Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

Leuk ik volg weer!

Ik ben zelf ook nog nooit op een paarden markt geweest.
Elk jaar ben ik weer benieuwd waar jullie mee thuis komen.
En geweldig om te zien hoe sommige paarden opknappen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 05:05 



 
Profiel   

Froukje schreef
Hoe willen ze dat controleren dan? Iedereen kan wel zeggen dat ze intentie hebben om te kopen en aan het eind niets gevonden hebben wat ze aanstaat.


Nouja er is een grote groep mensen die prima te onderscheiden is, de boertjes op klompen en de gezinnen in hun zondagse kleding. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 06:51 



 
Profiel   

Zouden ze daarmee niet het warenmarkt-publiek bedoelen dat ook een rondje paardenmarkt loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:03 



 
Profiel   

Na mijn idee komen de 'kijkers' altijd later op de ochtend. Dan word het zo ontzettend druk met mensen met kinderen, honden, soms kinderwagens. Mensen die het gewoon leuk vinden langs te gaan en te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 08:15 



 
Profiel   

Ik heb de gemeente even een mailtje gestuurd. Want het is niet bepaald duidelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:23 



 
Profiel   

Mlies schreef
Froukje schreef
Hoe willen ze dat controleren dan? Iedereen kan wel zeggen dat ze intentie hebben om te kopen en aan het eind niets gevonden hebben wat ze aanstaat.


Nouja er is een grote groep mensen die prima te onderscheiden is, de boertjes op klompen en de gezinnen in hun zondagse kleding. :P

Dat verschilt gewoon heel erg, en het is niet zo makkelijk te onderscheiden zoals er staat. Maar ja dat zien ze dan wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:48 



 
Profiel   

Mlies schreef
Froukje schreef
Hoe willen ze dat controleren dan? Iedereen kan wel zeggen dat ze intentie hebben om te kopen en aan het eind niets gevonden hebben wat ze aanstaat.


Nouja er is een grote groep mensen die prima te onderscheiden is, de boertjes op klompen en de gezinnen in hun zondagse kleding. :P

Wie zegt dat gezinnen niet willen kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:35 



 
Profiel   

Ik kom wellicht ook maar echt niet op mijn zondagse hakken. Dus gewoon paardenzooi aan en kijken kijken niet kopen :D En dan later nog even over de waarde markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 15:25 



 
Profiel   

Leuk. Ik volg ook!
Ga vrijwel ieder jaar wel heen! Hopelijk kan ik dit jaar ook vrij krijgen.

Bedoeling is om met niks thuis te komen.... :') maar sta wel open voor een leuke E pony of klein paard. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:50 



 
Profiel   

Ik wil dit jaar ook graag gaan, voor het eerst, dus vooral rondkijken etc. Maar ik vraag me toch af wat als je je perfecte salami hebt gevonden en geen vervoer kan regelen? Dus je hebt de pony (of paard) al gekocht maar kan na omroepen en dergelijken nogsteeds geen vervoer regelen? Dan sta je daar met een ponytje. Of probeer je eerst vervoer te regelen met het risico dat je droomsalami dan al verkocht is?

En dan nog iets, stel, achteraf blijkt pony drachtig oid wat niet verteld was, hoe krijg je dan contact? Is het gebruikelijk om bv naam of nummers op te schrijven?

En hoelaat is het leukste om er te zijn? Het begint om 6 dacht ik, is dat ook echt het begin of zijn er dan al paarden verkocht

Veel vragen haha, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:43 



 
Profiel   

Voor vervoer kan je ook altijd hier in het topic nog een noodoproep doen.
Maar meestal komt het wel goed op de markt zelf.

Veel kopers willen geen contact houden, dat is voor sommige ook een voordeel, verkocht is verkocht en uit het zicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:05 



 
Profiel   

julie, vervoer regelen lukt altijd wel.
we hebben van stal uit geluk dat we dichtbij zuidlaren zitten en zelf ook wel vervoer hebben.
hebben in het verleden eens met stalgenootje een hele leuke haflinger gekocht.
en met een vriendin een keer een kwpn merrie,die bleek ook drachtig te zijn.
zat mooi papier bij en via de handelaar is ze daar toch wel aan gekomen later.
maar de merrie bleek helaas achteraf toch een wat slechte gezondheid te hebben.
dus dat was wel jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:33 



 
Profiel   

Julie__b schreef
Ik wil dit jaar ook graag gaan, voor het eerst, dus vooral rondkijken etc. Maar ik vraag me toch af wat als je je perfecte salami hebt gevonden en geen vervoer kan regelen? Dus je hebt de pony (of paard) al gekocht maar kan na omroepen en dergelijken nogsteeds geen vervoer regelen? Dan sta je daar met een ponytje. Of probeer je eerst vervoer te regelen met het risico dat je droomsalami dan al verkocht is?

En dan nog iets, stel, achteraf blijkt pony drachtig oid wat niet verteld was, hoe krijg je dan contact? Is het gebruikelijk om bv naam of nummers op te schrijven?

En hoelaat is het leukste om er te zijn? Het begint om 6 dacht ik, is dat ook echt het begin of zijn er dan al paarden verkocht

Veel vragen haha, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)


Waarom wil je contact als blijkt dat de pony drachtig is? De verkoper ligt hier echt niet wakker van, die is er niet aan gehecht :)

De opening is om 6:00

De handel begint zodra de eerste van de wagen komen. We hebben meestal voor die tijd al wel wat gekocht. Maar als particulier is 6:00 prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:31 



 
Profiel   

Ik twijfel nu wel echt of ik ga, het is A. aan de andere kant van het land en B. ALS ik al een pony zou vinden, vind dan maar iemand die hem naar het zuidelijkste puntje kan brengen :7

En daarnaast vraag ik mij af of er wel veel zal staan? .. Echt jammer dat Hedel dit jaar niet doorgaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:00 



 
Profiel   

Vanuit zuiden komen er ook handelaren dus dat lijkt me geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:54 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Vanuit zuiden komen er ook handelaren dus dat lijkt me geen probleem.

Normaal gesproken komen er veel handelaren en particulieren hun paard verkopen.
Dit jaar hebben alleen handelaren een uitnodiging gehad die zich in 2019 (van te voren) hebben ingeschreven voor de markt en andere mogen niet komen.
Het is ook afwachten wat daarvan gaat komen omdat de gewone handel prima is.

Daarom zou ik het dit jaar er niet zomaar op gokken om makkelijk vervoer te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:58 



 
Profiel   

Brainless schreef
StalNollie schreef
Vanuit zuiden komen er ook handelaren dus dat lijkt me geen probleem.

Normaal gesproken komen er veel handelaren en particulieren hun paard verkopen.
Dit jaar hebben alleen handelaren een uitnodiging gehad die zich in 2019 (van te voren) hebben ingeschreven voor de markt en andere mogen niet komen.
Het is ook afwachten wat daarvan gaat komen omdat de gewone handel prima is.

Daarom zou ik het dit jaar er niet zomaar op gokken om makkelijk vervoer te krijgen.

Precies, wat als je toch een pony koopt en er niemand naar zuid-limburg rijdt :=
Niet dat het mijn bedoeling zou zijn, maar ik ken mezelf zeg maar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:46 



 
Profiel   

Dan kan die wel bij mij logeren totdat je vervoer hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:06 



 
Profiel   

robert45 schreef
Julie__b schreef
Ik wil dit jaar ook graag gaan, voor het eerst, dus vooral rondkijken etc. Maar ik vraag me toch af wat als je je perfecte salami hebt gevonden en geen vervoer kan regelen? Dus je hebt de pony (of paard) al gekocht maar kan na omroepen en dergelijken nogsteeds geen vervoer regelen? Dan sta je daar met een ponytje. Of probeer je eerst vervoer te regelen met het risico dat je droomsalami dan al verkocht is?

En dan nog iets, stel, achteraf blijkt pony drachtig oid wat niet verteld was, hoe krijg je dan contact? Is het gebruikelijk om bv naam of nummers op te schrijven?

En hoelaat is het leukste om er te zijn? Het begint om 6 dacht ik, is dat ook echt het begin of zijn er dan al paarden verkocht

Veel vragen haha, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)


Waarom wil je contact als blijkt dat de pony drachtig is? De verkoper ligt hier echt niet wakker van, die is er niet aan gehecht :)

De opening is om 6:00

De handel begint zodra de eerste van de wagen komen. We hebben meestal voor die tijd al wel wat gekocht. Maar als particulier is 6:00 prima.

Misschien zou men willen weten wie de vader is van het veulen? Verder zit ik ook nooit te springen om contact met vorige eigenaren, na een vervelende ervaring gehad te hebben met ex-eigenaren die het paard niet konden loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:32 



 
Profiel   

Mensen moeten alleen niet vergeten dat je een paard koopt op een markt, van een handelaar die het paard waarschijnlijk ook nog maar een aantal weken heeft en geen idee heeft van de geschiedenis.

Wil je alles tot in de puntjes weten kun je er beter 1 van marktplaats of sporthorses plukken bij een particulier weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 12:05 



 
Profiel   

Brainless schreef
StalNollie schreef
Vanuit zuiden komen er ook handelaren dus dat lijkt me geen probleem.

Normaal gesproken komen er veel handelaren en particulieren hun paard verkopen.
Dit jaar hebben alleen handelaren een uitnodiging gehad die zich in 2019 (van te voren) hebben ingeschreven voor de markt en andere mogen niet komen.
Het is ook afwachten wat daarvan gaat komen omdat de gewone handel prima is.

Daarom zou ik het dit jaar er niet zomaar op gokken om makkelijk vervoer te krijgen.


Klopt maar ik weet dat er dus handelaren vanuit 't zuiden diekomt op komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 12:12 



 
Profiel   

Ik begrijp van Dagblad vh Noorden dat er nu paardenmarkt is in Roden. Zou niet doorgaan maar er zijn toch alsnog wel paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:49 



 
Profiel   

Ik denk dat het missen van het export gedeelte er weinig paarden zullen zijn.
Diverse mensen uit het Noorden gesproken die de paarden nu de 1e van de maand verkopen in Leeuwarden omdat dat daar wel export is, goede handel en Zuidlaren nu overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:25 



 
Profiel   

Nu ga ik ook denk ik vooral voor de Warenmarkt er heen rond 8:00. Jammer dat het nog niet allemaal lekker los gelaten is terwijl de 1,5 meter er nu juist af is.. Volgend jaar beter dan maar, ik heb speciaal vrij gevraagd dus ga het ook niet over slaan.
Als ik thuis kom ga ik misschien nog wel even naar Roden, dat is bij mij om doe hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:35 



 
Profiel   

Marigold schreef
Ik begrijp van Dagblad vh Noorden dat er nu paardenmarkt is in Roden. Zou niet doorgaan maar er zijn toch alsnog wel paarden.


Roden is “last minute” toch niet afgelast.

Edit: Vergeet trouwens niet dat er dan misschien wel geen export op de markt zelf is in Zuidlaren maar die handelaren zijn de domste niet en vinden heus wel een andere manier..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen