Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 368 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zou jij willen veranderen aan wedstrijden?

 
Profiel   

MCE schreef
PSvanLot schreef
Maar iemand die een paar paarden uitbrengt voor een eigenaar hoeft daar zijn boterham mee te verdienen...

Het scheiden van prof en amateur is daardoor bijna onmogelijk.

Ik ken aardig wat ruiters die overdag op kantoor zitten en vanaf 1800 een paar paarden rijden en actief zijn op wedstrijd. Die zouden dus, omdat ze de boterham er niet mee hoeven te verdienen geen prof zijn.

Het is nu eenmaal zo dat je er tussen rijdt en daarbij gaat het er niet om wat zij presteren, maar wat jij presteert



de prof. en de semi prof. (zoals u aangeeft) en de amateur, zijn drie groepen waarvan de een beter geëquipeerd aan de start zal komen dan de ander, maar die allemaal op de zelfde wedstrijd mogen en kunnen starten

scheiden van machten zal lastig worden, want het samenvoegen van de paardensportbonden moest er juist komen om meer mensen in de paardensport te krijgen en kansen om wedstrijden te rijden te verhogen

mogelijkheid voorde springjuryleden en andere officials hier op bokt om het te discussie te stellen
amateur wedstrijden/rubrieken en wedstrijden voor de semi-/proffisional, terug naar voor de samenvoeging!!!


Dat moet je toch helemaal niet willen?
Krijg je overal kleine groepjes.

Dan zou je dus uit moeten zoeken in welke discipline een ruiter werkzaam is in de paarden.
Valt een zadelmakmaker/smid/osteopaat onder een professional op wedstrijden? Zij verdienen wel hun brood in de paarden.
Een jonge paarden ruiter op een grote stal, welke alleen wat B/L paarden mag starten, is dat een professional als hij met zijn eigen paard M gaat starten?

Wanneer een dressuurruiter een keer een parcours wil rijden of andersom, is het dan een prof of een amateur omdat het niet in de discipline rijdt waar het in werkt?

Dat wordt toch een onmogelijke opgave?

Ik kan me best voorstellen dat je een scheiding zou willen maken, maar om daar strakke en duidelijke richtlijnen in te maken is in mijn ogen onmogelijk.


Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 13-02-21 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:35 



 
Profiel   

shirleyp schreef
En zou je de scheiding prof en amateur niet kunnen maken op het aantal startpassen? 1 of 2 paarden per kalenderjaar starten = amateur, 3 of meer per kalenderjaar = prof? Dan moet er wel een andere benaming voor ‘prof’ komen, want dat je 3 paarden start zegt misschien wat over je vermogen, maar niet over je carrière?


Twee paarden in één jaar is nog niet eens zoveel. Verkoop je er een, en koopt in datzelfde jaar een ander, ga je starten ben je ineens een 'prof'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:37 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
PSvanLot, in mijn ogen zijn die ook geen prof.
Waarom in jou ogen wel?

Een prof is voor mij ook iemand die rijden van paarden als werk heeft.
Of dat nu zadelmak maken is of GP rijden is.

iemand die na zijn werk fanatiek rijd, ook al zal hij een zakcentje krijgen als hij er 1 zadelmak aflevert, is voor mij toch geen prof.


Maar een ruiter die enkel zadelmak maakt en met zijn eigen paard M dressuur start, dat zou toch ook niet eerlijk zijn wanneer hij dan een prof is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:38 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
shirleyp schreef
En zou je de scheiding prof en amateur niet kunnen maken op het aantal startpassen? 1 of 2 paarden per kalenderjaar starten = amateur, 3 of meer per kalenderjaar = prof? Dan moet er wel een andere benaming voor ‘prof’ komen, want dat je 3 paarden start zegt misschien wat over je vermogen, maar niet over je carrière?


Twee paarden in één jaar is nog niet eens zoveel. Verkoop je er een, en koopt in datzelfde jaar een ander, ga je starten ben je ineens een 'prof'.


Dat staat er niet. Mijn voorstel was vanaf 3 paarden, had inderdaad al gedacht aan jouw argument.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 00:37 



 
Profiel   

shirleyp schreef
PSvanLot schreef


Twee paarden in één jaar is nog niet eens zoveel. Verkoop je er een, en koopt in datzelfde jaar een ander, ga je starten ben je ineens een 'prof'.


Dat staat er niet. Mijn voorstel was vanaf 3 paarden, had inderdaad al gedacht aan jouw argument.


Maar dan kom je ook aan drie paarden. Wanneer je der 2 hebt, een verkoopt en een nieuwe gaat starten. Dan kom je aan drie startpassen in een jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 09:22 



 

Een jonge paarden ruiter op een grote stal, welke alleen wat B/L paarden mag starten, is dat een professional als hij met zijn eigen paard M gaat starten?(qoute PSvanLot)


is alleen in zijn voordeel t.o.v. iemand die het voor de sport/plezier doet,
een dierenarts die voor zijn plezier/sport één paard rijdt is een professional maar dan in een andere branche, lijkt me

ik hoef helemaal geen scheiding der machten, dat is ondoenlijk want er zijn veel varianten in combinaties te bedenken, dat kunnen de kleine lettertjes/appendixen niet afdekken

wel weet ik als je goed parcours loopt - en je paard aan de basis goed is - je evenveel kansen hebt,
je moet je zelf niet laten overdonderen door de professionals daar halen zij de meeste winst uit, onzekere ruiters zijn niet echt tot tegenwicht in staat


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-21 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 09:57 



 

dubbel


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-21 10:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 09:58 



 
Profiel   

Ik snap dus echt niet waarom je al deze groepen zou willen scheiden. De rubrieken zullen er veel te klein van worden en het niveau van de amateurs wanneer de profs en semi-professioneel wegvallen ook niet hoger.

Dat het niet makkelijk is om te winnen van een prof klopt, ook al maken zij ook fouten en hebben jonge dieren bij zich. Maar je rijdt voor jezelf en als je wil winnen moet je maar nog beter gaan rijden hoor.

Wat een gemiep. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:01 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik snap dus echt niet waarom je al deze groepen zou willen scheiden. De rubrieken zullen er veel te klein van worden en het niveau van de amateurs wanneer de profs en semi-professioneel wegvallen ook niet hoger.

Dat het niet makkelijk is om te winnen van een prof klopt, ook al maken zij ook fouten en hebben jonge dieren bij zich. Maar je rijdt voor jezelf en als je wil winnen moet je maar nog beter gaan rijden hoor.

Wat een gemiep. :D

Het gaat mij ook niet om het wel/niet kunnen winnen van een prof, maar om beter in beeld te krijgen wat de KNHS doet voor beide groepen. Imo doen ze meer voor de prof groep, wat niet erg was als het niet werd gesponsord door de veel grotere groep breedtesporters

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:10 



 
Profiel   

Maar je rijdt toch voor jezelf? Als je wint is dat natuurlijk erg leuk (helemaal als er een prof bij zit) maar ik ga echt voor mijzelf heen. Om mij en mijn paard te laten meten en of er nog verbeterpunten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:15 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik snap dus echt niet waarom je al deze groepen zou willen scheiden. De rubrieken zullen er veel te klein van worden en het niveau van de amateurs wanneer de profs en semi-professioneel wegvallen ook niet hoger.

Dat het niet makkelijk is om te winnen van een prof klopt, ook al maken zij ook fouten en hebben jonge dieren bij zich. Maar je rijdt voor jezelf en als je wil winnen moet je maar nog beter gaan rijden hoor.

Wat een gemiep. :D


Hier ben ik het helemaal mee eens.


996981 schreef
Change3x schreef
Ik snap dus echt niet waarom je al deze groepen zou willen scheiden. De rubrieken zullen er veel te klein van worden en het niveau van de amateurs wanneer de profs en semi-professioneel wegvallen ook niet hoger.

Dat het niet makkelijk is om te winnen van een prof klopt, ook al maken zij ook fouten en hebben jonge dieren bij zich. Maar je rijdt voor jezelf en als je wil winnen moet je maar nog beter gaan rijden hoor.

Wat een gemiep. :D

Het gaat mij ook niet om het wel/niet kunnen winnen van een prof, maar om beter in beeld te krijgen wat de KNHS doet voor beide groepen. Imo doen ze meer voor de prof groep, wat niet erg was als het niet werd gesponsord door de veel grotere groep breedtesporters


Dat is nu in de subtop zo.

Ben je niet bang dat de KNHS dan ook in de breedte sport meer aandacht gaat besteden aan de profs wanneer er een splitsing gaat zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:16 



 

Change3x schreef
Ik snap dus echt niet waarom je al deze groepen zou willen scheiden. De rubrieken zullen er veel te klein van worden en het niveau van de amateurs wanneer de profs en semi-professioneel wegvallen ook niet hoger.

Dat het niet makkelijk is om te winnen van een prof klopt, ook al maken zij ook fouten en hebben jonge dieren bij zich. Maar je rijdt voor jezelf en als je wil winnen moet je maar nog beter gaan rijden hoor.

Wat een gemiep. :D



wil ook geen scheiding de machten dat is onmogelijk, alleen aangegeven dat er drie groepen zijn
sparren is iets anders dan " gemiep"

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:18 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Dat is nu in de subtop zo.

Ben je niet bang dat de KNHS dan ook in de breedte sport meer aandacht gaat besteden aan de profs wanneer er een splitsing gaat zijn?


Wat is in de subtop zo?

Wanneer er een splitsing komt wordt er misschien meer bewust aandacht besteedt aan beide groepen, omdat duidelijk wordt welk percentage van alle startpashouders hobbyist is bijvoorbeeld. Maar misschien is dat wishfull thinking

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:35 



 
Profiel   

Dat het gevoel (en misschien is het ook wel feit) dat er vanuit KNHS meer aandacht gaat naar de subtop.

Ik denk dat bij de KNHS behoorlijk goed in beeld is hoeveel % er amateur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:41 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Dat het gevoel (en misschien is het ook wel feit) dat er vanuit KNHS meer aandacht gaat naar de subtop.

Ik denk dat bij de KNHS behoorlijk goed in beeld is hoeveel % er amateur is.

Maar in de subtop is het percentage profs ook heel hoog :j

Ik denk dat de focus van de KNHS in zijn geheel teveel ligt op de (sub) top

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:45 



 
Profiel   

Ik bedoel van alle startkaarthouders.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 10:53 



 
Profiel   

Iets wat ook wel anders mag, eventueel... Is dat je niet tot de prijsuitreiking hoeft te blijven om recht te hebben op je geldprijs.

Ik moet soms voor 1 proefje een dik uur rijden. Vaak start ik 's morgens/voormiddag, en dan is het bijvoorbeeld bij (heel) erg warm/koude/regen wel zo fijn als je ook weer tijdig naar huis kan. Allemaal fijn en wel als je kan parkeren in de schaduw bijvoorbeeld. Maar als dat er niet is en je om 10u proef rijdt bij 23 graden en je moet dan wachten tot 13u omdat het een grote proef is en je krijgt pas na het einde je protocol en eventueel prijs? Dan staat je paard met wat pech wél in de brandende zon in die trailer.
Of als er gigantische regen/wind opkomt. Dan vertrek ik gewoon graag om ruim te tijd te hebben om rustig naar huis te rijden. Of om dus een bloedhete trailer te vermijden.

Als ik op warme dagen start en de temperatuur is op proefmoment +25 graden zonder wind en het is een terrein zonder schaduw, dan blijf ik gewoon thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:01 



 

996981 schreef
PSvanLot schreef
Dat is nu in de subtop zo.

Ben je niet bang dat de KNHS dan ook in de breedte sport meer aandacht gaat besteden aan de profs wanneer er een splitsing gaat zijn?


Wat is in de subtop zo?

Wanneer er een splitsing komt wordt er misschien meer bewust aandacht besteedt aan beide groepen, omdat duidelijk wordt welk percentage van alle startpashouders hobbyist is bijvoorbeeld. Maar misschien is dat wishfull thinking



zou een splitsing het verschil maken voor de amateur, of zou het juist een uitdaging kunnen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:03 



 
Profiel   

MCE schreef
996981 schreef

Wat is in de subtop zo?

Wanneer er een splitsing komt wordt er misschien meer bewust aandacht besteedt aan beide groepen, omdat duidelijk wordt welk percentage van alle startpashouders hobbyist is bijvoorbeeld. Maar misschien is dat wishfull thinking



zou een splitsing het verschil maken voor de amateur, of zou het juist een uitdaging kunnen zijn


Het gaat me er vooral om, dat de gewone startkaarthouder betaald voor onder andere een hippisch centrum waar 90% van hen nooit komt, omdat er voor hen niks georganiseerd wordt. Daar vind ik wat van :)

Het gaat me niet om het competitie element op concoursen. Ik vind het zelf juist leuk om als amateurs (of semi-prof?) tegen de profs te rijden :j ik trek me eraan op en het motiveert me beter te worden zodat ik me met hen kan concurreren

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:36 



 
Profiel   

Maar dat is in iedere sport toch zo? Ik doe ook nog een andere sport, veel kleinschaliger en goedkoper, maar ook daar wordt het lidgeld en geld uit het winkeltje gebruikt, om de WK-deelname van de beste van de club te sponsoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:39 



 

Het gaat me niet om het competitie element op concoursen. Ik vind het zelf juist leuk om als amateurs (of semi-prof?) tegen de profs te rijden :j ik trek me eraan op en het motiveert me beter te worden zodat ik me met hen kan concurreren[/quote996981]



dat is voor mij een andere discussie, was destijds een fel tegenstander van samenvoeging omdat dit al bekent was, maar internationaal aanzien was belangrijker en kon op deze manier "gesponsord " worden
en zij nu de breedte sport daarvoor kunnen (mis) gebruiken,

dat gaat in de meeste sporten zo
goed of niet goed, er iets aan veranderen gaat niet want die weelde laten ze zich niet afpakken, daarvoor hebben zij het monopolie in handen, iets anders is er niet dus als je wilt starten.............


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-21 11:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:41 



 
Profiel   

Gini schreef
Maar dat is in iedere sport toch zo? Ik doe ook nog een andere sport, veel kleinschaliger en goedkoper, maar ook daar wordt het lidgeld en geld uit het winkeltje gebruikt, om de WK-deelname van de beste van de club te sponsoren.

Dat het gebruikelijk is maakt het toch niet gelijk goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:42 



 
Profiel   

Als jij het talent en de capaciteit hebt en je groeit door naar die beste ploeg, dan zou je het toch ook wel fijn vinden om te weten dat je kan gaan? En dat je overige clubgenoten het niet erg vinden dat een deel van hun betalingen daarvoor gebruikt wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:48 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Als jij het talent en de capaciteit hebt en je groeit door naar die beste ploeg, dan zou je het toch ook wel fijn vinden om te weten dat je kan gaan? En dat je overige clubgenoten het niet erg vinden dat een deel van hun betalingen daarvoor gebruikt wordt?

Tuurlijk, alleen ligt dat in de paardensport natuurlijk wel even anders. Daar is alleen talent sowieso niet voldoende om door te groeien naar de top en is er geen sprake van ploegen, maar van individuen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:55 



 
Profiel   

996981 schreef
Gini schreef
Maar dat is in iedere sport toch zo? Ik doe ook nog een andere sport, veel kleinschaliger en goedkoper, maar ook daar wordt het lidgeld en geld uit het winkeltje gebruikt, om de WK-deelname van de beste van de club te sponsoren.

Dat het gebruikelijk is maakt het toch niet gelijk goed?


Goh ja, "goed" is een waardeoordeel en dat is dus voor ieder persoonlijk. Maar het woord "gebruikelijk" impliceert wel dat het normaal bevonden wordt, dat het de gewoonte is en dat het te verwachten valt. En hoe gebruikelijker iets is, hoe moeilijker het ook is aan te passen. Is het iets wat alleen binnen de paardensport in Nederland gebruikelijk is, dan is het misschien wel eenvoudiger aan te passen dan wanneer het binnen alle sporten over heel West-Europa gebruikelijk is. Bijvoorbeeld.
Het is op dit moment gebruikelijk dat wanneer je lid wordt van een sportclub dat het geld dat ze van je ontvangen gebruikt wordt voor de clubwerking. Dat is dus iets wat normaal is en wat je op voorhand kan verwachten dat dat zo is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 368 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen