Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:25

Amy223 schreef:
Stond ook echt een super mooie schimmel, rond de middag liep daar een vrouw mee. Ook een Spanjaard, was een knap dier!!



Ja die ik bedoelde waren ook allen echt prachtig, maar hoorde later (ook maar van horen zeggen) dat een van paarden bekend was bij de plaatselijke da en daar dus afgekeurd was op drie benen. 3 meiden hadden het dier gekocht, geloof 10K

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:26

Elin_ schreef:
Amy223 schreef:
Stond ook echt een super mooie schimmel, rond de middag liep daar een vrouw mee. Ook een Spanjaard, was een knap dier!!



Ja die ik bedoelde waren ook allen echt prachtig, maar hoorde later (ook maar van horen zeggen) dat een van paarden bekend was bij de plaatselijke da en daar dus afgekeurd was op drie benen. 3 meiden hadden het dier gekocht, geloof 10K


Dat mensen dat durven te betalen op een markt joh 8)7

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:43

Willemiens schreef:
Hannanas schreef:
Jeetje Willemien wat een verrassing, wat doet zo’n lieve merrie met papier nou op een markt? Beestje is met z’n kont in de boter gevallen zo te zien, land al verkent en nu een lekker net vol met hooi.. je zou toch zeggen dat er met haar leeftijd en papier en zoete gedrag ergens nog een addertje moet tevoorschijn komen?

Fysiotherapeut en cranio sacraal therapeut waren mee met ons en hebben haar te plekken nagekeken. Ietwat vast op het bekken gebied maar soepeler als andere mijn (röntgenologisch gekeurde) merrie :7

Maar goed een paard beland daar niet voor niets denk ik dan dus ik ga het mee maken.


Even gezocht en gevonden, inderdaad bijzonder dat een paard uit Delft dan op de Zuidlaardermarkt terechtkomt. Waarom, waarom .... maar ik had de gok misschien ook wel genomen met deze! Veel plezier met d'r :) !

Weilanden

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 11:35

Afbeelding
Ik was gisteren voor het eerst op de ZL-markt. Dit jaar niks gekocht maar ik ga zeker volgend jaar weer heen..


Weet iemand of /aan wie dit paardje verkocht is?

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 11:37


abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 11:39

Ah wat leuk! Die heb ik nog zien voordraven!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:00

Is ook een Spanjaard

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:05


amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:35

abeltje_xx schreef:
Ik heb het gister enorm naar mn zin gehad. Ben met een vriendin geweest en lekker de hele ochtend rondgestruind. Wij waren er rond 5 en zijn rond 13u weer weggegaan.




[url=m/NwxJ8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
De drie schrale hengstjes. Ook arabiertjes geloof ik. Ik had best papier willen vragen maar heb nooit iemand kunnen vinden


Mocht iemand toevallig meer info hebben over deze dieren (afstamming/fokker) houd ik me warm aanbevolen.

Leuk om te volgen, mooie aankopen zitten er ook weer bij!

hiphorse

Berichten: 1032
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:36

Mowgli4 schreef:
Iemand die weet waar deze bonte terecht is gekomen? Vond haar erg gaaf maar helaas veel te duur -O- stond er aan het einde van de middag ook nog…
[ [url=m/gYbInF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze fjord kruising vond ik ook erg sprekend. Heel lief koppie <3 alleen wat bang
[ [url=m/sMwaB2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uLsB5F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die komt als ik het goed heb bij de fokker van mijn jonkie weg, is een konik kruising met ier
Geen fjord

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:39

Hoii hoii

Gister heb ik rond de middag echt het paard van mijn dromen ontmoet. Het was een spaanse schimmel merrie ongeveer 10 jaar oud. De verkoper van het paard kwam uit Amsterdam en zij vertelde me dat ze meer van deze paarden heeft

Heeft iemand haar gezien of weet waar ze is?
Afbeelding

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:47

Ja ik vraag me bij sommige dieren ook echt af waar ze na zo 'n dag heen gaan of voor ingezet gaan worden. Het aandeel slacht zal inderdaad echt wel veel lager zijn dan anders, maar bijvoorbeeld die twee oudjes, die vos die zowat mensen aanviel, die Fries met die kromme benen of nog een andere vospony met een gigantisch doorgezakte rug (heb ik hier volgens mij nog niet voorbij zien komen).

Ik was dus niet de enige die niemand bij die drie schrale veulens zag.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:50

SaraViavia schreef:
Ja ik vraag me bij sommige dieren ook echt af waar ze na zo 'n dag heen gaan of voor ingezet gaan worden. Het aandeel slacht zal inderdaad echt wel veel lager zijn dan anders, maar bijvoorbeeld die twee oudjes, die vos die zowat mensen aanviel, die Fries met die kromme benen of nog een andere vospony met een gigantisch doorgezakte rug (heb ik hier volgens mij nog niet voorbij zien komen).

Ik was dus niet de enige die niemand bij die drie schrale veulens zag.


Ja er was een vos met een giga doorgezakte rug! Maar volgens mij was dat nog maar een veulen? Stond tussen 2 andere donkere veulens.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:57

abeltje_xx schreef:
Ik heb het gister enorm naar mn zin gehad. Ben met een vriendin geweest en lekker de hele ochtend rondgestruind. Wij waren er rond 5 en zijn rond 13u weer weggegaan.

Heb een hoop leuks gezien. Ook hopeloos verliefd geworden op eentje, als ik stalling had gehad dan was ie mee gegaan.


[ [url=m/UqGIVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klein purkie. Had ik zo in m'n achterzak gestopt


[ [url=m/X74fr0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze dame was later op de ochtend erg druk, maar werd wel direct rustig als ze wat aandacht kreeg


[ [url=m/GYVgbx.jpg]Afbeelding[/url] ]
De witte was heel erg druk, heel veel heen en weer draaien. Ik ben er even bij gaan staan en direct kalmte. Blijkbaar was die grijze het een beetje zat daarna want zodra ik wegging parkeerde die z'n kont dwars tegen de witte. Die daar toen wel een stuk rustiger van bleef, dus iedereen blij haha


[ [url=m/LuIE6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk zwart paardje, stond een beetje opgetrokken maar was ook wel wat gespannen.


[ [url=m/9BHh56.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Half?) Arabiertje, leuk dier, erg aanhankelijk


[ [url=m/CC8hhb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Buurman/vrouw, mooooi beest, maar wel vinnig


[ [url=m/NwxJ8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
De drie schrale hengstjes. Ook arabiertjes geloof ik. Ik had best papier willen vragen maar heb nooit iemand kunnen vinden


[ [url=m/qprwHa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overbuur van de hengstjes, was veel heen en weer onder z'n touw aant kruipen. Beetje schuw, maar wel blij met een kriebel


[ [url=m/iNOGk6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ontzettend mooie 2 jarige. Als ik plek had gehad... had wel een zwelling op zn sprong rechtsachter. Heb er nog aan gevoeld, was niet warm of hard. Voelde als vocht en kon er zonder problemen aankomen en op drukken. Ik heb net iets te weinig verstand van beengebreken om te kunnen inschatten wat het zou kunnen zijn, maar als ik plek had gehad had ik misschien de gok wel gewaagd


Nooit doen, zo'n zwelling in de sprong op die leeftijd duidt vaak op een ocd die de boel zit te irriteren.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:02

abeltje_xx schreef:
Nog wat foto's :D


[ [url=m/UpzEl7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vond ik suuupergaaf, helemaal mijn ding


[ [url=m/9Kw1K8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze ook superleuk


[ [url=m/Yo8xiX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi kleurtje


[ [url=m/ovmHi9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie appy, alleen jammer dat ze nooit zoveel staart of manen hebben. Wel schitterend beest


[ [url=m/fFEkVF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze verscheen zomaar ineens tegen een uurtje of 12, snap niet dat ze die zomaar los laten staan, stond ook niemand bij }:0


[ [url=m/rCjXxE.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan de man waar ik m'n hart aan ben verloren. Liefkozend Pablo genoemd, maar geen idee van echte naam. 9 jarige ruin uit spanje was alles wat ik uit de verkoper kreeg. Fransman geloof ik. Hij had wel een papier maar die was bij zn vader... ergens...
Ontzettend lief dier, maar onder de littekens.


[ [url=m/c9oGzN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Witte ringen rond z'n koten, was van kluisters of kettingen. Overal op z'n lijf oude littekens, letterlijk over z'n hele lijf. Neus was ook vervormd door ketting of streng kaptoom gebruik oid. Hij stond ook heel vaak stereotyp gedrag te vertonen en te "dansen" op de plek.


[ [url=m/hkPVrv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar zoooo lief. Wat angstig als je hem benaderde, maar als je even wat aandacht aan hem schonk smolt ie zowat. Mocht overal aankomen. Ook zonder problemen in z'n mond kijken. Hij had namelijk ook flink veel grijze haren op z'n hoofd dus ik geloofde de 9 jaar niet zo, maar z'n gebit was inderdaad niet zo oud. Iig (voor zover ik dat kan inschatten :P ) onder de 15.

Stond mooi op de benen en heel netjes gebouwd. Had het er echt wel moeilijk mee dat hij niet mee kon. Ben er ook heeeeel lang bij blijven hangen totdat ik hoorde dat ie naar frankrijk verkocht was. Ik hoop dat ie fijn terecht komt.


Nadat ze 8 zijn geweest is de leeftijd moeilijk te schatten maar deze ziet er eerder uit als 19 dan 9.
De littekens op de neus die je beschrijft komen van de serreta, een spaans martelwerktuig..het stereoptiepe gedrag is weven. Arm dier, ik snap dat je zo een uit medelijden mee had willen nemen. Ik hoop dat ie goed terecht komt.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:05

Elisa2 schreef:
Nooit doen, zo'n zwelling in de sprong op die leeftijd duidt vaak op een ocd die de boel zit te irriteren.

Volgens mij hoorde ik iemand eerder al bolspat zeggen. Maar dat is idd hetzelfde zo ongeveer toch :P

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:08

Bolspat is dan de uitingsvorm, je weet gewoon niet wat het van binnen veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:27

manubres schreef:
Zag in een artikel van De Hoefslag over de Zuidlaardermarkt een filmpje van iemand die een mooie schimmel had gekocht. Die kon best bewegen.

https://www.facebook.com/Hoefslag/posts ... 7015315122

[ [url=m/hkS05t.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is met ons mee gegaan. De schimmel.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:31

Oh waauw, proficiat met de aankoop!

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:33

Niet van mij hoor, ik was mee :o

Zou zelf niet zomaar 1 paard kopen daar. Vond de haflinger van 5300 wel leuk en de bonte (hier boven genoemd, stond naast de beruchte pzb tinker) maar die liep niet lekker vanuit de heupen. Die bonte koste 4500 en was 12 jaar oud geloof ik. Was wel heel lief. Ben wel benieuwt waar die terecht gekomen is.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:51

Gewoon wauw, moet echt zeggen dat ik zulke prijzen op een markt durven te geven bijna dommig zou noemen, voor zulke bedragen wil je toch proef kunnen rijden en kunnen keuren? Of heb je dan geld over wat je echt kunt missen?

Was overigens niet op iemand persoonlijk maar gewoon in het algemeen... Ik vind het echt veel geld de bedragen die hier genoemd worden, zelfs voor de Shetlanders ....

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:55

Sky_As schreef:
Gewoon wauw, moet echt zeggen dat ik zulke prijzen op een markt durven te geven bijna dommig zou noemen, voor zulke bedragen wil je toch proef kunnen rijden en kunnen keuren? Of heb je dan geld over wat je echt kunt missen?

Was overigens niet op iemand persoonlijk maar gewoon in het algemeen... Ik vind het echt veel geld de bedragen die hier genoemd worden, zelfs voor de Shetlanders ....

Dat jij nooooooooit op de markt zou kopen weten we nu wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:56

Ja, vind ik ook. Er stond ook een gezadelde bij. (zie eerdere foto's, de bont geschoren) 6500 incl zadel, opstappen en wegrijden...Alleen niemand deed dat en de mooie haflinger bleef ook staan.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:01

Ik schrik ook wel een beetje van de prijzen die voorbij komen. Ik denk dat de meeste paarden die voor dat geld weggaan normaal wel gekeurd en proefgereden worden. Zijn de prijzen echt zo wild nu?

Iedereen moet het voor zich weten natuurlijk en er komen wel echt mooie paardjes voorbij, maarja je weet toch minder goed wat je koopt.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:08

De bonte van 4500 was kreupel.
Er zaten ook veel tussen van rond de 2000 euro hoor.
Er zaten twee schimmels bij, die waren enorm heet. De handelaar was er zelf bang van. Hij vroeg daar ook rond de 2000 voor, maar ik vermoed dat die wel voor veel minder weg zouden gaan.

Er zaten heel goed verzorgde bij en heel slecht verzorgde. Overdreven prijzen en enorm lage prijzen.