Eper Paarden4daagse 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:07

Ik ga afzeggen helaas. Nieuwe paard wil niet alleen naar buiten, dus kan niet trainen. En ook geen idee wat hij in zo'n entourage gaat doen. Baal er enorm van.

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:11

Oh wat jammer zeg! Geen mensen in je omgeving waar je mee kunt trainen?

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:53

Wat jammer zeg Manzano!

Hier is pony op conditie nu. Ik heb hem alleen iets te hard gepusht. Oftewel zijn vet is weg. Hij heeft daar altijd wel wat last van tijdens deze tijd. Nu goed aan het bijvoeren met slobber en een tandje terug in de training. Maar hij is na 4 dagen al veel voller en er komt op sommige plekken ook alweer vet op. Dus het komt wel weer goed. Meneer vandaag:
Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:54

Lekker hoor Jorex.

Het begint al aardig op te schieten.
Wij hebben dit weekend ook weer lekker kunnen trainen!
[RIJ-ITP] Trainen en chillen met Haflingers Roos & Anton

Wie staan er uit dit topic allemaal bij de Veenhove? Misschien leuk om een lijstje te maken?

Bij Veenhove
Shirley & Lisa met Haflingers Roos & Anton
Lisa slaapt met een tentje op het terrein en Shirley bij de Jagerstee

Niwla

Berichten: 4118
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:10

Leuk Sure_lee! Heerlijke foto's!

Ik sta ook op de Veenhove, zelf slaap ik thuis.

Ik wilde gister voor het eerst een rondje 15+ km rijden, maar ben er na 2 kilometer afgevallen en kon toen mijn paard gaan zoeken. := Normaal is mijn paard bombproof, maar er kwam plots een hond aan gerend waar hij enorm van schrok. Erg schrikken, maar gelukkig heeft een voorbijganger hem een heel eind verderop kunnen vangen. Trainen wordt nu iets meer uitdaging, want ik vind het wel spannend weer om alleen op pad te gaan.

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:30

Wat balen joh, ik ben er paar maanden geleden afgestuitert, 3 ribben gebroken en was echt domme val, paard deed niets met opzet.
Maar dan heb je echt even tijd nodig om weer relaxt erop te stappen.
Mijn paard heeft vrijdag controle ecHo en hoop op groen licht om weer vol aan de bak te kunnen met hem.

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:01

Toevallig ben ik dit weekend lang Veenhove gewandeld, mooie omgeving en ideaal zo lekker dicht bij het startterrein. Wanneer de tentjes op dat weiland komen is dat wel heel erg open, dus geen natuurlijke beschutting van wind of iets dergelijks.

Erres

Berichten: 332
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:20

Tinkermuts schreef:
Wat balen joh, ik ben er paar maanden geleden afgestuitert, 3 ribben gebroken en was echt domme val, paard deed niets met opzet.
Maar dan heb je echt even tijd nodig om weer relaxt erop te stappen.
Mijn paard heeft vrijdag controle ecHo en hoop op groen licht om weer vol aan de bak te kunnen met hem.

Controle echo??? Vanwege het val-ongeluk of doe je dat zomaar?

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:37

Nee had eerder geschreven dat paard geblesseerd is ook, toen echo gehad en nu vrijdag ter controle weer.
Niets met mn ribben te maken

Niwla

Berichten: 4118
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:21

Hoe was de controle Tinkermuts? Heftige val heb jij ook gemaakt, gelukkig viel het bij mij lichamelijk mee.
Ik heb zaterdag 18 km gereden, dat ging erg goed dus we zijn lekker op weg.

Nemen jullie voor onderweg nog speciale dingen mee? Een halster, hoevenkrabber, water ofzo?
En andere praktische tips? Is het bijvoorbeeld handig om een heuptasje o.i.d. mee te nemen?

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:53

Ik heb altijd met rijden zadeltassen mee. Dit neem ik dus ook mee met de vierdaagse. Hier zit dan in:
Iets te eten voor mezelf
Iets te drinken voor mezelf
Een hoevenkrabber
Een scherp mes
Zonnebrand
Ehbo kitje
Strotouwtje

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:59

Ik heb ook zadeltassen.
Hoevenkrabber, mesje, touwhalster en touwtje.
Eten drinken voor mezelf en wat appels/wortelen/peren voor paard, onderweg staat er wel water maar mijne vind vreemde emmers nog wel eens eng en drinkt niet altijd dan.

Indd aardige klapper gemaakt.
Dax gaat heel goed, de blessure was met 80 % verminderd en da was heel positief, moedigt ook aan om de paarden vierdaagse mee te rijden, wel alleen stap en draf maar zijn mooie rechtoe rechtaan ritten, dussssss wij zijn erbij

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:55

Sure_lee schreef:
Oh wat jammer zeg! Geen mensen in je omgeving waar je mee kunt trainen?


Nee niet structureel. Al denk ik dat hij op basisconditie ook wel ver komt hoor. Tot een paar maanden geleden reed hij meermaals per week lange ritten. Met anderen is hij braaf, maar ik heb dus echt een rustig rijmaatje nodig en ik weet nu eigenlijk onvoldoende wat hij doet als hij het spannend vind. Dus met een groep galop ofzo heb ik ook nog niet gedaan.

Edit: @tinkermuts wil jij niet een stap/drafmaatje? O:)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:45

Wij staan ook op de veenhove.
Ik neem dan mijn grote maat shet mee, deze staat dan samen met 2 paarden van vriendinnen.

Hier zijn we redelijk op conditie, we maken geregeld ritten van 25 km, echter rijden we maar meestal 2 keer per week. Dus de frequentie moet wel wat meer opgepakt worden.

Ik heb altijd een heuptasje op de wagen, met telefoon. En tasje aan de kar met strotouwtje en flesje drinken.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 23:16

Sure_lee schreef:
Ik heb altijd met rijden zadeltassen mee. Dit neem ik dus ook mee met de vierdaagse. Hier zit dan in:
Iets te eten voor mezelf
Iets te drinken voor mezelf
Een hoevenkrabber
Een scherp mes
Zonnebrand
Ehbo kitje
Strotouwtje


Ik zorg gewoon dat ik met Shirley samen rij, die is goed voorbereid :))

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 23:39

Ik neem onderweg eigenlijk niks speciaals mee. Als ik zelf naar het bos ga rijden we eigenlijk standaard 20-30 kilometer en dan heb ik in het gunstigste geval een flesje drinken en een broodje mee (die ik zelden tijdens de rit op eet). Wel gaat er altijd een halster, touw en hoevenkrabber mee in de zadeltas. Je weet maar nooit.


Wij staan op de Veenhove voor het eerste jaar, ben enorm blij dat we daar terecht konden. Voorheen stonden we op Livonia, helaas bieden die de mogelijkheid niet meer voor de eper icm met tent.

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:45

Jets schreef:
Sure_lee schreef:
Ik heb altijd met rijden zadeltassen mee. Dit neem ik dus ook mee met de vierdaagse. Hier zit dan in:
Iets te eten voor mezelf
Iets te drinken voor mezelf
Een hoevenkrabber
Een scherp mes
Zonnebrand
Ehbo kitje
Strotouwtje


Ik zorg gewoon dat ik met Shirley samen rij, die is goed voorbereid :))


Haha thanks! Neem je dan wel zelf je eten en drinken mee :+

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:37

Ik geloof ook niet dat ik echt wat mee zou nemen verder. Doe ik ook niet tijdens gewone buitenrit. Hooguit wat water als het echt warm is. Maar moet alleen maar plassen dan onderweg :=

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:44

Ik heb eigenlijk altijd wel wat te eten en drinken mee op een langere rit, en plassen doe ik ook gewoon onderweg haha

happyhorse

Berichten: 4385
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:03

Ik neem voor de zekerheid met grote ritten wel een zadel tasje mee met wat eten en drinken.
Helaas aan deze kant wat veranderingen. En ga ik de rit alleen rijden. Maar pony heeft genoeg conditie die heeft energie voor 100, alleen me eigen conditie mag nog wat beter worden. En ben nog bezig met een overnachting plek. Mocht iemand nog tips hebben.

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:11

Ik slaap op de witte wieven, was nog plek, wel klein stukje van start plaats af.
Ik rijd ook alleen, mag alleen stappen en draven nog dus komt goed uit, dan kan paardlief gewoon op z'n eigen tempo lopen en hij is altijd heerlijk relaxt alleen

Nala

Berichten: 8197
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:23

Wat betreft alleen rijden: Hoe is jullie ervaring? Wordt je heel veel ingehaald of kun je echt gewoon in je uppie rijden?

Ik twijfel heel erg omdat mijn merrie echt heel vals is tegen andere paarden. Deelt zonder waarschuwingen tikken uit en is echt niet te genieten als er een paard in de buurt (binnen 2 meter) komt. Dus als we de hele tijd ingehaald worden gaat dat echt niet lekker ontspannen rijden zijn. Het gaat al een stuk beter, maar nog niet perfect.

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:34

Ja je word wel veel ingehaald, zowel ruiters als aanspanningen

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:37

Ik moet m'n afmelding even regelen nog deze week. Anders ben ik te laat.
Jullie rijden langs mijn huis, dus ik zal zwaaien :))

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:47

Nala schreef:
Wat betreft alleen rijden: Hoe is jullie ervaring? Wordt je heel veel ingehaald of kun je echt gewoon in je uppie rijden?

Ik twijfel heel erg omdat mijn merrie echt heel vals is tegen andere paarden. Deelt zonder waarschuwingen tikken uit en is echt niet te genieten als er een paard in de buurt (binnen 2 meter) komt. Dus als we de hele tijd ingehaald worden gaat dat echt niet lekker ontspannen rijden zijn. Het gaat al een stuk beter, maar nog niet perfect.


Vooral in het begin, rond pauzeplaatsen en tegen het einde is het wat drukker en word je veel ingehaald.
Daartussen is het wisselend. Ik reed wel eens alleen en had vaak iemand voor of achter in zicht, soms was ik echt helemaal alleen en soms reed ik in een groepje.
Zou bij uithalen wel een heel duidelijk rood lint in de staart doen want sommige mensen kunnen nogal krap inhalen.