Eper Paarden4daagse 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:18

Klopt mijn pony's hebben lang gekampd met te korte hoeven en dergelijke. Hebben van alles daarop aangepast en train dus ook niet meer op de weg, tenzij het echt even niet anders kan en dan altijd hoefschoenen aan. Ondertussen gaat het wel goed, maar dat wil ik ook graag zo houden ;)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:25

Gelukkig dat er ook blote voeten meedoen. Mijn tinker loopt liefst over het harde heen.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:13

Brainless schreef:
marije1109 schreef:
Ik denk dat er maar weinig zonder ijzers (rondom) of hoekschoppen het redden.

_/-\o_

:D
Ik had zoiets idd ook op de site gelezen, dat ijzers aan te raden zijn. De paarden in kwestie staan op ijzers voor iig, mocht ik met de mijne volgend jaar ook aansluiten dan zal ik me in hoefschoenen moeten gaan verdiepen, hij is op harde ondergrond en steentjes voorzichtig en wil liever geen ijzers.

Maar top om te lezen dat er paarden zijn die dit ook blootsvoets kunnen!

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:35

Ik ga het in het voorjaar eens bekijken en bespreken met m'n smid.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:01

Mijn paard is ook blootvoets..dat ging andere jaren prima.
Leuk zoveel mensen hier die op de veenhove verblijven. Ik heb een Fries met een behoorlijk tempo, dus ik zou het wel heel leuk vinden als er mensen zijn met wie ik samen kan starten.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:11

Leuk maaike dat je ook op de veenhove staat. Zien we je daar!

Marije wat leuk een nieuw paard, is het die uit Brabant geworden?

Ik rijd tum altijd met ijzers, maar met mijn andere pony altijd hoefschoenen. Ik denk wel dat dat aan te raden is.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:01

@Laura
Weet je al welke je mee gaat nemen?
Als het beleren goed gaat neem ik Frummel meer voor de 2-wieler.
Ik hoop nog tegen die tijd een HCA kan kopen, maar die prijzen zijn nu enorm en 16 inch (die het meest worden aangeboden) is net aan de kleine kant voor hem (1.05 en best ehhh breed gebouwd) en 19 inch zijn helemaal onvindbaar (en betaalbaar). :x

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:27

Paard gaat weer terug, super hard gelanceerd 3 passen nadat ik er voor het eerst weer op zat |(

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:54

O nee. Wat naar zeg!

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:59

marije1109 schreef:
Paard gaat weer terug, super hard gelanceerd 3 passen nadat ik er voor het eerst weer op zat |(

-O-

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:57

Brainless schreef:
@Laura
Weet je al welke je mee gaat nemen?
Als het beleren goed gaat neem ik Frummel meer voor de 2-wieler.
Ik hoop nog tegen die tijd een HCA kan kopen, maar die prijzen zijn nu enorm en 16 inch (die het meest worden aangeboden) is net aan de kleine kant voor hem (1.05 en best ehhh breed gebouwd) en 19 inch zijn helemaal onvindbaar (en betaalbaar). :x


Ik neem tum mee die is net wat makkelijker met andere. Al is dat ook een echte heethoofd }>

Ja die zijn erg gewild. Ik gebruik die van mij amper maar wegdoen zou ik nooit zo snel doen. Super fijne wagens.

Wat jammer marije dat het toch niet het paard voor je bleek te zijn.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:07

Misschien voor sommigen hier ook interessant


Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:49

Ik heb kans om een ticket te winnen via een facebook actie, maar mijn pony heeft nog nooit 80km in 4 dagen gelopen. Hoe bouwen jullie dit op? Ik doe meestal 2-3 kortere ritten van 5-10 kilometer per week en dan 1 lange ronde die varieert tussen 15 en 25 km. Dit was genoeg om op conditie te zijn voor een korte mendurance en na de rit nog zo dusdanig fit te zijn dat de da zei:" Deze kan nog wel een rondje". Hij heeft in het verleden ook wel 40km op een dag gedaan, maar dat is al een aantal jaren terug. Ik ben echt bang dat hij zich kapot gaat lopen de eerste dag en daarna niet meer kan, hem kennende. Hij is zeg maar thuis liever lui dan moe en in een vreemde omgeving/bos niet te houden zo druk. Dus ik kan het met mijn standaardrondes ook niet echt oefenen, al ben ik wel van plan om wat vaker bos op te zoeken in mijn lange rondes. Helaas is het dichtstbijzijnde bos met de trailer het Drents-Friese Wold en dat varieert nu van extreme waterplassen tot veel te mul voor hem en zal naarmate de lente aankomt veel te mul voor hem zijn. Dus dan ben ik aangewezen op de kleine stukjes bos in onze omgeving die allemaal op zo'n 10km afstand liggen. Verder heb ik geen bak, dus dressuurtrainingen ter afwisseling is geen optie. Ik fiets ook nog wel eens met hem, maar als ie echt goed op conditie is dan valt die optie ook weg. Hij neemt het dan van me over, wat dan leidt tot een losse pony die ergens in de berm staat te grazen omdat hij m peert. Ik ben nu nog aan het opbouwen, wil hem minimaal 4 keer per week een rondje van 5-10 km doen. En ik merk nu al dat hij elk rondje wat vlotter wordt, dus zijn conditie verbetert al wel. Ik weet eind maart pas of ik een ticket heb gewonnen, en dan komt het moeilijke nog, ik moet dan ook nog overnachting voor ons beiden vinden. :o

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:54

Onder het mom van: durf te vragen, nee heb je, ja kun je krijgen, heeft iemand nog een plekje over in hun accomodatie? Waarschijnlijk ga ik alleen en heb dus niks aan een chalet of huisje voor 4 personen.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:00

Jorex schreef:
Ik heb kans om een ticket te winnen via een facebook actie, maar mijn pony heeft nog nooit 80km in 4 dagen gelopen. Hoe bouwen jullie dit op? Ik doe meestal 2-3 kortere ritten van 5-10 kilometer per week en dan 1 lange ronde die varieert tussen 15 en 25 km. Dit was genoeg om op conditie te zijn voor een korte mendurance en na de rit nog zo dusdanig fit te zijn dat de da zei:" Deze kan nog wel een rondje". Hij heeft in het verleden ook wel 40km op een dag gedaan, maar dat is al een aantal jaren terug. Ik ben echt bang dat hij zich kapot gaat lopen de eerste dag en daarna niet meer kan, hem kennende. Hij is zeg maar thuis liever lui dan moe en in een vreemde omgeving/bos niet te houden zo druk. Dus ik kan het met mijn standaardrondes ook niet echt oefenen, al ben ik wel van plan om wat vaker bos op te zoeken in mijn lange rondes. Helaas is het dichtstbijzijnde bos met de trailer het Drents-Friese Wold en dat varieert nu van extreme waterplassen tot veel te mul voor hem en zal naarmate de lente aankomt veel te mul voor hem zijn. Dus dan ben ik aangewezen op de kleine stukjes bos in onze omgeving die allemaal op zo'n 10km afstand liggen. Verder heb ik geen bak, dus dressuurtrainingen ter afwisseling is geen optie. Ik fiets ook nog wel eens met hem, maar als ie echt goed op conditie is dan valt die optie ook weg. Hij neemt het dan van me over, wat dan leidt tot een losse pony die ergens in de berm staat te grazen omdat hij m peert. Ik ben nu nog aan het opbouwen, wil hem minimaal 4 keer per week een rondje van 5-10 km doen. En ik merk nu al dat hij elk rondje wat vlotter wordt, dus zijn conditie verbetert al wel. Ik weet eind maart pas of ik een ticket heb gewonnen, en dan komt het moeilijke nog, ik moet dan ook nog overnachting voor ons beiden vinden. :o


Klinkt als een prima voorbereiding hoor. Ik doe ik meestal niet meer dan 1 keer per week een ritje rond de 20 km. Verder korter rondjes en ik heb ook een hittepetit op vreemd terrein.
Een plekje vinden zo laat nog is denk ik een grotere uitdaging.

@ nala, wij misschien wel maar dat kan ik nu echt nog niet zeggen. Dus als je iets anders kun vinden is dan beter. Wij hebben een 6 persoons huisje met 2. Maar mijn vriend is in die week ook jarig dus ik verwacht eigenlijk wel dat er wat mensen over komen en blijven slapen.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:25

Jorex Ik vraag mij af waar in het DFWoud jij dan rijd. Ik rij daar al mijn halve leven en ik ken eigelijk geen te mulle paden. Net echt rondom en in de kale duinen maar verder nergens.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:33

Ik rij altijd bij Appelscha en de Spartelvijver. Rondom de Spartelvijver is nu te nat en in de zomer op zich nog te doen en aan de andere kant weg is het altijd vreselijk mul voor mijn kleintje, dat is inderdaad het Kale Duinen gebied. Eigenlijk de complete rode route is te zwaar voor zo'n enkelspan kleintje. Ik stapte nu iedere keer af als we in stap waren zodat hij ook weer op adem kon komen. Desondanks toen wel mendurance tempo gehaald. Was ons oefenrondje voor de mendurance toen een paar dagen later. Hieronder een voorbeeld van zo'n pad wat echt te mul was voor hem:
Afbeelding

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:03

Ik kom nog niet toe aan voldoende rijden/trainen dus hoop dat we überhaupt mee kunnen doen.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:37

Jorex schreef:
Ik rij altijd bij Appelscha en de Spartelvijver. Rondom de Spartelvijver is nu te nat en in de zomer op zich nog te doen en aan de andere kant weg is het altijd vreselijk mul voor mijn kleintje, dat is inderdaad het Kale Duinen gebied. Eigenlijk de complete rode route is te zwaar voor zo'n enkelspan kleintje. Ik stapte nu iedere keer af als we in stap waren zodat hij ook weer op adem kon komen. Desondanks toen wel mendurance tempo gehaald. Was ons oefenrondje voor de mendurance toen een paar dagen later. Hieronder een voorbeeld van zo'n pad wat echt te mul was voor hem:
[ [url=m/ptaLTh.jpg]Afbeelding[/url] ]



In epe heb je wel iets meer mullere paden daar zou ik wel rekening mee houden.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:05

Hallo,
Lang geleden dat ik op bokt was maar vlieg weer eens langs.
Ik rij ook mee met deze rit.
Mijn startplaats is 2 jaar bewaard gebleven.
Ik heb eventueel plek op mijn koets voor 1 groom. Dus als er iemand mee wil kan dat.
Als ik geen groom kan vinden rij ik ohz. Buiten de epd heb ik ook altijd wel plek voor een groom. Ik rij meestal in Loenen (Gelderland) maar kan verplaatsen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:08

Flurk schreef:
Hallo,
Lang geleden dat ik op bokt was maar vlieg weer eens langs.
Ik rij ook mee met deze rit.
Mijn startplaats is 2 jaar bewaard gebleven.
Ik heb eventueel plek op mijn koets voor 1 groom. Dus als er iemand mee wil kan dat.
Als ik geen groom kan vinden rij ik ohz. Buiten de epd heb ik ook altijd wel plek voor een groom. Ik rij meestal in Loenen (Gelderland) maar kan verplaatsen.

Je vindt sowieso wel iemand!

Ik ga weer als vrijwilliger voor de organisatie fotograferen! Echt heel veel zin in!

Dus zie je lang bruin haar, een geel hesje en iemand met een camera in de bosjes zwaai dan even. :D

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:13

MarlindeRooz schreef:
Flurk schreef:

Je vindt sowieso wel iemand!

Ik ga weer als vrijwilliger voor de organisatie fotograferen! Echt heel veel zin in!

Dus zie je lang bruin haar, een geel hesje en iemand met een camera in de bosjes zwaai dan even. :D

Dan sta ik zwaaiend op de foto

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:13

Dat is sowieso leuk! Maar als je snel zwaait en daarna leuk lacht heb je beide! :))

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:16

Leuk dat je fotografeert.

Mijn paard staat met een blessure, wel een gunstige.
Ik hoop hem op tijd weer fit te hebben voor de 4 daagse

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:01

Leuk dat je ook weer meedoet.
Ik twijfel of ik alle dagen ga rijden. Als ik meer duidelijkheid heb bericht ik je!

Flurk schreef:
Hallo,
Lang geleden dat ik op bokt was maar vlieg weer eens langs.
Ik rij ook mee met deze rit.
Mijn startplaats is 2 jaar bewaard gebleven.
Ik heb eventueel plek op mijn koets voor 1 groom. Dus als er iemand mee wil kan dat.
Als ik geen groom kan vinden rij ik ohz. Buiten de epd heb ik ook altijd wel plek voor een groom. Ik rij meestal in Loenen (Gelderland) maar kan verplaatsen.