Equiday 5 okt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:36

Wat jammer dat het niet meer in Ermelo is. Daar heb ik afgelopen jaar ene hele leuke dag gehad en had gehoopt komend jaar weer te gaan.

Maar waarom 2x per jaar. Stop dat geld bij elkaar voor een goede locatie en doe het 1x per jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:53

Daar ben ik het wel mee eens. En dan in juni ofzo. :')

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:37

Equiday is in het najaar altijd compacter, zelf vind ik dat wel fijn. Dan is er ook wat andere doelstelling als het voorjaar.

Zelf heb ik mij wel weer vermaakt. Enkele demo's hadden van mij wat meer diepgang mogen hebben, maar heb ook wel leuke kleine dingen er weer uit opgepikt om mee aan de slag te gaan.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:59

Ondanks dat het een stuk kleiner was als voorheen heb ik zeker een leuke dag gehad. Het was nu eenmaal zo dat er een andere locatie gezocht moest worden om de verdere plannen van de organisatie te kunnen uitvoeren. Die plannen zijn niet om steeds groter te groeien, maar meer om een andere weg in te slaan en dat kon in Ermelo nu eenmaal niet. Iedere bezoeker had ook zelf kunnen bedenken dat het dit keer een stuk kleiner zou zijn. Gaf mij weer een beetje het gevoel als van de allereerste equiday.

Mijn navigatie stuurde mij wel heel creatief via een hoop smalle weggetjes richting de locatie (terug kreeg ik gelukkig een betere route), ik begon wel te twijfelen tot ik een een papier met equiday zag. Die aanwijzingen konden misschien wat duidelijker zeker omdat het er ook erg druk was met andere sporters. Eenmaal voor de deur was het parkeren wel weer duidelijk, maar ik kon dan ook nog op het terrein van de manege parkeren.

Omdat er veel neckrope rijden op het programma stond en ik me daar ook wat serieuzer mee bezig wil gaan houden heb ik me daar ook vooral op gericht. Ik vond het NK erg leuk, ik hou ervan om 'gewone' mensen gewoon met hun paard bezig te zien, daar kan ik me meer mee identificeren dan met professionele demo gevers (dat is als je al zoveel gezien heb vaak meer van hetzelfde). Er zaten echt een paar super goede deelnemers bij. Vooral de vrouw die in de hoogste klasse eerste was geworden waarvan publiek om mij heen dacht (en ik zelf ook een beetje) dat wordt lastig toen ze binnen kwam en haar paard erg gespannen was. Maar na wat verkennende rondjes ging dat super op neckrope.
De demo van Iris vond ik ook erg leuk, heel duidelijk uitgelegd en hoewel ik alles in theorie wel weet toch weer even goed om te horen en ideeën op te doen om zelf aan de slag te gaan.
Verder nog wat stukjes van demo's gezien en elke keer wel plek gevonden om te kunnen kijken en luisteren. Ik vond het geluid helemaal niet verkeerd. Wel aan de kant van de stands, maar dat was denk ik bewust gedaan zodat de twee ringen geen last hadden van het geluid van de andere. Dus ben ik gewoon aan de andere kant gaan staan toen ik echt wilde luisteren.

Nog wat stands bezocht maar wilde mijn geld voornamelijk in mijn zak houden en heb niet echt wat nodig. Wel wat dingen in het echt gezien en gevoeld zodat ik later goed kan beslissen wat ik ga bestellen.

Volgend jaar voorjaar voor mij een stuk dichter bij huis. Ik ga zeker weer en hoop dat er dan weer iets van een nh-challenge georganiseerd wordt of iets anders waarmee ik met pony kan meedoen. Wij zijn na de vorige voorjaars editie namelijk al erg gegroeid in het aanwezig zijn en relax dingen doen op vreemd terrein.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:03

Ik was van plan met een vriendin te gaan, maar die was helaas verhinderd. Toen ben ik alleen gegaan.
Het parkeren vond ik een valse noot, ik was wat later (rond 12) en naast het zoeken was het best een stukje lopen. Als dat wat beter was aangegeven was het denk ik minder vervelend.
Het programma vond ik mwah, ik ging al voor de gezelligheid maar in mijn eentje werd ik onrustig van het wachten tussen de demo's door. Het viel ook op dat er een groot verschil was in de tijd die de mensen hadden voor hun verhaal - de één had 45 minuten en moest flink er omheen praten, de ander had krap 15 minuten en kwam niet toe aan waar ze voor kwamen.

Dat gezegd hebbende blijf ik het een sympathiek evenement vinden, en alle lof voor de organisatie. Ik weet niet wanneer er geswitcht moest worden in locatie, volgens mij is dat een beste klus en is een groot deel van de issues daaraan toe te schrijven (parkeren, planning, propperigheid).

Zelf kies ik de volgende keer liever voor iets dat kleinschaliger is en meer diepgang, bijvoorbeeld een clinic van iemand. Op een gegeven moment heb je de meeste verhalen wel gehoord, waar het voor een ander nog heel inspirerend kan zijn.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:33

Ik vind Equiday altijd wel leuker dan Horse Event! Hier kun je echt dingen leren en is super interessant, Horse Event is meer een Penny event geworden afgelopen jaren

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:41

Voor mij was het de 1e keer Equiday en ik heb heel erg genoten! sommige dingen hadden wat handiger kunnen zijn inderdaad en de entree was ook vrij hoog, maar ik heb mij vermaakt. Tevens ben ik de fotograaf die aan de achterkant van de grote ring in het zand zat te fotograferen, mocht je mij daar gespot hebben zittend in het zand, dan heb ik je waarschijnlijk gefotografeerd dus dan kun je mij even een berichtje doen :D Uiteraard zal ik ook hier wat foto's droppen zodra ik ze bewerkt heb, dit kan wel iets langer duren aangezien ik het super druk heb momenteel...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:06

De onduidelijkheid met het parkeren heeft ons veel tijd gekost en waar we uiteindelijk terecht kwamen was geen optie om te gaan staan vanwege slecht ter been en echt ver weg. Hadden wel al kaarten dus dilemma, gelukkig mochten we achter iemand van de manege aan terugrijden en gebruik maken van een vrijgehouden plek op het terrein, anders was het feest voor ons snel over geweest.

De ander doelstelling/doelgroep wat oorspronkelijk het idee was van najaarseditie vind ik de laatste keren niet meer zo uit de verf komen, zo ook deze keer. Die clowns act bijvoorbeeld vind ik al erg matig voor voorjaarseditie maar begrijp er helemaal niks van in deze editie. We hebben door later arriveren niet alles gezien moet ik zeggen hoor, maar begreep dat de nieuwe demogever waar ik op zich benieuwd naar was zijn clinic had moeten afbreken en we weinig gemist hadden? Er miste ook een andere aangekondigde clinic.
Wel een aantal best prettige demo's gezien maar toch meer in de stijl van april-editie.

Het bezoekersaantal wat de problemen gaf op deze kleinere locatie kan toch niet als een verrassing gekomen zijn. Ik vond het behalve irritant ook echt op gevaarlijk af met zoveel mensen en zulke smalle doorgangen. De toegangsprijs is inmiddels het dubbele van die eerste editie volgens mij, en dat bedrag wordt nu echt niet waargemaakt.
Maar ik betaal liever nog meer en dan voor bijvoorbeeld 4 echt inspirerende clinicgevers en het stukje echte verdieping, met een beperkt aantal kaarten waardoor gegarandeerde zitplaatsen met goed geluid.

De catering waren we goed gewend inmiddels en was de laatste keren echt een plus, maar nu een dikke min. Heel weinig keuze en ontzettend lange wachttijden.

Gezellig is het altijd, maar Werkendam wel aardig uit de richting voor ons dus denk niet dat hem dat in deze opzet gaat worden.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:06

Was equiday vroeger niet in Arnhem of was dat totaal iets anders. Kleine hal vindt ik wanneer je slecht ter been bent dan weer een voordeel, hoewel dat trapje wel een irritante uitdaging was:-) . Was wat later dus heb wel veel clinics gemist maar :-(. Gelukkig waren de stands wel leuk en interessant. Mijn interesse ging ook uit naar paard & plant, na een paar minuten na twee mensen heb zitten kijken die gezellig met elkaar aan het babbelen waren en niet reageren op mijn poging na een paar minuten om contact te maken het opgegeven. Weet dus ook niet helemaal wat hun functie was:-) kijk eens hoe gezellig we babbelen. De clinic waarvoor ik kwam was die van Rot en water, maar die was als toeschouwer niet te verstaan. Toen ik kwam waren er geen parkeerwachters dus, maar ergens geparkeerd en bleek toch een stuk te lopen te zijn. En de geluidsinstallatie, maar dat is al genoemd, daardoor ontging je veel.
Klein heeft zijn charme m

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:58

Ik ben dit jaar voor het eerst geweest en het eerste woord wat in me opkwam was; heutekneuterig...

Ik vond alles vrij chaotisch, te klein voor de hoeveelheid mensen en zoals al velen voor mij gezegd hebben; erg slecht te verstaan...
(om over de horeca helemaal niet te spreken :x )

We hebben een aantal clinics bijgewoond, maar miste in allen de diepgang die ik bij een clinic verwacht... "Wat doe je? Waarom doe je dat? Waarom doe je dat zo? Wanneer merk je dat...? Als je zus doet gebeurt er dit, als je zo doet gebeurt er dat."
Ik moet zeggen dat ik enkel het idee had dat de clickercoach echt iets over wilde brengen met het traumapaard.

We zijn halverwege de clinic van Romy naar huis gegaan, hadden het wel gezien en gehad met het immens geconcentreerd luisteren om iets te verstaan omdat er bij de boxen geen plaats meer was.

Ik vind het idee van Equiday wel echt top, maar het heeft me wel echt teleurgesteld. Had mijn vader meegesleept en die had ook het idee van een open dag van een manege, waar je nou niet echt €15 p.p. voor wilt betalen :+

Dus zeker enorme twijfel om vaker te gaan helaas...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:00

Dat van het entreegeld zie ik dan weer niet als een bezwaar. Zo te zien waren er velen vrijwilligers mee bezig, en het georganiseer en de kosten die gemaakt zijn, moeten toch op een of andere manier vergoed worden. Zij hadden van te voren niet kunnen weten dat de catering niet voldoende was, dat het geluid zo waardeloos overkwam. Ik denk dat ze onze opmerkingen wel te harten nemen. Tenzij we hier spreken over een professionele organisatie.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:56

Dinopino schreef:
Dat van het entreegeld zie ik dan weer niet als een bezwaar. Zo te zien waren er velen vrijwilligers mee bezig, en het georganiseer en de kosten die gemaakt zijn, moeten toch op een of andere manier vergoed worden. Zij hadden van te voren niet kunnen weten dat de catering niet voldoende was, dat het geluid zo waardeloos overkwam. Ik denk dat ze onze opmerkingen wel te harten nemen. Tenzij we hier spreken over een professionele organisatie.


Oh maar ik heb helemaal geen probleem met het betalen van entreegeld voor een evenement hoor :)
Mijn opmerking over niet willen betalen van €15 p.p. ging over "een open dag van de manege", eerder in mijn opmerking genoemd.
Natuurlijk snap ik dat er kosten gemaakt en dus ook terugverdiend moeten worden, maar het heeft me enorm teleurgesteld in gevoel, uitvoering en diepgang voor de €15 die ik betaald heb.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:05

Daar geef ik je ook volkomen gelijk in.gelijk in, maar helaas hebben we niet veel van dat soort evenementen in Nederland.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:46

Aan de andere kant vond ik € 15,00 niet zo gek hoor. Heb maar eens een clinic op stal, een lezing of iets dergelijks. Dan ben je ook vaak zoiets kwijt, soms minder, soms ( veel) meer. Dan heb je nog geen stands waar je leuk kan kijken. Hier kon je je best een tijd vermaken ( vond ik), zeker als je je openstelt voor wat andere dingen dan de "normale" ruitersportzaak.

Van de clinics heb ik niet veel gezien, mede omdat het vaak niet goed te verstaan was. Ik vond het super dat het lezingenlokaal niet in de hal was, maar in een aparte zaal, het was alleen nogal klein, maar dat is ook moeilijk van tevoren te bepalen denk ik.

Het parkeren was inderdaad een misser, maar dat was misschien ook niet te voorzien door de organisatie. Ik zou best weer gaan als het weer in Nijkerk is, Werkendam wordt me denk ik te ver.

Ik wist trouwens wel dat de najaarseditie kleiner was dan de voorjaarseditie, maar ik wist niet dat er ook verschillende gedachten achter zaten. Kan iemand me daar het verschil in uitleggen?

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:50

De najaarseditie is ooit opgezet als een verdieping op de voorjaarseditie; diepgang met langere demo's en lezingen was het idee. Equiday zelf is voortgekomen uit het idee van een nhforum-dag.

Zelf heb ik deze editie over geslagen, door persoonlijke omstandigheden

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:16

Ah, dat wist ik niet, van die verdieping van het voorjaar. Dat lijkt me niet makkelijk. Ik snap nu wel het "commentaar" van sommigen beter.
Ik heb me er prima vermaakt hoor, als het weer eens dichterbij is, ga ik vast ook weer.

Anoniem

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:24

Wij vonden equiday, voor de eerste keer heen, maar niets. Was veeeeel te druk. Parkeren bij p + r bij het station. Was 7 minuten lopen gezegd. Was 14 minuten. Helaas te laat voor begin van neckrope rijden. De demos waren bijna allemaal slecht te verstaan. Patatje halen was een hell. Ik ga in ieder geval niet nog een keer. Het was omdat ik gratis kaartjes had gewonnen en nog bij dream horse langs moest voor een mooie frontriem. Wij waren dan ook al na 4 uurtjes weer weg. En daar hebben we 2.5 uur in totaal voor gereden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:04

Hey, lees ik nou dat het komend voorjaar Werkendam is, nice! Dát is voor mij 25 minuutjes... Dan ga ik denk ik wél weer een keer. Nijkerk en Ermelo vind ik toch vrij ver voor een event dat ik inmiddels toch al een paar keer gezien heb...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:00

Dinopino schreef:
Zij hadden van te voren niet kunnen weten dat de catering niet voldoende was, dat het geluid zo waardeloos overkwam. Ik denk dat ze onze opmerkingen wel te harten nemen. Tenzij we hier spreken over een professionele organisatie.


De kritiek is er juist omdat het wel intussen een professionele organisatie is, en een groot aantal van de kritiekpunten of zeker niet nieuw, of zeker juist wel in te schatten was geweest zoals de catering en benodigde parkeerplaatsen. Het is echt een bedrijf geworden met een al zeker 10 jaar terugkerend evenement waarvan ook al aantal jaren twee edities per jaar. Ja praat al gauw over 2000 betalende bezoekers per editie volgens mij, voorjaar in ieder geval. De najaarseditie was oorspronkelijk beperkter aantal (duurdere?) kaarten met minder maar verdiepte professionele clinics. Ik weet niet, het lijkt wel beetje of de oorspronkelijke passie waar vanuit het ontstaan is doodgebloed is. Het is gewoon jammer dat het nu weer beetje kneuterig overkomt alsof het de eerste poging is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:12

Ik had al een paar pb’s gestuurd, ik heb op de selevia hoeve gestaan. Er is hier een minicamping aanwezig, en op 5 km zit een goede B&B. Voor mensen die van verder komen maar er wellicht toch heen zouden willen

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:28