Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 31 [ 763 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2019

 
Profiel   

Euh... ik ven helemaal niet tegen (paarden)markten, waar zeg ik dat?
Ik vraag me enkel af waarom hier positief op gereageerd wordt en op een markt als Pecs ontzettend negatief. Wat is het verschil daarin?

Maar goed, het is duidelijk, je mag niet kritisch zijn en alleen oh en Ah plaatsen....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 11:16 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Euh... ik ven helemaal niet tegen (paarden)markten, waar zeg ik dat?
Ik vraag me enkel af waarom hier positief op gereageerd wordt en op een markt als Pecs ontzettend negatief. Wat is het verschil daarin?

Maar goed, het is duidelijk, je mag niet kritisch zijn en alleen oh en Ah plaatsen....


Hoeft niet enkel oh en ah, maar als je een discussie over markten wilt, open een algemeen topic erover. Dit topic is voor die dag zelf en de meesten zitten hier om de foto's en aankopen te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 11:29 



 
Profiel   

Ik snap wel wat ladymadonna bedoeld :)
En ik snap ook haar hele vraag.
Alleen denk ik (heb Ellie in de handel ook gezien) dat er meer dierenleed achter pec zit als de zuidlaardermarkt aangezien veel ook van goede particulieren afkomt en dergelijke.
Maar verder.... dierenleed heb je overal helaas.

Voor de rest..... *\o/* ontopic *\o/*
Hoe is het met alle aanwinsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 11:31 



 
Profiel   

Knolselder schreef
En dan kan je zeggen dat het aantal schrijnende dieren op een markt verminderd is. Maar wees maar zeker: die dieren zijn er nog hoor. Die zien nu alleen het daglicht niet meer en blijven "thuis". Gaan van handelaar tot handelaar tot ze een plekje krijgen op een camion, als ze nog leven, richting Italië. En de vrije plaats tussen en onder de grote paarden? Die wordt opgevuld door een meute klein grut om zoveel mogelijk winst te maken met 1 camion.

Dat is de realiteit van die diepe onderbuik on de paardenhandel. Ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe bij zo een persoon 100den pony's en paarden staan in een muffe stal, de lijken tussen de levenden liggen. Gebroken paarden op de grond die niet meer recht geraken. Eentje die niet meer kon ademen en naar lucht stond te happen van dichtgeplakte neusgaten van het snot. Hoe de honden ze opjagen en erin bijten,.. veel te vroeg afgespeende graatmagere veulentjes,...

En de politie? Die deed geen ****.

En nee, natuurlijk is niet elke handelaar zo. Dit is meestal de laatste plek waar ze terechtkomen voor het transport naar het einde. De echte onderbuik.
Met wat geluk heb je een leuk kleurtje, overleef je de reis en pikt in land van bestemming een particulier je er nog uit.

Dat is wat er met paarden gebeurd die maar niet verkocht raken in het lagere handelscircuit.

Moraal van het verhaal: stop 'broodfok' van paarden en pony's en laat je dier zelf slachten of inslapen waar je bij bent. Dan zijn er een hoop minder van die sukkelaars.


Maar waarom dan wel zelf veulens fokken en nu ook een groot gedeelte van je dieren verkopen? Dat rijmt in mijn ogen niet echt met elkaar.

Punt is dat als je zelf fokt je ook dieren op de markt brengt en dat vroeg of laat deze dieren ook op een markt kunnen belanden. Zeker als ze op leeftijd zijn, de volgende eigenaar ze plotseling kwijt wil en er geen kopers voor kan vinden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 12:59 



 
Profiel   

Er is nog wel een verschil tussen fokken naar een bepaald doel van een stamboek, dan gewoon vermeerderen om het de handel in te zwieren.

Je kan fokken en altijd je best doen om een goed huisje te vinden voor je dieren, en je kan gewoon vermeerderen en in het najaar wat niet verkocht is de markt op zwieren.

En ja, laat dit nu net een punt zijn waarom ikzelf dus inderdaad het fokgedeelte in de vriezer aan het steken ben en minder dieren fok in de toekomst met als oog ook een stop. Als de markt verzadigd is, heeft het geen zin om verder te gaan. Maar eigenlijk zijn het de vermeerderaars die dit zouden moeten doen en niet de fokker die zijn best doet een paar kwalitatieve dieren op de wereld te zetten. Maar helaas gaat het bij vermeerderaars om geld en niet meteen de liefde voor het dier.
En het zijn die die voor de meeste problemen zorgen.

Maar dit gaat al voorbij het marktgebeuren.

Het enige wat ik wou aanhalen is dat het voor al die tegenstanders van de paardenmarkt naïef is te denken dat als de markten niet bestaan, al die dieren elders het o zo fantastisch hebben wanneer ze niet op de markt staan. Dat beetje stress op de paardenmarkt is niets vergeleken wat er met die dieren achter de schermen gebeurd in het laagste segment van de paardenhandel. Waar alle overschot belandt. Maar uit het oog, uit het hart. Als je het niet kan zien, is het er niet. Wel, als je niet naar de paardenmarkt gaat, is het er ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 14:10 



 
Profiel   

Hier ben ik het ook weer volledig mee eens, en misschien even om te benadrukken. Ik heb ook niks "tegen" markten en zie het graag als paarden een fijn particulier tehuisje vinden daarom vind ik het ook leuk om zo'n topic te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 15:47 



 
Profiel   

Wat een gezeur weer. Alsof particulier verkopen zo fijn voor een dier is. Kijkers 1 komen met 4 man, willen allemaal proefrijden. Paard loopt 4x een half uur rondjes door de bak. Kijkers gaan naar huis en komen paar dagen later terug met instructie. Hup weer allemaal een rondje erop door de bak. En dit een aantal kijkers verder voor het dier is verkocht. Weet niet waar ik als paard van de lagere prijsklasse blijer mee zal zijn. Aantal uurtjes op de markt met hooi en water of tich mensen die mij willen proberen aan huis.... Dus voor elke handel is wel wat te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:41 



 
Profiel   

Elk jaar weer draait het topic van de zuidlaardermarkt uit op:

Paard zoekt baas

Handelaren die slecht zijn

vermeerderaars in het buitenland ( en binnenland)

De markt moet verboden worden

filmpjes op FB van activisten.

BORING...het was leuk maar ik ga het topic verlaten...tot volgend jaar maar weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:36 



 

Cowgirl schreef
Elk jaar weer draait het topic van de zuidlaardermarkt uit op:

Paard zoekt baas

Handelaren die slecht zijn

vermeerderaars in het buitenland ( en binnenland)

De markt moet verboden worden

filmpjes op FB van activisten.

BORING...het was leuk maar ik ga het topic verlaten...tot volgend jaar maar weer

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:39 



 
Profiel   

Om maar even een ontopic reactie te plaatsen dan :+

Met onze Maaike gaat het goed :D ze is super nieuwsgierig en dapper. Eenmaal in de hand vind ze eigenlijk alles interessant en gaat graag op onderzoek uit. Ze had behoorlijk vieze plekken en korsten op haar vacht dus vandaag hebben we haar gewassen. Heel voorzichtig want ze kende het nog niet dachten we. Spannend was het wel maar ze was zo dapper. We hebben er een mooie oefening van gemaakt.

[ img ]
[ img ]

Het is echt een lieverd. Nog heel veel te leren maar het karakter zit goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 21:32 



 
Profiel   

Ik vind het een hele leuke pony Pollewopsie. Ze viel al op 1 van de foto's op.
Wat zijn de plannen ermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 21:52 



 
Profiel   

Ze is echt heel leuk! Wat fijn dat ze zo dapper is! :)) mooie aanwinst

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 21:56 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Elk jaar weer draait het topic van de zuidlaardermarkt uit op:

Paard zoekt baas

Handelaren die slecht zijn

vermeerderaars in het buitenland ( en binnenland)

De markt moet verboden worden

filmpjes op FB van activisten.

BORING...het was leuk maar ik ga het topic verlaten...tot volgend jaar maar weer

_/-\o_



Tof dat ze het zo goed doet Rhodé !
Wat zijn je plannen met d'r ? Klaar maken voor in de ritten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 22:50 



 
Profiel   

De plannen met Maaike zijn om haar de komende tijd wereldwijs in de mensenwereld te maken. Basis aan te leren. Daarna gaan we opzoek naar een passend huisje voor haar.
Maar we hebben nog even te gaan haha. Haar uit de wei pakken is nu nog een behoorlijke geduldskwestie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 07:20 



 
Profiel   

*Komt onder de meeleessteen vandaan*

Hey, weer een aanwinst foto :))
Fijn dat het goed met haar gaat! Leuk dier ook en ik ben benieuwd hoe ze er volgend jaar uit ziet.

Vorig jaar heb ik 2 Shetlanders van de markt geplukt. De Appaloosa was toen 3 en het vosje 4.
Dit was al in de vroege ochtend en ik was in het topic van 2018 toen ook de eerste met aanwinstfoto's. Ze waren gekocht omdat ik mijn paard aan huis zou krijgen en wat gezelschap nodig had en ik ze voor de kar wil beleren. Dit gaat, nu een jaar later, nog steeds super. Alleen het vosje is nog steeds super schuchter en heeft gewoon wat tijd nodig. Geen idee wat ze met haar hebben gedaan. Ze stond aan een boom gebonden. De Appaloosa daarentegen komt altijd naar mij toe gerend en is super speels. Echter is ze wel wat dominant naar de andere Shet en erg op mijn paard gericht.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 09:53 



 
Profiel   

Wat een leuk trio zo! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 17:10 



 
Profiel   

Hier ook een update!
Jordy komt nu veel in handen en is al een stuk minder bang. Lijkt ook langzamerhand maatjes te worden met Oepsie! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 22:25 



 
Profiel   

Jordy :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:45 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Luna2006 schreef
Iemand misschien dit pony'tje gezien? 18 jarig ruintje van +- 80cm
[ [url=m/IO1fh0.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/oq2NIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit hem niet?
Vond het een erg leuk dier maar heb voor de rest niet geïnformeerd.



Je hebt toevallig geen verdere foto van het paard dat enkel zichtbaar is met z'n snuitje? Met de brede bles?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 14:02 



 
Profiel   

On topic even!

De zwarte PRE die 2 jr geleden is verkocht was idd afgekeurd voor de hogere sport, echter had de handelaarster dit verteld en het meisje had een proeftijd van 1 maand om hem uit te proberen. Beviel hij niet mocht hij of worden geruild of geld terug. Ze heeft hem gehouden.
Hij was braaf en ondertussen alweer doorverkocht naar Frankrijk waar hij met plezier een recreatiepaard is.

De witte PRE van 2019 is naar een particulier in het Noorden van NL gegaan, ze is er heel blij mee.

Ik vind het zelf altijd erg leuk om te weten wat er gebeurd is met de paarden die ik zelf leuk vond. Vandaar dat ik het van deze 2 ieder geval weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 21:45 



 

Lenkaaa schreef
Romy1234 schreef

[ [url=m/oq2NIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit hem niet?
Vond het een erg leuk dier maar heb voor de rest niet geïnformeerd.



Je hebt toevallig geen verdere foto van het paard dat enkel zichtbaar is met z'n snuitje? Met de brede bles?


Nee, moet zeggen dat ik afgelopen week veel foto’s gewist heb dus heb ze niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 09:22 



 
Profiel   

Hoi!
Ik zit ook sinds tijden weer eens op bokt te kijken.
Ik vroeg me af wie er nog meer paarden gekocht hebben op de markt! En hoe het daar dan mee gaat?

Zelf ben ik 's ochtends vroeg heen gegaan (helemaal niet met de intentie om wat te kopen) en heb er een knap hengstveulen gezien. Eerst even wachten tot het wat meer licht was om hem zo nog eens te bekijken en oeps, na even handje klappen, had ik zomaar een veulen gekocht!

Inmiddels staat hij in Groningen in de opfok, samen met 11 andere veulens. Hij groeit als kool en iedere keer als ik hem weer zie wordt hij steeds knapper <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 18:40 



 
Profiel   

Zo, en wij krijgen geen foto ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 18:44 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Zo, en wij krijgen geen foto ;)


Nou, ik weet niet hoe dat moet haha, zou je me dat willen uitleggen? :D

-->
Ik weet het al, oeps haha.

Zo heb ik hem van de markt gekocht:


[ img ]

[ img ]



[ img ]

Inmiddels is hij zo:

[ img ]

(iets te ruig gespeeld denk ik)
[ img ]


[ img ]


Laatst bijgewerkt door ilsetessa op 01-04-20 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 18:54 



 
Profiel   

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een foto.

naast het knopje plaatsen staan als het goed is nog twee knopjes. Eentje met voorbeeld en een andere voeg foto's toe. Op die laatste klik je. Daar klik je op bestanden kiezen en kom je waarschijnlijk in je gallerij, daar de foto kiezen die je wilt, dubbelklikken en dan op save klikken. Dan laad hij hem en als je hem daaronder ziet als fotootje, dan klik je daarop en komt ie in je tekstvak te staan. Hoop dat het zo duidelijk is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 31 [ 763 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen