Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight
Varekaj schreef:Moet je een keer LRV opzoeken in België. Dan start je soms tussen 10 andere ringen, vaak alles van L1 tot en met Zz door elkaar, alles ook gemengd inrijden op een gigantisch (gras)veld en alle ringen naast en tegenover elkaar.
Je paard wordt er wel bomproof van en je leert ontzettend snel anticiperen op andere ruiters
Varekaj schreef:Wel, die rijbaanregels lijken ontzettend vaak de mist in te gaan zodra je dus met 100 man op een veld aan het inrijden bent, omdat er gewoon geen rijbaan IS. Daar dan nog een losgeslagen bokkend projectiel bij en je moet ogen rondom je hoofd hebben. Wat het voor mij zeer vermoeiend maakt eerlijk gezegd.
Nog iets wat me weleens stoort en van mij anders mag: meer ruimte om in te rijden, zeker als je met ruiters uit heel andere proeven moet losrijden. Ik rij L1, moet vaak later in de proef starten en krijg dan te maken met ruiters uit M2 of de Z-klasses. Dan wil je wijken proberen, rijden ze plots pal naar je toe om op de kwartlijn wissels te gaan rijden, of een appuyement. Of ze rijden tot op de kwartlijn om dan een pirouette in te zetten, natuurlijk knal op jouw eigen rijrichting.
Of je rijdt een diagonaal om te gaan strekken, rijden ze de middellijn op en BAM op X trekken ze plots de boel dicht, zodat jij helemaal moet uitwijken of ook de boel dichttrekken. En dan AL-TIJD dat eeuwige excuus "ik rij een proef hoger EN een oefening", waardoor ze dus sommeren "ik rij een oefening dus ik heb voorrang".
Varekaj schreef:Er zit nog een heus verschil tussen ze kennen en ze daadwerkelijk (correct) toepassen.
Varekaj schreef:Er zit nog een heus verschil tussen ze kennen en ze daadwerkelijk (correct) toepassen. Zoals ik zei, als ik vanaf de A-C lijn start met wijken voor het been naar een hoekletter en plots komt iemand van een andere kant naar diezelfde hoekletter in vlotte galop om dan op de kwartlijn alles dicht te trekken voor een pirouette... dan vloek je wel even
Iemand die een oefening rijdt heeft voorrang en galop ook op draf, maar ik kan helaas niet zomaar ruiken of die persoon rechtdoor gaat of dus plots wat anders gaat doen. Normaal kan je elkaar prima vermijden, soms heb je er ook ruiters tussen zitten die er een sport van maken om anderen op dergelijke manier te hinderen en van de wijs te brengen.
mylittlejoy schreef:15 minuten na je start is wel heel kort hoor....als ik kijk naar onze zomerwedstrijden dan heb je effectief dan nog maar een paar minuten om alles in te voeren en te controleren, waarbij de betreffende deelnemer dan al in ring 2 bezig is als je ring 1 aan het invoeren bent. En als je dan een aantal mensen hebt die dat dan willen, red je dat niet. En laten we wel wezen, met 15 minuten nadat je afgegroet hebt, staat je paard ook over het algemeen nog niet opgeladen en wel klaar om te gaan.
Een verplichte grootte van losrijbaan of in ieder geval vermelding van de grootte van de losrijbaan lijkt me wel goed. We moeten ook aangeven of het zand of gras is en in- of outdoor, dus een extra veld voor het formaat lijkt me geen enorme moeite.
MyWishMax schreef:Ik start dan gewoon niet. Nu ken ik de locaties in de omgeving, dus weet wat de losrijdbakken zijn. 20x20 begin ik niet aan, verschrikkelijk. Vroeger zelfs nog wel eens bij wedstrijden gaan kijken voordat ik inschreef om te kijken hoe alles eruit zag, van parkeerplaats tot route en losrijdterrein.
Nicjuh_ schreef:Amateur en prof rubrieken in het springen.
Startlijst ook werkelijk aanhouden, niet dat er ineens 5 tussen komen of 5 wegvallen.
Lager inschrijfgeld.
JMH schreef:Verplichte minimale grootte van de losrij baan, zeker als er meerdere ringen zijn buiten. Nu lijkt het wel of ze alles volproppen met ringen en en dus nog net 20 bij 20 hebt om los te rijden voor 6 ringen..
Meetmomenten behouden of in ieder geval binnen 15 minuten de coupon beschikbaar hebben zodat je naar huis kunt en je paard niet tijden hoeft te wachten op de trailer.
Een apart stuk om uit te stappen zou ook heel fijn zijn maar als het losrij gedeelte groot genoeg is hoeft dit niet.
koend schreef:JMH schreef:Verplichte minimale grootte van de losrij baan, zeker als er meerdere ringen zijn buiten. Nu lijkt het wel of ze alles volproppen met ringen en en dus nog net 20 bij 20 hebt om los te rijden voor 6 ringen..
Meetmomenten behouden of in ieder geval binnen 15 minuten de coupon beschikbaar hebben zodat je naar huis kunt en je paard niet tijden hoeft te wachten op de trailer.
Een apart stuk om uit te stappen zou ook heel fijn zijn maar als het losrij gedeelte groot genoeg is hoeft dit niet.
Besef wel dat een organisator winst moet kunnen maken of hij organiseert niet meer. Dat kan ook de bedoeling niet zijn.