Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:29

Ik hoop tegen die tijd weer beter te been te zijn en heen te kunnen.
Manlief heeft in elk geval vrij genomen.
Wie weet wat voor leuks er staat te wachten op een mooi plekje, want daar maken we graag plaats voor.

BrightBren
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:55

Alweer zes jaar geleden mijn knappe Bo daar gekocht als veulen! Nog steeds zo blij met hem!
Wie weet dit jaar ook even kijken, maar dan wel echt alleen kijken ha ha… :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:01

MARILYN_ schreef:
Ik ben dit jaar ook van de partij! Ik ben op zoek naar een haflinger merrie veulen. Heeft iemand enig idee voor welke prijs die weggaan op de markt? :)


Reken niet op een koopje. De paardenmarkt is op zijn top en het aanbod is laag.

Ook een zuidlaardermarkt kent hoge prijzen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:20

MARILYN_ schreef:
Ik ben dit jaar ook van de partij! Ik ben op zoek naar een haflinger merrie veulen. Heeft iemand enig idee voor welke prijs die weggaan op de markt? :)

Ik denk dat de prijs niet veel zal verschillen van de prijzen die nu gevraagd worden.
Er is veel vraag naar haflingers.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:26

Meer dan naar andere rassen? Waarom is dat eigenlijk?

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:47

Gaat de paardenmarkt wel door? Ik las in de plaatselijke krant dat er alleen een warenmarkt is en geen paardenmarkt omdat er uit heel veel landen mensen komen :=

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:57

Als de markt doorgaat wil ik er heel graag heen, dus ik lees even mee!

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:00

BrightBren schreef:
Alweer zes jaar geleden mijn knappe Bo daar gekocht als veulen! Nog steeds zo blij met hem!
Wie weet dit jaar ook even kijken, maar dan wel echt alleen kijken ha ha… :')

[ [url=m/gxrU5y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VQemQ4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8avJlt.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SK4Jnm.jpg]Afbeelding[/url] ]


heel offtopic, maar mag ik vragen waar jouw hoofdstel van is? ben al heel lang opzoek naar zo'n soort hoofdstel :P }:0

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:20

Mijn vrije dag is al goedgekeurd dus ik hoop dat alles door gaat :):)

Paarden kijk ik wel naar maar verwacht niks te kopen,ik kijk nu naar specifieke bloedlijnen en ik denk niet dat die daar zijn..

De warenmarkt vind ik ook altijd tof, goedkope maar hele goede dekbedovertrekken daar gekocht en ook altijd ff een herder mes kopen.

Brainless

Berichten: 29740
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:20

roekes schreef:
Gaat de paardenmarkt wel door? Ik las in de plaatselijke krant dat er alleen een warenmarkt is en geen paardenmarkt omdat er uit heel veel landen mensen komen :=

Op de site van de gemeente staat nog steeds dat hij (voorlopig) nog door gaat.
https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermark ... ardermarkt

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:27

Zijn er ook mensen die daar paarden verkopen? Waarom zou je er met een paard heen gaan? Welk voordeel tegenover thuis verkopen (als het een gezond paard is)?
Dit is geen oordeel :) Stel gewoon de vraag, want denk niet dat we nog paardenmarkten hebben in België?

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:47

Kalea schreef:
Zijn er ook mensen die daar paarden verkopen? Waarom zou je er met een paard heen gaan? Welk voordeel tegenover thuis verkopen (als het een gezond paard is)?
Dit is geen oordeel :) Stel gewoon de vraag, want denk niet dat we nog paardenmarkten hebben in België?

In Sint Lievens Houtem is elk jaar een grote paardenmarkt.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:08

Kalea schreef:
Zijn er ook mensen die daar paarden verkopen? Waarom zou je er met een paard heen gaan? Welk voordeel tegenover thuis verkopen (als het een gezond paard is)?
Dit is geen oordeel :) Stel gewoon de vraag, want denk niet dat we nog paardenmarkten hebben in België?


Snelle verkoop en direct betaald en afgehandeld.

Verkoop bij huis geeft ook altijd veel werk. Mensen willen uitgebreid komen kijken, komen plots niet opdagen, willen ineens allemaal voorwaarden. Of ze komen langs en uiteindelijk willen ze er nog even over nadenken en dan na een halve week een berichtje dat het niet meer hoeft. Of graag even reserveren tot het weekend etc etc.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:12

Lijkt me toch wel leuk om eens heen te gaan, maar helaas te ver en lijkt het me wel moeilijk om met lege handen thuis te komen. Voorlopig niet in de gelegenheid voor een eigen paard helaas qua tijd.

Bestaat de paardenmarkt in Hedel eigenlijk nog?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:22

_Mir schreef:
Lijkt me toch wel leuk om eens heen te gaan, maar helaas te ver en lijkt het me wel moeilijk om met lege handen thuis te komen. Voorlopig niet in de gelegenheid voor een eigen paard helaas qua tijd.

Bestaat de paardenmarkt in Hedel eigenlijk nog?


Hedel en Zuidlaren zijn de grootste markten in nederland.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:26

Mocht de markt daadwerkelijk doorgaan ben ik wel van plan om te gaan! Wellicht nog wat jong spul “scoren” 8-)

Hedel gaat niet door, toch?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:44

Schoonzusje en ik zijn van plan te gaan als het doorgaat :) Niet om te kopen (althans, ik niet).

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:55

Carri schreef:
Kalea schreef:
Zijn er ook mensen die daar paarden verkopen? Waarom zou je er met een paard heen gaan? Welk voordeel tegenover thuis verkopen (als het een gezond paard is)?
Dit is geen oordeel :) Stel gewoon de vraag, want denk niet dat we nog paardenmarkten hebben in België?

In Sint Lievens Houtem is elk jaar een grote paardenmarkt.


Weer wat bijgeleerd :)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:58

robert45 schreef:
Kalea schreef:
Zijn er ook mensen die daar paarden verkopen? Waarom zou je er met een paard heen gaan? Welk voordeel tegenover thuis verkopen (als het een gezond paard is)?
Dit is geen oordeel :) Stel gewoon de vraag, want denk niet dat we nog paardenmarkten hebben in België?


Snelle verkoop en direct betaald en afgehandeld.

Verkoop bij huis geeft ook altijd veel werk. Mensen willen uitgebreid komen kijken, komen plots niet opdagen, willen ineens allemaal voorwaarden. Of ze komen langs en uiteindelijk willen ze er nog even over nadenken en dan na een halve week een berichtje dat het niet meer hoeft. Of graag even reserveren tot het weekend etc etc.


Dat snap ik.. Zijn het dan vooral handelaars die er kopen? Als je als particulier je enige paard wil kopen op de markt moet je denk ik toch veel ervaring en ook een portie geluk hebben..

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:48

De meeste marktpaarden is een verhaaltje bij. Anders stonden ze niet op de markt.

Een onbeleerde kan je nog eens kopen in snelle handel maar sta ook niet raar te kijken als die toch even geprobeerd is.

De meeste handel gaat tussen handelaren onderling. Particulieren kopen er uiteraard ook weleens wat leuks uit, voorbeelden genoeg op het forum.

Je hebt altijd de verhalen dat de meesten naar de slacht gaan. Dit is in de praktijk niet vaak zo. Natuurlijk staan er ook slachtpaarden maar het meeste eindigt gewoon in een stal ergens.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 05:53

Hoe was t de afgelopen jaren qua aanbod bij de welshjes? Ben wel naar andere markten geweest maar Zuidlaren nog nooit..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:17

Cinnepin schreef:
Meer dan naar andere rassen? Waarom is dat eigenlijk?

Meer dan naar andere rassen weet ik niet.
Maar het is vraag en aanbod. Momenteel is de vraag hoger dan het aanbod.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:24

Joh, ik vind die “paarden voor de slacht” verhalen ook altijd zo’n dooddoener. Alsof er ineens geen of minder paarden naar de slacht zouden gaan als er geen paardenmarkten meer zouden zijn. Ik zie echt niet hoe het één ook maar verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ander.

Ik denk juist dat nog wat paarden, die misschien anders sowieso naar de slacht gegaan zouden zijn, met een markt tenminste nog een kans hebben om bij een leuke particulier terecht te komen.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:15

Daphara schreef:
Joh, ik vind die “paarden voor de slacht” verhalen ook altijd zo’n dooddoener. Alsof er ineens geen of minder paarden naar de slacht zouden gaan als er geen paardenmarkten meer zouden zijn. Ik zie echt niet hoe het één ook maar verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ander.

Ik denk juist dat nog wat paarden, die misschien anders sowieso naar de slacht gegaan zouden zijn, met een markt tenminste nog een kans hebben om bij een leuke particulier terecht te komen.


Helemaal mee eens!

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:59

Ik heb meerdere veulens gekocht op de zuidlaardermarkt. Allemaal leuke sport en kinder pony's geworden. Vorige week nog tweede geworden op de hippiade met 1 van mijn zuidlaardermarkt pony's. Ik ga er niet meer heen want heb pony's genoeg :o
Er staan elk jaar weer veel te veel mooie kwaliteits welshjes en voor normale prijzen