Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

MarjanB schreef
Vraagje, zijn er ook nog markten in december of januari? Ik heb dan een gezelschap pony nodig maar kan die voor de tijd helaas niet kwijt.


Die zou ik particulier kopen. Een gezelschaps pony is altijd wel te vinden en wil je meteen bij een ander paard zetten? Haal je iets van de markt moet je het vind ik altijd even apart zetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 00:00 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
MarjanB schreef
Vraagje, zijn er ook nog markten in december of januari? Ik heb dan een gezelschap pony nodig maar kan die voor de tijd helaas niet kwijt.


Die zou ik particulier kopen. Een gezelschaps pony is altijd wel te vinden en wil je meteen bij een ander paard zetten? Haal je iets van de markt moet je het vind ik altijd even apart zetten.



Eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 06:50 



 
Profiel   

Een paar mensen die ik ken zijn al naar wat markten geweest dit jaar en zeggen dat de prijzen flink hoog zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 06:54 



 
Profiel   

meganvr schreef
Een paar mensen die ik ken zijn al naar wat markten geweest dit jaar en zeggen dat de prijzen flink hoog zijn :')

Dat kan ook niet anders. Paarden zijn stik duur momenteel!

Ze waren gek geweest als ze daar op de markt dan ineens heel veel onder waren gaan zitten. En een beetje van de prijs af doen kan later op de dag altijd nog als ze ze toch niet kwijt raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 07:54 



 
Profiel   

Ik ga ook elk jaar, als het teminste door gaat heen met mijn vader. Vaak zonder te kopen maar 3 jaar geleden mijn A Roan Welsh gekocht! Is nu nog steeds hier! Ga altijd graag heen en is de bedoeling dat ik dit jaar niks koop dus de trailer blijft thuis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:10 



 
Profiel   

roekes schreef
Rhania staat op loopafstand van Zuidlaren sara. Mocht je wat kopen kan het altijd nog bij mij in de wei :D


Oh wat leuk! Op zich wilde Patrick al wel mee maar als ik tegen hem zeg van Rhania is nog meer reden voor hem om te gaan!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:40 



 
Profiel   

Ik zou graag eens gaan maar sla dit jaar over, al het door gaat volg ik wel mooi mee voor fotos en verhalen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:42 



 
Profiel   

Ninx schreef
Daphara schreef
Joh, ik vind die “paarden voor de slacht” verhalen ook altijd zo’n dooddoener. Alsof er ineens geen of minder paarden naar de slacht zouden gaan als er geen paardenmarkten meer zouden zijn. Ik zie echt niet hoe het één ook maar verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ander.

Ik denk juist dat nog wat paarden, die misschien anders sowieso naar de slacht gegaan zouden zijn, met een markt tenminste nog een kans hebben om bij een leuke particulier terecht te komen.


Dat laatste denk ik ook, heb een tijd op een handelstal gewerkt en wat daar niet verkocht werd ging ook naar de markt. (is wel heel lang geleden) En het klopt wel dat er vaak verhaaltjes bij deze paarden waren. Een handelaar kocht dit soort paarden op, zette ze een half jaar tot jaar op de wei en als ze dan weer rad waren bijvoorbeeld dan werden ze verkocht, zo niet dan werden ze geslacht. Waren toch vaak paarden met vage kreupelheden of gedragsproblemen. In ieder geval hadden ze zo nog een kans en anders was het sowieso slager geworden. Sommige hadden gewoon vooral TLC nodig, handelaren investeren niet in dure onderzoeken (logisch) en hoe langer ze staan hoe meer ze kosten.

Voor gezonde en correcte paarden zijn er meer dan voldoende verkoopkanalen die ze veel stress bespaart.

De paardenliefhebber zou het gezeul met kneuzen moeten willen ontmoedigen toch?
Dat is immers hetzelfde als broodfokhonden redden, hiermee houd je ook onwenselijke praktijken in stand.


Even als laatste reactie, die praktijken die blijven sowieso in stand zolang mensen hun verantwoordlijkheid niet nemen en de paarden de handel in doen. Gebeurt het niet op de markt, dan gebeurt het achter gesloten deuren. Zie jij helemaal niks van en merk je ook niks van.

Mooi dier Milan_lover

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 08:46 



 
Profiel   

Nog nooit geweest, maar staat altijd nog een keer op de planning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 09:10 



 
Profiel   

Wij gaan ook kijken, we wonen er dichtbij. Mijn merrie staat nu met een ruin in de wei die bij mij staat om te beleren. Met de tijd zal deze dus weer weggaan. Misschien dat ik even rondkijken voor een koudbloed merrie of ruin, maar in eerste instantie ga ik wel zonder trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 09:49 



 
Profiel   

Ik ben altijd al benieuwd om eens te gaan kijken maar ik ben er nog nooit geweest :+
Maar die tijden die ik lees haha, om middennacht er al zijn.. vanaf hoe laat begint het dan en tot hoe laat duurt het? Het is ruim 3 uur rijden vanaf hier :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 09:58 



 
Profiel   

Ben er al een tijdje niet geweest maar een jaar of 10-12 geleden een leuke Arabier gekocht op de markt, bedoeld om te beleren en weer te verkopen. Is bij mijn toenmalige bijrijdster terecht gekomen, die vond hem zo leuk. Was ook een mega lief dier.
Nog altijd vreemd hoe een hengst met schijnbaar goede papieren ( heb de fokker gesproken) als driejarige ruin op een paardenmarkt terecht is gekomen...

Misschien dat ik dit jaar nog ga, maar kopen doe ik sowieso niet.
Dus dan ben ik er ook niet voor een uurtje of negen vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 09:59 



 
Profiel   

Ik vraag me altijd af of je als je een paard op de markt koopt dezelfde rechten hebt als je gewoon een paard bij een particulier of stal koopt. Als je thuis komt en het paard heeft verborgen/verzwegen gebreken? Dan heb je pech gehad waarschijnlijk? Daarom zou ik nooit een pony/paard op de markt kopen. Misschien een veulentje...
Op mijn stal staan er twee van de Zuidlaardermarkt...allebei met behoorlijke gebreken. Maar moet eerlijk zeggen dat degene die ze gekocht hebben er ook weinig verstand van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 10:30 



 
Profiel   

Froukje schreef
meganvr schreef
Een paar mensen die ik ken zijn al naar wat markten geweest dit jaar en zeggen dat de prijzen flink hoog zijn :')

Dat kan ook niet anders. Paarden zijn stik duur momenteel!

Ze waren gek geweest als ze daar op de markt dan ineens heel veel onder waren gaan zitten. En een beetje van de prijs af doen kan later op de dag altijd nog als ze ze toch niet kwijt raken.


Haha ja echt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 10:48 



 
Profiel   

manubres schreef
Ik vraag me altijd af of je als je een paard op de markt koopt dezelfde rechten hebt als je gewoon een paard bij een particulier of stal koopt. Als je thuis komt en het paard heeft verborgen/verzwegen gebreken? Dan heb je pech gehad waarschijnlijk? Daarom zou ik nooit een pony/paard op de markt kopen. Misschien een veulentje...
Op mijn stal staan er twee van de Zuidlaardermarkt...allebei met behoorlijke gebreken. Maar moet eerlijk zeggen dat degene die ze gekocht hebben er ook weinig verstand van hebben.



Je recht halen bij een handelaar uit Spanje. Recht hebben en krijgen is dan lastig.

Met een handelaar uit Nederland lukt dat misschien nog. Maar als je koopt op het oog voldoe je als koper al niet aan je onderzoeksplicht. Echter als je met de verkoper andere afspraken maakt als in proefperiode of thuis keuren heb je nog een poot om op te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:09 



 
Profiel   

Ook ik lees weer mee!
We wouden dit jaar graag gaan, maar ons kleine komt bijna.. volgend jaar weer een kans

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:27 



 
Profiel   

Dustinlover schreef
Nog nooit geweest, maar staat altijd nog een keer op de planning.

Ik zou bijna samen willen gaan, maar het lijkt mij zo'n slecht idee :Y) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:53 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Dustinlover schreef
Nog nooit geweest, maar staat altijd nog een keer op de planning.

Ik zou bijna samen willen gaan, maar het lijkt mij zo'n slecht idee :Y) :')

Is het ook :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 13:17 



 
Profiel   

Zuidlaren nooit geweest en echt heel ver rijden maar waarschijnlijk de enige die nog wel doorgaat dus gaan we toch maar er heen. Het is een gemis. Ben benieuwd wat de prijzen doen. (Leeuwarden zijn ze hoog)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 13:30 



 
Profiel   

Wij willen dit jaar proberen te gaan, weekendje uit.
Vind de prijzen sowieso op de markten behoorlijk gestegen maar ook niet abnormaal. Nu met corona gingen de prijzen sowieso stijl de lucht in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:02 



 
Profiel   

Ik ga er ook zeker weer heen. Vooral om ook lekker bij de kraampjes te kijken en zonder trailer, anders kom ik misschien toch in verleiding. In 2018 heb ik er 2 lieve leuke Shetlanders gekocht en ze doen het allebei super goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:24 



 
Profiel   

Als ik niet thuis kom met een welshje (of meer *\o/* ) dan zal dr wel iets anders mn hart stelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 18:53 



 
Profiel   

Ik zou ook nog eens willen gaan, misschien volgend jaar.
Wel ben ik enorm benieuwd naar de nieuwe aanwinsten van bokkers! Dus ik volg stilletjes mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 19:13 



 
Profiel   

Yes mijn vriend en ik hebben allebei vrij gekregen. En we gaan waarschijnlijk toch met trailer, just to be sure!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 19:05 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Yes mijn vriend en ik hebben allebei vrij gekregen. En we gaan waarschijnlijk toch met trailer, just to be sure!


Heel verstandig :D :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen