Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 13:49

amado7 schreef:
Ben jullie nog niet tegengekomen Marlies!


Je bent toch gekomen! Veel plezier op HE. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:32

Ik zit nu in de VIP lounge!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:35

Je mag eigen eten en drinken meenemen

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 15:31

Toveren met Alizee Froment


Afbeelding

Alizee Froment en haar Sultan wandelen samen door de piste terwijl Alizee uitlegt hoe belangrijk het is om eerst op te warmen alvorens te starten met de training. Een moment later demonstreert zij hoe zij haar paard opwarmt. Opvallend is dat zij veel spreekt tegen haar paard en regelmatig "klakt" en fluit. Alizee laat haar paard een pirouette maken met slechts enkele klakken. Magisch! Het gefluit van Alizee vertelt hem dat hij klaar met zijn oefening en Sultan gaat netjes vierkant staan. Wanneer Alizee een luide "klok" maakt met haar mond, laat Sultan spontaan een Spaanse pas zien.

Alizee vertelt ons vervolgens dat correctie en herhaling belangrijk is bij het trainen van je paard. Ook geeft zij als boodschap mee dat een oefening met kleine stapjes kan worden aangeleerd en dat je tevreden moet zijn met kleine vorderingen. De clinic eindigt met een vertederend moment waarbij Sultan zich moe en voldaan op de grond laat ploffen en zich overgeeft aan het gekroel van Alizee.

Afbeelding

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:59

Leuk verslag meiden! :D

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:53

Leuk verslagje jammer dat ik niet tussen de foto's sta van de agillity clinic

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 18:21

Mira283 schreef:
Leuk verslagje jammer dat ik niet tussen de foto's sta van de agillity clinic


Marlies heeft wel wat foto's van jou geschoten, maar we maken bij iedere verslag een selectie. De foto's zijn binnenkort te zien op haar website.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 18:34

Dressuur op zes benen

Bastiaan de Recht toont met zijn clinic aan dat een piaffe en appuyement prima zonder ruiter op de rug uitgevoerd kan worden. Het paard van één van de combinaties toont ietwat gespannen, maar degene die zijn teugels "bedient" weet hier prima mee om te gaan en ze sluiten vrij ontspannen af.


Afbeelding

Afbeelding



Borst, billen, buik


Afbeelding

Aan de rand van de Ondernemers piste zien we een aantal paardenbenen aan een zwarte muur hangen. Een skelet op een beschilderd paardenmodel verwelkomt het publiek van de Ondernemers area. Eerlijk gezegd hebben Marlies en ik geen idee wat we kunnen verwachten bij een clinic met de naam Borst, billen, buik. We worden positief verrast als er een ruiter met een beschilderd zwart paard, genaamd Caramba, de piste binnentreedt. Aan de linkerkant zijn de botten van het paard geschilderd, aan de rechterkant belangrijke spieren. We krijgen veel interessante feitjes om onze oren geslingerd. Wisten jullie bijvoorbeeld dat een paard geen sleutelbeen heeft? En wisten jullie ook dat een paard evenveel halswervels heeft als een mens, namelijk zeven? Kortom, een zeer interessante clinic en zeker de moeite waard om te bekijken morgen.

Afbeelding

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:04

Wat een leuk verslag dames zo heb ik toch het idee er een beetje bij te zijn.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 19:26

Paardenrassen in "the picture"

Een jaarlijks onderdeel op het programma is het rassendefilé en natuurlijk niet voor niets. Het is al flink druk om en rond te piste en de show is nog niet eens begonnen. Het eerste ras, het Arabisch Volbloed, stormt de piste binnen. Hij is duidelijk onder de indruk van zijn toeschouwers. Al gauw volgen er andere rassen en stamboeken. Zo zien we de EASP, het Spaanse paard, het Belgisch Trekpaard, de Falabella, de Tennesse Walking Horse en nog veel meer. De toelichting bij de verschillende rassen en stamboeken maken het rassendefilé zeer leerzaam.


Afbeelding

Afbeelding


Ondanks onze drukke dagprogramma slagen we er toch in om de Lusitano's in de sportpiste te aanschouwen. De zeven combinaties maken er een heuse show van. Zes combinaties verdwijnen een moment uit het zicht wanneer er een vrouw al dansend plaatsneemt in het midden van de piste. De achtergebleven combinatie, een man in traditionele Portugese kledij en een paard met Portugese tuigage, draaien om haar heen en maakt pirouettes. Plots verschijnen de zes andere combinaties weer in de piste. Ze laten nog even zien wat hun Lusitano's in hun mars hebben. Zo wordt er een piaffe en een passage getoond. Tot slot laat één van de ruiters haar paard buigen naar het publiek. De Lusitano, een prachtig ras met veel capaciteiten.


Afbeelding

Afbeelding

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:14

We hebben net het slotact van Alizee Froment gezien. Hier zullen we later nog verslag over doen.

We staan op het moment in een lange file richting huis.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:31

Gave plaatjes! Heb je toevallig ook foto's van Sultan die op de grond ligt aan het einde van de act?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:37

Ja die PRE toch? Heb ik ja!!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:39

Die PRE bedoelde ik, ja! Was wel nieuwsgierig naar hoe relaxed hij er dan bij ligt :)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:39

Wat een leuke foto’s!

Nou voor mij geen horse event meer of ze gaan het maar is beter regelen om naar de parkeerplaats te kunnen komen. Heb 2 uur in de file gestaan voor dat stukje wat je maar 5a10 min hoeft te rijden. Bijna bij de parkeerplaats mochten we van de politie niet meer afslaan moesten we dus omrijden om naar de parkeerplaats te kunen komen... nou daarna wouden we ook niet op de pendelbus wachten want tja die staat ook gewoon in dikke file daarzo dus maar 30 min gaan lopen...
de file kwam echt niet door de ongeluk die er was gebeurd de file was er namelijk daar voor al... zelfs mystieryland die veel meer bezoekers krijgen hebben het beter geregeld voor het verkeer....
nou dan ben je op het evenment is je plezier ook een beetje weg daarin omdat je zo lang in de auto heb gezetten dat je maar een half uurtje er vanaf woont...

Dus voor mij is het over ik kijk wel via internet hoe het was gegaan...

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:55

Wat leuk! Ik zag je nog staan met het rassendefile. Zat op de bruine Spanjaard.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 22:00

Kelly_Taco schreef:
Wat leuk! Ik zag je nog staan met het rassendefile. Zat op de bruine Spanjaard.


Dat was een prachtpaard om te zien! :D Ik had 'm graag nog zijn showrondje willen zien afmaken, maar hij leek het op het einde volgens mij een beetje spannend te vinden?

Er zijn vandaag behoorlijk wat foto's gemaakt door Marlies. Gun haar wat tijd om de foto's uit te zoeken en wellicht vind je binnenkort wat foto's van jezelf terug op haar website. :D

Wij zijn morgen weer te vinden op Horse Event, maar dan als bezoekers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:11

Tuurlijk heb ik foto's van de Spaanse paarden!! Komen nog!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:20

Wie heb je gezien Kelly?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:36

Bellatrix heb ik gezien haha.

Adamootje hij vond het inderdaad spannend. Hij wilde weg in piaffe maar raakte een soort van zijn ritme kwijt door het klappen en toen wist hij even niet meer hoe hij daar weg moest komen. Had nog wel een rondje willen rijden maar iedereen ging er al meteen uit na die lange zijde.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:41

A ok. Want ik heb het defilé alleen gisteren gezien haha. Overigens ben ik vandaag door twee clinicgevers apart aangesproken: he was jij er gisteren ook niet? Vond je het leuk? Je stond heel enthousiast te knikken!

Ik heb een nogal expressief gezicht naart schijnt :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:43

Hier een paar foto's van Alizee, ik vond d'r zo tof! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:43

Ja e! En mistral is echt niet in topvorm. Was op pensioen maar door omstandigheden sinds heel kort weer opgepakt.

Rinkex

Berichten: 1501
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:44

ja ze was mooi! Machtig paard ook! <3

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:45

poes schreef:
A ok. Want ik heb het defilé alleen gisteren gezien haha. Overigens ben ik vandaag door twee clinicgevers apart aangesproken: he was jij er gisteren ook niet? Vond je het leuk? Je stond heel enthousiast te knikken!

Ik heb een nogal expressief gezicht naart schijnt :')

Haha!
Ik probeer tijdens het rijden wel te kijken of ik wat bekende zie maar heb vaak toch mijn handen vol aan Galanto
Ben je wr morgen ook? Dan ga ik opletten haha