duidelijk :D te zien dat ze met voet in beugelriem rijd.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 02:36

Ohhhh Janoek Gaaf! Heel erg dankjewel, komen ze op een site te staan om te bestellen?
Ik wil nog steeds graag een mooi album maken voor mn dochter, maar komt er steeds niet van.

Voor John ook nog even een vraag, als je tenminste nog mee leest haha, tot welke grote zijn jou downloads af te drukken?

En Tigress: komen jou foto's ook ergens op te staan nog ivm bestellen?

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 06:27

Dankjewel. Mijn foto's ga ik plaatsen op oypo als ze klaar zijn. Dat word ergens begin volgende week.

bruigj
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:10

Gooiske schreef:
Ohhhh Janoek Gaaf! Heel erg dankjewel, komen ze op een site te staan om te bestellen?
Ik wil nog steeds graag een mooi album maken voor mn dochter, maar komt er steeds niet van.

Voor John ook nog even een vraag, als je tenminste nog mee leest haha, tot welke grote zijn jou downloads af te drukken?

En Tigress: komen jou foto's ook ergens op te staan nog ivm bestellen?


De downloadbare foto's zijn iets groter dan webformaat dus 10x15 is waarschijnlijk het maximum. Voor grotere afdrukken kun je de foto's tegen een kleine vergoeding op vol formaat bestellen dmv een pb op facebook of een mailtje naar bruigj@gmail.com (graag even het IMG nummer vermelden)
Lees even het vaste bericht op mijn facebookpagina (https://www.facebook.com/John.Bruininck.Fotogra.free/) voor de voorwaarden ;-)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:37

@kionasuppie, eigenwijs als ik ben keek ik op mijn telefoon; en hij doet het wel :) leuk filmpje! Heb je voorbij zien komen!

Ik zat bij hindernis 5, de spoorwegovergang. Ik vond het erg leuk, heb alleen wel streng naar wreedheid gekeken... pfoeee... sommigen :+

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:15

Kiekeboefje schreef:
@kionasuppie, eigenwijs als ik ben keek ik op mijn telefoon; en hij doet het wel :) leuk filmpje! Heb je voorbij zien komen!

Ik zat bij hindernis 5, de spoorwegovergang. Ik vond het erg leuk, heb alleen wel streng naar wreedheid gekeken... pfoeee... sommigen :+


Vond het haat-en-nijd gehalte ook erg hoog. De oefencrossen tot nu toe zijn altijd heel gemoedelijk (ook naar de vrijwilligers, wat ik in elk geval zie) en het viel me echt op hoeveel er bij deze cross 'hoog te paard' zaten |(

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:23

Ik denk dat de mensen die daar van mij strafpunten voor kregen heel goed weten dat ze fout zaten. Maar dan kreeg ik een arrogante blik joh. :')

Je weet van je paard wat hij (ongeveer) kan en gaat springen. Tuurlijk is er een stukje spanning van beide kanten, en deze cross is er om te oefenen. Maar je kan ook overdrijven, als je al weet dat je paard sommige hindernissen eng gaat vinden dan ben je eerlijk tegenover je paard door deze gerust te stellen en opnieuw te proberen en zo nodig om de hindernis te rijden.

Er was een ruiter, ging bijna onderuit op het campingveldje, ging foutloos over de hindernis, 10 seconden later: WIEEEHOEEE!!!!!! Geweldig! Daar geniet ik echt van :) blije ruiters die hun paarden moed in praten.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:06

Kiekenboefje, mocht je strafpunten geven als jij dit nodig vond? Normaal is eerste weigering nl 20 strafpunten en 2e 40 strafpunten.
Uitslagen staan er nog niet op zag ik.

En Santos_05, wat bedoel je met "hoog te paard zaten"

Zelf vond ik de sfeer erg gemoedelijk en vind dit eigenlijk bij elke cross wel. Veel beter dan dressuur of springwedstrijden waar we komen.
Ook toen de wedstrijd werd stilgelegd door het ongeluk, was de sfeer bij inrijden wel gezellig. En werden ruiters daar goed geïnformeerd.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:08

Bonnelover schreef:
Kiekenboefje, mocht je strafpunten geven als jij dit nodig vond? Normaal is eerste weigering nl 20 strafpunten en 2e 40 strafpunten.
Uitslagen staan er nog niet op zag ik.

En Santos_05, wat bedoel je met "hoog te paard zaten"

Zelf vond ik de sfeer erg gemoedelijk en vind dit eigenlijk bij elke cross wel. Veel beter dan dressuur of springwedstrijden waar we komen.
Ook toen de wedstrijd werd stilgelegd door het ongeluk, was de sfeer bij inrijden wel gezellig. En werden ruiters daar goed geïnformeerd.


Ik mag wreedheid doorgeven als hinderniscontroleur, ik heb een getuige en dat is mijn medecontroleur. Zijn er maar twee waarbij we dit door hebben gegeven hoor ;)

De sfeer was ontzettend gezellig, vond het ook een genot om hier bij te mogen zijn. Veel mensen leren kennen en zelf ook enthousiast geworden voor cross.

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:04

Inderdaad hier ook, wel 2x zweepje gebruikt als aanmoediging maar das op iets dat ik weet dat hij het kan... Bij hindernis 4 heb ik 1x aangereden maar die stopte ze en voelde echt dat ze het eng vond.. Heb me dan ook afgemeld en eromheen gereden..
Wel jammer dat je dan hoort van mensen jaa maar je mag hem 3x aanrijden.. Ja daar doe ik m'n paard geen plezier mee op die hindernis..
Verder een erg fijne sfeer en leuk om een keer gedaan te hebben!

_Lucy

Berichten: 1576
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:06

Het viel mij ook wel op, als mensen langs de finish kwamen was het of helemaal blij of op het paard scheldend.. Ik vind dat ze daar veel strenger op mogen zijn!
Ben blij dat ik zelf bij dat eerste hoorde.
Bij de spoorweg hindernis hoorde ik, "kijk zo kan het ook". Dus ik denk dat dat wel goed zat :P (wel jammer dat ze daarna een 180 maakte omdat ze bedacht dat het losrijden terrein de andere kant op Was :') )

Ik kon niet blijven tot de uitslag dus ik ben heel benieuwd hoe we het gedaan hebben tot de rest :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:35

Mijn medecontroleur en ik hebben duidelijk laten horen als wij het een leuk beeld vonden :) Lekker aansporen, denk dat dat wel positief werkt.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:29

Kiekeboefje schreef:
Mijn medecontroleur en ik hebben duidelijk laten horen als wij het een leuk beeld vonden :) Lekker aansporen, denk dat dat wel positief werkt.


Oepsie nou die dochter van mij, kan ook boos worden, puber met puber, toch beloond ze hem tegelijkertijd ook wel enorm wanneer het goed gaat, pony deed ook erg vervelend vanaf start tot hindernis 5 idd, telkens in de staak en omhoog komen, ze heb 5 minuten stil gestaan in het bos na jullie hindernis omdat hij niet meer voor of achteruit wou, jullie deden wel enthousiast idd nadat ze over jullie hindernis ging na aantal voltes te hebben gedraait, das leuk!

Nadat ze hem in het bos weer aan de loop kreeg gingen ze als een speer en alle hindernissen foutloos, tot de laatste, toen ging meneer ineens weer boven op de rem, waar ze absoluut niet op verdacht was, dus toen riep ze even heel hard L*L tegen hem, zo had ik haar nog niet eerder tegen hem horen roepen, maar nadien was het natuurlijk weer de liefste pony, moet dan ook wel zeggen dat de pony een enorm heethoofd is en dat ik wel begrijp dat ze als 15 jarige haar handen er aan vol heeft, omdat hij echt niet eenvoudig is om te rijden.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:43

Ik noem mijn paard ook wel eens rotbok als hij ineens 90graden omdraait, maar dat betekent niet dat ik wreed ben :+

Hoog-te-paard, als een vrijwilliger vraagt om even aan te draven omdat een andere ruiter bijna moet starten en stug blijven stappen. Dan ook nog een grote mond geven / overal staat aangegeven dat je niet in het water maar... Als een vrijwilliger van een afstand roept of ze uit het water willen gaan is 'de toon niet goed' en komt er een hoop gezeur achteraan.

Vrijwilligers doen het voor hun lol en hebben de taak om alles in goede banen te leiden. Als ruiter ben je te gast.

Gelukkig 99% blije vrolijke gezichten en gelukkige ruiters!

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:01

De eerste bestanden worden momenteel verwerkt voor het uploaden *\o/*
Ben nu iets over de helft heen, dus de eerste reeks komt er vandaag op te staan :D

Ik vond het heerlijk om te horen hoe de ruiters het paard uitbundig beloonde wanneer het goed ging (of van tevoren lekker opjutten om die sprong nog even te nemen _O_)
Dat geeft ook de toeschouwer een heerlijk gevoel :D

Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:59

Ik heb ook meegedaan met de cross. Voor mijn pony en mij onze 2e cross, we vonden het heel leuk! Mocht iemand nog foto’s van ons hebben: ik was nummer 16 (pony’s laag) en mijn pony is een vosje met een brede bles.

bruigj
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:30

Ilona_Mambo schreef:
Ik heb ook meegedaan met de cross. Voor mijn pony en mij onze 2e cross, we vonden het heel leuk! Mocht iemand nog foto’s van ons hebben: ik was nummer 16 (pony’s laag) en mijn pony is een vosje met een brede bles.


Afbeelding

Nog een paar in mijn album ;-)

Groetjes John

https://www.facebook.com/John.Bruininck.Fotogra.free/

NB. de organisatie heeft een lijst gepubliceerd met alle fotografen die op dit moment bij hen bekend zijn.... ook even hier kijken dus https://www.facebook.com/CrossRonostrand/

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:58

Leuk om dit topic te lezen. Ik heb afgelopen zondag ook meegereden (nr.22 paarden laag, de grote schimmel met het Startlijsten-dekje).
Hindernis 5 hadden we even een inschattingsfoutje waardoor hij erbij langs liep, maar na opnieuw aanrijden ging het wel goed. De rest ging allemaal goed. Erg leuke cross, alleen wel veel korter dan Balloo. Was verbaasd toen we alweer het strand opreden. Heb bij het losrijden en ook bij het uitstappen nog gezellig met meerdere ruiters gepraat. Ik vond de sfeer wel erg goed eigenlijk.

Afbeelding
John (en andere fotografen): bedankt voor de mooie foto's!

welmoed__

Berichten: 6561
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Oefencross Ronostrand 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:59

Kan je niet tijdens de rit zelf kiezen welke hindernissen je neemt? Zoals in Balloo?
Ik zie hier een aantal keer paarden hoog of paarden laag voorbij komen namelijk.

Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:45

bruigj schreef:
Ilona_Mambo schreef:
Ik heb ook meegedaan met de cross. Voor mijn pony en mij onze 2e cross, we vonden het heel leuk! Mocht iemand nog foto’s van ons hebben: ik was nummer 16 (pony’s laag) en mijn pony is een vosje met een brede bles.


[ [url=m/rN4HXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een paar in mijn album ;-)

Groetjes John

https://www.facebook.com/John.Bruininck.Fotogra.free/

NB. de organisatie heeft een lijst gepubliceerd met alle fotografen die op dit moment bij hen bekend zijn.... ook even hier kijken dus https://www.facebook.com/CrossRonostrand/


Bedankt!!

bruigj
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:11

Afbeelding

Iedereen bedankt voor alle fotoclicks, likes op facebook en uiteraard alle reacties. Tot een volgende keer!!

Groetjes John

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:57

welmoed__ schreef:
Kan je niet tijdens de rit zelf kiezen welke hindernissen je neemt? Zoals in Balloo?
Ik zie hier een aantal keer paarden hoog of paarden laag voorbij komen namelijk.


Nee van te voren opgeven of je paard/pony laag/hoog wilt springen. En bij deze ook een wedstrijd element. Met ideale tijd en minpunten voor weigering ed