Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muchacho1
Berichten: 85
Geregistreerd: 03-12-20

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:04

Iemand die toevallig uit het gooi die kant op gaat met een trailer? Misschien dat we wat kunnen afspreken?

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:36

Ik ga na een paar jaar ook weer even heen.
Trailer meee want je weet het nooit

Ben eigenlijk van plan om te kijken naar een leuke 4/5 jarige

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:23

Ik heb een 2 paard trailer mee, dus mensen in de omgeving Overijssel en Drenthe wil ik best met nieuwe aanwinsten eventueel thuis afzetten!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 01:52

Ik volg dit jaar graag opnieuw mee. Altijd benieuwd naar jullie aankopen!

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:05

Muchacho1 schreef:
Iemand die toevallig uit het gooi die kant op gaat met een trailer? Misschien dat we wat kunnen afspreken?


Ik kom uit regio midden, ben met een 2 paards vrachtwagen, je kan mij altijd contacten die dag.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:08

De Rodermarkt is afgeblazen. Ik hoop zo dat de Zuidlaardermarkt wel door gaat. Eigenlijk heb ik wel wat nieuwe spullen nodig die daar vaak wel voor een leuk prijsje te krijgen zijn.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:18

Er worden vrij snel nieuwe maatregelen bekent gemaakt dus aan de hand daarvan zal er denk ik meer nieuws komen?

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:22

Ben benieuwd of t doorgaat. Heb iniedergeval sinds deze maand wat meer land dus ruimte genoeg om uit te breiden _/-\o_

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:27

mvdbijl schreef:
Er worden vrij snel nieuwe maatregelen bekent gemaakt dus aan de hand daarvan zal er denk ik meer nieuws komen?

20 september dacht ik dat er nieuwe maatregelen bekend worden.. Hopen dat de markt doorgaat!

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:41

Een vriendin van mij staat elk jaar bij het paardenmarkt gedeelte met een tent waar koffie E.d wordt verkocht. Ze heeft nog niet gehoord of de markt überhaupt doorgaat....

ShaNel16
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-02-12

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:46

Ik ben ook altijd benieuwd geweest naar de markt maar ivm zwangerschap zullen wij voor volgend jaar gaan kijken zonder intenties om te kopen maar gewoon om het een keer mee te maken en te ervaren... ik ben wel benieuwd naar de paardjes die gekocht gaan worden dit jaar en zal de topic ook zeker stilletjes meelezen.

Vroeg mij ook vaak af hoe je snel aan een stalling komt voor een paardje?
Voor mensen met paarden aan huis snap ik het wel maar een particulier die plotseling toch wat blijkt mee te nemen lijkt me stalling op het laatste moment zoeken een stuk moeilijker

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:26

ShaNel16 schreef:
Ik ben ook altijd benieuwd geweest naar de markt maar ivm zwangerschap zullen wij voor volgend jaar gaan kijken zonder intenties om te kopen maar gewoon om het een keer mee te maken en te ervaren... ik ben wel benieuwd naar de paardjes die gekocht gaan worden dit jaar en zal de topic ook zeker stilletjes meelezen.

Vroeg mij ook vaak af hoe je snel aan een stalling komt voor een paardje?
Voor mensen met paarden aan huis snap ik het wel maar een particulier die plotseling toch wat blijkt mee te nemen lijkt me stalling op het laatste moment zoeken een stuk moeilijker


Nu zeker menig stal heeft een wachtlijst, denk dat zulke particulieren er ook niet veel lopen/kopen.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:29

ShaNel16 schreef:
Ik ben ook altijd benieuwd geweest naar de markt maar ivm zwangerschap zullen wij voor volgend jaar gaan kijken zonder intenties om te kopen maar gewoon om het een keer mee te maken en te ervaren... ik ben wel benieuwd naar de paardjes die gekocht gaan worden dit jaar en zal de topic ook zeker stilletjes meelezen.

Vroeg mij ook vaak af hoe je snel aan een stalling komt voor een paardje?
Voor mensen met paarden aan huis snap ik het wel maar een particulier die plotseling toch wat blijkt mee te nemen lijkt me stalling op het laatste moment zoeken een stuk moeilijker


Ik heb in 2017 een veulen gekocht op de markt in Bemmel. Van te voren wel rond gebeld of er iemand was die evt een plek vrij had mocht ik wat kopen zodat k niet ineens een pony had die in de tuin moest staan :D

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:41

Als de markt wel doorgaat en iemand wilt een kleine merrie/ruin (max b pony) kopen maar heeft nog geen plek zou ik evt wel tijdelijk plek hebben in Koekange (Drenthe).

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:03

upendo schreef:
welmoed__ schreef:
Ninx, dit is niet het topic om daarover te beginnen. We weten dat er voor en tegenstanders voor zijn, maar dit topic gaat over de mensen die er wél naar toe gaan.

En bedankt dat je me een paardenhater noemt, zal het niet persoonlijk opvatten. ;)

D'r profiel zegt voldoende. Niet op reageren werkt meestal het beste. :=


Ze heeft wel gelijk. Dus misschien even twee keer nadenken of je er echt aan mee wil doen als paardenliefhebber.

Cora52
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:31

Zuidlaardermarkt 2021 ,veel haflingers,Friezen,tinkers en shetlanders,de markt opent om 5 uur s ochtends tot 4 uur in de middag,de prijzen zullen wel hoger zijn maar tegen het einde worden ze vaak wat goedkoper verkocht,handelaars gaan liever met een lege vrachtwagen weg.je moet er wel doorheen kijken ,er zit leuk spul tussen maar ook afgedankt.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:42

Ik ben benieuwd of er nog veel Haflingers en Friezen zijn.. Vooral de Friezen zijn momenteel echt niet aan te slepen. Ik weet hier van een aantal mensen die hun paarden verkopen, maar dit zijn vooral wat shetlanders en wat kruisingen met kwpn.
Ik verwacht dit jaar ook veel Spanjaarden, maar het is toch altijd even afwachten..

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:00

Haflingers gaan momenteel ook als warme broodjes over de toonbank. :)

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:11

Haflingers, fjorden en friezen zijn erg populair in binnen en buitenland maar, ook de kleine paardjes, ik ben dus indd erg benieuwd wat er aangeboden zal worden..

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:33

klopt @Renske_W, haflingers gaan ook snel, maar als je overal kijkt wat er te koop staat, kom je de haflinger momenteel nog wat eerder tegen. Het aanbod is nog wel wat hoger. Een korte zoektocht op marktplaats naar een Fjord of Fries is lastiger.

Ik heb hier drie groepen Haflingers staan en in de toekomst komt er nog een (fok)merrie bij. Alleen ligt mijn andere merrie nu niet lekker in haar groep, dus mocht ik een (Haflinger)merrie tegen komen dan gaat die waarschijnlijk mee.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:47

Dr is veel vraag naar fjorden maar vooral weinig aanbod. Al hebben we t dan wel over volwassen fjorden. Veulens zijn er genoeg natuurlijk haha

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:36

meganvr schreef:
Dr is veel vraag naar fjorden maar vooral weinig aanbod. Al hebben we t dan wel over volwassen fjorden. Veulens zijn er genoeg natuurlijk haha


Daar ben ik het niet mee eens, ook de veulens en de prijzen zijn beter dan ooit.
Dat is een hartstikke goede ontwikkeling voor diverse rassen, zeker de fjord.
Die veulens gingen tegen weggeefprijzen, daardoor werd er minder gefokt en dat resulteert erin dat er nu weinig aanbod is in oudere paarden. Gelukkig zijn er nu meer veulens en leveren die ook goed geld op :D

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:06

Mocht er iemand een brave oude pony hebben/tegen komen dan houd ik me aanbevolen. Liefst een merrie in de a of b maat. Komt aan huis te staan als gezelschap. Heb echter pas vanaf januari plek.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:35

Cora52 schreef:
Zuidlaardermarkt 2021 ,veel haflingers,Friezen,tinkers en shetlanders,de markt opent om 5 uur s ochtends tot 4 uur in de middag,de prijzen zullen wel hoger zijn maar tegen het einde worden ze vaak wat goedkoper verkocht,handelaars gaan liever met een lege vrachtwagen weg.je moet er wel doorheen kijken ,er zit leuk spul tussen maar ook afgedankt.

Waar komt deze info van? Handelaren hebben amper iets staan laat staan haflinger en of Friezen. Reken maar op veel spaanse

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:06

mvdbijl schreef:
meganvr schreef:
Dr is veel vraag naar fjorden maar vooral weinig aanbod. Al hebben we t dan wel over volwassen fjorden. Veulens zijn er genoeg natuurlijk haha


Daar ben ik het niet mee eens, ook de veulens en de prijzen zijn beter dan ooit.
Dat is een hartstikke goede ontwikkeling voor diverse rassen, zeker de fjord.
Die veulens gingen tegen weggeefprijzen, daardoor werd er minder gefokt en dat resulteert erin dat er nu weinig aanbod is in oudere paarden. Gelukkig zijn er nu meer veulens en leveren die ook goed geld op :D


Qua prijzen gaat het super inderdaad maar dat mag ook wel :D Maar inderdaad veulens zijn er daarom “genoeg” en oudere fjorden wat minder hihi.