Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

Dan gaan wij helaas dit jaar ook niet naar zuidlaren. Kan er namelijk niets kopen dan :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:40 



 
Profiel   

Marigold schreef
Ik begrijp van Dagblad vh Noorden dat er nu paardenmarkt is in Roden. Zou niet doorgaan maar er zijn toch alsnog wel paarden.


Zou wel doorgaan is al even bekend. Export gebeurd bij piet.(is buiten de markt om) zal in Zuidlaren waarschijnlijk ook gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 12:05 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Dan gaan wij helaas dit jaar ook niet naar zuidlaren. Kan er namelijk niets kopen dan :+


Waarom zou je niks kunnen kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 12:49 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
Dan gaan wij helaas dit jaar ook niet naar zuidlaren. Kan er namelijk niets kopen dan :+


Normaal laat je wel alles keuren wat je in NL koopt? Kan je het altijd even elders parkeren en daar laten doen een dag later..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:26 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Luna2006 schreef
Dan gaan wij helaas dit jaar ook niet naar zuidlaren. Kan er namelijk niets kopen dan :+


Normaal laat je wel alles keuren wat je in NL koopt? Kan je het altijd even elders parkeren en daar laten doen een dag later..


Ja risico pak in niet met belgische databank om niet te keuren. voor die 80 euro extra dat je kwijt bent voor een minipaardje.
Heb je geen exportkeuring, dan betaal je gewoon hopen geld voor de databank


Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 28-09-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:12 



 
Profiel   

Op de markt is het nog steeds snelle handel, dus verkocht = verkocht.
Dat vraagt een scherp oog en je moet een gokje durven wagen.
Je kunt wel monsteren, dat vertelt wel iets natuurlijk.

Ga er maar niet van uit - zeker niet in deze tijd - dat je voor een dubbeltje op de eerste rang komt.
Vooral omdat er geen buitenlands paarden komen, we missen dus op voorhand al de lange rijen Friezen uit Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:27 



 
Profiel   

Ik ben zelf toch niet in Roden geweest vandaag, kwam niet uit met werk om vrij te nemen. Maar ik hoorde dat er 200+ paarden en pony’s waren. Dat is volgens mij een heel behoorlijk aantal voor Roden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:21 



 
Profiel   

Klopt! Ik ben toch ook maar niet gegaan omdat ik thuis toch nog wat dingetjes moest doen, en ik zou er dan ook pas tegen 4 uur hebben kunnen zijn, maar ik zag wel foto's op Facebook voorbij komen. Als ik vrij was geweest was ik wel gaan kijken.
Uiteindelijk denk ik dat het op de Zuidlaardermarkt toch nog wel behoorlijk druk gaat worden qua paarden en pony's.

Artikeltje van de markt https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173916 ... vergunning

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:52 



 
Profiel   

staan wel mooie dieren bij!
dat word nog moeilijk straks op de zuidlaarder markt om nee te zeggen :')
zag ook wat spanjaarden,die zijn er straks ook ongetwijfeld weer bij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:40 



 
Profiel   

Damn,soms baal ik om mij te zijn -O-


M'n vrije dag kan niet doorgaan...dus geen markt voor mij |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:45 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar ook weer. Hoef niet perse iets te kopen maar we houden onze ogen open voor een grote a pony of b pony. Ik ben benieuwd hoe ze gaan checken op dagjes mensen en potentiële kopers. Weet iemand daar al meer over?

Ben ook heel benieuwd wat de prijzen zullen zijn in deze periode waarin paarden duurder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:07 



 
Profiel   

Ik had ze een mailtje gestuurd maar nog geen reactie :')
Daar ben ik zelf namelijk ook wel heel benieuwd na voordat ik straks voor niks heen ga haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:27 



 
Profiel   

meganvr schreef
Ik had ze een mailtje gestuurd maar nog geen reactie :')
Daar ben ik zelf namelijk ook wel heel benieuwd na voordat ik straks voor niks heen ga haha


Ja precies dit. Wij hebben beide 2 dagen vrij genomen en zouden met de trailer heen gaan, maar ja.. 2,5-3 uur rijden en stel dat je er weinig kan doen.. is het wel beetje zonde

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:10 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
meganvr schreef
Ik had ze een mailtje gestuurd maar nog geen reactie :')
Daar ben ik zelf namelijk ook wel heel benieuwd na voordat ik straks voor niks heen ga haha


Ja precies dit. Wij hebben beide 2 dagen vrij genomen en zouden met de trailer heen gaan, maar ja.. 2,5-3 uur rijden en stel dat je er weinig kan doen.. is het wel beetje zonde


Jaa het is erg vaag.. Voor mij is t niet zo ver rijden maar t kost me wel geld omdat k niet kan werken natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:24 



 
Profiel   

Ik ga waarschijnlijk niet meer heen omdat ik als t goed is een welsh hengstje heb gekocht maar dat betekent wel dat ik evt (tijdelijk) plek heb voor 1 a 2 jonge welsh A hengsten voor als iemand onverwachts iets koopt op de markt 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:04 



 
Profiel   

Export Word geregeld bij p. beerda

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 13:17 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Export Word geregeld bij p. beerda


En wat gebeurt er nou uiteindelijk met de pony’s die op export gaan?
Blijft altijd beetje schimmig, ben er wel benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 14:17 



 
Profiel   

Marigold schreef
StalNollie schreef
Export Word geregeld bij p. beerda


En wat gebeurt er nou uiteindelijk met de pony’s die op export gaan?
Blijft altijd beetje schimmig, ben er wel benieuwd naar.

De meeste gaan via handelaren naar particulieren in het buitenland.

Er gaan er ook enkele naar de slacht in Italië, maar met de huidige verkoopprijzen zullen daar niet zoveel terecht komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 14:34 



 
Profiel   

Marigold schreef
StalNollie schreef
Export Word geregeld bij p. beerda


En wat gebeurt er nou uiteindelijk met de pony’s die op export gaan?
Blijft altijd beetje schimmig, ben er wel benieuwd naar.


Nou dat is eigenlijk niet zo schimmig. Er is in het buitenland veel vraag naar goede, jonge dieren. Deze worden daar gewoon voor goed geld verkocht.

Ze zijn daar gek op bonten,stipjes,aparte kleuren etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 15:45 



 
Profiel   

Dacht altijd dat dat vooral voor de salami was, die shetlanders en pony’s die in groepen worden opgekocht voor export.
Hoe het ze vergaat na vertrek geen idee.
Eerst op een wei? Gelijk door naar, geen idee?
Slachthuis?
Maar export is dus niet ‘voor de dood’.
Of tenminste, niet persé, begrijp ik.

Fokken ze in Italië dan minder pony’s dat handelaren helemaal naar de Nederlandse markten komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:24 



 
Profiel   

Export komt uiteindelijk vaak gewoon bij particulieren. Heb wel eens geholpen met het laden van een grote vrachtwagen die van voor tot achter vol ging aan shetlandveulens. Nou dan kun je nagaan hoeveel t er zijn. Wat ze met al die (mini)shetlanders moeten geen idee. Zo ook wel eens een grote export vrachtwagen vol met Friezen zien vertrekken.

Sowieso dat "80% belandt bij de slacht" is altijd zo een onzin. Zou wel eens willen weten hoe hoog dat percentage daadwerkelijk is én hoeveel daarvan in Italië gebeurt en hoeveel in Nederland.. Ik denk dat het wel meevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:30 



 
Profiel   

Die groepen grote maat zwarte shetten gaan niet naar de slacht hoor, daar is veel vraag naar in het buitenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:02 



 
Profiel   

Iemand toevallig nog updates over dinsdag? Wij twijfelen dus nog steeds. Hebben allebei vrij genomen, maar als we voor niks 2,5 uur lang naar Zuidlaren kachelen (of langer met trailer) kunnen we net zo goed elders in het land een nachtje weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:11 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Iemand toevallig nog updates over dinsdag? Wij twijfelen dus nog steeds. Hebben allebei vrij genomen, maar als we voor niks 2,5 uur lang naar Zuidlaren kachelen (of langer met trailer) kunnen we net zo goed elders in het land een nachtje weg.



Misschien kan je de gemeente even bellen? Jammer dat ze geen reactie geven op mailtjes :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:46 



 
Profiel   

Ik had de gemeente gebeld. Zegt mevrouw dat het inderdaad doorging maar alleen kopers en verkopers. Ik vroeg hoe ze dan bepalen of ik een koper of publiek ben. Zegt ze: "Ja dat is een goede vraag, zet maar even op de mail".. Zucht!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen