Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

StalNollie schreef
Cora52 schreef
Zuidlaardermarkt 2021 ,veel haflingers,Friezen,tinkers en shetlanders,de markt opent om 5 uur s ochtends tot 4 uur in de middag,de prijzen zullen wel hoger zijn maar tegen het einde worden ze vaak wat goedkoper verkocht,handelaars gaan liever met een lege vrachtwagen weg.je moet er wel doorheen kijken ,er zit leuk spul tussen maar ook afgedankt.

Waar komt deze info van? Handelaren hebben amper iets staan laat staan haflinger en of Friezen. Reken maar op veel spaanse


Ik ben ook heel benieuwd waar die info vandaan komt. Zeker gezien de huidige prijzen ook voor jonge dieren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:03 



 
Profiel   

Komt er straks een topic met alle aanwinsten van de markt?
Zou graag willen gaan, maar met lege handen thuis komen lijkt me zo moeilijk!
Dus wij gaan toch maar niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:45 



 
Profiel   

Wij gaan niet wegens waarschijnlijk testen voor toegang daar gaan wij niet aan meedoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:50 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Wij gaan niet wegens waarschijnlijk testen voor toegang daar gaan wij niet aan meedoen


Wegens waarschijnlijk.. eerst maar even afwachten of het door gaat en dan worden er vanzelf regels bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:01 



 
Profiel   

Regels zijn landelijk wat corona nu betreft dus geld ook voor de markt dat is een evenement

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:30 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Regels zijn landelijk wat corona nu betreft dus geld ook voor de markt dat is een evenement


Een openluchtbraderie is testen voor toegang?

Nou ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen. Het dorp hermetisch afsluiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:03 



 
Profiel   

BrightBren schreef
Alweer zes jaar geleden mijn knappe Bo daar gekocht als veulen! Nog steeds zo blij met hem!
Wie weet dit jaar ook even kijken, maar dan wel echt alleen kijken ha ha… :')

[ [url=m/gxrU5y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VQemQ4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8avJlt.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SK4Jnm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knap paard idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:28 



 
Profiel   

Zijn er ook veel kramen met spullen voor paarden? Misschien dat ik dan even kom shoppen daar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 23:05 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Wij gaan niet wegens waarschijnlijk testen voor toegang daar gaan wij niet aan meedoen


Zou t? Het is toch gewoon een markt, net als de warenmarkt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 03:59 



 
Profiel   

robert45 schreef
StalNollie schreef
Regels zijn landelijk wat corona nu betreft dus geld ook voor de markt dat is een evenement


Een openluchtbraderie is testen voor toegang?

Nou ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen. Het dorp hermetisch afsluiten?


Nou idd, kan het me niet voorstellen. Er is weinig sprake van toegang wanneer iets niet helemaal omheind of indoor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:40 



 
Profiel   

Escada schreef
Zijn er ook veel kramen met spullen voor paarden? Misschien dat ik dan even kom shoppen daar :D


Vaak wel aardig wat ja!
Ik heb er wel leuke dekens gescoord maar er is ook goedkoop schriklint, veel paardrijspullen en tuigage.
In ieder geval heb ik al vrij kunnen krijgen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:47 



 
Profiel   

Ik zag nu pas hoe ver het rijden is voor mij, ik denk er nog ff over na :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:20 



 
Profiel   

Ik roep al jaren dat ik erheen wil. Maar heb geen paarden en zal ik ook niet krijgen (zeker niet op korte termijn) en gezien de afstand is het niet echt te doen om alleen maar te kijken. (en verliefd op een paard worden die ik toch niet kan kopen :+)
Maar lees graag mee en hoop ook dat er later foto's geplaatst worden van de markt zelf en van de nieuwe aanwinsten =D
Zo kan ik toch nog een beetje mee genieten ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:12 



 
Profiel   

Geboren en getogen in Zuidlaren ben ik heel benieuwd of dit evenement echt door zal gaan. En hoe je een dorp met alle kleine weggetjes/sluipwegen hermetisch af wil sluiten om een coronacheck te doen is me echt een raadsel. Bovendien zit je dan nog met alle inwoners van het dorp zelf, die al ter plekke zijn :-). Ik hoop wel dat het doorgaat want het is voor mij al 40 jaar HET evenement van het jaar inclusief stapavonden etc. En gelukkig is er in die jaren heel veel verbeterd in het dierenwelzijn. Al blijven al die paarden op de markt wel dubbel, prachtig om te zien maar liever zie ik geen paard op een markt. Ik denk dat die traditie dan ook de langste tijd gehad heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:43 



 
Profiel   

Toevallig las ik dit net in de krant! Markt gaat dus door maar wel zonder export en alleen vaste handelaren van de zuidlaardermarkt mogen komen (staan op een lijst). Afgeslankte versie dus :)

Warenmarkt gaat wel zoals gewoonlijk door.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:09 



 
Profiel   

meganvr schreef
Toevallig las ik dit net in de krant! Markt gaat dus door maar wel zonder export en alleen vaste handelaren van de zuidlaardermarkt mogen komen (staan op een lijst). Afgeslankte versie dus :)

Warenmarkt gaat wel zoals gewoonlijk door.


[ [url=m/8TvlFq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Joepie wat een feest. Dat betekent dus de meeste handel op de parkeerplaats…

Export is erg belangrijk anders komen de grote handelaren vaak al niet. Particulier kan je weleens wat leuks kopen. Die tientallen tinkers of Spaanse import van de Gore handelaren mankeert vaak van alles aan.

Wat ook weer een compromis dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:24 



 
Profiel   

Ik ben al lang blij dat ie definitief doorgaat eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:34 



 
Profiel   

Ik ben ook allang blij dat tie doorgaat. We zullen zien wat er staat qua aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:54 



 
Profiel   

Is er dan nog verandering qua tijd dat de paarden komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 08:07 



 
Profiel   

Ik kan dat krantenartikel niet lezen vanaf hier. Maar handelaren 'op de lijst' worden dus uitgenodigd. En als je geen uitnodiging krijgt, mag je dan niks aanvoeren? Mag je dan uberhaupt wel komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:33 



 
Profiel   

Wat ik me afvraag op zo'n markt:
- kopen zonder koopcontract; hoe bewijs je later dat je de echte eigenaar bent van het dier
- kun je een chip (laten) controleren?
- hoe registreer je de herkomst van zo'n markt paard (UBN)?
- hoe voorkom je dat je een gestolen paard koopt (zeker als chip niet te controleren is - paspoort kan van een ander paard zijn)

Zomaar wat vragen die door mijn hoofd gaan. Ben overigens niet van plan om binnenkort een paard of pony te gaan kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:37 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Ik kan dat krantenartikel niet lezen vanaf hier. Maar handelaren 'op de lijst' worden dus uitgenodigd. En als je geen uitnodiging krijgt, mag je dan niks aanvoeren? Mag je dan uberhaupt wel komen?


Ik zie idd dat de kwaliteit heel slecht is hier >;) Ik denk dat je dan niks mag aanvoeren nee.. Maar dat zou je beter aan de gemeente zelf kunnen vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:39 



 
Profiel   

Export kan niet meer ivm aangescherpte regelgeving. Daar kan de markt niets aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:53 



 
Profiel   

hoefnageltje schreef
Wat ik me afvraag op zo'n markt:
- kopen zonder koopcontract; hoe bewijs je later dat je de echte eigenaar bent van het dier
- kun je een chip (laten) controleren?
- hoe registreer je de herkomst van zo'n markt paard (UBN)?
- hoe voorkom je dat je een gestolen paard koopt (zeker als chip niet te controleren is - paspoort kan van een ander paard zijn)

Zomaar wat vragen die door mijn hoofd gaan. Ben overigens niet van plan om binnenkort een paard of pony te gaan kopen.


Dat word als het goed is allemaal gecontroleerd en kun je ook bij aankoop laten controleren want er zijn wel chiplezers. (van handelaren of Dierenartsen) Alle paarden moeten een paspoort hebben die overeen komt met de chipnummers.
Zo kocht ik 2 Shetlanders in 2018 die ik mee heb genomen met alleen hun Paspoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:55 



 
Profiel   

Ik overwoog om met mijn welsh mountain veulen heen te gaan, kijken wat de prijzen doen maar vind het teveel gedoe nu dus zal hij lekker thuis in de wei blijven lopen.

Ga dan ook niet om te kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen