Equitana 2022 7/13 april

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:27

prompter schreef:
Op 19 maart besluit de Duitse regering hoe nu verder, aangezien op 20 maart daar de noodwet vervalt die alle regels mogelijk maakt. Er wordt wel volop over versoepelingen gesproken, maar hoe en in welke vorm, daar wil men nog niet helemaal aan. Vooralsnog lijkt het er op dat vanaf 20 maart grote bijeenkomsten binnen wel door zullen kunnen gaan mét mondkapje. Of er ook getest moet gaan worden, of dat men een inentings- of genezenbewijs moet kunnen laten zien is helaas nog niet zeker.


Oh oliebol, mondkapjes! Ik ga liever even langs de teststraat dan de hele dag een mondkapje op. Hopen dat het in ieder geval door kan gaan.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:51

Versoepelingen op scholen zijn net bekend gemaakt: stap voor stap eerst minder testen (van dagelijks naar 3x per week) en pas in mei vervalt het testen en mogen de mondkapjes ook bij kinderen boven de 10 af als ze zitten.

En aangezien scholen pas het laatst beperkingen kregen en het eerst ervan verlost worden, verwacht ik begin april nog steeds 2G+ en mondkapjes-tenzij-je-zit.

Ik heb echt superveel zin in Equitana! Ga sowieso de zaterdag en mogelijk nog een dag extra, afhankelijk van het programma.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:56

Ik ga ook liever ff langs de teststraat maar niet als mij dat nog een klap geld gaat kosten.

Hier volledig gevaccineerd.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:03

Cowgirl schreef:
Ik ga ook liever ff langs de teststraat maar niet als mij dat nog een klap geld gaat kosten.

Hier volledig gevaccineerd.


€7,50 kost het voor buitenlanders in Duitsland (Voor inwoners gratis en in elk fatsoenlijk dorp minimaal 1 teststraat)

Met booster ben je al 2G+ dan hoef je niet te testen

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:04

callippo schreef:
Cowgirl schreef:
Ik ga ook liever ff langs de teststraat maar niet als mij dat nog een klap geld gaat kosten.

Hier volledig gevaccineerd.


€7,50 kost het voor buitenlanders in Duitsland (Voor inwoners gratis en in elk fatsoenlijk dorp minimaal 1 teststraat)

Met booster ben je al 2G+ dan hoef je niet te testen


Kun je met testen voor toegang niet naar Duitsland?

Ik ben gevaccineerd maar met Jansen + booster.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:07

x_Milou schreef:
Kun je met testen voor toegang niet naar Duitsland?

Nederlandse testen voor toegang geeft vast ook een geldig certificaat.

En met de booster na Jansen voldoe je aan de basis, niet meer als geboosterd.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:20

2G+ is toch vaccinatie (en evt booster) én negatieve test? Moest laatst naar ziekenhuis in Duitsland waar 2G+ was en dat hield daar in vaccinatie + negatieve test. Ondanks dat ik 2x Pfizer en de booster heb.

Overigens was daarvoor testen voor toegang in NL prima, dat bewijs kun je gewoon uitprinten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:55

Citaat:
En met de booster na Jansen voldoe je aan de basis, niet meer als geboosterd.


Meen je dit nu? Ik heb ik december Jansen gehaald en haal in maart mijn booster....
Dat zou betekenen dat ik alsnog niet kan gaan. |(
Eindelijk vakantie en vervoer rond en nu dit weer.... :x

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:02

chamion schreef:
Citaat:
En met de booster na Jansen voldoe je aan de basis, niet meer als geboosterd.


Meen je dit nu? Ik heb ik december Jansen gehaald en haal in maart mijn booster....
Dat zou betekenen dat ik alsnog niet kan gaan. |(
Eindelijk vakantie en vervoer rond en nu dit weer.... :x


Volgens mij mag het dan wel, maar pin me er niet op vast. Je booster telt als tweede vaccinatie en je zou dus nog een booster moeten halen voor Duitsland, maar zolang je tweede vaccinatie nog recent is hoef je geen booster. Zie alinea 5: https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... derlanders

Mijn booster is al te oud :(

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:26

chamion schreef:
Meen je dit nu? Ik heb ik december Jansen gehaald en haal in maart mijn booster....
Dat zou betekenen dat ik alsnog niet kan gaan. |(
Eindelijk vakantie en vervoer rond en nu dit weer.... :x


Als je in maart de 2e prik hebt, tel je als gewoon gevaccineerd. Voor 2G is dat voldoende, voor 2G+ moet je nog testen.
Maar je komt dus wel binnen :-)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:46

miss_lizje schreef:
De website van Equitana verwijst naar de website van de Messe hallen. Daar hebben ze het nog steeds over 3G beleid.
Ondertussen heb ik wel een herstelbewijs dat in april geldig is, maar stel dat je nog moet testen van te voren. Mag dat in nederland bij Testen voor Toegang of moet dat weer een aparte zijn.

Hier willen we wel heel graag, maar we twijfelen door alle onzekerheid van de regels.

@Banyu waar moet je vandaan komen?


Omgeving Roosendaal/Breda

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:14

callippo schreef:
chamion schreef:
Meen je dit nu? Ik heb ik december Jansen gehaald en haal in maart mijn booster....
Dat zou betekenen dat ik alsnog niet kan gaan. |(
Eindelijk vakantie en vervoer rond en nu dit weer.... :x


Als je in maart de 2e prik hebt, tel je als gewoon gevaccineerd. Voor 2G is dat voldoende, voor 2G+ moet je nog testen.
Maar je komt dus wel binnen :-)


Ik las het net, pfftt :D
Nouja, gewoon die booster halen dus, liefst dus halverwege maart. En dan duimen op de versoepeling naar 2G en niet dat 2G+ moet zijn. Al is testen in duitsland niet duur met 7,5 p/p. Zou dat tijdens Equitana kunnen? Ik zal eens gaan zoeken tegen die tijd. Kan het nu wel uitzoeken maar als de regels weer veranderen kan ik het weer gaan uitzoeken :')

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:30

x_Milou schreef:
Mijn booster is al te oud :(


Hoe oud mag die maximaal zijn? Ik kan het niet goed vinden op de duitse pagina's.

Hoop stiekem wel dat die mondkapjes eruit gaan qua regels...dat is nog een dingetje met mijn longen.
En een van de merries moet niet ineens aanstalten gaan maken om te bevallen (al zou dat wel iets te vroeg zijn) dus we wilden de zaterdag naar Equitana als t allemaal kan en lukt qua covid.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:09

Die regels veranderen nog continu. Kwestie van afwachten. Valt nu nog weinig van te zeggen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 07:19

Dwyne schreef:
x_Milou schreef:
Mijn booster is al te oud :(


Hoe oud mag die maximaal zijn? Ik kan het niet goed vinden op de duitse pagina's.


Tot nu toe hebben ze het over 90 dagen. Maar ik hoop op lekkere versoepelingen. Want dan kan een goede vriendin mee en die kan nu niet mee. (laat zich niet vaccineren)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:23

x_Milou schreef:
Ik geloof dat je nu wel met Jansen + booster naar Nordrhein Westfalen (daar is een uitzonderingssituatie voor) mag, alleen dan mag je booster maximaal 60 dagen oud zijn. De mijne is dan net 70 dagen natuurlijk, maar ik heb nu corona dus met Jansen + booster + herstelbewijs zou het toch echt wel goed moeten komen, hoop ik.

Drie jaar geleden stond er op Equitana een dressuursimulator. Ik wilde dat toen graag, maar het was al volgeboekt. Ik zou dit jaar dus graag van te voren al een plekje reserveren. Is er heel toevallig iemand van jullie die dat drie jaar geleden gedaan heeft en nog weet hoe dat bedrijf heet?

Ik weet niet welk bedrijf dat toen deed, maar de sim heet Otto, wellicht kun je het daarmee terugvinden.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:05

chamion schreef:
Tot nu toe hebben ze het over 90 dagen. Maar ik hoop op lekkere versoepelingen. Want dan kan een goede vriendin mee en die kan nu niet mee. (laat zich niet vaccineren)

Dat hoop ik dan ook...de mijne is de 90 dagen dan ook al voorbij...

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:24

Heeft er iemand al kaartjes besteld? Is dagkaart echt dag gebonden? Of kun je dagkaartje kopen en dan willekeurige dag gaan? Misschien met corona anders. Tot wanneer loopt die valentijnsactie? <3

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:26

Ik heb dagkaartjes, en zijn echt geldig voor een bepaalde dag, de datum staat er op.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:32

prompter schreef:
Ik heb dagkaartjes, en zijn echt geldig voor een bepaalde dag, de datum staat er op.


Duidelijk. Jij hebt de valentijnskaartjes?

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:40

Nee, die zijn niet op alle dagen geldig.

Bij het kopen moet je echt de datum kiezen die je wil gaan.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:12

Ik koop dit jaar voor de eerst kaartjes aan de deur. Ik weet namelijk nog niet of ik alleen ga (waarschijnlijk niet, vervoer is een probleem) of dat ik met anderen mensen ga. Laat staan welke dag. Dus aan de deur dan maar, of vlak van te voren als aan de deur niet mogelijk is.

Wel jammer, want had graag gebruik gemaakt van acties.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:13

Je kunt inderdaad geen kaartjes aan de deur kopen, het moet ivm de coronaregels online.

Lynne1605
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-02-22

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:58

Toevallig iemand die naar equitana gaat vanuit België (Limburg)?
Of iemand die weet als er vanuit België ook ergens bussen naar daar gaan ? :d

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:03

Wij gaan vanuit noord belgisch limburg