Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

Edit: ik vroeg wat over de nacht van zuidlaren maar dat heeft uiteraard niks met de paardenmarkt te maken. Dus negeer me vooral.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:28 



 
Profiel   

Ik las online dagblad vh noorden dat er wel meer bussen worden ingezet die dag. Dus dan gaan ze wel uit van publiek lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 22:01 



 
Profiel   

Wij zijn ooo weer van de partij.
Mocht iemand ergens specifiek naar opzoek zijn, maar niet erbij kunnen zijn laat maar weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 23:51 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Ik had de gemeente gebeld. Zegt mevrouw dat het inderdaad doorging maar alleen kopers en verkopers. Ik vroeg hoe ze dan bepalen of ik een koper of publiek ben. Zegt ze: "Ja dat is een goede vraag, zet maar even op de mail".. Zucht!


Ben je mooi klaar mee dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 03:25 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Edit: ik vroeg wat over de nacht van zuidlaren maar dat heeft uiteraard niks met de paardenmarkt te maken. Dus negeer me vooral.


Het antwoord wat je zoekt is hier al 3 keer gegeven, er is geen nacht van Zuidlaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:11 



 
Profiel   

Nou ik heb de gemeente een nette maar duidelijke mail gestuurd. Ik heb in elk geval gevraagd hoe ze publiek en potentiële kopers willen gaan onderscheiden en hoeveel paarden er al zijn aangemeld en door welke handelaren.. Daarbij heb ik dus ook aangegeven dat er onduidelijkheid heerst onder paardeneigenaren, omdat er wel wordt gezegd dat er "aangepaste omstandigheden" zijn maar niemand weet precies hoe of wat.. Heb afgesloten met dat er meerdere mensen geen reactie op hun mails hebben gehad en ik het zeer op prijs zou stellen als ik wel een reactie ontvang. Maar echt, zucht. Het feit dat de gemeente er telefonisch al geen antwoord op kan geven zegt me eigenlijk al genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:23 



 
Profiel   

Hier kom je denk ik een heel eind mee, SaraViavia

https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermarkt/paardenmarkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:04 



 
Profiel   

Daar staat nog steeds niet hoe ze toeschouwers van kopers willen onderscheiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:34 



 
Profiel   

Volgens mij weten ze zelf niet hoe ze dat willen doen aangezien ze op niemand reactie geven _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:42 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Nou ik heb de gemeente een nette maar duidelijke mail gestuurd. Ik heb in elk geval gevraagd hoe ze publiek en potentiële kopers willen gaan onderscheiden en hoeveel paarden er al zijn aangemeld en door welke handelaren.. Daarbij heb ik dus ook aangegeven dat er onduidelijkheid heerst onder paardeneigenaren, omdat er wel wordt gezegd dat er "aangepaste omstandigheden" zijn maar niemand weet precies hoe of wat.. Heb afgesloten met dat er meerdere mensen geen reactie op hun mails hebben gehad en ik het zeer op prijs zou stellen als ik wel een reactie ontvang. Maar echt, zucht. Het feit dat de gemeente er telefonisch al geen antwoord op kan geven zegt me eigenlijk al genoeg.


Naar wat ik begreep is het hele verhaal een wassen neus om drukte te weren... het schijnt dat men niet gaat controleren en dat je dus gewoon met je dieren de markt op kan.
Dit aldus de handelaren die ik spreek en zich geen seconde druk maken ;)
Mijn staleigenaresse gaat met 1 of 2 welshjes heen, leuke toekomstige kinderponys.
Prijzen liggen hoog, rodermarkt 3 weken terug was ook zo.
Redelijk aanbod in aantallen, veel bezoekers, slechte kwaliteit paarden en woekerprijzen.
Ik blijf mooi in bed dinsdag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:00 



 
Profiel   

Froukje schreef
Daar staat nog steeds niet hoe ze toeschouwers van kopers willen onderscheiden.


Paardenmarkt = handelsterrein

Kopers en verkopers zijn van harte welkom op het marktterrein. Toeschouwers worden verzocht om vanachter de omheining de sfeer te komen proeven en zo een indruk te krijgen van de paarden en de handel. Zo zorgen we ervoor dat paarden en handelaren op het handelsterrein voldoende ruimte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:01 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
SaraViavia schreef
Nou ik heb de gemeente een nette maar duidelijke mail gestuurd. Ik heb in elk geval gevraagd hoe ze publiek en potentiële kopers willen gaan onderscheiden en hoeveel paarden er al zijn aangemeld en door welke handelaren.. Daarbij heb ik dus ook aangegeven dat er onduidelijkheid heerst onder paardeneigenaren, omdat er wel wordt gezegd dat er "aangepaste omstandigheden" zijn maar niemand weet precies hoe of wat.. Heb afgesloten met dat er meerdere mensen geen reactie op hun mails hebben gehad en ik het zeer op prijs zou stellen als ik wel een reactie ontvang. Maar echt, zucht. Het feit dat de gemeente er telefonisch al geen antwoord op kan geven zegt me eigenlijk al genoeg.


Naar wat ik begreep is het hele verhaal een wassen neus om drukte te weren... het schijnt dat men niet gaat controleren en dat je dus gewoon met je dieren de markt op kan.
Dit aldus de handelaren die ik spreek en zich geen seconde druk maken ;)
Mijn staleigenaresse gaat met 1 of 2 welshjes heen, leuke toekomstige kinderponys.
Prijzen liggen hoog, rodermarkt 3 weken terug was ook zo.
Redelijk aanbod in aantallen, veel bezoekers, slechte kwaliteit paarden en woekerprijzen.
Ik blijf mooi in bed dinsdag :D


Geen vrije balies

Er is op de markt alleen plaats voor de vaste handelaren die tijdens de laatste editie van de markt in 2019 geregistreerd stonden bij de gemeente. Zij hebben een persoonlijke uitnodiging gekregen om hun paarden te komen verhandelen. De organisatie kan handelaren die op de bonnefooi naar Zuidlaren komen helaas niet toelaten en is genoodzaakt deze terug te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:03 



 
Profiel   

Klopt, je komt als niet uitgenodigde handelaar en ook als particuliere verkoper nu niet met een paard de markt op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:06 



 
Profiel   

Het is misschien niet de info die mensen willen lezen/horen of willen respecteren, maar mij als buitenstaander staat met deze info vrij duidelijk voor ogen wat de bedoeling is.


Laatst bijgewerkt door Boras op 12-10-21 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:06 



 
Profiel   

Boras schreef
Froukje schreef
Daar staat nog steeds niet hoe ze toeschouwers van kopers willen onderscheiden.


Paardenmarkt = handelsterrein

Kopers en verkopers zijn van harte welkom op het marktterrein. Toeschouwers worden verzocht om vanachter de omheining de sfeer te komen proeven en zo een indruk te krijgen van de paarden en de handel. Zo zorgen we ervoor dat paarden en handelaren op het handelsterrein voldoende ruimte hebben.

En wie gaat er zeggen dat ze toeschouwers zijn als de tussen ze paarden willen lopen? En wie gaat controleren dat je geen paard gekocht hebt en alleen voor de leuk een rondje hebt gelopen?

Leuk dat ze dat mensen verzoeken maar je denkt toch niet dat mensen zich daar aan gaan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:06 



 
Profiel   

Ikzelf ben er sowieso een grote voorstander van dat ze buggy's, kinderwagens en kleine kinderen verbieden tussen de paarden.
Hoe vaak ik dat wel niet bijna fout heb zien gaan zijn niet op 2 handen te tellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:10 



 
Profiel   

Brainless schreef
Klopt, je komt als niet uitgenodigde handelaar en ook als particuliere verkoper nu niet met een paard de markt op.

En hoe denk je dat ze dat om 4 uur in de ochtend gaan doen? Tientallen zo niet honderden trailers/veewagens terugsturen met files en ellende als gevolg?
Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:11 



 
Profiel   

Met een beetje positiviteit kan het best goedkomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:13 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
En hoe denk je dat ze dat om 4 uur in de ochtend gaan doen? Tientallen zo niet honderden trailers/veewagens terugsturen met files en ellende als gevolg?
Ik ben benieuwd!

Dus als mensen zich niet aan de regels houden kunnen ze niet worden geweigerd omdat dit overlast zou veroorzaken?
Dat zal geen reden zijn om mensen te weigeren.

Ik zou het iig niet gokken.
Citaat
De organisatie kan handelaren die op de bonnefooi naar Zuidlaren komen helaas niet toelaten en is genoodzaakt deze terug te sturen.

Citaat
De paardenmarkt is op de brink tussen de Zuiderstraat en 't Achterom. De aanvoer vindt 's nachts en vroeg in de ochtend plaats. Alle dieren worden bij de inlaatposten van het marktterrein gekeurd door een dierenarts. Na betaling van het marktgeld, kunnen de handelaren hun plek opzoeken en hun paarden aanbinden. In 2021 zijn alleen de handelaren welkom die in 2019 bij de marktorganisatie stonden geregistreerd. Zij moeten het aantal paarden dat zij willen verhandelen van tevoren aanmelden bij de marktorganisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:20 



 
Profiel   

@brainless, nee uiteraard is dat geen reden echter, ben je wel eens in Zuidlaren geweest?
Het is een traditioneel iets, duizenden mensen komen hier op af, hutje mutje op elkaar.
Wanneer je, in het donker, mensen gaat weigeren die weer moeten vertrekken dan mag je a) flink wat controleurs hebben lopen en b) krijg je een enorme chaos. De aanvoerwegen richting de brink zijn nou niet bepaald 5 baans
Je merkt de afgelopen tijd dat er veel behoefte is dit soort zaken weer in ere te herstellen. Men laat zich hierin niet 123 tegenhouden, rodermarkt was ook niet toegestaan(eerste markt seizoen) en toch stond ik om 5.15 tussen zo'n 100 paarden in koffie te drinken en bij te praten. Zuidlaren is simpelweg te groot om het eea in bepaalde banen te leiden en dat realiseert de gemeente zich ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:29 



 
Profiel   

We gaan zien hoeveel mensen zich asociaal en ongehoorzaam gaan gedragen. Die heb je er altijd bij. Het zou jammer zijn als ze hun eigen glazen/handel ingooien.

Ik denk dat ongewenste paardenvrachtwagens en paardentrailers best te weren zijn als de gemeente en de organisatie dat willen. Je ziet ze van ver aankomen.

Druk worden zal het. Er geldt geen 1,5 meter regel meer, er hoeft geen coronatoegangsbewijs te worden getoond. De gemeente doet haar best om de doorstroming te bevorderen. En het drukke evenement bezoeken is verder geheel voor eigen risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:55 



 
Profiel   

Ik heb gelukkig wel reactie gehad op mijn mail. In eerste instantie een kort antwoord die overigens ook geen antwoord gaf op de vraag die ik stelde. Uiteindelijk dus nog een keertje doorgevraagd en toen noemden ze een geschatte aanvoer van 1200 dieren.

Wat ik me afvraag.. Hoe lang is die lijst met uitgenodigde handelaren wel niet als ze enkel met die lijst aan 1200 dieren komen.. Dat is niet heel veel minder dan de kleine 1400 in 2018 en dat was met aanvoer van Jan en alleman...

Ik bel morgen een handelaar op die me vanavond had verteld dat hij dus één van die genodigden was. Even vragen of hij inderdaad zijn paarden heeft moeten aanmelden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:42 



 
Profiel   

Ik denk dat door deze regel (alleen oude handelaren) er meer mensen zijn die hun paard(en) meegeven aan een handelaar die wel mag komen, dat daardoor het aantal paarden per handelaar hoger is.
Ook zullen ze mss een hoger aantal hebben doorgegeven dan dat ze eigenlijk meenemen om evt op het laatste moment nog paarden kunnen toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 23:12 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
@brainless, nee uiteraard is dat geen reden echter, ben je wel eens in Zuidlaren geweest?
Het is een traditioneel iets, duizenden mensen komen hier op af, hutje mutje op elkaar.
Wanneer je, in het donker, mensen gaat weigeren die weer moeten vertrekken dan mag je a) flink wat controleurs hebben lopen en b) krijg je een enorme chaos. De aanvoerwegen richting de brink zijn nou niet bepaald 5 baans
Je merkt de afgelopen tijd dat er veel behoefte is dit soort zaken weer in ere te herstellen. Men laat zich hierin niet 123 tegenhouden, rodermarkt was ook niet toegestaan(eerste markt seizoen) en toch stond ik om 5.15 tussen zo'n 100 paarden in koffie te drinken en bij te praten. Zuidlaren is simpelweg te groot om het eea in bepaalde banen te leiden en dat realiseert de gemeente zich ook.


De wagens worden al veel eerder gecontroleerd dan direct voor de brink. Dus dan is er heel makkelijk weer een weg terug. Dus ja ze gaan zeker controleren.
En reken maar dat de particulieren en niet uitgenodigde handelaren er niet op komen met de pony's en paarden.

Dit jaar moeten zelfs de bewoners van het centrum bewijs laten zien dat ze er wonen gedurende meerdere dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 23:27 



 
Profiel   

Gister had ik een handelaar gebeld die dus wel uitgenodigd was. Hij moest inderdaad wel doorgeven met hoeveel paarden hij kwam, maar niet letterlijk met welke paarden.
Wij zijn nog in twijfel of we nou wel of niet gaan haha. Wel op zoek naar een brave rijpony C/D formaat, maar die koop ik denk ik toch niet snel op de Zuidlaardermarkt. Vinden het wel leuk om erheen te gaan, maar vorige week nieuwe hond gekocht en ook nog niemand gevonden die hem kan/wil voeren als wij een nachtje weg zijn. Dus even puzzelen nog :9
Wie gaat er hier met pony's / paarden heen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen